Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pedro: Tips voor reisschema 16 dagen
Reis Pedro: Tips voor reisschema 16 dagen
Beste forumleden,
wij vertrekken in september voor 16 dagen (incl. reis) naar Las Vegas om vanaf daar twee weken rond te trekken per camper. Ons eerste idee was om een complete ronde te maken: LV, DV, Yosemite, SF, San Luis Obispo, LA, Joshua Tree, GC, Bryce, Zion, LV. Na het lezen van dit forum en adviezen van bekenden hebben we dit "ingekort" tot het volgende schema:
1. Düsseldorf - Las Vegas
2. Vegas
3. Vegas - Death Valley
4. Death Valley - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP - San Francisco
7. San Francisco
8. San Francisco - San Luis Obispo
9. San Luis Obispo - Mojave National Preserve
10. Mojave - Grand Canyon
11. Grand Canyon - Bryce
12. Bryce - Zion
13. Zion
14. Zion - Las Vegas (11:00 camper inleveren)
15/16 Las Vegas - Düsseldorf
We hebben echter het idee dat bovenstaande nog behoorlijk krap is en dat we overal net te kort blijven. Volgens de tijden die Google maps geeft zou het moeten kunnen, maar we vermoeden dat we te weinig tijd overhouden om rustig rond te kijken. Hebben jullie nog tips voor ons schema? Zelf denken we eraan om SF en de Pacific coast (met pijn in het hart) over te slaan.
Benieuwd naar jullie adviezen.
wij vertrekken in september voor 16 dagen (incl. reis) naar Las Vegas om vanaf daar twee weken rond te trekken per camper. Ons eerste idee was om een complete ronde te maken: LV, DV, Yosemite, SF, San Luis Obispo, LA, Joshua Tree, GC, Bryce, Zion, LV. Na het lezen van dit forum en adviezen van bekenden hebben we dit "ingekort" tot het volgende schema:
1. Düsseldorf - Las Vegas
2. Vegas
3. Vegas - Death Valley
4. Death Valley - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite NP - San Francisco
7. San Francisco
8. San Francisco - San Luis Obispo
9. San Luis Obispo - Mojave National Preserve
10. Mojave - Grand Canyon
11. Grand Canyon - Bryce
12. Bryce - Zion
13. Zion
14. Zion - Las Vegas (11:00 camper inleveren)
15/16 Las Vegas - Düsseldorf
We hebben echter het idee dat bovenstaande nog behoorlijk krap is en dat we overal net te kort blijven. Volgens de tijden die Google maps geeft zou het moeten kunnen, maar we vermoeden dat we te weinig tijd overhouden om rustig rond te kijken. Hebben jullie nog tips voor ons schema? Zelf denken we eraan om SF en de Pacific coast (met pijn in het hart) over te slaan.
Benieuwd naar jullie adviezen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Tips voor reisschema 16 dagen
Ik denk dat dat een verstandig idee is. Iig om je reis te splitsen in de noord-oost of de westkant van Vegas. Mijn 1e ingeving was eigenlijk, waarom heb je een camper als je zulke afstanden moet afleggen en nergens echt lang blijft. Het is jammer dat veel mensen deze website pas vinden als alles al geboekt is. Je kunt weinig echt meer omgooien. Ik hoop dat er nog plek voor je is in de nationale parken, want daar heb je denk ik ook nog niets geboekt? Dat zou ik zeer snel doen als je je route weet. Welke dag haal je de camper eigenlijk op?
Je zou Page en Monument Valley in kunnen voegen?
Je zou Page en Monument Valley in kunnen voegen?
Re: Tips voor reisschema 16 dagen
Ik weet niet of je heel erg van gokken houdt, maar zou zelf minder tijd besteden aan Las Vegas misschien. Wij hebben een rondje gedaan vanuit LA, richting kust en SF - yosemite - las vegas - zion - bryce - lake powell - grand canyon - - yoshua tree - LA.. maar hebben onze in Vegas daar toen ingekort om meer tijd te besteden in Zion, waar we achteraf erg blij mee waren! De kustweg is ook erg mooi idd en zou ik niet overslaan. Wij zijn in 1 dag toen de hele strip afgelopen en bijna alle hotels van binnen bekeken en 3 x de show bij Bellagio gezien, rustig gegeten en al... Wel moeie voetjes, maar 1 dag was voor ons meer dan genoeg. Maar dat is heel persoonlijk. Anderen kunnen wel een week alleen in Vegas blijven. 
Ps wij hadden ook nergens geboekt van te voren maar hadden een kleine tent... Ging prima.. Alleen 1e nacht boeken en laatste. Maar vegas is heel goedkoop te doen als je niet middenin een of ander congrestijd zit

Ps wij hadden ook nergens geboekt van te voren maar hadden een kleine tent... Ging prima.. Alleen 1e nacht boeken en laatste. Maar vegas is heel goedkoop te doen als je niet middenin een of ander congrestijd zit
Maggie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Pedro: Tips voor reisschema 16 dagen
Hallo Pedro, welkom op het forum!
Mogen jullie met de camper door Death Valley rijden? Als ik me niet vergis is het sommige verhuurders verboden tot half september.
Als het wel mag is het nog de vraag of het aangenaam kamperen is daar; misschien kun je beter doorrijden tot Lone Pine, dat maakt de afstand de volgende dag naar Yosemite ook beter te doen. Ik ga er dan even van uit dat je de 2e dag al de camper ophaalt.
Als je in Yosemite nog niets hebt gereserveerd zal het niet mogelijk zijn om nog een camping in de vallei te vinden, dat betekent dat je buiten het park iets zult moeten zoeken. Ik zou daar heel snel eens naar gaan kijken. Misschien zijn er annuleringen en komt er nog iets vrij in het park. Voor campings in en buiten het park zie http://jrabold.net/yosemite/camping.htm.
Het is inderdaad een wat krappe route zo. Voor de GC is er weinig tijd met een lange rijdag ervoor en erna. Ook hier geldt; reserveer alvast voor een camping in het park. Mather is een mooie camping. Trailer Village ligt ook in het park.
Je kunt ook overwegen om een wat rustiger route te doen met alleen het oostelijke deel. Je kunt dan ook nog Monument Valley en Page meenemen. De North Rim vna de Grand Canyon vind ik ook een aanrader, maar de south rim heeft meer voorzieningen en mogelijkheden.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een voorbeeld van een reis in 2 weken.
Marianne
Mogen jullie met de camper door Death Valley rijden? Als ik me niet vergis is het sommige verhuurders verboden tot half september.
Als het wel mag is het nog de vraag of het aangenaam kamperen is daar; misschien kun je beter doorrijden tot Lone Pine, dat maakt de afstand de volgende dag naar Yosemite ook beter te doen. Ik ga er dan even van uit dat je de 2e dag al de camper ophaalt.
Als je in Yosemite nog niets hebt gereserveerd zal het niet mogelijk zijn om nog een camping in de vallei te vinden, dat betekent dat je buiten het park iets zult moeten zoeken. Ik zou daar heel snel eens naar gaan kijken. Misschien zijn er annuleringen en komt er nog iets vrij in het park. Voor campings in en buiten het park zie http://jrabold.net/yosemite/camping.htm.
Het is inderdaad een wat krappe route zo. Voor de GC is er weinig tijd met een lange rijdag ervoor en erna. Ook hier geldt; reserveer alvast voor een camping in het park. Mather is een mooie camping. Trailer Village ligt ook in het park.
Je kunt ook overwegen om een wat rustiger route te doen met alleen het oostelijke deel. Je kunt dan ook nog Monument Valley en Page meenemen. De North Rim vna de Grand Canyon vind ik ook een aanrader, maar de south rim heeft meer voorzieningen en mogelijkheden.
Kijk eens in mijn 2011-verslag voor een voorbeeld van een reis in 2 weken.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 14 aug 2012, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dag Pedro, zoals PSVwally en Marianne al aangaven: ik denk ook dat het niet slecht zou zijn moest je je reis beperken tot ofwel een rondje ten oosten van Vegas of eentje ten westen. Als je graag de kustroute meeneemt, dan zou ik dat zeker doen. Maar laat dan Bryce en Zion voor een volgende reis. 
Wanneer ga je de camper ophalen? Op dag 2, in Vegas? Zelf zou ik die eerste dag Vegas verplaatsen naar het einde tenzij het camper-ophalen, boodschappen doen enzovoort zoveel tijd in beslag zou nemen dat je die dag niet meer tot in DV geraakt. Maar dat weet ik dus niet aangezien wij nooit met een camper gaan. Van DV naar Yosemite is wel een heel lange rit. Wij deden ooit Lone Pine - Yosemite met de wagen en dat vond ik al een hele rit. Ik zou tussen DV en Yosemite dus nog een overnachting inplannen.
Moest je toch je voorgestelde route willen rijden, hou er dan rekening mee dat dag 14 misschien wel krap wordt. Van Zion naar LV is een drietal uur rijden (je wint wel een uur), maar ik veronderstel dat je toch nog wel wat werk zal hebben om je camper uit te laden enzo.

Wanneer ga je de camper ophalen? Op dag 2, in Vegas? Zelf zou ik die eerste dag Vegas verplaatsen naar het einde tenzij het camper-ophalen, boodschappen doen enzovoort zoveel tijd in beslag zou nemen dat je die dag niet meer tot in DV geraakt. Maar dat weet ik dus niet aangezien wij nooit met een camper gaan. Van DV naar Yosemite is wel een heel lange rit. Wij deden ooit Lone Pine - Yosemite met de wagen en dat vond ik al een hele rit. Ik zou tussen DV en Yosemite dus nog een overnachting inplannen.
Moest je toch je voorgestelde route willen rijden, hou er dan rekening mee dat dag 14 misschien wel krap wordt. Van Zion naar LV is een drietal uur rijden (je wint wel een uur), maar ik veronderstel dat je toch nog wel wat werk zal hebben om je camper uit te laden enzo.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Dank voor al jullie snelle reacties.
Een korte reactie op jullie vragen:
- De data van Las Vegas staan vast. We landen op zaterdag avond (8 september). Op zondag is de camperverhuur gesloten, dus we kunnen pas op maandag de camper ophalen. Het inlevertijdstip staat ook vast. We overwegen wel om de reservering met een dagje te verlengen, zodat we de camper pas aan het einde van de werkdag hoeven in te leveren. De volgende dag inleveren halen we niet ivm de vroege terugvlucht. Een dag verlengen levert ons dus een halve dag extra in Zion op.
- In Yosemite hebben we (zeer last minute) nog een plek kunnen reserveren in Upper Pines. (aankomst 11 september, vertrek 13 september). We kunnen nog proberen om dit een dagje naar achteren te schuiven zodat we tussen DV en Yosemite nog een overnachting kunnen plannen. Geen idee of er nog een verlenging mogelijk is. Dank voor de tip dat we ook in Grand Canyon vooraf moeten boeken. Daar gaan we gelijk werk van maken als we ons schema definitief hebben.
- Stel, we bewaren SF en de kustweg voor een volgende vakantie. Als we dan via DV naar Yosemite rijden, dan kunnen we via het zuiden (Kings en Sequioa) of via het oosten het park weer verlaten. Wat raden jullie aan om de route te vervolgen? Oostelijk vertrekken en dan via Bryce en Zion naar GC? Is dat eerste stuk na Yosemite dan de moeite waard? Of zuidelijk het park uit en dan om Kings en Sequioa heen naar GC?
Een korte reactie op jullie vragen:
- De data van Las Vegas staan vast. We landen op zaterdag avond (8 september). Op zondag is de camperverhuur gesloten, dus we kunnen pas op maandag de camper ophalen. Het inlevertijdstip staat ook vast. We overwegen wel om de reservering met een dagje te verlengen, zodat we de camper pas aan het einde van de werkdag hoeven in te leveren. De volgende dag inleveren halen we niet ivm de vroege terugvlucht. Een dag verlengen levert ons dus een halve dag extra in Zion op.
- In Yosemite hebben we (zeer last minute) nog een plek kunnen reserveren in Upper Pines. (aankomst 11 september, vertrek 13 september). We kunnen nog proberen om dit een dagje naar achteren te schuiven zodat we tussen DV en Yosemite nog een overnachting kunnen plannen. Geen idee of er nog een verlenging mogelijk is. Dank voor de tip dat we ook in Grand Canyon vooraf moeten boeken. Daar gaan we gelijk werk van maken als we ons schema definitief hebben.
- Stel, we bewaren SF en de kustweg voor een volgende vakantie. Als we dan via DV naar Yosemite rijden, dan kunnen we via het zuiden (Kings en Sequioa) of via het oosten het park weer verlaten. Wat raden jullie aan om de route te vervolgen? Oostelijk vertrekken en dan via Bryce en Zion naar GC? Is dat eerste stuk na Yosemite dan de moeite waard? Of zuidelijk het park uit en dan om Kings en Sequioa heen naar GC?
Nogmaals bedankt voor al jullie tips. Ik heb een middagje zitten lezen en puzzelen, dus vergeet het laatste punt van mijn vorige bericht. Hier volgt een nieuw plan
8 september: Vlucht op Vegas
9 september: Vegas
10 september: Camper ophalen (middag). Rit naar Zion NP via Valley of Fire en evt Hoover dam (312km, 3u57)
11 september: Zion NP
12 september: Zion naar Bryce
13 september: Bryce naar Page
14 september: Page naar Monument Valley via Antelope Canyon
15 september: Monument Valley naar Grand Canyon
16 september: Grand Canyon
17 september - 20 september: nog niet ingevuld
21 september: om uiterlijk 11.00 uur de camper inleveren in Las Vegas (Henderson)
22 september: terug naar huis
- Zoals jullie zien heb ik nog een paar dagen over om in te vullen. Het liefst zouden we dan naar Death Valley gaan. Hebben jullie suggesties om dat in te plannen? Na GC via LV naar DV en via een andere route terug? Of aan het begin van de reis eerst naar DV en dan naar Zion? Of nog een andere optie?
- Hebben we genoeg tijd ingepland voor Page? Het zal praktisch onmogelijk zijn om een kaartje voor de Wave (prachtige foto's, Marianne!) te bemachtigen. Is het zonder Wave ook leuk om daar een tijdje te blijven?
- Kunnen we deze route op de bonnefooi rijden, of moeten we overal campings reserveren? (De tip om in GC te reserveren hebben we al ter harte genomen)
- Zijn we op 10 september te enthousiast als we dit alles op 1 dag willen doen?
- Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor Antelope Canyon?

8 september: Vlucht op Vegas
9 september: Vegas
10 september: Camper ophalen (middag). Rit naar Zion NP via Valley of Fire en evt Hoover dam (312km, 3u57)
11 september: Zion NP
12 september: Zion naar Bryce
13 september: Bryce naar Page
14 september: Page naar Monument Valley via Antelope Canyon
15 september: Monument Valley naar Grand Canyon
16 september: Grand Canyon
17 september - 20 september: nog niet ingevuld
21 september: om uiterlijk 11.00 uur de camper inleveren in Las Vegas (Henderson)
22 september: terug naar huis
- Zoals jullie zien heb ik nog een paar dagen over om in te vullen. Het liefst zouden we dan naar Death Valley gaan. Hebben jullie suggesties om dat in te plannen? Na GC via LV naar DV en via een andere route terug? Of aan het begin van de reis eerst naar DV en dan naar Zion? Of nog een andere optie?
- Hebben we genoeg tijd ingepland voor Page? Het zal praktisch onmogelijk zijn om een kaartje voor de Wave (prachtige foto's, Marianne!) te bemachtigen. Is het zonder Wave ook leuk om daar een tijdje te blijven?
- Kunnen we deze route op de bonnefooi rijden, of moeten we overal campings reserveren? (De tip om in GC te reserveren hebben we al ter harte genomen)
- Zijn we op 10 september te enthousiast als we dit alles op 1 dag willen doen?
- Hoeveel tijd moeten we uittrekken voor Antelope Canyon?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hallo Pedro,
Ik denk dat dit laatste schema meer recht doet aan je vakantie zonder iedere dag super van hot naar her te haasten zonder wat te zien.
Ik zou wel als je de camper hebt opgehaald alleen naar Valley of Fire rijden en daar overnachten. Dan heb je nog wat tijd om het State Park te zien. Volgende ochtend doorrijden naar Zion. Hooverdam kun je mooi doen als je van de Grand Canyon terugrijdt naar Vegas. Dan kom je er toch langs. Als ej die dag rustig aan terugrijdt met misschien een stukje route 66 ??? en dan Hooverdam kom je volgens mij ook al tegen de avond in Vegas.
Voor de Antelope Canyon hangt het ervan af of je de Upper of Lower wilt doen. Je komt dan ook zo goed als langs de Horseshoebend: die kun je op de terugweg of voordat je naar Ant. Canyon gaat meepakken. Lower duurt met een tour ongeveer een uur en is het mooist in de ochtend. Upper zou rond het middaguur het mooist zijn maar voor die tour betaal je extra en het zou dringen zijn. Upper duurt voorzover ik begrepen heb, een half uur tot 3 kwartier. Als je bij Lower foto's wilt maken kun je als je een DSLR en statief hebt een fotopas krijgen. Dan mag je 2 uur op eigen houtje in de canyon foto's maken. Bij Upper kun je voor veel (meer) geld de fototour boeken.
grtn,
Frans
Ik denk dat dit laatste schema meer recht doet aan je vakantie zonder iedere dag super van hot naar her te haasten zonder wat te zien.
Ik zou wel als je de camper hebt opgehaald alleen naar Valley of Fire rijden en daar overnachten. Dan heb je nog wat tijd om het State Park te zien. Volgende ochtend doorrijden naar Zion. Hooverdam kun je mooi doen als je van de Grand Canyon terugrijdt naar Vegas. Dan kom je er toch langs. Als ej die dag rustig aan terugrijdt met misschien een stukje route 66 ??? en dan Hooverdam kom je volgens mij ook al tegen de avond in Vegas.
Voor de Antelope Canyon hangt het ervan af of je de Upper of Lower wilt doen. Je komt dan ook zo goed als langs de Horseshoebend: die kun je op de terugweg of voordat je naar Ant. Canyon gaat meepakken. Lower duurt met een tour ongeveer een uur en is het mooist in de ochtend. Upper zou rond het middaguur het mooist zijn maar voor die tour betaal je extra en het zou dringen zijn. Upper duurt voorzover ik begrepen heb, een half uur tot 3 kwartier. Als je bij Lower foto's wilt maken kun je als je een DSLR en statief hebt een fotopas krijgen. Dan mag je 2 uur op eigen houtje in de canyon foto's maken. Bij Upper kun je voor veel (meer) geld de fototour boeken.
grtn,
Frans
Laatst gewijzigd door Frans H op 14 aug 2012, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik denk dat je goed aan het einde van de trip naar deathvalley kan gaan, soms lees ik ook wel over een dagtocht, maar een nacht daar lijkt me wel mooi. Volgens mij kan je je best vermaken in page zoals naar lake Powell en antelope canyon. Misschien zou je zion nog kunnen reserveren, dat was in juni in elk geval vol. 10 september hangt af van hoe laat je de camper ophaalt, hoe lang je boodschappen doet enz..
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat Zion te ver wordt als je 's middags de camper ophaalt. De tip van Frans om bij VoF te overnachten is een hele goede.
Een volle dag Page is ook zonder de Wave een aanrader; je kunt naar LAke Powell, varen op de Colorado, naar Horseshoe Bend, en de Glen Canyon dam bezoeken.
Tussen de GC en LAs Vegas is Sedona ook een mooie stop. Als je naar Death Valley gaat is een overnachting daar aan te raden; het is heel ver rijden voor 1 dag, en je mist ook de mooiste uren als je vanuit Las Vegas heen en weer rijdt. Een overnachting in Pahrump is ook een mogelijkheid. Daar zijn ook mooie campings. En iets minder heet.
Nog een mogelijkheid: van Bryce naar Capitol Reef/Torrey, daar overnachten, en vandaar naar Monument Valley. En dan naar Page, etc.
Het is wel een stuk rustiger zo, maar jammer van die Upper Pines ...
Marianne
Een volle dag Page is ook zonder de Wave een aanrader; je kunt naar LAke Powell, varen op de Colorado, naar Horseshoe Bend, en de Glen Canyon dam bezoeken.
Tussen de GC en LAs Vegas is Sedona ook een mooie stop. Als je naar Death Valley gaat is een overnachting daar aan te raden; het is heel ver rijden voor 1 dag, en je mist ook de mooiste uren als je vanuit Las Vegas heen en weer rijdt. Een overnachting in Pahrump is ook een mogelijkheid. Daar zijn ook mooie campings. En iets minder heet.
Nog een mogelijkheid: van Bryce naar Capitol Reef/Torrey, daar overnachten, en vandaar naar Monument Valley. En dan naar Page, etc.
Het is wel een stuk rustiger zo, maar jammer van die Upper Pines ...
Marianne
Wat een goede ideeën allemaal. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk op te nemen. Ziehier het nieuwe plan:
1 8 september Huis - Las Vegas
2 9 september Las Vegas Las Vegas
3 10 september Las Vegas - Valley of Fire
4 11 september Valley of Fire - Zion NP
5 12 september Zion NP- Zion NP
6 13 september Zion NP - Bryce Canyon
7 14 september Bryce Canyon - Page
8 15 september Page - Monument Valley
9 16 september Monument Valley - Grand Canyon village
10 17 september
11 18 september Grand Canyon Grand Canyon
12 19 september Grand Canyon village - Pahrump
13 20 september Pahrump - Furnace Creek via Badwater
14 21 september Furnace Creek - Las Vegas
15 22 september Las Vegas Düsseldorf
16 23 september Las Vegas Düsseldorf
Het ziet er allemaal een stuk relaxten uit met de kortere reisafstanden. Inderdaad jammer van Yosemite, dat stond hoog op mijn wensenlijst, maar je moet altijd een reden houden om terug te komen, toch?
@ Marianne, ik twijfel nog even over jouw tip om via Capitol Reef naar Monument Valley te gaan. Ziet er ook fantastisch uit, maar als alternatief zie ik om de volgende ochtend in Page toch nog een keer voor de loterij van de Wave te gaan. Kun jij aangeven of dat überhaupt zin heeft met een RV? Ik las in jouw verslag over diepe sporen in de weg ernaartoe. Lijkt me meer iets voor een 4WhD.... Vandaar dat 17 september nog even open staat in het schema.
2 9 september Las Vegas Las Vegas
5 12 september Zion NP- Zion NP
7 14 september Bryce Canyon - Page
8 15 september Page - Monument Valley
9 16 september Monument Valley - Grand Canyon village
10 17 september
11 18 september Grand Canyon Grand Canyon
13 20 september Pahrump - Furnace Creek via Badwater
15 22 september Las Vegas Düsseldorf
16 23 september Las Vegas Düsseldorf
Het ziet er allemaal een stuk relaxten uit met de kortere reisafstanden. Inderdaad jammer van Yosemite, dat stond hoog op mijn wensenlijst, maar je moet altijd een reden houden om terug te komen, toch?

@ Marianne, ik twijfel nog even over jouw tip om via Capitol Reef naar Monument Valley te gaan. Ziet er ook fantastisch uit, maar als alternatief zie ik om de volgende ochtend in Page toch nog een keer voor de loterij van de Wave te gaan. Kun jij aangeven of dat überhaupt zin heeft met een RV? Ik las in jouw verslag over diepe sporen in de weg ernaartoe. Lijkt me meer iets voor een 4WhD.... Vandaar dat 17 september nog even open staat in het schema.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in Kanab meeloten voor de wave. De loting is 's morgens vroeg, dus dan zou je na Bryce in Kanab moeten overnachten. Als je inloot is het voor de volgende dag. Ik weet dat er mensen zijn die het met een camper gedaan hebben, maar toen wij er waren was de weg daar niet goed genoeg voor. Of je moet vanuit het zuiden rijden.
Marianne
Marianne
Zou die weg niet met een camper doen. Er zijn mensen die het doen, maar zou het niet aanraden.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Met jullie tips hebben we het schema aangepast. Dit zou het moeten worden:
2 9 september Las Vegas - Las Vegas
5 12 september Zion NP - Zion NP
7 14 september Bryce Canyon - Capitol Reef
8 15 september Capitol Reef - Monument Valley
9 16 september Monument Valley - Page
10 17 september Page - Grand Canyon village
11 18 september Grand Canyon - Grand Canyon
13 20 september Pahrump - Furnace Creek
15 22 september Las Vegas - Düsseldorf
Nu heb ik a.g.v. onze eerste route de Lonely Planet van Californië aangeschaft. Prachtige gids, maar voor deze reis niet echt nuttig meer
Voor de parken waar we heen gaan is dit niet zo'n probleem, er is voldoende op internet te vinden over de parken, wandelingen en campings. Wat me echter leuk lijkt, is om ook onderweg leuke tussenstops te kunnen maken en dat thuis alvast een beetje voor te bereiden. Kunnen jullie een gids aanraden waarin dat goed beschreven is? Of hebben jullie misschien uit de losse pols ook al leuke ideeën over tussentijdse wandelingen, diners, stadjes e.d.?
Alvast bedankt!
2 9 september Las Vegas - Las Vegas
5 12 september Zion NP - Zion NP
7 14 september Bryce Canyon - Capitol Reef
8 15 september Capitol Reef - Monument Valley
9 16 september Monument Valley - Page
10 17 september Page - Grand Canyon village
11 18 september Grand Canyon - Grand Canyon
13 20 september Pahrump - Furnace Creek
15 22 september Las Vegas - Düsseldorf
Nu heb ik a.g.v. onze eerste route de Lonely Planet van Californië aangeschaft. Prachtige gids, maar voor deze reis niet echt nuttig meer

Alvast bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3622 Weergaves
-
Laatste bericht door nico.q
-