Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Katrientje: Denver - Phoenix juni 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Katrientje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Katrientje: Denver - Phoenix juni 2013

Bericht door Katrientje »

Hallo iedereen,

Via via kreeg ik het adres naar dit geweldige forum en wat een hoop informatie is hier te vinden zeg. :shock: Net wikipedia voor Amerika gangers :lol:
Maar laat ik me eventjes kort voorstellen. Mijn naam is dus Katrien, getrouwd met Hans en wij gaan volgend jaar voor de tweede keer naar Amerika! De vorige keer waren we in New York op citytrip dus dat telt eigenlijk niet echt mee. :)
We zijn allebei 29 jaar oud en vooral ikzelf ben al jaren gefacineerd door de verenigde staten. Hans iets minder, maar die wordt gewoon meegetrokken door mij. Hij wordt ter plekke wel verliefd! Jammer genoeg hebben we maar 15 dagen vrij en is de mogelijkheid om grote reizen te gaan maken van een aantal weken niet voor ons weggelegd. :( Hieronder toon ik jullie alvast onze voorlopige route, maar natuurlijk sta ik volledig open voor alle tips of wijzigingen. We zijn beginners he :roll: We kunnen eventueel een dagje langer blijven, maar meer tijd hebben we niet.

Dag 1 : Aankomst in Denver rond de middag en doorrijden naar Glennwood springs(We blijven een nachtje in New York dus hebben we in New York een binnenlandse vlucht.)
Dag 2: Glennwood Springs - Grand Junction - Moab (bedoeling is om in de late namiddag aan te komen in Moab. Deze dag zouden we niets meer bekijken in Moab.)
Dag 3: Moab
Dag 4: Moab
Dag 5: Moab - Capitol Reef
Dag 6: Capitol Reef - Bryce
Dag 7: Bryce - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon - Flagstaff (Deze dag zouden we volledig in de Grand Canyon willen doorbrengen.)
Dag 13: Flagstaff - Phoenix
Dag 14: naar huis

Groetjes,

Katrientje
Roel11
Amerika-ontdekker

Re: Reis Katrientje: Denver - Phoenix juni 2013

Bericht door Roel11 »

Hey,

Ik vind je route wel vrij goed! Ik zou er niet veel aan veranderen. Het eerste gedeelte hebben wij nog niet gedaan, dus daar kan ik je geen tips over geven.

Enkele tips die je wrsch wel al op dit forum hebt gelezen:
- Op dag 8 zou je een dag in Zion blijven. Lijkt mij dan ook aan te raden dat je een overnachting zoekt dicht in de buurt van het park. Deze boek je best (lang) op voorhand.
- Dag 9: richting Las Vegas. Het is het leukst als je tegen de donker in Las Vegas toekomt. Ik zou op die route dus zeker profiteren om Lake Meat / Valley of Fire mee te pikken. Je hebt hier toch wat tijd voor.
- Dag 12: Route van Grand Canyon naar Flagstaff: volgens sommige is 's nachts rijden geen pretje in USA, maar ik vond dat best wel meevallen. Als je dus hele dag in GC zou blijven, is de kans groot dat je hier een donkere rit gaat hebben richting Flagstaff.
- Dag 13: Flagstaff - Phoenix. Zou zeker deze dag eens goed overwegen wat je wilt zien. Het meest voor de hand liggende is, Sedona en ev. Prescott. Als je echter nog wat shopping wilt doen, zou ik adviseren om naar Phoenix te rijden. Daar zijn enkele shopping centra en ik dacht, maar ben niet meer op de hoogte van de recente taksen, dat de taks in Arizona het laagste is.

Succes,
http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/pages/ThereAndB ... 6459488671" onclick="window.open(this.href);return false;
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Eerst een paar vraagjes: wil je persé op Denver vliegen? Je zou ook op Phoenix kunnen vliegen en eindigen in Las Vegas (of omgekeerd). Scheelt je denk ik een hoop drop off kosten die je anders hebt tussen Denver en Phoenix.

Wil je wat tips voor korte reizen kan je altijd even naar onze reisverslagen kijken. Zie link onderaan mijn bericht. :-) De eerste reis staat er niet bij, maar die ging als volgt: vliegen op Phoenix - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion (2 nachten) - Las Vegas (2 nachten) - Lone Pine (via Death Valley) - Yosemite (2 nachten) - Napa (zou ik niet meer doen zo kort) - SF (3 nachten).

Ik zou toch zeker proberen van aan de Grand Canyon te overnachten ipv Flagstaff. Kan je gemakkelijk de zonsondergang en -opgang meemaken. Het geeft je ook veel meer tijd in het park.
Katrientje
Amerika-newbie

Goh perse op denver vliegen. Neen, maar de vluchten naar Denver zijn wel veruit het goedkoopste en we waren nogal enthousiast over Grand Junction en de springs. Het klopt natuurlijk dat de drop off kosten 300 dollar zijn, dus dat is inderdaad wel een hele boterham die ons volledige voordeel van goedkope tickets natuurlijk wel weg.

Voor Zion waren we van plan om in the driftwood lodge te logeren.

Voor de grand canyon zouden we sowiso logeren in the bright angel lodge hoor. We komen daar aan logeren in de lodge en rijden pas de volgende avond door naar flagstaff.

Ik ga zeker eens een kijkje nemen in jou reisverslagen! Bedankt alvast voor de tips :thumbup:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Op Phoenix vliegen is doorgaans ook niet zo duur. Maar je zal inderdaad moeten zien wat het beste uitkomt voor de periode die jullie willen gaan. ;-) Drop off kosten kunnen varieren naargelang de maatschappij waar je bij boekt. Zo was voor ons dit jaar (Denver - Las Vegas) National 50$ goedkoper dan Alamo. Bij de drop off kosten komt ook nog de tax bij. Onze 250$ werd zo fud nog een stukje meer. :?

Je schrijft dat je enthousiast bent over Grand Junction (een bezoekje aan de Main St van Grand Junction is inderdaad leuk), maar vergeet ook het mooie Colorado NM in de buurt niet. Dat is zeker een bezoek waard! Wij zijn er dit jaar een ganse dag gebleven! :-) Volgens Google maps is het 3u15 rijden van Glenwood Springs naar Moab (via de prachtige UT 128!!), dus een bezoek aan Colorado NM kan je zeker meenemen! ;-)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Katrientje schreef:Het klopt natuurlijk dat de drop off kosten 300 dollar zijn, dus dat is inderdaad wel een hele boterham die ons volledige voordeel van goedkope tickets natuurlijk wel weg.
Doockles schreef:Bij de drop off kosten komt ook nog de tax bij. Onze 250$ werd zo fud nog een stukje meer. :?
Exact wat ik er ook aan toe wilde voegen. Die 300 dollar drop-off is exclusief tax. Bij ons kwam zo'n 65 dollar tax erbij op een bedrag van 250 dollar. Dus de tax voor 300 dollar zal nog wel ietsjes meer zijn. Dus houdt daar ook rekening mee als je gaat vergelijken met vliegtickets op Phoenix.

Overigens, als je bij National een auto huurt, dan zullen de drop-off kosten nooit meer als 250 dollar ex tax zijn.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Katrientje schreef:Goh perse op denver vliegen. Neen, maar de vluchten naar Denver zijn wel veruit het goedkoopste en we waren nogal enthousiast over Grand Junction en de springs
Grappig dat je aan Glennwood Springs refereert als de springs. Voor Coloradans wordt met "The Springs" bedoeld: Colorado Springs. Wat vind je zo aantrekkelijk aan Glennwood Springs?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ipv Flagstaff zou je natuurlijk ook in Sedona kunnen overnachten.
Van GJ naar Moab staat Moab vanaf I70 via 128 niet aangegegven. Neem exit 214 of te wel "Danish Flat" exit.
Katrientje
Amerika-newbie

Loek schreef:
Katrientje schreef:Goh perse op denver vliegen. Neen, maar de vluchten naar Denver zijn wel veruit het goedkoopste en we waren nogal enthousiast over Grand Junction en de springs
Grappig dat je aan Glennwood Springs refereert als de springs. Voor Coloradans wordt met "The Springs" bedoeld: Colorado Springs. Wat vind je zo aantrekkelijk aan Glennwood Springs?
Wat ons zo aanspreekt... goh we hebben vrienden die er geweest zijn en die heel enthousiast waren over de springs en over het Glenwood Cavern Adventour Park, dus daarom willen we graag erheen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Katrientje schreef:Het klopt natuurlijk dat de drop off kosten 300 dollar zijn, dus dat is inderdaad wel een hele boterham die ons volledige voordeel van goedkope tickets natuurlijk wel weg.
Ook de optie bekeken om op Denver te vliegen en terug via Los Angeles te vliegen? Bij Alamo betaalde ik in januari geen dropoff kosten voor dit traject (gehuurd via usareisen.de).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het een hele moie route en zou (als je de dropoff kosten geen probleem vindt) zeker het gedeelte tussen Grand Junction en Moab niet overslaan. Bij Grand Junction ligt het Colorado NM en dat is één van de mooiste parken die wij gezien hebben op onze vier reizen, zie ons verslag 2010
Naar Moab zou ik dan niet de 191 nemen maar vlak na Cisco de 128 nemen. Dat is echt een prachtige weg, zie hetzelfde verslag.

De I70 vanaf Denver is trouwens ook prachtig.

Van Flagstaff (een heel leuk plaatsje) naar Phoenix zou ik de 89 alt rijden via Sedona, Jerome en Cottonwood. Dat is een scenic route door een prachtig gebied, zie ons verslag 2004 Kijk ook even naar het verslag van de volgende dag, toen zijn we terug gegaan naar Sedona.
Shoppen kun je in Phoenix (Tempe) heel leuk in Arizona Mills
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer