Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niagara falls
Niagara falls
Hoi,
Wij zijn bezig met onze rondreis door het noordoosten. Na 2 mooie dagen in Washington en 2 dagen in hershey ( mooi en erg leuk pretpark, chocoladefabriek was ook leuk vooral het maken van je eigen reep ) zijn we nu in Corning. Vanmiddag zijn we naar wattkins Glen State park geweest. Jullie hebben niets te veel gezegd. Schitterend en zonder dit forum waren we hier waarschijnlijk niet beland.
Morgen gaan we naar de niagara falls. Nu heb ik nog een vraagje. We slapen in het Canadese gedeelte maar van welke kant is maid of THE mist het mooiste, spectaculairste?
Zijn er nog must do's aan de Amerikaanse kant. We hebben in principe genoeg tijd want overmorgen rijden we naar Toronto en dit is maar 90 min.
Alvast bedankt
Wij zijn bezig met onze rondreis door het noordoosten. Na 2 mooie dagen in Washington en 2 dagen in hershey ( mooi en erg leuk pretpark, chocoladefabriek was ook leuk vooral het maken van je eigen reep ) zijn we nu in Corning. Vanmiddag zijn we naar wattkins Glen State park geweest. Jullie hebben niets te veel gezegd. Schitterend en zonder dit forum waren we hier waarschijnlijk niet beland.
Morgen gaan we naar de niagara falls. Nu heb ik nog een vraagje. We slapen in het Canadese gedeelte maar van welke kant is maid of THE mist het mooiste, spectaculairste?
Zijn er nog must do's aan de Amerikaanse kant. We hebben in principe genoeg tijd want overmorgen rijden we naar Toronto en dit is maar 90 min.
Alvast bedankt
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Niagara falls
Hou er rekening mee dat die rit op papier 90 minuten duurt, maar op een zondag met goed weer ook wel een uur langer kan duren. Je zal vast niet de enige zijn die naar daar trekt. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij hebben de Maid of the Mist vanaf de Canadese kant genomen & je vaart dan richting de Horseshoe Falls, de vraag welke kant dan het mooist is, die heeft er eigenlijk niets mee te makenslivo schreef:Morgen gaan we naar de niagara falls. Nu heb ik nog een vraagje. We slapen in het Canadese gedeelte maar van welke kant is maid of THE mist het mooiste, spectaculairste?

Als je gewoon wil weten welke kant het mooist is, dan hangt dat er een beetje vanaf wat je wil. Voor de mooiste views moet je aan de Canadese kant zijn, maar het is daar zeer toeristisch. Als je liever wat wandelt en tot aan The Falls zelf wil geraken, dan moet je aan de Amerikaanse kant zijn.
Laatst gewijzigd door Fraa op 18 aug 2012, 20:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reisblog: thisisfraa.be
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zoals Elke al schrijft, verwacht beduidend meer drukte op het weekend, zeker in de zomer. Persoonlijk vind ik de Canadese kant vele malen mooier, dan de Amerikaanse. Als je vooraf kaartjes voor Maid of the Mist kunt kopen op internet of zo, zou ik dat doen, want dat is een populaire attractie.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wij verbleven aan de Amerikaanse kant, hebben vanuit daar ook de Maid of the Mist genomen en Cave of the Winds gedaan. Ik vond de nabijheid van de Falls vooral heel indrukwekkend (het geluid, de mist van het water). Je kan er echt dicht bij in de buurt komen en aan de Amerikaanse kant heb je een toren waar je ook nog op kunt (als je daar de Maid pakt, moet je met de lift naar beneden - je hebt dan tevens toegang tot het deck voor het uitzicht). Wat ik vooral leuk aan de Amerikaanse kant vond, is dat je het water ziet uitmonden in die watervallen. Dat maakte op ons wel indruk.
We zijn ook nog naar de Canadese kant gegaan, ook omdat we het leuk vonden om een ochtend naar Canada te gaan maar ik had er absoluut geen spijt van dat we het merendeel aan de Amerikaanse kant hadden doorgebracht. Het uitzicht is inderdaad heel mooi omdat je er recht op kijkt, maar ik heb meer genoten van de nabijheid. Zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart....in ieder geval heel veel plezier gewenst!!
We zijn ook nog naar de Canadese kant gegaan, ook omdat we het leuk vonden om een ochtend naar Canada te gaan maar ik had er absoluut geen spijt van dat we het merendeel aan de Amerikaanse kant hadden doorgebracht. Het uitzicht is inderdaad heel mooi omdat je er recht op kijkt, maar ik heb meer genoten van de nabijheid. Zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart....in ieder geval heel veel plezier gewenst!!
Bedankt voor jullie reacties. We zullen rekening houden met het verkeer, bedankt voor het waarschuwen. We vertrekken zo richting de falls. We zijn benieuwd.
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat vond ik dus ook eigenlijk, het merendeel van de mensen verkiest de Canadese kant, maar ik vond er op de uitzichten na eigenlijk niet zoveel aan. Het mooiste vond ik net het wandelen aan de Amerikaanse kant & het feit dat je zo dicht bij the falls zelf kon geraken.Essepes schreef: Het uitzicht is inderdaad heel mooi omdat je er recht op kijkt, maar ik heb meer genoten van de nabijheid. Zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart....in ieder geval heel veel plezier gewenst!!
Je moet ze dus gewoon allebei doen eigenlijk

Reisblog: thisisfraa.be
Ik begrijp dat de uitzichten van de Amerikaanse kant anders is dan die van de canadese kant, maar maakt het uit of je de maid of the mist van de ene of de andere kant neemt? Of varen ze dezelfde route maar dan in tegengestelde richting?
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Saterker nog, ze maken precies dezelfde route, maakt dus niet uit welkeje doet 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
We zijn ondertussen alweer een paar dagen verder, vond de niagara falls indrukwekkend en begrijp nu dat mijn vraag niet echt relevant was. Zijn ondertussen in Toronto geweest ( vond ik tegenvallen ). morgen shoppen in woodburry en daarna door naar atlantic city. Ben benieuwd lees hier veel verschillende berichten over.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4733 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties