Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sabrinacom: Phoenix - San Francisco in april/mei 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Sabrinacom: Phoenix - San Francisco in juli 2013

Bericht door sabrinacom »

Tja, DV is even 'afzien', maar dat heb ik er wel voor over! Heel lang zullen we niet wandelen daar! Toen we in mei 1999 er waren, was het ook 43 C. Kan het in Page ook nog warm zijn?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Altijd lekker weer gehad in Page in mei. 70-80F
sabrinacom
Amerikafan

Ik zit eigenlijk met die krater in mijn maag... Maar die moet er gewoon in :evil:
Is het verstandig om de eerste dag van Phoenix via Meteor Crater naar GC te rijden?
En hoe? Snelste is via de snelwegen, 5uur. Maar via de 87 is het ook zo iets, maar dan 6uur. Is dit reeel?
Ik ga er voor het gemak maar van uit dat we vroeg op zijn en snel onderweg zijn na het inkopen doen.
Het is ook niet zo erg als we onderweg niet veel tijd hebben om uitgebreid te stoppen, MC zal genoeg zijn.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Altijd lastig om een keuze te maken, maar je kan toch niet alles zien en doen. Ik zou zeggen via de snelweg, je gaat voor de krater en voor de gc. Je zal vast ook andere dingen overslaan, zoals slide rock, sedona als je daar ook nog zou stoppen haal je de gc nieteens! :wink:
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Gewoon I17 en dan op en neer I40. Meteor Crater ligt maar ca 6 miles van de interstate.
sabrinacom
Amerikafan

Oké, dank voor de reacties. Het is dus zeker wel te doen voor de eerste dag. Win ik daar meteen weer een dag dat is gunstig!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja hoor, dat is goed te doen. Zo lang heb je voor MC ook niet nodig. De film duurt ca 15 minuten en we vonden hem nogal teleurstellend.
sabrinacom
Amerikafan

De tickets zij geboekt! dat is een stap iig! We vliegen op za 27 april heen via Detroit (ik ken de ervaringen inmiddels :? ) en terug op 11 mei vanuit sfo. Hierbij wat plannen:

27-4 waalre-phoenix
28-4 phoenix-gc Maswik lodge
Via Meteor Crater
29-4 gc-page Days inn
GC east rim, Horsheshoe Bend
30-4 page-bryce
Lower Antelope Canyon, uitzichtpunten Bryce
1-5 bryce-zion Desert pearl inn
Wandeling Bryce, Zion Canyon Overlook
2-5 zion
Wandelen: Riverside walk, Emerald pools, wheeping rock
3-5 zion-lv
via Valley of Fire
4-5 lv
5-5 lv-death valley Stovepipe wells
6-5 death valley-yos Best western yosemite
Onderlangs, of heeeeel mss Tiga pass. Bij zeee vroege aankomst Mariposa Grove
7-5 yos Cedar lodge of iets aan de 120?
Evt Mariposa grove. Wandelen in de vallei.
8-5 yos-sf Coventry motor inn
Via Columbia state historic park
9-5 sf
Hop on hop off. Alcatraz
10-5 sf-amsterdam
zaterdag 11-5 waalre
Nieuwe reis plannen met zeker Moab er in!

Ik heb bij dit schema nog een dag over. Die zou ik de eerste dag kunnen plannen, om via sedona of Petrified Forest naar
Meteor Crater te gaan en overnachten in Holbrook of Winslow. Nadeel is dan wel dat we nog ongunstiger in LV aankomen.
Wat ook nog kan is een dag naar Monterey, vanuit Yosemite naar Monterey, en dan de volgende dag whalewatching en door naar SF. Zou Columbia dan nog haalbaar zijn?
Mijn voorkeur is niet om een extra dag in Yosemite door te brengen. Ik hoop wel dat Mariposa Grove open is, dat willen we allemaal graag zien! Weet iemand wat de kans daarop is, dit kan ik niet zo goed vinden op de nps site.
Zouden jullie nog eens kunnen kijken naar de route en erop schieten? Mijn dank is weer groot!
Recente ervaringen met hotels zijn ook welkom, ik ken de beoordelingspagina.

Sabrina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Op de NPS-site staat dit:
•Mariposa Grove Road is closed from November or December until sometime in April, depending on conditions. When the road is closed, visitors may still walk, ski, or snowshoe on the road (though it may be covered in snow or ice).

De Mariposa Grove is het hele jaar door open, maar in de winter zul je snow shoes of ski's nodig kunnen hebben. En als de weg niet open is moet je rekening houden met een lange wandeling er naartoe.
Zie ook hier: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/wawonahikes.htm

Marianne
sabrinacom
Amerikafan

April dus waarschijnlijk. Dankjewel, ik weet niet waarom ik dat nu zo onduidelijk vond...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor Petrified Forest zou ik zelf de omweg niet maken. Je kan wel door Sedona rijden. Je tijd voor GC is ook al niet al te lang. Ik zou zelf een extra dag plannen in Yosemite of San Francisco of zelfs in Death Valley. Columbia SP is alleraardichtst maar het is wel 16 jaar geleden dat we er waren voor een paar uur. We logeerden toen in Sonora.
sabrinacom
Amerikafan

Oke, dankjewel. Iemand anders nog tips ivm Columbia SP? Ik heb het volgens mij uit een verslag van Marianne (zoals zoveel).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad aardig, maar geen must naar mijn idee. Als je meer van de natuur bent is een bezoek en wandeling bij Hetch Hetchy misschien aardiger, zeker in die tijd van het jaar. Je kunt daar naar de Wapama Fall lopen.
In Zion is de Pa'rus Trail ook een aanrader, dat lukt allemaal wel in 1 dag. Wij deden de wandelingen die je noemt en de Pa'rus trail vorig jaar september, zie hier mijn verslag van die dag.

Marianne
sabrinacom
Amerikafan

En dat met dat gips allemaal! Ik heb zo'n zin in Zion! Lijkt me echt geweldig. Vorige keer zijn we er alleen doorgereden op weg naar LV.
Columbia SP lijkt mij voor onze zoon leuk. Op zijn 13e zal hij dat goud zoeken zeker nog leuk vinden. Ach het is natuurlijk allemaal smaak. Maar het moet wel te doen zijn...
Dat whalewatching lijkt me ook gaaf, maar je zult maar pech hebben, niets zien of hoge golven. Dan is zo'n tochtje lang.
sabrinacom
Amerikafan

Zou in het onderwerp juli in april/mei veranderd kunnen worden? Dat kan ik toch niet zelf?

* Note mod (Marco):
periode in topictitel aangepast.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als de tioga pass niet open is, is Death valley - Yosemite een hele dag rijden als je onderlangs zou moeten. Dan zou ik het dagje zeker bij Yosemite doen.

En idd heel kort de tijd bij de GC, ik zou daar direct heenrijden ipv via meteor crater.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Sabrinacom: Phoenix - San Francisco in april/mei 20

Bericht door markro »

Het is al weer een aantal jaar geleden dat wij het Columbia State Historic Park bezochten (geen reisverslag van) en wij vonden het interessant om te bezoeken. Het laat een stuk geschiedenis zien van het "wilde westen" uit de tijd van de goudzoekers omstreeks 1850.

Websites:
- http://parks.ca.gov/?page_id=552
- http://www.columbiacalifornia.com/

Mocht je van treingeschiedenis houden, niet zo ver van Columbia verwijderd, dan kan je in Jamestown, CA een bezoek brengen aan het Railtown 1897 State Historic Park.

Websites:
- http://www.parks.ca.gov/?page_id=491
- http://www.railtown1897.org/railtown/default.asp
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
sabrinacom
Amerikafan

Ik ben nog steeds aan het twijfelen over de extra dag....
LV-stovepipe wells
Stovepipe wells-three rivers
Three rivers-oakhurst
Oakhurst-el portal

LV-stovepipe wells
SW-oakhurst
Oakhurst-el portal
El portal

Wat kunnen we het best doen? Ik snap dat we eigenlijk geen tijd hebben voor Seki, we willem ook alleen maar de general Sherman en Grant zien, volgens mij is dat wel haalbaar. De reden dat we het misschien zo willen doen en niet een dag extra Yosemite, is dat mijn man dit niet zo graag wil, en de route over de 198 en de 180 ook heel mooi is. Het idee is dus ook niet om het park te bezoeken, maar eerder om een mooie route te hebben ipv de snelweg. Wat is jullie idee?

Alvast weer bedankt voor de reacties, ook voor de voorgaande. Columbia komt ook in de planning! Met dank!
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Stovepipe Wells - Oakhurst is met wat tank en eetstops erbij iets van 8,5u rijden via de snelweg.

Naar Three Rivers is zeker al 6,5u rijden. Dan tel er minimaal 3u bij voor de generals highway en het bekijken van de general sherman tree (en hoop dat er geen campers of grote zware bakken voor je rijden) en dan is het nog zeker 2u rijden naar oakhurst. Dan kom ik al op 11,5u en dan moet je onderussen ook nog diverse keren stoppen om wat te bekjken en iets eten ed. Dus waarschijnlijk ben je er meer tijd voor kwijt. Ik snap je bedoeling opzich wel, maar je moet echt om 7u dan in de auto zitten,want anders red je het die dag gewoon niet om dit qua afstand en tijd te doen om voor het echt donker is in Oakhurst te zijn. Ik heb niet de angst om zonder straatverlichting in het donker te rijden, maar het is daar toch heel anders dan hier en er lopen heel wat grotere beesten langs/over de weg die je niet wilt raken. Zorg dat je zeker al voor het donker wordt sequoia np uit bent.
sabrinacom
Amerikafan

Ik was ook niet van plan om dat stuk in 1 dag te doen, maar om te overnachten in Three Rivers. De volgende dag dan over de Generals Highway naar Oakhurst, met 2 of 3 korte wandelingen. Op die manier zouden we een mooiere route hebben. Als we Stovepipe Wells-Oakhurst in 1 dag doen, zou ik zeker via de snelwegen gaan. Het is dus de vraag of in 2 dagen een interessante route, of in 1 dag minder, maar dan een dag langer in Yosemite, of bij Columbia State park in de buurt extra overnachten.
Wat is het toch ooit lastig, die keuzes! Wij zijn 13 jaar geleden niet bij 'de grote bomen' geweest, vandaar dat dat nu wel wat lijkt zo. Ze zijn ook te bekijken in Yosemite, maar misschien is de weg er naar toe wel afgesloten.
Fijn dat ik nu ook weet dat vanSW naar Yos 8,5 uur is. Dat helpt me weer verder iig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer