Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

info nodig over medische hulp in de VS

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ilsegoestoamerica
Amerika-ontdekker

info nodig over medische hulp in de VS

Bericht door ilsegoestoamerica »

Binnen een 5-tal weken vertrekken wij voor het eerst naar Amerika. Na enkele dagen New York vliegen we naar Los Angeles. Van daaruit rijden we met de auto naar Grand Canyon – Page – Las Vegas – Los Angeles. Vanuit Las Vegas maken we misschien nog een daguitstap naar Death Valley.
Ik heb zoveel mogelijk info nodig over wat ik moet doen als ik dringend medische zorgen nodig heb. Om wat meer duidelijkheid te geven waarom en tegelijkertijd een lang verhaal kort te maken : ik ben kankerpatiënte en weet sinds deze week dat er ernstige progressie is. Gevolg is dat ik nu chemo krijg, de kans dat er tijdens de reis iets misloopt is niet veel groter dan van een gezond persoon, maar bij de minste twijfel moet ik onmiddellijk een ziekenhuis opzoeken.
Ik weet dat een ziekenhuisopname in Amerika duur is, maar wat is duur? Kan iemand mij eens wat voorbeelden geven zodat ik dit beter kan inschatten? Ik heb een reisverzekering, maar sowieso zal die, als er iets voorvalt, met de vinger naar mijn ziekte wijzen en dus moeilijk doen.
Vooraleer we vertrekken zal ik een lijstje maken met de adressen en telefoonnummers van de ziekenhuizen die op onze route liggen. Kan iemand mij daarmee helpen, eventueel een site waar ik dit kan vinden, liefst universitaire ziekenhuizen. Ik vind dit niet direct zelf terug via google.
Zijn er dingen die ik hier in België nog moet regelen? Andere belangrijke dingen die ik op voorhand moet weten?
Alle info is welkom.

Ilse
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Re: info nodig over medische hulp in de VS

Bericht door lyan »

Misschien heb je hier iets aan? http://www.officialusa.com/stateguides/ ... hospitals/

Voor de zekerheid zou het waarschijnlijk ook niet verkeerd zijn om beelden mee te nemen van je laatste ct-scan (kan je op een cd laten branden bij de afd. radiologie van het ziekenhuis waar je behandeld wordt) en je dossier (op te vragen bij de behandeld arts) Mocht je dan per ongeluk wel in het ziekenhuis belanden dan hebben ze alle info.

Alvast heel veel plezier en nog meer succes.
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je goed overlegt met je artsen, je ziektekostenverzekering en je reisverzekering. Vraag hen wat ze vergoeden en hoe je moet handelen en laat deze afspraken schriftelijk bevestigen.

Sterkte met je behandeling en veel plezier in Amerika.
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik zou inderdaad vooraf de reisverzekering en de ziektekostenverzekering bellen en hen deze vragen voorleggen. Mijn ervaring met eurocross is, dat ze je bij een dergelijk noodgeval telefonisch direkt kunnen vertellen waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis ligt. Op dat moment wordt er een casenummer aangemaakt wat je daarna steeds kunt noemen als je contact met ze zoekt. Zo lang er geen opname aan de hand is, kun je de medische kosten waarschijnlijk zelf nog wel voorschieten, maar het wordt een ander verhaal als je opgenomen moet worden. De ziektekostenverzekeraar kan in dat geval de nota's rechtstreeks betalen, maar het is vaak wel even wat heen en weer gebel en gefax voordat dat geregeld is.

Ik wil je veel sterkte toewensen en hoop dat jullie kunnen genieten van een fijne vakantie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Allereerst wil ik je natuurlijk sterkte wensen, want het is niet niks om zulk nieuws te horen.

Ik wil je toch graag adviseren om zwart op wit van je verzekering te eisen dat ze akkoord gaan met je reis en ook gemaakte ziektekosten zullen vergoeden. Bijna alle reisverzekeraars hebben in hun kleine lettetjes staan dat bestaande aandoeningen en de gevolgen daarvan worden uitgesloten van dekking.

Succes!
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

28 uur opname kostte ons $ 20.000 dit was in April.Werd acheraf wel vergoed maar toch schrikken.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Mijn advies is ook om eerst met zowel je ziektekostenverzekeraar, als je reisverzekeraar contact op te nemen om je ervan te vergewissen dat ze, indien nodig, zullen betalen en niet dat je achteraf geconfronteerd wordt met "ja mevrouw, u was al ziek toen u op vakantie ging, dus dat vergoeden we niet".

Medisch gezien heb je net zo veel risico als een "gezond" persoon, maar als je als (voormalig) kankerpatiënt een hypotheek of (levens)verzekering wil afsluiten, vindt men ineens dat je wel een risico vormt :evil:
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

2 jaar geleden ben ik in Sedona in het ziekenhuis beland voor een 4 tal uren. Onderzoek en 2 baxters hebben mij iets meer dan 500$ gekost. Alles terugbetaald gekregen via de Christelijke mutualiteiten, behalve eerste 50euro (dit terugbetaald gekregen via een bijkomende verzekering VTB-VAB die we hadden afgesloten).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

nieuwenoord schreef:Ik wil je toch graag adviseren om zwart op wit van je verzekering te eisen dat ze akkoord gaan met je reis en ook gemaakte ziektekosten zullen vergoeden. Bijna alle reisverzekeraars hebben in hun kleine lettetjes staan dat bestaande aandoeningen en de gevolgen daarvan worden uitgesloten van dekking.
Normaal gesproken worden de ziektekosten in geval van ziekte vergoed door de ziektekostenverzekering, maar ik hoor van verschillende kanten dat er een aparte (reis)verzekering nodig is voor reizen naar de VS, om er zeker van te zijn dat alle ziektekosten gedekt worden. Ik woon zelf in de VS en heb in Nederland een expat-ziektekostenverzekering met USA/Canada dekking. Dat is één van de drie varianten die ze aanbieden (Europa, wereld, VS/Canada) en het is gelijk de duurste. Ik weet niet uit eigen ervaring hoe het zit als je als toerist op reis gaat naar de VS, maar dat is dus wel iets wat je bij de ziektekostenverzekeraar zeker even moet navragen.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ik ben ook bij de Christelijke Mutualiteiten en voor we naar Amerika gingen, zeiden ze ons dat wij tot 1miljoen$ verzekerd waren.

Maar je vraagt het inderdaad best na bij je mutualiteit en bewijs zwart op wit vragen.

Veel sterkte en ik hoop dat alles voorspoedig verloopt zodat je straks kan genieten van een welverdiende vakantie! :thumbup:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Helemaal klopt dat niet Leen.

Wij waren in Turkije toen onze jongste op de glijbaan sneller ging dan mijn man :-) In volle vaart kwam hij dus in zijn nek/op zijn schouders terecht.
Naar het ziekenhuis, foto's genomen , pijnstillers en zo'n zak om je arm in te hangen.

De rekening konden wij idd doorgeven aan de CM, maar ze hanteren een bepaald bedrag aan voor deze specifieke handeling, de normale prijs in Belgie. De prijs die we uiteindelijk betaalden was veel hoger. Het restant hebben wij aan de reisverzekering aangeboden en gekregen.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vroeg me al af of de CM ineens geld teveel gevonden had in zijn kas. :lol: Dus ja, tot 1 miljoen, dat kan, zo lang de rekening niet echt veel hoger is dan wat diezelfde behandeling in Belgie zou gekost hebben. En daar wringt het schoentje.
Dus: je zal een bijkomende verzekering moeten afsluiten, buiten de CM (want zij bieden dat niet). En ik vrees dat, als je een reisverzekering afsluit, en je bent dus een patient omwille van een bepaalde aandoening, dit voor problemen van 'niet te dekken' zou kunnen zorgen. Dus slechts 1 advies voor de topicstarter: heel goed navragen of je sowieso gedekt bent, en vooral zeggen wat je medische geschiedenis is! Zo weet je vooraf waar je (niet) aan begint.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ach kijk, dat wist ik niet (ik vond het toen ook al zo verdacht) daarom moet je die dingen dus altijd 100x navragen bij zoveel mogelijk verschillende mensen en dan hopen dat er één tussenzit die het precies weet :roll:
Dus stel: je wordt in de VS opgenomen met een gebroken arm. Behandeling in België voor zoiets zou 2,000 € kosten, in de VS kost het je 20,000 € (ik noem maar iets, heb echt geen idee van de bedragen hier/ginds) , dan betaalt de CM maar 2,000€ en jij de rest? *slik* dan durf ik niet meer naar Amerika denk ik.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ja, dat klopt. Daarom moet je een extra wereld reisverzekering nemen. Dan ben je wel volledig gedekt.
Groetjes,
Carine
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En zo'n extra reisverzekering speciaal voor Noord-Amerika (USA + Canada) is niet zo extreem duur hoor. Ik denk dat je dat voor 2 personen hebt voor minder dan 100 euro! Kijk eens bij Touring bijvoorbeeld.
(voor expats is deze inderdaad veel duurder, maar die blijven dan ook veel langer daar = hoger risico)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

daar ga ik asap eens voor informeren!

sorry TS dat ik je topic wat gekaapt heb
ilsegoestoamerica
Amerika-ontdekker

Bedankt voor alle reacties. Ik zal sowieso aan de christelijke mutualiteiten vragen wat zij vergoeden als er iets voorvalt. Daarna zal ik polsen bij mijn reisverzekering in wat ze wel en niet tussenkomen. Al vrees ik dat deze alles in de schoenen van mijn ziekte zullen schuiven en ik dus eigenlijk niet anders zal kunnen dan zonder verzekering vertrekken. Ik ben wel bereid om iets meer premie te betalen om verzekerd te zijn, maar ik vrees dat ze buiten proporties gaan rekenen.

Ilse
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat is dan wel een enorm risico wat je neemt. Vergis je niet in de medische kosten in Amerika. Die zijn vele malen hoger dan in Nederland en dat kan heel snel oplopen als je in een ziekenhuis terechtkomt.
ilsegoestoamerica
Amerika-ontdekker

Ik zie geen andere opties dan zonder verzekering te vertrekken.

Ilse
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als het je gezin niet in de problemen brengt wanneer je een rekening van $20,000 medische kosten moet betalen, dan moet je je er verder niks van aantrekken en lekker op reis gaan!
Als dat wel een probleem is, bekijk dan of er alternatieven zijn...
Sluit in ieder geval een verzekering af voor je gezinsleden!

Indien een gewone reisverzekering je niet wilt dekken, kan je eens informeren bij Van Breda met hun expatplus verzekering. Dan zal je wel minstens een dekking voor 3 maanden moeten nemen. En bij een medische voorgeschiedenis vragen zij ook eerst een grondig onderzoek om het risico in te schatten. Ik weet niet of je die tijd nog hebt, al dacht ik wel dat zij redelijk snel konden tewerk gaan.
Elke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer