Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geëmigreerd naar Boston enorme heimwee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Fatima1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Geëmigreerd naar Boston enorme heimwee

Bericht door Fatima1978 »

Hallo Allemaal,

Hallo ik ben Fatima en ben voor mijn partner geëmigreerd na Amerika. Ik woon nu 2 maanden in Boston en ik kan maar niet wennen. Het eten vind ik niet lekker en het smakt me allemaal niet. Ik heb gewoon echt last van heimwee. Als het ook niet voor mijn man was, was ik allang terug gegaan na het mooie Limburg. Ik mis gewoon alles. Mijn vrienden mijn familie. Vooral de kaas, heb al een paar keer Gouda kaas gekocht maar heb het idee dat het rubber is. Maar goed zijn er mensen die ook hier zijn komen wonen en er overheen zij geraakt.

Misschien ook leuk als mensen in de buurt van Boston wonen die het leuk vinden om kennis te maken. Misschien voel je je dan meer thuis.

Hopelijk hebben jullie wat tips voor me want ik vind het echt moeilijk!!!!

Ftima
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: geëmigreerd na Boston enorme heimwee

Bericht door ned in MO »

Je zou hier eens kunnen beginnen met kaas http://thedutchshop.com/ en andere lekkere dingen.
Ik heb zelf nooit last gehad van heimwee dus ik weet niet echt hoe dat voelt.
Wat ik wel weet ik dat je de nederlandse instelling een beetje moet laten varen en dingen vanuit een amerikaans perspectief moet leren zien.
Alles is hier anders dan in Nederland, maar ook hier kun je gewoon lekker eten hoor. Ik eet zelf geregeld nederlands. Een bloemkooltje met een bal gehakt is toch zo gemaakt? Of een bak zuurkool maken etc. Ik hoop aleen dat je man nederlands eten lekker vindt. Heb je al werk? Dat helpt ook. Thuis tegen de muren aankijken helpt natuurlijk ook niet erg.
Ik woon niet in de buurt van Boston maar je zou hier eens contact mee op kunnen nemen http://www.thenafboston.org/ of hier via meetup.com
http://dutch.meetup.com/cities/us/ma/boston/
Aan de andere kant focus op het amerika zijn zoals ik al zei. Je woont nu in Amerika. Probeer te integreren. ook als het niet altijd even leuk lijkt. Dit komt vaak omdat je de gewoonten en gebruiken nog niet helemaal begrijpt. Neem wat men zegt met een korrel zout en wees niet offended. Bekijk dingen dus met een amerikaanse bril, niet met een nederlandse

Succes
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je lieve reactie, ik ga mijn best doen. Maar blijf Nederland missen.
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Allereerst veel sterkte. Heimwee is erg vervelend en heb zelf geen emigratie-ervaring, maar ik kan me voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar... je bent nog maar twee maanden in Amerika. Ik zou zeggen, geef het vooral meer tijd.
Verhuizen op zich is natuurlik al een verandering. Zelfs als je binnen NL verhuist zul je moeten wennen aan de nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe gewoonten etc. Bij de een gaat dat van de ene op de andere dag, de ander heetf daar veel meer tijd voor nodig.

Ik neem aan dat je wel contact hebt met je familie m.b.v. Skype o.i.d.?

Misschien kun je contact leggen met partners van de collega's of vrienden van je man? Juist contacten kunnen je een beter gevoel heen denk ik...

Nogmaals veel sterkte.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kook jij of je partner? En wat kook je dan? Ik stel deze vragen om te zien of we je op dat gebied advies kunnen geven. Soms is het wat zoeken naar de kruiden die dichter aansluiten bij de smaak waar je van houdt, of het stukje vlees (in Belgie at ik regelmatig steak, hier walg ik van de meeste stukken, maar ik heb nu bv. een bio slagerij gevonden, en hun filet mignon vind ik zaaalig! Dat ik dan $7 moet betalen een stukje van 15cm2, dat neem ik er maar bij. Eet ik het gewoon een keer minder.) Of zoeken naar wat je hier gebruikt voor je witte saus. Enz.

Heimwee is vreselijk. Hoe vaak was je al in de US vooraleer je verhuisde? En bleef je dan langere tijd?

Schroom je niet, stel hier gerust al de vragen die je hebt. Ventileer maar. Je gaat hier vele helpende en steunende handen vinden om je vooruit te helpen hoor!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Ik heb dan wel nooit in de VS gewoond maar ik had toen ik in Wenen woonde enorme last van heimwee. Wat mij enorm heeft geholpen is het actief opzoeken van sociale omgang met andere mensen. Ik zat in een boekenclubje met expats en volgde Duitse les. Achteraf gezien heb ik enorm spijt dat ik niet op zoek gegaan ben naar een leuk sportclubje of hobbyclubje om ook lokaal meer mensen te leren kennen. De Oostenrijkers (of toch mensen in Wenen) staan erom bekend dat ze heel gesloten zijn, dus dat lijkt me in Amerika nog een stuk gemakkelijker te gaan! Ik weet niet of je een religie hebt maar via die weg kan je in Amerika denk ik ook wel gemakkelijk mensen leren kennen :)
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Geëmigreerd naar Boston enorme heimwee

Bericht door ned in MO »

Mijn situatie zelf was anders maar ik weet van mezelf dat ik het veel te druk had om heimwee te hebben. Ik moest ook een heleboel regelen want ik kwam niet bepaald in een gespreid bedje. Sterker nog ik had niet eens een bed :lol: Ik sliep bij iemand op de bank. Misschien dat dat er ook mee heeft te maken. Jij ging van de ene huiskamer naar de andere huiskamer en hoefde weinig te doen. Heb je al werk?. Sluit je bij een kerk aan vanwege de sociale voordelen. Ga vrijwilligerswerk doen. Blijf bezig
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Bedankt voor het reactie, ik zal er zeker iets mee doen. Ik kook sinds ik hier ben alleen maar Marokkaans. Mijn ouders zijn van Marokkaanse afkomst en ben nu heel blij dat ik Marokkaans kan koken. Ik wilde laatst een lekkere ovenschotel maken maar ik had room nodig. Nou ik heb er zoveel in de winkel gezien maar weet nu niet welke ik kan gebruiken in een ovenschotel. je hebt ligt cream, whipping cream, heavy whipping cream. En noem maar eens op. Het brood is ook echt vies maar gelukkig heeft mijn man een klein restaurantje waar hij afbak brood heeft. Die vind ik wel lekker. Dus daar leef ik van en van Boursin. Dan een lapje kaas.

Maar ik mis gewoon een lekkere ovenschotel en curry ketchup. Wilde graag een frietje speciaal eten. Hhahahahahaha

Groetjes en bedankt allemaal voor jullie reactie!!!!!!!!!!!
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Fatima, kan je geen familie hier een pakketje laten opsturen? Curryketchup lijkt me perfect postbaar ;) Ik heb het in Amerika ook telkens moeilijk om het juiste equivalent te vinden voor wat ik precies wil, maar ik probeer telkens maar wat en schrijf dan op wat ik van mijn experimentjes leer ;)
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Ja mijn zusje gaat me een pakketje opsturen met vanalles. Ik heb haar gezegt dat ik vooral curry wil en zakjes van de magie overnschotels.

Een vraagje kennen ze hier wel aardappelschijfjes ik ben al bij de stop&shop geweest maar heb deze niet gezien. Misschien heb ik het over het hoofd gezien.

Welke kookroom gebruik jij bij het koken. MIsschien kan iemand mij advies geven. Ik kook de aardappels wel zelf. Als ik maar de juiste kookroom gebruik.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

De heavy whipping cream :) (of half and half als ik gezond wil doen ;))
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Oke bedankt en welke is he half op half. Liefst gezond natuurlijk
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Er staat gewoon "half & half" op de doosjes :)(je hebt ook nog eens fatfree half & half, maar die neem ik nooit)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Fatima,

Klik jij eens heel snel hier op http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=42663
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Oke welke neem jij meestal, en is je ovenschotel net zo lekker als in nederland. Of ja als die maar een beetje in d ebuurt komt.

Bedankt. Ik kook namelijk nu heel vee marokkaans omdat je daaraan niks veranderd. Gelukkig hebben ze hier wel arabische winkels waar ik de kruiden kan kopen.

Dus de cous cous smaakt zeker niet anders als hier. Maar ik hou toch meer van lekkere salada's met onze dressings die mis ik ook heel erg. Of lekkere ovenschotels. Hmmm kan niet wachten om eene te maken.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

heb je hobby's? misschien moet je een vereniging zoeken om wat mensen te leren kennen?
Ken je je buren al?
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Zo zijn ze hier niet, iedereen is op zich zelf. Ik woonde eerst in een gebouw daar woonde wel 500 mensen. Als je gaat sporten zegt niemand iets behalve gedag. Mijn man heeft wel vrienden en die hebben ook een vriendin. Maar die mensen hier werken gewoon 60 uren in de week. Die zijn blij als ze vrij hebben en dan zitten ze echt niet te wachten op Fatima. Tenminste denk ik.

Ik hou van sporten, maar ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik weet ook niet hoever ik ben. Heb 20 Augustus een afspraak. Ik denk dat ik 8 of 9 weken ben. Dus sporten zit er voorlopig even niet in.

Groetjes.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

heb je er overigens al over gesproken met je man? Misschien kan hij je ook nog nuttige tips geven, of aan vrienden voorstellen,...? Hoe goed is je Engels? Misschien kan je nog een taalcursus of een andere cursus volgen, en zo mensen leren kennen?
Of je moet gewoon zelf initiatief tonen tov de buren en ze op de koffie vragen...?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oeps, qua eten zal ik je niet veel tips kunnen geven, jouw keuken is er eentje waar ik niet in thuis ben. ;-)

Wil je borstvoeding gaan geven? Via Meetup.com kan je vaak groepjes in je buurt vinden bv. van jonge (en toekomstige) ouders. Of vrouwen die borstvoeding geven. En ik hoor hier in mijn omgeving dat je daar dus ook welkom bent als je zwanger bent.
Sporten kan altijd hoor! Ik heb wel vaker basket gespeeld met vrouwen tot ergens in hun 4de/5de maand van de zwangerschap, en dat is toch niet bepaald een 'zachte' sport. Natuurlijk speelden we voorzichtig zodat we geen stomp in de buik zouden geven. En als je natuurlijk nooit sport gedaan hebt, dan zal het misschien niet zo gezond zijn om nu een zeer intensieve sport te doen, of een contactsport.
Een cursus volgen is, zoals reeds gemeld, ook altijd leuk om te doen. Engels (of een andere taal). Of iets van een hobby of interesse. Iets creatiefs of iets cognitief gericht. Oh ja, via MeetUp zie je vaak ook contactgroepen van mensen met een andere taal. Hier is er zo een Russische groep, ik hoorde ook al van een forumlid dat hij naar een Bulgaarse groep gaat. Dus misschien ook iets voor jouw taal?
En dan heb je altijd nog de lokale newcomers club.
Al die dingen zoals newcomers en MeetUp zijn gericht op mensne die open staan voor contact met anderen. Dus: aanvallen maar! :-)

En nog proficiat met je zwangerschap!
(is je verzekering in orde? Met andere woorden: ben je gedekt voor zwangerschap? Want vaak is daar wel een wachttijd voor....)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

Is er daar geen zwangerschapsgym ofzo? Ideaal om andere vrouwen te leren kennen... En je kunt ook zwanger nog best een paar maanden sporten hoor (zwemmen nog veel langer).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer