Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Panorama trail (Yosemite NP)

Bericht door Martin & Marianne »

OrangeDaisy schreef:Aan de ene kant zou ik ook graag de Panorama trail gaan lopen, maar er is 1 ding waar ik erg tegenop zie. Ik heb namelijk PDS en moet daardoor soms plots naar de wc. Op de route zijn eigenlijk weinig toiletten en 7 uur is ook best een lange tijd... Hoe doen jullie dat? Ik ben namelijk bang dat ik hierdoor namelijk te weinig (lees: niet) eet en drink en dat is natuurlijk helemaal niet goed..
In de bosjes ... :wink: In elk geval NIET minder gaan eten en drinken. Er zit ook niet 7 uur tussen de plaatsen waar toiletten zijn, ik denk hooguit 3 uur (tussen GP en bovenaan de Nevada Fall).
SATO schreef:Ik lees dat je de bus ook gewoon terug kunt boeken? Je bent dus niet verplicht om naar beneden te wandelen.
Een round-trip ticket is natuurlijk wel duurder..
De aardigheid van de bus naar GP is juist dat je de mooie wandeling naar beneden maakt. Als je ook weer met de bus terug wilt kun je net zo goed je eigen auto/camper nemen.
lau_j schreef:Is het eigenlijk haalbaar om alles te wandelen, dus naar glacier point en dan naar beneden (of is dat een stomme vraag)? Grootste 'bezorgdheid' bij mij is dat ik nogal snel reisziek wordt, zeker in bussen, dus ik heb schrik dat ik misselijk boven aan kom en dan niks meer heb aan de wandeling
Dat is wat hierboven aangehaald werd: je kunt via de Four Mile Trail naar boven en via de PT naar beneden. Dat is een flinke wandeling! Zie ook http://www.yosemitehikes.com.

Marianne
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

Op de website yosemitehikes.com staat dat je daarvoor wel 'in good shape' moet zijn :D, dus misschien toch maar zo laten dan (ik wil niet dat ze mij halfdood in het midden van de wandeling moeten komen halen met n helikopter ofzo ;-)) en dan gewoon de bus nemen (en hopen om niet reisziek te worden, misschien best een pilletje nemen dan). Bedankt voor de info!
grientje
Amerika-ontdekker

Bericht door grientje »

Wij twijfelen nog wat we willen doen in Yosemite. We wilen of erg vroeg vertrekken vanuit San Francisco en dat we de bus nemen van 10.00 am en de panorama trail lopen of we willen naar mariposa grove, glacier point, sentimel dome en dan naar yosemite valley, waar we overnachten in Curry Village.

Wat is mooier de panorama route of de andere keuze? We overnachten helaas maar 1 nacht in Yosemite. De dag daarna willen we via de Tioga pas naar Bodie, Mono Lake en vervolgens naar Lone Pine waar we overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In jullie geval zou ik niet de Panorama Trail gaan lopen; dat kost wel erg veel tijd, en het lijkt me vrijwel onmogelijk om die bus te halen als je uit SF komt. Het is 4 uur rijden, maar je zult ook nog je auto ergens kwijt moeten en dan met de shuttlebus naar de lodge waar de bus naar GP vertrekt. Je zult dan om 5 uur 's morgens moeten vertrekken. Ik vind je andere voorstel veel beter. Je hoeft dan niet om 5 uur te vertrekken, maar als je om een uur of 7 SF verlaat ben je tegen een uur of 12 bij de Mariposa Grove. Het kan zijn dat je niet kunt parkeren daar, je moet dan bij Wawona parkeren en de shuttlebus nemen. Als je naar GP rijdt kun je op de heenweg de wandeling naar Sentinel Dome doen. Mocht je een parkeerplaats zien, dan zou ik dat zeker als eerste doen. Anders eerst doorrijden naar GP. Op weg naar de vallei kun je nog even stoppen bij Tunnel view en Bridalveil Fall.
Het is wel jammer dat je dan de Mist Trail mist. Misschien niet naar Sentinel Dome en bij aankomst in de vallei nog de Mist Trail doen? De volgende morgen heb je er geen tijd voor, want met een bezoek aan Bodie, Mono Lake en nog doorrijden naar Lone Pine heb je ook al het grootste deel van de dag gevuld. Ik zou ook langs de Tioga Road nog een wandeling plannen, het is jammer om er alleen maar langs te rijden. Stop zeker even bij Olmsted Point. En bij Tuolumne Meadows.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 jul 2012, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
AlieNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AlieNL »

Ooh, zo jammer dat we Yosemite gaan overslaan (qua campings lastig, maar we hebben hele leuke andere dingen, dus niet getreurd), maar als ik over deze wandeling lees begint het te kribbelen :) Heel veel plezier!
grientje
Amerika-ontdekker

Bericht door grientje »

Marianne bedankt voor de informatie. Wij dachten ook om de andere keuze te doen, omdat het anders wel erg veel is als je idd al om 5 uur moet vertrekken.

Is het uitzicht erg anders bij Sentinel Dome dan bij Glacier Point of is het vergelijkbaar? Als het vergelijkbaar is kunnen we denk ik beter alleen Glacier Point doen ivm tijd. We hadden inderdaad ook stops staan bij Tunnel view en Bridalveil falls. En als we tijd over hebben is inderdaad Mist trial interessant om te lopen.

We waren van plan om te stoppen op de volgende punten bij de tioga pas: Olmsted point, Tenaya Lake en Tuolomne Meadows, is dit allemaal haalbaar of moeten we plaatsen overslaan? In onze reisgids stond ook aangegeven dat Siesta Lake een mooie plaats is om te stoppen of is Tenaya Lake mooier of is het juist andersom?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het uitzicht bij Sentinel Dome is mooier vind ik, je hebt daar een 360 graden uitzicht, maar het is bij GP ook al prachtig hoor.
Siesta Lake ken ik niet (je rijdt er makkelijk voorbij als je niet goed oplet), maar het is qua grootte en uitzichten niet te vergelijken met Tenaya Lake. Maar je kunt prima even stoppen bij Siesta Lake en ook bij Tenaya Lake. ALs je er niet gaat wandelen kost het niet veel tijd.

Marianne
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

Hoi iedereen,

Mijn vriendin en ikzelf zullen eind september 2 dagen in Yosemite doorbrengen. We zouden graag de 4-mile trail combineren met de panorama trail en er dus een echte wandeldag van maken :thumbup:

Wij verblijven in Curry village en ik vroeg me nu af hoe we aan de trailhead van de 4-mile trail geraken. Ik ben er al uit dat we het shuttlebusje zullen moeten nemen, maar op de website van Yosemite kan ik niet direct terugvinden tot welke halte? Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor informatie over wandelingen in Yosemite is http://www.yosemitehikes.com een geweldige site.
Het startpunt van de FMT is bij stop E5 hebben, dit is de El Capitan shuttlebus. Zie hier voor de shuttlebusroutes en de trailheads.
De Capitan shuttle rijdt niet zo frequent als je valley shuttle, ik weet niet of hij het hele jaar rijdt, maar dat zal op de NPS-site wel te vinden zijn.

Marianne
FJSMI2013
Amerika-ontdekker

Bericht door FJSMI2013 »

wat ik nu nog niet ben tegengekomen in alle reacties, hoe is de panorama trail te doen met kinderen? volgend jaar zijn die van mij 11, 10 en 7. we lopen tijdens vakantie wel meer en zijn wel heel sportief, maar is dit niet wat teveel gevraagd? als het beter/verstandiger is deze niet te doen welke wandeling is dan een leuk alternatief?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Mijn collega heeft hem twee jaar terug gelopen met zijn kinderen van (dacht ik 7 en 11).
Volgens mij hebben kinderen er minder moeite mee dan volwassenen. :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou me daar ook niet ongerust over maken, het is zoals Marja zegt (bij ons in elk geval wel): kinderen hebben er minder moeite mee dan volwassenen.
Een ander punt is of ze het wel leuk vinden. Wij deden het in 2004. In ons reisverslag bij 3 augustus zie je een foto met 2 "enthousiaste" dochters. Uiteindelijk vonden ze het heel leuk. :wink:

Marianne
katje
Amerika-ontdekker

Bericht door katje »

bedankt voor al die reakties op mijn vraag waarmee dit topic aanving.
Alles m.b.t dit onderwerp is veel duidelijker nu en wij voelen ons goed voorbereid voor de reis
die a.s vrijdagochtend start.

Alle lezers en vooral ook allen die met reakties en welkome tips kwamen op de diverse vragen het laatste half jaar hartelijk dank. :clap:
Dit forum heeft ons echt verder geholpen.
Wij hopen dat alles goed verloopt en dat het weer in regio Grand Canyon en verder richting Bryce bestendig is :thumbup:

gr

katje
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Hallo ,

Wij hebben afgelopen maand ook 2 nachten in Yosemite overnacht.
De eerste dag (aankomst dag) zijn we naar de bridalveil fall, lower yosemite falls (waarbij je ook meteen de upper yosemite falls ziet) en bij de visitors centre geweest.
De 2e dag stonden we om 6.30 uur op om de four mile trail te gaan lopen en daarachter meteen de panorama trail (waarin ook de mist trail).
Echt zeker wel de moeite waard. Vooral de mist trail was ongelofelijk mooi.

En Turbotrent, als je in curry village verblijft kun je de shuttle bus pakken en uitstappen bij camp 4, dan hoef je alleen een kleine mile te lopen over de valley om bij de 4 mile trail te komen.

Groetjes Mariël
Harriesch
Amerika-ontdekker

Bericht door Harriesch »

Mariël, hoelang hebben jullie over Four-Mile trail + Panaroma trial gedaan? Wij willen deze volgende maand ook graag combineren.
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

babbeloebaa schreef:
En Turbotrent, als je in curry village verblijft kun je de shuttle bus pakken en uitstappen bij camp 4, dan hoef je alleen een kleine mile te lopen over de valley om bij de 4 mile trail te komen.
Bedankt Mariël! :thumbup:

Ik ben ook benieuwd hoe lang jullie er juist over gedaan hebben!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

babbeloebaa schreef:En Turbotrent, als je in curry village verblijft kun je de shuttle bus pakken en uitstappen bij camp 4, dan hoef je alleen een kleine mile te lopen over de valley om bij de 4 mile trail te komen.
Goede tip, dat zal sneller zijn dan met de Capitan-shuttle.

Marianne
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Wij zijn 's ochtends om 8.30 uur begonnen aan de 4 mile trail en waren rond 18.30 uur aan het einde van de panorama trail.
Bij de panorama trail krijgen je op een gegeven moment de keuze om een afslag eerder te pakken (dan loop je een stukje van de john muir trail), maar dat hebben wij niet gedaan.
Let wel op, dat als je de route pakt via de Nevada fall dat je wel vrij steil (en onstabiel) naar beneden moet lopen.

We hebben dus ongeveer 10 uur gelopen. Maar we hebben niet gehaast, ten eerste vanwege de geweldige natuur (ook wilde beren gezien) en omdat wij net in een hitte golf zaten.
Erwin_Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin_Angie »

Ik heb afgelopen week telefonisch contact opgenomen met het park om kaartjes te reserveren voor de busrit omhoog. Leek me wel zo handig na het lezen van berichten hier op het forum dat het wel verstandig is om de bus te reserveren. We gaan dan vervolgens naar beneden wandelen via de trail. Gekke vond ik wel dat de (zeer vriendelijke) vrouw aan de telefoon nooit gehoord had van de panorama trail. Ze gaf wel aan of ik de trail bedoelde die van het Point naar beneden loopt, dus ik maar ja gezegd. Ga ervan uit dat dat de bewuste Panorama trail is. :-)

Wat ik me wel afvroeg: mijn vriendin en ik zijn geen echte die-hard hikers maar wel allebei sportief aangelegd (wielrenners!). We hebben daarom dan ook geen high-tech wandeluitrusting aangeschaft voor onze reis die over twee weken gaat beginnen. We gaan het doen op goede, sportieve sportschoenen. Vraag me alleen af of wij dan de enige zijn tussen groepen mensen met de bergschoenkisten aan de voeten. Wellicht zijn we wat naïf met onze sportschoenen namelijk.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Als je zo'n trail loopt, is de kans groot dat je een keer van een rots afglijdt met je voet en dat je voet omzwikt. Met sportschoenen heb je dan meteen een verzwikte enkel, met hoge wandelschoenen heb je dat niet, want die zijn stevig en beschermen je enkel. Ik zou zelf nooit zo'n trail lopen op lage sportschoenen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves