Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rolstoel advies Z-W USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Rolstoel advies Z-W USA

Bericht door avsboz »

Onlangs is mijn vrouw (45) lelijk ten val gekomen en heeft haar heup gebroken. Nu ze geopereerd is moet ze nog minimaal 6 weken met krukken lopen en/of rolstoel gebruiken (mag 6 weken niet been belasten). Aangezien we over drie en een halve week op vakantie zouden gaan, staan we nu op het punt om te moeten beslissen; cancellen of aangepast door laten gaan. We neigen sterk naar de laatste optie, maar hebben nu wel onverwachts een aantal vragen vwb aanpassingen aan onze reis.
  • Wat zijn rolstoel toegankelijke wandelingen of uitzicht punten in Grand Canyon, Zion, Bryce, Valley of Fire en Yosemite ?
    Speciale rolstoel tips Monterey, US Highway 1, LA of Las Vegas ?
    Is in Death Valley Zabriski Point te doen of is dat toch te steil ?
    Zelfde vraag voor Horse Shoe Bent (los zand ?).
    Ik heb reeds op het forum rondgekeken en gelezen dat de USA best wel rolstoelvriendelijk is, maar algemene tips zijn ook welkom!
We vliegen rechtstreeks met KLM naar LA. Ik neem aan dat melding van te voren over rolstoel gebruik voldoende is dan. (eigen rolstoel inleveren, met KLM stoel naar gate en in LA weer eigen of airport rolstoel bij gate, toch ?) We hebben nu al stoelen gereserveerd voor heen en terugvlucht. Ik zit nu wel te twijfelen of we die moeten omzetten en proberen te upgraden naar comfort seats (maar die zijn 150,-- p.p. duurder, dus totaal 900,- voor ons 3tjes). Of zijn er andere opties.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Rolstoel advies Z-W USA

Bericht door avsboz »

Gedeeltelijk antwoord op eigen vraag gevonden op site van Marianne: http://www.wandelingen-usa.nl/index.html
Grt,
Andries

dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik reageer morgen even uitgebreider, maar ik zou zeggen; GAAN!!
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik zou ook gewoon gaan (alleen al om de gelegenheid niet te laten lopen).
Veel locaties zijn goed op rolstoelgebruikers voorbereid. Hoort een beetje bij de politieke correctheid van de Amerikanen.
Zo kan je zonder problemen met de rolstoel in de shuttlebus in bijv. Zion and Grand Canyon. Er zijn wandelpaden en uitzichtpunten die met de rolstoel bereikbaar zijn.
In Bryce kan je met de eigen auto bijna overal komen en met de rolstoel naar de uitkijkpunten. Alle visitorcentra zijn goed toegankelijk, ook in Valley of Fire.
In Valley of Fire kan je met de auto een heel mooie scenic drive rijden: je hoeft de auto niet uit om het meeste moois te zien.
Alle grotere hotels in LV zijn goed rolstoeltoegankelijk (moeten ze ook wel: een groot deel van hun slotmachines wordt bezet door oudere dames die met rollator or scootmobiel - soms zelfs aan de zuurstof- hun pensioen zitten te vergokken).
Het enige waarvan ik weet dat niet mogelijk is: Horse Shoe Bend. Je moet inderdaad een paar honderd meter door los zand lopen en dat nog over een heuvel ook. Is niet te doen als je niet goed ter been bent. Ook een mogelijke excursie door de -upper- Antelope Slot Canyon zal niet meevallen: je kan er alleen achterop een pick-up truck heen en de slot canyon ligt in het losse zand. Daar kom je met een rolstoel niet door. Maar je zou het kunnen navragen bij de excursie aanbieders (zoals Carolene Ekis).
Bovenstaande weet ik uit eigen ervaring (van twee weken geleden :D ). Wellicht kunnen anderen aanvullen over de andere bezienswaardigheden.
Maar naar mijn idee blijft er méér dan voldoende moois over om de reis toch tot een onvergetelijke ervaring te maken.
Veel plezier op de reis!
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Zou je dit niet beter kunnen vragen aan je dokter ?!

Heeft je vrouw geen revalidatie - van groot belang na een heup-operatie lijkt me zo. Gebruikt ze nog meds als bloed'verdunners', pijnstillers ?
Je zit wel ruim 11 uur in die blikken bus in een in feite te kleine stoel met limited beenruimte. Daar kunnen gezonde personen al van in de problemen komen.
Upgraden, tenminste voor haar, lijkt me een must, tenzij je vrouw echt een tenger persoon is. Of als de KLM bereid is je vrouw van wege haar situatie een van de betere plaatsen te geven.
In het verleden, wellicht is dat nog zo, was voor begeleiding naar de gate in A'dam -el. autootje - en geduwde rolstoel in LA een doktersattest nodig. (Vergeet niet de persoon in LA een tip te geven). Alleen 'melden' was niet genoeg.

Wat bedoel je met rolstoel toegankelijke wandelingen ? Was je van plan een rolstoel te gaan huren hier in de US ? Daar is een ond. over bytheway.
Wie gaat de rolstoel met iemand erin duwen ? Ik heb mijn moeder op vakantie gehad met een rolstoel hier, klein/licht mensje, hoefde niet voortdurend in de stoel, maar mijn polsen zijn daarna nooit meer de oude geworden kan ik je vertellen.
Wat je huurt is een zg. transportrolstoel meestal, die moet geduwd. En overal waar niet asfalt oid. ligt, is dat zwaar. Transportrolstoelen zijn ook bedoeld voor kleinere afstanden. En zeker niet voor heuveliger terrein.
Rolstoelvriendelijk de USA, ja, omdat het wettelijk is afgedwongen, zoals bv. toegang tot toiletten. Maar dan praten we over toegankelijkheid, niet over gebruikersgemak voor transportrolstoelen.
Voor dergelijke situaties hebben gehandicapten meest speciale lichte sport-rolstoelen met grote wielen.

Ik lees ook de gebruikelijke 'we moeten alle NP's in het zuidwesten zien en nog wat plaatsen ook !" route. Als je echt gaat zul je je plannen denk ik toch wat moeten aanpassen den ik. Het lijkt me geen pretje met een genezende heup uren en uren in de auto te zitten, zelfs al is dat een SUV ofzo.

Een andere vraag, how about de ziektenkosten/reisverzekering: is het gedekt als je vrouw problemen krijgt hier door de situatie met haar heup ?
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Zabriskie Point in DV is echt heel erg steil, ik denk niet dat dat gaat lukken met een rolstoel. Bij Dante's View kun je wel met de auto helemaal tot boven rijden.

Horseshoe Bend zou ik absoluut niet gaan proberen met een rolstoel, het pad daarheen vanaf de parkeerplaats is meer dan een halve mijl lang, onverhard, en heel erg oneffen. Los zand, stukken rots die eruit omhoog steken, kuilen...

Ik meen dat het pad boven langs de South Rim van de Grand Canyon helemaal verhard is, maar ondanks dat ik dat hele stuk 2 keer gelopen heb zou ik het niet meer met 100% zekerheid durven te zeggen :lol: .
Bij Bryce Canyon kun je met de auto tot vlakbij alle uitkijkpunten rijden, en daar zijn de paden naar de uitzichtpunten geasfalteerd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jeetje, wat ontzettend vervelend zo vlak voor jullie vakantie! Je kunt natuurlijk nog best veel doen, maar als jullie van plan waren veel te gaan wandelen en andere activiteiten te gaan ondernemen, dan zou ik me voor kunnen stellen dat het een optie is om te annuleren en een andere keer te gaan. Als je nu gaat mis je zeker dingen, en ik weet niet of jullie van plan zijn nog eens een keer te gaan.
Zabriskie Point is in mijn herinnering niet zo heel steil, maar het is - zeker in de hitte - toch wel een aardige klim, en om dt met krukken te doen, of om een rolstoel naar boven te duwen lijkt me niet prettig. Je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Voor de parken kun je op de NPS-site zoeken op accessibility. Staat meestal onder plan your visit -things to know before you come.

Marianne
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Eigenlijk precies wat ik wilde zeggen.

Genoeg plekken om heen te gaan die je wel kunt doen, maar je bent wellicht beperkt en in beweging doordat je vrouw misschien niet helemaal pijn vrij is?

Ik zou me goed door de arts laten adviseren en als het even kan, lekker gaan. Anders annuleren en volgend jaar lekker gaan, dan geniet je er wellicht meer van?

Succes met maken van de keuze!
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Vwb het medische aspect zal vooral het advies van de arts doorslaggevend zijn. Geen revalidatie of specifieke fysio. leren met krukken (trap)lopen en 'gewoon' naar huis tegenwoordig. Gelet op haar leeftijd zijn herstelvooruitzichten beter dan bij een bejaarde met zelfde probleem. Lange zit in vliegtuig kan een (onoverkomelijk) probleen zijn. Ze draagt steunkousen en 1x daags fragmin tegen trombose. Meenemen van eigen rolstoel vormt geen probleen. Grote afstanden met een 'transportstoel' is inderdaad niet zo handig. Kan me voorstellen dat je daar zere polsen van krijgt. Daarom eigen lichte rolstoel met grote wielen. Meenemen bij KLM is echt geen probleem zie: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm
Ik lees ook de gebruikelijke 'we moeten alle NP's in het zuidwesten zien en nog wat plaatsen ook !" route.
Snap ik even niet hoor. Ik weet niet waar je dit leest, maar we zijn juist opzoek naar (on-)mogelijkheden met een rolstoel. Aan de hand daarvan kijken we wat we gaan overslaan en waar we meer rust moeten inbouwen. Het kan dus zomaar zijn dat we 40% van de geplande route niet zullen aandoen.

Horseshoe Bent zit er dus niet in, en Antilope Canyon ook niet. Misschien alleen samen met dochter (15) bekijken terwijl mijn vrouw in hotel verblijft (de schat blijft pushen dat wij dat moeten gaan doen :angel1: ook zonder haar) Goede tip voor Zabriski Point. Ik maar denken aan afstand en ondergrond, maar de temperatuur is daar inderdaad een factor van belang. De site van Marianne biedt een helder overzicht van wandelingen die rolstoeltoegankelijk zijn en hoe lang ze zijn.

Als we moeten gaan verkorten, dan ben ik bang dat we dan toch Yosemite en de kustweg moelen laten schieten. In het eerste deel van de route wat langer blijven/veranderen qua hotels in CG, Zion, Bryce lukt niet omdat we in de parken zitten en daar is alles natuurlijk vol. Mogelijk kiezen we voor het tweede deel van de route om langer in Las Vegas te blijven en vandaar rechtstreeks (of via DV) naar LA rijden en ook daar wat langer te blijven.

't Blijft spannend. Bij volgend dokterbezoek weten we meer over medische adviezen. We blijven wel hoop houden.
Grt,
Andries

willeke64
Amerika-ontdekker

Bericht door willeke64 »

Zie mijn topic: rolstoel Malibu.........
Wij reizen ook met de KLM rechtstreeks naar LA.
Huren in de VS een rolstoel.
En reizen met een dochter van 15.
Wie weet komen we elkaar onderweg nog wel tegen.
Wij vertrekken 11 juli.
Hebben ook overwogen om te annuleren,
maar gaan gewoon vertrekken en passen de route een beetje aan.
Itt je vrouw kan ik gelukkig wel (kleine stukjes) lopen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Wat ik bedoelde was, dat ik veel van de routes van posters hier behoorlijk overladen vind qua afstanden etc. Ik woon hier, ik weet hoe groot de afstanden zijn en hoe warm het hier kan zijn. Maar ik kan me voorstellen dat als je maar eens in de zoveel jaar kunt gaan, je zoveel mogelijk wilt zien.
Ik had even niet begrepen dat je je schema ging down-sizen indien nodig. Less is more enzo.

Is Fragmin dat nieuwe medicijn waarvoor je niet meer voortdurend bloed moet laten prikken ? (zoals ac-coumarol/coumadin) of is je vrouw onder controle trombosedienst, eventueel met een 'zelfprikker' ?
Tijdens een vliegreis moet je toch regelmatig uit je stoel en even lopen, en zittend in je stoel bepaalde been/enkel oefeningen doen. Plus genoeg water drinken.

Ik was wat beducht dat je vrouw vanwege de problemen met haar heup de neiging zou hebben op langere afatanden in de auto te blijven zitten ipv. even bewegen.
Nu en dan een rustdag inlassen voor haar in een hotel terwijl jij een je dochter een wat meer veel-eisende activiteit ondernemen lijkt me een goed idee.

Dus als je dokter je het groene licht geeft.... informeer wel even bij KLM wat er nodig is voor hulp in A'dam en rolstoel in LA, destijds moesten we voor mijn moeder een doktersverklaring hebben.

Vergat ik in mijn vorige post te zeggen hoe vervelend ik het voor jullie vind - vooral voor je vrouw - dat jullie dit overkomen is, en wens van harte beterschap.
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Ik heb geen verstand van medicijnen, maar Fragmin moet ze 1x per dag een klein spuitje zetten tegen trombose. Verder niks (alleen steunkousen). Gelukkig gaat het nu al wat beter en wordt ze handiger met krukken. En ik handiger met rolstoel (al een paar keer 3-4 km geoefend, incl pakeergarage hellingen :wink: )

Om wat meer rust in te bouwen willen we (komende vanuit Grand Canyon) Monument Valley uit de route halen en een extra rust(ige) dag inbouwen in Page, Bryce of Springdale. Bij alle hotels die we gepland hebben is het mogelijk om een dag naar voren te gaan en/of extra bij te boeken. Ik twijfel een beetje tussen een extra dag bij Page of Spingdale. Ik heb het idee dat Page minder toegankelijke 'attracties' biedt (eventueel rondvaart over lake powell) dan Springdale/Zion en dat die laatst een wat gematigder omgeving is om een dagje te relaxen. Wat zouden jullie adviseren 2 nachten Page of 2 Zion ?

Deze week controle door chirurg en hopen we meer te weten voor een definitieve go/no-go. Spannend dus...
Grt,
Andries

dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik ben benieuwd wat het word! Spannend.
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Hippeee ! Van de orthopheed mag het :-D De diabetesverpleegkundige doet moeilijker, maar die gaat ons niet tegenhouden. We hadden ons al verdiept in tijdsverschil en insulinegebuik (o.a. op AA-forum en DVN).

Monument Valley hebben we geannuleerd en gaan van G.C. nu rechtstreeks naar Page. Ook Bryce een nachtje naar voren en daardoor nu een extra dagje rustig aan in Zion. Mijn voorstel om Yosemite en de kustweg er uit te halen en van Death Valley maar via Ridgecrest naar LA te rijden werd door vrouw meteen 'verboden'... (Dat kunnen we eventueel ter plaatse nog veranderen)

Vraagje over Las Vegas: Volgens hun eigen site is de Las Vegas Monorail wheelchair accessable. Ik kan me voorstellen dat dit officieel ook zo is, maar dat het in de praktijk toch lastig blijkt te zijn. Heeft iemand ervaring hiermee ?

Voor hier thuis hebben we een (tijdelijke) gehandicapten parkeer kaart (GPK) aangevraagd. Lekker handig dat het zeker 6-8 weken gaat duren eer dat dat rond is :evil: We hadden gehoopt dat dit nog voor onze vakantie zou lukken. Om nu in Amerika zomaar op een gehandicapten plaats te parkeren lijkt me (op z'n zachts gezegd) geen goed idee. Iemand advies hiervoor ?
Grt,
Andries

dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Even contact opnemen met de gemeente en het uitleggen?

Las Vegas monorail vond ik weinig voorstellen, maar wellicht verkeerde stuk gezien :-)
Ik zou een taxi nemen, snel, makkelijk en niet erg duur.

Wat gaaf dat jullie gaan. Ben blij voor jullie!!
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Nu onze vakantie er op zit wil ik even onze ervaringen aangaand rolstoelgebruik delen. Misschien heeft een ander daar wat aan.

Gelukkig kon mijn vrouw gedurende de vakantie steeds meer zelf doen en gaat het herstel voorspoedig. Op het laatst liep ze zelfs stukjes met een enkele kruk. Voordeel was wel dat ze vanaf begin af niet 100% afhankelijk was van rolstoel en kleine stukjes met krukken on overbruggen. dat maakte verplaatsen en bijvoorbeeld overstappen een stuk makkelijker.

Vliegreis (KLM):
Rolstoelgebruik van te voren aangemeld en comfort seat geboekt ivm extra beenruimte. Fast lane bij paspoortcontrole, als eerste boarden. Rolstoel meet tot aan vliegtuigdeur. Daar op krukken naar binnen gegaan en stoel ging als ruimbagage mee. Verzorging en aandacht door KLM personeel tijdens vlucht uitstekend ! Op LAX als laatste van boord. Duurde even voordat rolstoel weer uit ruim naar de gate gebracht was. Toen we eenmaal van boord gingen waren we eerder bij de koffers dan de rest van het vliegtuig, daar we ook hier weer een fast lane hadden bij de paspoortcontrole. Op LAX met pendelbus naar Hertz. Chauffeur heel behulpzaam met in en uitladen. Terugweg idem.

Gehuurde auto was geen probleem aangezien we al een grote SUV gereserveerd hadden en ook kregen (Chevy Traverse). Bagage en rolstoel gingen daar makkelijk in. Een sedan zou problematisch zijn geweest.

Hotels
Geen problemen in het algemeen. Alle hotels van te voren aangeschreven voor een kamer op de begane grond of om te vragen of er een lift was. Hierbij aangegeven dat echte handicaped room niet echt noodzakelijk was. Alleen bij Remada Bishop een slechte ervaring gehad. Ondanks bevestiging per mail, was er ter plaatse niets bekend en ondanks dat we vroeg aankwamen kregen we geen begane grond kamer en weigerde baliemedewerker iets te regelen. Verder alle hotels prima medewerking. Lastig was Bright Angle Lodge, omdat daar alle lodges wel hoogte verschillen hebben. In Cedars Lodge (Yosemite) kregen we handicaped room met brede toegang en ruime badcel. Het enige lastige was dat in Amerika de hotels, maar ook luchthavens nog al gek zijn op (zachte) vloerbedekking, en dat rolt nog al lastig.

National Parks etc.
Bij Grand Canyon kregen we een permit om met eigen auto gebruik te maken van Hermits Road (met pincode om gate te openen) waardoor we niet met de bus hoefde te gaan. Het (asfalt)pad land rim is wel redelijk glad, maar door de hoogte verschillen, was dit niet grotendeels toch te zwaar.

Bij Page waren Horseshoe Bent en Antylope Canyon zoals verwacht niet te doen. Bij de eerst eis mijn vrouw bij de auto gebleven en zijn dochter in ik samen gegaan. De volgende ochtend vroeg zijn we met z'n tweetjes naar Lower Antelope Canyon gegaan en heeft mijn vrouw lekker uitgeslapen in hotel. Vistors Center bij dam was goed te doen, maar natuurlijk geen dam-tour naar beneden.

Bryce was heel goed te doen, daar alle viewpoints op slechts enkele meters van de parkeerplaatsen afliggen. Met krukken even uit de auto stappen was geen probleem. Ben je 100% rolstoel afhankelijk, dan kan ik me voorstellen dat het telkens in en uitstappen bij ieder punt wel vermoeiend is en zou je een keuze kunnen maken om alleen de aller mooiste punten aan te doen. Sunrise point was het moeilijkste bereiken, omdat dit een relatief steil pad had. Een trail lopen was er natuurlijk niet bij, maar dat heb ik de volgende dag om 7 uur alleen gedaan (hoogte punt van de reis om helemaal in je eentje tussen de hoodoo's te lopen !)

Bij Zion is de weg aan de oostelijke ingang vanuit de auto heel mooi. De scenic road per shuttlebus ging goed. Rolstoel werd keurig voor op de fietsendrager bevestigd. Pa'rus trail is te doen met rolstoel en ook Riverside Walk, alhoewel daar wel een paar steile stukken inzaten waarbij kik het met alleen duwen niet af kon en ze welf wel mee moest helpen. Ook bergafwaards kost dan veel energie (remmen!). Andere trails zijn niet te doen met rolstoel. Zelfs een makkelijke als Lower Emeralds Pool heeft teveel hoogte verschil. (moet er wel bij zeggen dat mijn vrouw niet de lichtste is...).

Death Valley hebben we vanwege de hitte eigenlijk alleen vanuit de auto gedaan. Even er uit bij Badwater en bij Artist Pallet en voor de rest gauw doorrijden. Zabriski Point heb ik alleen met dochter gedaan. Het geasfalteerde pad is wel heel steil, en het is er veel te heet. (DV vonden we de minste dag van onze reis, maar kwam ook vanwege de grote afstand op die dag (LV-Bishop)

Valley of Fire is een mooi klein en heel rustig park, maar voor rolstoelgebruikers bied het (bijna niets). Vanuit de aute zijn een paar dingen mooi (White Domes Road, Elephant Roch, Arch Rock). Persoonlijk vond ik het wel een heel mooie omgeving !

Bij Yosemite hebben we als eerste Bridalveil Fall gedaan. Het laatste stukje is vrij steil, maar met wat hulp toch te doen. Voor dit park hadden we eigenlijk (veel) te weinig tijd. De Tioga pass was vanuit de auto mooi en omdat ze op krukken wat kon lopen, konden we wat meer doen (o.a gezwommen by Tanaya Lake). Olmsted Point is vanaf parkeerplaats te zien. De Tuolumne Meadows eigenlijk niet. Cathedral beach en Swinging Bridge is te doen even als Tunnel View en Glacier Point. Mariposa Grove is niet zelfstandig te doen met rolstoel, maar je zou wel de tramtour daar kunnen doen (rolstoel kan in/op de tram mee).

Parkeren
We hadden een gehandicapten parkeerkaart waarmee we overal konden parkeren op de gemarkeerde plaatsen. Vooraan bij winkelcentra, bij Universal Studio's etc. Ook in de Nat.Parks geen problemen op de soms volle parkeerplaatsen omdat er altijd wel een handicaped parking vrijwas als de rest al vol was. Alleen bij Bright Angle was dat niet het geval (geen speciale parkings) en moesten we een behoorlijk eind verder parkeren ('s avonds de auto gewoon dichterbij gezet). De laatste dag gingen we nog even naar Venice Beach, waar parkeren $9,- kost, en daar mochten we zelfs gratis parkeren.

Overige
Las Vegas, de Strip, was lastig. Enerzijds vanwege de stoepranden, maar vooral vanwege de enorme drukte waardoor je niet echt lekker met de rolstoel kon lopen. Voorzichtig, ieder keer afremmen en ontwijken. Koste veel tijd en hebben daardoor niet alles gedaan wat we wilde doen.

Universal Studio's vormde de bizar positieve uitzondering. Bijna genant om te zien hoeveel voordeel je kreeg t.o.v. regulier bezoekers Geen vip parking nodig, maar we kregen een papier onder de ruitenwisser waarmee we in de allereerste rij bij de ingang konden staan. Bij customers relations kan je een geel pasje krijgen waarmee je je 'handicaped status' als het ware bevestigd krijgt. Nut hiervan ontging ons een beetje. We hadden geen FOL pas, maar bij het zien van de rolstoel werden we in alle attracties naar een aparte ingang geleid (vaak FOL Gate A) en hebben nooit langer dan de duur van een attractie hoeven wachten! Behalve Return of the Mummie heeft m'n vrouw alles kunnen doen (nogmaals dit komt mede doordat ze met krukken makkelijker kon in- en overstappen). Personeel was bijzonder behulpzaam! Rolstoel en krukken werden overgenomen en bij de uitgang van attractie weer klaargezet. Bij overgang van Upper naar Lower Lot (normaal met de roltrappen) werden we met een speciaal busje via achteraf weggetje vervoerd. Alles prima geregeld.

Algemeen
In z'n algemeenheid bleek USA heel rolstoel vriendelijk. Niet alleen qua faciliteiten, maar ook qua mentaliteit. Mensen die deuren voor je open hielden, die je spontaan kwamen helpen etc.

Ik hoop dat andere forum gebruikers hier wat aan hebben :wink:
In onderstaand blog vind je onze belevenissen van dag tot dag.
Grt,
Andries

Wendy69
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wendy69 »

Hallo Andries

Lekker kort dag maar wij vertrekken dus morgen (dinsdag) naar LA. Ik lees dat je een invalide parkeerkaart had? Hoe heb je dat geregeld dan? Wij zitten in een soort gelijke situatie waarbij dochter na knieoperatie nog in een rolstoel moet zitten maar wel kleine stukjes met krukken kan lopen.

Ik hoop dat je dit bericht nog leest vandaag.

Groeten Wendy
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wendy je kunt avsboz ook een mailtje sturen dat ziet hij misschien sneller. Klik daarvoor op het envelopje onder zijn avatar.
Of een pb (persoonlijk berichtje) daar krijgt hij ook een bericht van in de mail.
Wendy69
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Wendy69 »

Dankjewel! Ik heb hem snel gemaild en ik hoop dat hij het nog leest. Is er anders iemand anders die het weet? Wij hebben hier in Nederland nog geen invalidenparkeeplaats kunnen regelen. Ben in ieder geval blij te lezen dat Amerika zo rolstoelvriendelijk is!
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Hoi Wendy. Ik heb je een mailtje met m'n telefoonnummer gestuurd. Gelet op de tijdsdruk en jullie vertrek morgen is dat handiger dan via mail of forum.
Grt,
Andries

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer