Omdat Florida gewoon heel veelzijdig is. Bruisende steden, slaperige vissersdorpjes, historische plaatsen met prachtige antebellum huizen, interessante musea, mooie natuurparken met warmwaterbronnen en manatees, alligators, dolfijnen en heel veel vogelsoorten. In het zuiden een haast Caribische sfeer en in het noorden overheerst het zwoele deep south. Palmbomen en live oaks met Spaans mos, afgelegen stranden waar je alleen met een pontje kan komen. Heerlijke hole in the wall tentjes met live muziek en verse vis uit de oceaan. Florida is laid back en zalig!
Natuurlijk zijn er in de winter vele snowbirds, en kom je het gehele jaar horden Nederlanders, Engelsen en Brazilianen tegen. Het is er warm, klam en benauwd (Maar dat is het in Louisiana en Texas ook!), en er zijn veel themeparks.
Maar alles bij elkaar opgetelt is Florida gewoon een geweldige vakantie spot. En ik snap de vele snowbirds wel, ik vind het 's winters ook zalig om lekker in de zee te zwemmen, in een korte broek te lopen en met een lekker drankje op een terras te zitten terwijl het elders ijzig koud is!
Om terug on topic te komen, zo vreemd vind ik de vraag van de topic starter eigenlijk niet. Als je niet zo bekend bent met het weer in Florida (en je een koude natte zomer in Nederland achter de rug hebt), vind ik het heel normaal dat je benieuwd bent naar de weerberichten en hoopt dat je even lekker op het strand kan liggen.
Wat het weer precies gaat doen, dat weet je pas op het moment dat de dag voorbij is.

Augustus/september is hurricane season, wat betekent dat je vast en zeker een regenbuitje zal treffen. Meestal zijn het hevige maar kortstondige buien, die ervoor zorgen dat het even heerlijk afkoelt, en waar je je niet al te druk om moet maken.
Of de weersverwachtingen kloppen... soms wel en soms niet. Heel vaak is het ook plaatselijk. Dan kan het ergens flink tekeer gaan, terwijl het een paar kilometer verder stralend weer is.
Afgelopen juni ben ik een week naar Orlando geweest. Van tevoren zag ik dat er slecht weer was voorspelt, wat jammergenoeg ook klopte. De gehele week was het 's ochtends droog en begon het rond het middaguur te regenen. Zo af en toe waren er droge momenten, maar over het algemeen was het gewoon heel slecht. Nou laat ik mijn vakanties niet door het weer beinvloeden, maar het was toch wel een domper en ik kan me indenken dat vele vakantiegangers hun vakantie letterlijk in het water zagen vallen.
Maar afgelopen december/januari was er ook veel regen voorspelt, en toen heb ik (op 1 dag na) alleen maar mooi weer gehad! En een keer in oktober was het helemaal wisselvallig. Toen heb ik geen spatje regen gezien maar vroor het wel! Daar zat ik dan met m'n korte broek haha!
Anyways, hou er rekening mee dat het kan regenen, maar dat je ook lekker op het strand kan liggen. Als het heel slecht weer is, dan kan je ter plekke altijd een poncho ofzo kopen. Koud zal het niet worden, regen in Florida is dus nog altijd beter dan regen in Nederland.
Fijne vakantie!