Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alleen reizen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Alleen reizen?
Ik maak meestal ook de wandelingen alleen omdat mijn vrienden die ook wel eens meegaan naar de USA niet van wandelingen houden. Ik heb er geen problemen mee maar bekijk die dingen ook wel nuchter. Lukt het niet of is het mijn dag niet dan moet je soms omkeren ipv doorgaan. Dat kost wel eens moeite maar better safe than sorry. Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt gaat het in 99 van de 100 gevallen gewoon goed. Angels Landing als hike willen doen terwijl je hoogtevrees hebt is bijvoorbaat vragen om problemen.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nee maar als je alleen bent & je hebt elke dag iets gepland, dan is het gewoon fijn om te weten dat er iemand is die weet je wat je van plan bent (bv een hike ofzo). Voor mij persoonlijk hoeft het bv niet echt, ik kan gewoon de Spot GPS gebruiken, zo weet mijn familie bv waar ik ben, zonder dat ik daar iets speciaals voor hoef te doen. In the middle of nowhere even een smsje of emailtje sturen kan ook, allemaal via je smartphone. Het hoeft inderdaad niet, maar het is wel fijn als het kan.PSVwally schreef: ik wil je zeker geen ongelijk hierin geven als je in hetzelfde hotel overnacht, maar als je elke dag naar een ander hotel trekt is dit toch wat anders.
Ik ben 2 jr geleden alleen naar Florida geweest en had in het vliegtuig van New York al contact met een meisje die me de volgende dagen Miami wel wilde laten zien. Zo kan het ook gaan. Dit jaar met zn 2-en naar het westen geweest en dat was ook goed te doen.
Ik heb trouwens in LA de highways vermeden en ik vond het zeker niet onplezierig om te rijden en buiten de steden is het helemaal relaxt. We hebben een aantal dagen van 9 tot 18 ofzo wel afstanden afgelegd waarbij we regelmatig even uitstapte om wat te eten of om wat te wandelen/ bekijken. Afhankelijk van hoeveel dagen je kunt vind ik 500km een eitje om te rijden.
Mbt het autorijden zorg ik wel dat ik eerst alles van spiegels en stoel goed heb afgesteld voor ik aanrijd en dat ik eerst een rondje binnen of om de autoverhuur rij om wat dingen te cheken. Verder is het met een automaat gewoon peanuts, alleen even opletten met de stopstreep voor de stoplichten, het rechtsaf door rood en de stopborden.
En ja je komt altijd wel iemand tegen waar het mee klikt, het kan dus alle kanten uit. 500km stelt in the states niet veel voor nee, al is dat voor mij een vrij grote afstand. Hier in België doe ik dat op 2-3 weken, om dat dat op één dag te doen is wel even wennen.
Jup zo denk ik ook. Ik heb een aantal hikes gepland op voorhand, maar als het die dag niet echt wil lukken, dan zoek ik eentje die makkelijker is, of doe ik enkel viewpoints. Net zoals ik mijn vorige post zei, je moet wel opletten voor teveel luie dagenFrans H schreef:Ik maak meestal ook de wandelingen alleen omdat mijn vrienden die ook wel eens meegaan naar de USA niet van wandelingen houden. Ik heb er geen problemen mee maar bekijk die dingen ook wel nuchter. Lukt het niet of is het mijn dag niet dan moet je soms omkeren ipv doorgaan. Dat kost wel eens moeite maar better safe than sorry. Als je gewoon je gezonde verstand gebruikt gaat het in 99 van de 100 gevallen gewoon goed. Angels Landing als hike willen doen terwijl je hoogtevrees hebt is bijvoorbaat vragen om problemen.

Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties. Ik ben de afgelopen dagen druk geweest en heb al een idee van een route. Heb verschillende websites bekeken, daar autoritten vandaan gehaald en aangepast naar mijn eigen wensen. Denk dat dit nog lang niet de route is die ik wil, maar het begin is gemaakt. Ik heb gekozen voor het gebied van Oregon/Washington en heb nu twee routes. Eentje van 24 dagen, eentje van 30 dagen. Dit is een afhankelijk van mijn budget (wat ik dus nog niet weet).
Aangezien ik nog heel veel tijd heb, kan ik ook nog echt met de route spelen. Uitzoeken wat overal te doen is, hoe lang ik er wil blijven en wat ik er zoal zal willen doen. Denk dat het dan beter inschatten is hoeveel tijd je overal wilt besteden.
Het lijkt misschien alsof ik al snel een route heb, maar ik verdiep me al jaren in Amerika en weet redelijk wat er allemaal te doen is. Daarbij hebben jullie berichten me enorm gemotiveerd en wil ik zoiets groots als een eerste reis toch wel echt goed plannen. Laat de route nu even 'rusten' om er dan opnieuw naar te kijken en zal het dan eens online zetten hier, voor eventuele adviezen
Aangezien ik nog heel veel tijd heb, kan ik ook nog echt met de route spelen. Uitzoeken wat overal te doen is, hoe lang ik er wil blijven en wat ik er zoal zal willen doen. Denk dat het dan beter inschatten is hoeveel tijd je overal wilt besteden.
Het lijkt misschien alsof ik al snel een route heb, maar ik verdiep me al jaren in Amerika en weet redelijk wat er allemaal te doen is. Daarbij hebben jullie berichten me enorm gemotiveerd en wil ik zoiets groots als een eerste reis toch wel echt goed plannen. Laat de route nu even 'rusten' om er dan opnieuw naar te kijken en zal het dan eens online zetten hier, voor eventuele adviezen

Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Er zijn al veel goede tips gegeven en daar heb ik weinig aan toe te voegen.
De eerste keer dat ik alleen door Amerika trok had ik vrijwel geen reisplan. Heb toen best wel tijd verspeeld doordat ik niet goed wist waar ik naartoe wilde. Vanaf reis 2 die ik alleen deed maakte ik dus wel een vrij strakke planning (waar ik ook van kon afwijken). Wel zorgde ik dat ik de dagen 'gevuld' had. Gewoon voor jezelf een aantal highlights bedenken die je die dag zou willen doen. Vaak lukte het niet om die allemaal te doen maar zorgde er wel voor dat ik van 's ochtends vroeg tot begin van de avond 'bezig' was.
Zelf geef ik er ook de voorkeur aan om 's ochtends vroeg op te staan, vaak al voor 06:00 uur. Het heeft meerdere voordelen. Je pakt de dag volledig mee en 's ochtends is een prettige periode v.w.b. autorijden. Buiten is het vaak nog niet heel warm (uitzonderingen daargelaten) en alles oogt 'fris'. Ik probeer dan vaak al voor 08:00 uur in de auto te zitten. Mij zul je dus ook niet tot 09:00 uur in bed vinden omdat dan al een groot deel van de dag weg is voordat je goed en wel in de auto zit. Voor een vakantie in Amerika vind ik dat zonde.
Alleen reizen door Amerika kan dus perfect. Voor een eerste keer zou ik in ieder geval voor een behoorlijke planning zorgen, zodat je steeds 'bezig' bent. Natuurlijk wel zorgen dat je er makkelijk van kunt afwijken indien nodig. Zo heb ik het ook altijd gedaan. In de praktijk volgde ik vrijwel mijn hele schema maar vaak aan het eind kwamen er wat veranderingen in. Zelf ben ik iemand die het liefst dagelijks reist. Wil je dat niet zorg dan dat je af en toe een rustdag hebt. Bij mij waren dat dagen dat ik geen grote afstanden hoefde af te leggen maar wel in de buurt de nodige dingen bezocht. Als dat voor jou een dag luieren aan het zwembad is dan doe je dat.
Succes met je planning, wordt vast een mooie vakantie!
Roland

De eerste keer dat ik alleen door Amerika trok had ik vrijwel geen reisplan. Heb toen best wel tijd verspeeld doordat ik niet goed wist waar ik naartoe wilde. Vanaf reis 2 die ik alleen deed maakte ik dus wel een vrij strakke planning (waar ik ook van kon afwijken). Wel zorgde ik dat ik de dagen 'gevuld' had. Gewoon voor jezelf een aantal highlights bedenken die je die dag zou willen doen. Vaak lukte het niet om die allemaal te doen maar zorgde er wel voor dat ik van 's ochtends vroeg tot begin van de avond 'bezig' was.
Zelf geef ik er ook de voorkeur aan om 's ochtends vroeg op te staan, vaak al voor 06:00 uur. Het heeft meerdere voordelen. Je pakt de dag volledig mee en 's ochtends is een prettige periode v.w.b. autorijden. Buiten is het vaak nog niet heel warm (uitzonderingen daargelaten) en alles oogt 'fris'. Ik probeer dan vaak al voor 08:00 uur in de auto te zitten. Mij zul je dus ook niet tot 09:00 uur in bed vinden omdat dan al een groot deel van de dag weg is voordat je goed en wel in de auto zit. Voor een vakantie in Amerika vind ik dat zonde.
Alleen reizen door Amerika kan dus perfect. Voor een eerste keer zou ik in ieder geval voor een behoorlijke planning zorgen, zodat je steeds 'bezig' bent. Natuurlijk wel zorgen dat je er makkelijk van kunt afwijken indien nodig. Zo heb ik het ook altijd gedaan. In de praktijk volgde ik vrijwel mijn hele schema maar vaak aan het eind kwamen er wat veranderingen in. Zelf ben ik iemand die het liefst dagelijks reist. Wil je dat niet zorg dan dat je af en toe een rustdag hebt. Bij mij waren dat dagen dat ik geen grote afstanden hoefde af te leggen maar wel in de buurt de nodige dingen bezocht. Als dat voor jou een dag luieren aan het zwembad is dan doe je dat.

Succes met je planning, wordt vast een mooie vakantie!

Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Helemaal met Roland eens. Voor mij is een rustdag bv Antelope Canyon met Horseshoebend of rustig door een park gaan met een korte hike als bv de lower, middle en upper Emeraldpools in Zion. Ik sta graag bijtijds op. Dan heb je niet alleen een hele dag maar bovenal als je graag foto's maakt ook nog eens mooier licht.
Een dag niets doen komt bij mij niet voor.

Een dag niets doen komt bij mij niet voor.
Ik woon in Amerika, dus reis wanneer ik wil en vaak anders dan de gemiddelde toerist, maar, vooral de laatste jaren, alleen. Voor mij nooit een probleem, misschien omdat ik in m'n jonge jaren bijna 10 jaar als hippie door Europa en het midden oosten heb gereisd. In april/mei van dit jaar ben ik van Phoenix, waar ik woon, naar de oostkust gereden. Heel veel gezien, en onderweg bij vrienden gelogeerd, maar ook in hotels. Alleen eten, wat veel mensen niet leuk vinden, vind ik geen probleem. In 2011 via San Francisco naar Portland. Nu ben ik een rit naar New York aan het plannen. Het is een eind (ongeveer 2500 miles), maar ik heb alle tijd. Ik bespreek meestal wel een hotel voor de volgende nacht, want soms zit je midden in het niets en is er maar 1 hotel in de omgeving.
Vrienden maken zich altijd zorgen, maar ik heb m'n cell phone, m'n GPS, AAA lidmaatschap, fles water, noten om te eten, dus wat kan er gebeuren dat bij mij om de hoek niet kan gebeuren. Met een glimlach en een praatje maken kom je heel ver. Hikes doen doe ik niet meer alleen, maar als je in de national parks gaat hiken, kan je je altijd melden bij de visitor center.
Vrienden maken zich altijd zorgen, maar ik heb m'n cell phone, m'n GPS, AAA lidmaatschap, fles water, noten om te eten, dus wat kan er gebeuren dat bij mij om de hoek niet kan gebeuren. Met een glimlach en een praatje maken kom je heel ver. Hikes doen doe ik niet meer alleen, maar als je in de national parks gaat hiken, kan je je altijd melden bij de visitor center.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
In 2011 heb ik ook alleen gereisd door Amerika, dit was voor mij de eerste keer dat ik alleen reisde en het is mij zo goed bevallen dat ik volgende zomer opnieuw vertrek. Dus : zeker doen!
Ik had een goed gevuld reisplan mee, ook alle overnachtingen lagen vast. Vind ik zelf gemakkelijk dan moet ik tijdens de reis niet meer beginnen zoeken.
's Ochtends vroeg op stap gaan en 's avonds wat vroeger gaan slapen werkte voor mij prima.
Rijden in de steden viel best wel mee, enkel in Las Vegas was ik opgelucht toen ik de parking van het hotel had bereikt, maar ik kwam dan ook vroeg in de avond tijdens het weekend aan. Toen ik opnieuw vertrok rond de middag op een weekdag was het rijden geen probleem. Andere steden die ik bezocht (LA, SF en SD) vielen goed mee, hier en daar wel wat file, maar het rijden ging goed. Gewoon rustig aan, je niet laten opjagen en oh ja zeker gps meedoen.
Ik weet dat het afgeraden wordt om alleen te wandelen, maar ja, als je alleen reist dan kan je vaak niet anders. Buiten 1 wandeling met gids heb ik al mijn wandelingen in Arches, Yosemite, Zion, Canyonlands, Grand Canyon alleen gedaan. Zorgen dat je voldoende eten/drinken meehebt, ehbo kit ook niet vergeten, extra kledij, kompas, kaart. Voor je een wandeling maakt even bij het visitor's center gaan, even vragen naar de weersomstandigheden (indien het niet uitstaat) en zeggen welke hike je gaat doen, zeker bij lange wandelingen waar je weet dat je niet veel andere mensen zult tegenkomen.
Omdat ik toch wat schrik had om die 30 dagen 'alleen' door te komen had ik vooraf wat groepsactiviteiten gepland. Zo ben ik in Moab gaan raften en was er samen met een supertoffe familie uit San Francicsco, hebben daarna nog samen geluncht. Zo ook een franse familie leren kennen in Moab, die ik later nog eens terugzag in Zion. Ook in Page een boottocht gedaan, toffe mensen uit Texas ontmoet. Fiery Furnace, Alcatraz, walvistocht gedaan: telkens wel iemand ontmoet. Amerikanen zijn enorm vriendelijk en sociaal. Ook andere toeristen spreken je vlug aan als je alleen reist.
Het enige moment dat ik wel wat gezelschap miste was af en toe 's avonds, alleen ontbijten of lunchen heb ik geen probleem mee, maar alleen uit eten gaan 's avonds vind ik niet zo gezellig.
Ik had een goed gevuld reisplan mee, ook alle overnachtingen lagen vast. Vind ik zelf gemakkelijk dan moet ik tijdens de reis niet meer beginnen zoeken.
's Ochtends vroeg op stap gaan en 's avonds wat vroeger gaan slapen werkte voor mij prima.
Rijden in de steden viel best wel mee, enkel in Las Vegas was ik opgelucht toen ik de parking van het hotel had bereikt, maar ik kwam dan ook vroeg in de avond tijdens het weekend aan. Toen ik opnieuw vertrok rond de middag op een weekdag was het rijden geen probleem. Andere steden die ik bezocht (LA, SF en SD) vielen goed mee, hier en daar wel wat file, maar het rijden ging goed. Gewoon rustig aan, je niet laten opjagen en oh ja zeker gps meedoen.
Ik weet dat het afgeraden wordt om alleen te wandelen, maar ja, als je alleen reist dan kan je vaak niet anders. Buiten 1 wandeling met gids heb ik al mijn wandelingen in Arches, Yosemite, Zion, Canyonlands, Grand Canyon alleen gedaan. Zorgen dat je voldoende eten/drinken meehebt, ehbo kit ook niet vergeten, extra kledij, kompas, kaart. Voor je een wandeling maakt even bij het visitor's center gaan, even vragen naar de weersomstandigheden (indien het niet uitstaat) en zeggen welke hike je gaat doen, zeker bij lange wandelingen waar je weet dat je niet veel andere mensen zult tegenkomen.
Omdat ik toch wat schrik had om die 30 dagen 'alleen' door te komen had ik vooraf wat groepsactiviteiten gepland. Zo ben ik in Moab gaan raften en was er samen met een supertoffe familie uit San Francicsco, hebben daarna nog samen geluncht. Zo ook een franse familie leren kennen in Moab, die ik later nog eens terugzag in Zion. Ook in Page een boottocht gedaan, toffe mensen uit Texas ontmoet. Fiery Furnace, Alcatraz, walvistocht gedaan: telkens wel iemand ontmoet. Amerikanen zijn enorm vriendelijk en sociaal. Ook andere toeristen spreken je vlug aan als je alleen reist.
Het enige moment dat ik wel wat gezelschap miste was af en toe 's avonds, alleen ontbijten of lunchen heb ik geen probleem mee, maar alleen uit eten gaan 's avonds vind ik niet zo gezellig.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
ik ben toen ik 24 was alleen van Miami naar New York gereisd (zie mn reisverslag in mn signature)
Heel erg leuk. Ik heb het toen wel met OV en vliegtuig gedaan
Van Miami ben ik naar Washington gevlogen en vanaf daar met de trein naar Philadelphia
Vanaf daar met de bus naar NYC.
Ik heb destijds voornamelijk in hostels geslapen, de een beter dan de ander. Maar nu zou ik waarschijnlijk hotels kiezen en ook met een auto gaan
Autorijden vond ik toen alleen een beetje eng omdat ik dat nog nooit in de VS gedaan had, maar inmiddels heb ik er al vele autoritten in de VS op zitten en kan ik je vertellen dat rijden daar echt easy is en heerlijk.
Vooral de vrijheid die je dan hebt!
Ik vond Amerika een prettig land om alleen in rond te reizen
Wel heeft het niet een enorme backpackers cultuur dus als je op zoek bent naar contacten kan dat wel lastiger worden dan als je bijv. in Azie of Australie rondtrekt
Wat dat betreft zijn hostels weer wél aan te raden want daar leer je snel genoeg mensen kennen.
Maar misschien heb je daar ook wel helemaal geen behoefte aan
Heel erg leuk. Ik heb het toen wel met OV en vliegtuig gedaan
Van Miami ben ik naar Washington gevlogen en vanaf daar met de trein naar Philadelphia
Vanaf daar met de bus naar NYC.
Ik heb destijds voornamelijk in hostels geslapen, de een beter dan de ander. Maar nu zou ik waarschijnlijk hotels kiezen en ook met een auto gaan
Autorijden vond ik toen alleen een beetje eng omdat ik dat nog nooit in de VS gedaan had, maar inmiddels heb ik er al vele autoritten in de VS op zitten en kan ik je vertellen dat rijden daar echt easy is en heerlijk.
Vooral de vrijheid die je dan hebt!
Ik vond Amerika een prettig land om alleen in rond te reizen
Wel heeft het niet een enorme backpackers cultuur dus als je op zoek bent naar contacten kan dat wel lastiger worden dan als je bijv. in Azie of Australie rondtrekt
Wat dat betreft zijn hostels weer wél aan te raden want daar leer je snel genoeg mensen kennen.
Maar misschien heb je daar ook wel helemaal geen behoefte aan

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat hangt er toch heel erg af waar? Hier kun je op vier uur rijden allerlei leuks en moois bezoeken. Je bent in Virginia alleen al zo een week kwijt in een straal van zo'n drie, vier uur rijden bij ons vandaan.Hockey schreef:Maximaal 4 uur rijden is wel in te plannen. Doch je zal dan niet altijd op de spannendste plaatsen overnachten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je moet wel een beetje flexibel zijn als je alleen reist hé !
Als je met 4 uur rijden nog in de middle of nowhere zit of bij een klein dorp met 1 motel, dan kun je natuurlijk beter 5 uur rijden als je dan wel bij die grote stad komt of bij dat National Park.
Als je met 4 uur rijden nog in de middle of nowhere zit of bij een klein dorp met 1 motel, dan kun je natuurlijk beter 5 uur rijden als je dan wel bij die grote stad komt of bij dat National Park.
Crisis ? What Crisis ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 9051 Weergaves
-
Laatste bericht door Kristel De Schryver
-