Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail (Yosemite NP)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Panorama trail (Yosemite NP)

Bericht door dafkapin »

ik vind het eerste deel van de trail best te doen op sportschoenen, je loopt eigenlijk de hele tijd over mooie paadjes, maar een keer je aan de watervallen bent en je omlaag gaat via de mist trail of de john muir trail kun je idd steviger schoenen best gebruiken denk ik

wij zijn via de john muir naar beneden gekomen omdat een ranger ons dat aanraadde, zij vond die trail minder zwaar, maar pfieuw, ik vond hem best de moeite, het zijn toch ook veel treden naar beneden, je moet vaak kijken waar je je voeten zet, en aangezien ik al moe werd vond ik dit echt een lastig deel, ook al ging het naar beneden

veel plezier op de trail, het is echt een hele mooie trail :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben hem twee keer gelopen met sportschoenen, maar ik zou een volgende keer hogere schoenen gaan dragen. Maar als je goede zolen hebt zijn sportschoenen ook prima te doen, zeker als je het laatste stuk de JMT neemt, of het op je gemak doet als je de Mist Trail neemt.
Dafkapin: ik denk dat je de Mist trail hebt gehad; bij mijn weten zijn er geen treden op de JMT; deze wordt ook door ruiters gebruikt. Je loopt niet langs de watervallen, het pad is veel minder steil (en langer) dan de Mist Trail.

Marianne
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Wij hebben hem 2 weken geleden gelopen, ik had hoge wandelschoenen (wel goedkope) en mijn vriend lage wandelschoenen.
Ligt er maar aan wat jij het makkelijkste vindt, denk ik.
Ik had al heel wat kilometers gewandeld op die schoenen, maar toch had ik op de Panorama Trail al na 4 mijl vreselijk veel blaren op mijn voeten.
Een echte marteling :wink:
Maar ik denk dat het op sportschoenen best te doen is. Hangt wat af van de periode, bij ons was de Mist Trail volledig droog.
Als het glad is wil je waarschijnlijk wel graag voldoende grip op die treden!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ja, op de Muir zijn het inderdaad niet echt treden, maar vaak liggen er grote stenen waardoor je toch ook een stap lager moet zetten, en als de voetjes en beentjes al pijn doen :wink:

dat hij langer is dan de Misttrail hebben we gemerkt dat was verdorie nog een eind naar beneden langs de John Muir
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Erwin_Angie schreef:Wat ik me wel afvroeg: mijn vriendin en ik zijn geen echte die-hard hikers maar wel allebei sportief aangelegd (wielrenners!). We hebben daarom dan ook geen high-tech wandeluitrusting aangeschaft voor onze reis die over twee weken gaat beginnen. We gaan het doen op goede, sportieve sportschoenen. Vraag me alleen af of wij dan de enige zijn tussen groepen mensen met de bergschoenkisten aan de voeten. Wellicht zijn we wat naïf met onze sportschoenen namelijk.
Het is een beetje 50/50 wat je daar ziet lopen wat betreft sportschoenen of bergschoenen.
Maar als je daarop je keuze gaat baseren? Ik zou gewoon aan doen wat voor jou lekker loopt. En je enkel verzwikken kun je altijd. Dat kan ook als je thuis bent.
Je moet gewoon opletten weer je loopt, met wat voor een schoenen dan ook.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Mijn vriendin heeft de Panorama trail + mist trail op allstars gelopen... ik heb haar voor gek verklaard maar het ging zonder enige problemen! Geen sportief type verder trouwens maar op wilskracht lukt het ons allemaal :)
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zie hier een foto genomen op de Panoramatrail in 2004. Het gaat niet zo zeer om de actie – Judith duwde een boom weg die hinderlijk op het pad lag – maar om haar schoenen.

Afbeelding

Zoals je kan zien droeg ze, ze was toen 11 jaar oud, gewoon sportschoenen.
Wel moet je met sportschoenen uitkijken bij het afdalen bij de Nevada Fall en de Vernal Fall. De treden kunnen daar glad zijn, maar je moet sowieso altijd goed uitkijken waar je je voeten zet, ook al draag je wandelschoenen.

Martin
Erwin_Angie
Amerika-ontdekker

Bericht door Erwin_Angie »

Top.. Bedankt voor al jullie antwoorden.. We zijn er wel zo'n beetje uit en houden het bij onze huidige (sport)schoenenkeuze.. Nog 7 dagen en dan gaan we, spannend...!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer