Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geëmigreerd naar Boston enorme heimwee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Fatima1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Geëmigreerd naar Boston enorme heimwee

Bericht door Fatima1978 »

Sorry voor mijn late reactie maar bedankt voor de goede tips. Ik ga die kaas zeker halen vandaag. Ik was bij shop en shop geweest voor curry ketchep maar dat konden ze toch echt niet. En inderdaad ik heb geluk dat ik in een grote stad woon. Ik zou het helemaal niks hebben gevonden als ik in een klein dorpje terrecht was gekomen. Dan was de zoek tocht moeilijker. Mijn man probeerd ook echt zijn best te doen om mij met alles te helpen. Het probleem is dat hij ook alles van nederland veel lekkerder vindt. Zelf zegt mijn man dat het ik het de tijd moet geven. En dat ik het straks wel lekker ga vinden. Ik ga ook maar eens wat meer recepten uit d eUSA proberen.

Laatst ben ik een Big Mac gaan eten VAN DE ELLENDE en het voelde zo vertrouwd en even lekker al in NL. hAHHAHAAH maar het moet geen gewoonte worden. Nou in twee maanden een big mac vind ik nog goed te doen. Hahahahha
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Alles wat je mist dus lekker gewoon on line bestellen. Hier staat ook gewoon currie ketchup (en remia frietsaus) in de koelkast
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Misschien zit er een duitse winkel bij je ibde buurt? Wij zijn op dit moment op vakantie in Colorado Springs, blijkter een German deli vlakbij te zitten. Vandaag daar een fles echte Hela curry gekocht. Echt, het is even zoeken, maar je zult zien dat er meer te krijgenis dan je denkt, je moet alleen achterhalen waar precies.
Terug in Texas!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Heimwee is inderdaad heel vervelend, en ik hoop dat je snel je draai vindt! In de tussentijd zou ik ook aanraden om te proberen het als een avontuur te zien. En in plaats van het zoeken naar smaken van thuis, zou je eens iets kunnen maken dat typisch is voor Amerika, of Boston. Probeer eens "clam chowder" bv, dat is echt iets lokaals. Verder zou ik willen zeggen: geef het een kans. Ga de stad ontdekken, ga lekker te voet de stad verkennen, bezoek interessante musea. Boston is een leuke stad en er is een hoop afleiding te vinden. Maar je mag ook best ruimte geven aan je eigen gevoel dat het niet allemaal even leuk is, maar probeer niet bij de pakken neer te gaan zitten. Succes!
"Keep Georgia On Your Mind"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

hemmie schreef:Echt, het is even zoeken, maar je zult zien dat er meer te krijgenis dan je denkt, je moet alleen achterhalen waar precies.
Dit is echt waar ja. Ik baalde ook onwijs in het begin en was op zoek naar alles dat ik kende maar je zult inderdaad merken dat heel veel wat van je mist er is. Knackebrod, beschuit, boter, kaas, hagelslag.. het is er allemaal. Probeer een World Food Market te vinden, die hebben echt heel veel bekende dingen. Het is wel wat duurder maar je mag jezelf af en toe toch wel verwennen nietwaar? ;)
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Fatima, ik zie je topic nu pas (want soms let ik niet zo op), maar wat vervelend dat je zo'n heimwee hebt! Verhuizen is echt ontzettend moeilijk, en helemaal naar een compleet ander land. Je zult zeker tijd uit moeten trekken om goed te wennen. Meestal duurde het bij mij een jaar (pak en beet) voordat ik me echt ergens thuis voelde, dus geef jezelf ook de tijd.

Ik denk dat de tips om "Amerikaans" te koken echt een geweldige is. Ik heb mijn Nederlands recepten boek allang weggezet, en kook (nou ja, ik ben meer van het bakken, cakes, taarten, cupcakes, breads, etc) alleen nog maar met Amerikaanse recepten. Het omrekenen en uitvissen wat wat was kostte veel te veel tijd. Je zou het eens moeten proberen - je staat echt verbaasd van wat je allemaal lekker kan koken hier.
Ik deel je desillusies met het Amerikaanse brood hoor, en ondanks dat ik al heel wat jaren heel veel soorten heb uitgeprobeerd, heb ik nooit echt lekker brood kunnen vinden. We hebben dat dit jaar opgelost door een broodbakmachine te kopen, en zelf te brood te gaan maken. Het is echt heerlijk. Ik heb nog nooit zulke lekkere peanut butter and jelly sandwiches op:)

Daarnaast denk ik dat jezelf bezig houden ook een goede tip is. Je schreef dat je zwanger bent (gefeliciteerd!), waarom ga je niet op zoek naar een "mommy and me" groepje? Of een MOPS (mothers of pre-schoolers) groep? Of zoals iemand al zei, een zwangerschaps gym? (Lamaze class?). Ik weet zeker dat er in Boston heel veel van dat soort groepen te vinden zijn.

En natuurlijk ook heel veel sterkte, want het is gewoon helemaal niet leuk om zover weg van alles wat vertrouwd is te zitten!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Bedankt, ik ga eens kijken. Ik heb nu gelukkig mijn dagelijkes bezigheden en dat is dat ik nu vrijwel iedere dag mijn man ga helpen in zijn online restaurant.

Ik mis gewoon wat nederlanders hier in Boston. Ik heb het idee dat we allemaal zo verspreid van elkaar wonen. Hier in Boston zie ik de alleen maar studenten die van feesten houden en uitgaan.

Nu woon ik ook echt in een buurt met alleen maar studenten om me heen. Heb al tegen mijn man gezegd dat ik hier niet lang wil wonen. En wat ik zeker niet wil is dat mijn kind hier in Boston groot wordt gebracht. Ik wil graag ergens buiten Boston gaan wonen. Iedereen hier is verslaafd aan tatoes en niet een, maar hun hele lichaam vol. Gisteren kwam een driver van ons. En had een hele grote nieuwe tatoe op zijn arm. Zonder onzin 15 cm lang. EEn foto vijn zijn dochter. Had hij even in new york laten zetten. Wat mij hier ook opvallend is dat er veel Spaans wordt gesproken. Is dat bij jullie ook??? Maar voor de rest begin ik al een beetje te wennen. Nu gaat het nog, maar de winter en de donkere maanden daar heb ik schrik voor.

Bedankt voor jullie reactie!!!!
PenE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PenE »

Fatima,

Ik heb je topic al wel een tijdje gevolgd maar nooit een reactie gegeven omdat mijn reacties op dit soort topics nog wel eens erg hard en bot kunnen overkomen.
Zo bedoel ik het allemaal niet maar soms is het wel de manier om mensen even te laten nadenken over de toekomst.

Fatima:
Bedenk goed dat je nu alles negatief ziet omdat je heimwee hebt.
Je vind het eten niet lekker omdat je vast blijft houden aan je oude leven,je vind de wijk waar je woont verkeerd omdat je je oude wijk terug wilt.

Als ik je topic van voor af aan lees dan lijkt het er op dat je daar zit omdat je man het wilde en jij bij hem wil blijven en dus maar mee bent gegaan.

Je doet net alsof iemand met een tatoeage gevaarlijk is.Alsof je kind gevaar loopt als het opgroeit tussen mensen die een tatoeage hebben.
Een tatoeage van 15 cm is NIKS...dat is eerder een moedervlek dan een tatoeage.
En bekijk het eens van de andere kant....een vader laat de foto van zijn dochter voor altijd op zijn lichaam zetten....dan moet je toch wel heel veel van je kinderen houden lijkt me?

Zelf heb ik ook een kleine tatoeage en mijn beste vriend is heeft er 1 van 50cm lang,van zijn schouder tot zijn heup,zijn wij nu ook gevaarlijk?hahaha.

Je valt nu over de kleinste dingen omdat je daar weg wilt.Weg uit die buurt,weg uit die staat,weg uit dat land..en dan ga je dingen zien die de grootste onzin zijn.
Als je in een hele luxe buurt had gewoond waar de mensen in de kastelen van huizen woonde en elke dag gingen golfen dan had je daar weg gewild omdat je daar niet tussen wil zitten.

Duik het internet op...zoek naar forums van mensen die geëmigreerd zijn naar de usa.(net als je hier gedaan hebt)
Spreek mensen aan op forums en op de diverse chatsites.
Gebruik je zwangerschap(van harte!!) om een nieuw leven op te bouwen.

Begrijp me aub niet verkeerd!!! ik zeg dit om je op weg te helpen niet om je aan te vallen.
Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om alles achter te moeten laten en in een ander land opnieuw te beginnen.
En dat is nog erger als je het voor een andere hebt gedaan(je man in dit geval)

Probeer er wel zo snel mogelijk aan te werken om toch je plekje te vinden daar.
Je man heeft net een eigen bedrijfje opgezet dus die zal daar erg druk mee zijn.
Je bent zwanger wat ook spanning met zich mee brengt,dus zorg dat je je heimwee omzet naar iets positiefs anders vrees ik dat je over een paar jaar weer terug bent in Nederland(met dan wel zonder je man!)

Hier enkele linkjes van mensen waar je misschien contact mee kunt opnemen:
Dit topic is van iemand die al vrienden in Boston heeft,spreek haar aan of je in contact kunt komen met haar vrienden om eens te mailen:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=12994

Forum geheel over Boston,er staan er ook een paar tussen van mensen die er zijn komen wonen en nu op zoek zijn naar vrienden,zet je eigen topic er ook neer en wees positief dat je Boston wilt leren kennen ipv afkraken.
Ik zag ook iets staan over kookcursussen,vang je 2 vliegen in 1 klap..je leert mensen kennen en je leert met de producten omgaan.
http://www.city-data.com/forum/boston/

Deze onderstaande link is zo ongeveer alles in 1 keer.
Er zit ook een deel in over zwangerschappen en vrouwen die contact zoeken met andere zwangere vrouwen om te kletsen over de zwangerschap(als man zijnde zou ik zeggen koffieleuten over zwangerschappen hahahahahah)
http://www.boston.com/community/forums.html

Nou...hopelijk heb je nu iets meer houvast om contacten te leggen daar in het prachtige Boston.
Ik ben er nog nooit geweest maar als je de leuke en positieve kanten van een stad ziet dan is elke stad prachtig!!!

Gr en laat even horen of je iets aan bovenstaande links hebt.

Edwin.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wat je daar zegt is ook onderdeel van de verschillende fases van cultuurschok waar je doorheen gaat, en bijna iedereen maakt dat op een of ander niveau door. Er is op internet veel over op te zoeken, oa:
http://matadornetwork.com/bnt/the-4-sta ... beat-them/
http://moving.about.com/od/internationa ... _shock.htm
Het is goed om hier ook eens over te lezen, zodat je je ervan bewust bent (ik ergende me aan van alles en nog wat, en werd overal kwaad om; toen ik pas veel later over cultuurschok las herkende ik er veel van in mezelf). Je bent wel op de goede weg door op zoek te zijn naar nieuwe dingen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Hallo Erwin,

Bedankt voor de sites die je mij hebt door gelinkt. Ik ben er meeteen op gegaan. Helaas bestond die account niet meer van die persoon. Wilde haar graag mailen.

Misschien ga ik een nieuwe topic openen met wie woont er allemaal in Boston. Dat kan ik ook nog eens doen.

Begrijp me niet verkeerd, heb echt niks tegen mensen met tatoes en heb ook niet gezegd dt zijn gevaarlijke mensen. Het zijn hele aardige mensen maar ik vind eentje wel mooi. Maar ik heb het over letterlijk je lichaam vol. Dat is wat ik hier in Amerika heel veel zie. Die driver van ons heeft inderdaad een foto van zijn dochter op mijn arm. Maar daar blijft het niet bij. Hij hangt helemaal vol. En dat vind ik niet mooi. Daarbij werkt een meisje bij ons. Haar hele rug zit vol en nu wilt ze op haar benen eentje laten zetten. Sorry dat is voor iedereen voorzich. een bescheiden tatoe vind ik echt mooi. Maar ben bang dat mijn kind helemaal onder komt. Want het blijft hier niet bij een. Dat bedoelde ik. Zelf vind ik het niet mooi. Ik zag laatst een lopen, helemaal vol. En op zijn nek stond Fuck YOU!!!

Nou zo wil ik echt niet dat mijn kind thuis komt. Maar misschien moet ik eens daarover heen kijken. Hahhahaha zij zullen mij saai vinden omdat ik er miss geen heb.

Maar tocht bedankt!!!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat je er van gaat verschieten waar je overal mensen met tatoes gaat tegen komen in de US... Ik zag ze ginder veel meer dan in Belgie, en hier in Canada ook. Bij het soort van mensen waarbij je het in Belgie amper ooit zou gezien hebben. Hoorde ook soortgelijke reacties van Nederlanders hier die zelf tatoes hebben, die vinden dat je hier veel makkelijker een tatoe kan hebben dan in Nederland, dat men het hier niet meer beschouwt als iets van 'de mindere klasse'. Cultuurshock dus. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Inderdaad veel meer mensen hebben hier een tattoo. Ik was ook zeer verbaasd toen wij onze eerste neighborhood poolparty bij een van onze buren hadden. Meer dan de helft van de buurt heeft tattoos. En sommige niet van kleintjes ook! Je verwacht dat toch niet op een of andere manier.

Ook bij het plaatselijke zwembad zie je ze. Ik stoor me er niet aan. Het betekent toch ook niet dat mijn kinderen later vol met tattoos zitten. Je kunt ze moeilijk overal voor afschermen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Een familielid heeft het portret van haar overleden vader op zich getatoeerd. Een collega heeft de voetjes en geboortedatum van zijn zoon op zijn arm. Maar och, het betekend niet dat je kind straks vol zit :) Die rage is misschien weer helemaal voorbij tegen de tijd dat ze/hij oud genoeg is (wie weet wat er dan weer is :)
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Fatima1978 schreef:En wat ik zeker niet wil is dat mijn kind hier in Boston groot wordt gebracht. Ik wil graag ergens buiten Boston gaan wonen. Iedereen hier is verslaafd aan tatoes en niet een, maar hun hele lichaam vol.
Fatima, ik wil je veel succes wensen met het 'omschakelen'. Je bent zwanger, in een vreemde stad, dat is niets niks.

Ik denk dat o.a. Edwin en AMY heel goed advies gegeven hebben. Gun jezelf de tijd om echt te wennen (2+ jaar).

Die dingen zoals tatoes, dat zijn echt details. Je zegt nu: ik wil niet dat mijn kind hier wordt groot gebracht want mensen hebben zoveel tatoes.

Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als mijn dochter tatoes laat aanbrengen -- maar dat betekent niet dat ik zeg dat we gaan verhuizen :) Probeer het in dat perspectief te zien. Je hoeft het niet met alles in Boston of de VS eens te zijn, om er met heel veel plezier te kunnen wonen. Er zijn miljoenen Amerikanen die een hekel hebben aan tatoes, bijvoorbeeld :)

Heel veel plezier met je zwangerschap!
Fatima1978
Amerika-ontdekker

Misschien komt het omdat je het in Nederland die zo heel veel zag, zeker niet als mensen je bedienen of ergens werken. Ik weet nog heel goed dat mensen bij ons op kantoor een pleister moesten plakken in de zomer als ze een tattoe hadden. Misschien komt het daarom allemaal. Voor de rest zijn er ergere dingen om me druk om te maken.
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Hoi Fatima,

Ik kom hier nog maar net op het forum en las je verhaal, Ik sluit me bij de vorige sprekers aan probeer gewoon je weg te vinden, dat heeft echt tijd nodig en inderdaad een bezigheid hebben en contact zoeken met anderen is ook heel belangrijk ook met de amerikanen in je omgeving en met andere nederlanders.
Gelukkig bestaat er tegenwoordig zoiets als internet en skype.
Verder zuo ik zeggen creeër gewoon lekker je eigen sfeer in je huis zeker als er ook nog gezins uitbreiding komt... en die donkere dagen, de Amerkaanse kerst sfeer en Halloween zijn ook leuke tijden :D

Ik weet uit ervaring wat het is om heimwee te hebben naar Nederland, ik heb een jaar in Miami gewoond toe ik 12/13j was en heb er toen ook last van gehad en ben na een jaar terug gegaan naar Nederland maar 3 dagen hier en wilde wel weer op mijn knieën terug naar Miami..... dus het kan verkeren :wink: Dat is nu al weer zo`n 38 jaar geleden
En ik moet zeggen ook toen al smaakte het brood in de VS al naar kauwgom :wink: Wij bestelden toen regelmatig kaas, rook worst, drop enzo in Michigan.
Soms is het flink zoeken om te krijgen wat je wilt maar daar kun je ook een sport van maken :wink:

Ik zou zeggen zet hem op :thumbup:

groetjes Karin
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik weet nog heel goed dat mensen bij ons op kantoor een pleister moesten plakken in de zomer als ze een tattoe hadden.
Ha ja, die pleisters. Voor de opleiding verpleging mogen de leerlingen geen zichtbare tatoeage hebben als ze hun stage doen. Afgelopen semester had er eentje het woordje 'love' op haar pols. Een hele discussie of ze daar nu een pleister over moest plakken of niet; een pleister op die plek is niet hygienisch met handen wassen. Uiteindelijk werd besloten dat ze het gewoon ongepleisterd mocht laten. Ik denk dat die regel van geen tatoeage oud is en dat het in de toekomst nog moeilijk zal worden om na te leven met al die tatoeages die er tegenwoordig gedaan worden.
FMNederland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door FMNederland »

Hi Fatima,

ik heb dit topic zo eens snel doorgenomen. Het valt me op dat je je stoort of druk maakt aan ogenschijnlijk kleine dingen die je normaalgesproken hooguit irritant zou vinden. Bij de Albert Heijn is 's avonds het brood ook weleens op :D

Kijk je wel op de goede plaatsen voor het juiste voedsel (dat lijkt de grootste frustratiebron) - ik kan me haast niet voorstellen dat je een hoop dingen in Boston niet kunt vinden.

Gebruik ook je eigen skills. Je hebt Marrokaanse roots? Top... dat is een geweldige cuisine... je kunt met couscous geweldige maaltijden maken, maakt het desnoods nog iets breder naar Noord Afrikaanse maaltijden in het algemeen. Misschien een stukje shoarma / shaslik enzo erbij - the Americans will love it... dat is puur een tip voor iets als een kookclub.

Het lijkt mij er op dat je je weg nog niet gevonden hebt, keep on trying - misschien zeg je over een tijdje wel - goh, dat ik dat niet eerder wist!

wil het niet teveel bagatelliseren... ik heb een tijdje in Rusland gewoont (St. Petersburg) en dat is een enorm verschil met Nederland (ook een 'grote' stad als Den Haag) - en dat is niet altijd makkelijk. Ik vond het geweldig, maar je hebt soms gewoon van die momenten dat je even wil dat alles makkelijk gaat en dat mensen je meteen begrijpen en je niet overal over hoeft na te denken. (Mijn Russisch is nu niet bepaald je-van-het en het Engels of Duits van de gemiddelde Rus ook niet.)

Nu woon ik ruim een jaar in London (Engeland) en dat vind ik fenomenaal - maar ik weet nog lang niet alles. Geen idee hoe lang ik hier ben, maar ik zal over 5 jaar nog wel dingen moeten vragen die logisch zijn. So what? :)

en Tattoos zijn cool...maar je kunt er een beetje mee doorslaan inderdaad - een volledige fullbodytattoo met obscure teksten, tsja.. dat hoeft van mij ook niet - maar je hebt er kunstwerken tussenzitten - wow. :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe reageert je familie in Nederland op dit alles?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het probleem met een tatoo is dat het canvas op een gegeven moment er niet meer zo strak bij staat. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer