Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen in Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Trouwen in Las Vegas

Bericht door DejaVu »

Hebben ze bij BA geen extra veld "opmerkingen:...." ?
Marit01
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Marit01 »

Maro schreef:Wij gaan ook trouwen in las Vegas, in de Chapel of the Flowers, heel erg fout laten wij ons door een nep-Elvis trouwen :lol:
Ik kan niet wachten!

Heb nog een aantal vraagjes waar iemand van jullie wellicht antwoord op weet te geven:

*Klopt het dat je een getuige nodig hebt? Kan je daar de fotograaf voor gebruiken of moet dat echt iemand van buiten de Chapel zijn?
(Pluk je dan iemand van straat??)
*Het bruidsboeket, met echte bloemen, ik ga er vanuit dat je hem niet mee het vliegtuig in naar huis mag nemen...kan er niets over vinden op de British Airways site, iemand ervaring hiermee?
:oops: Heb iets op te biechten...
Maro, dat ben ik.

Onze familie wist op dat moment nog niet dat wij zouden gaan trouwen, was bang dat ze het misschien zouden lezen.
Marit01
Amerikafan

Bericht door Marit01 »

DejaVu schreef:Hebben ze bij BA geen extra veld "opmerkingen:...." ?
Bedoel je dat ik dat online zou kunnen invullen? (mocht het er zijn)
Of vul je dan een formulier in aan de incheckbalie?

(Het is al zooooo lang geleden dat wij voor het laatst gevlogen hebben, het is allemaal weer helemaal 'nieuw' voor ons)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ja ik heb dit ook nooit gedaan. Maar als je het pas bij de balie zou melden dan is het denk ik te laat voor hun om bloemen te regelen of hebben ze altijd een bosje in het vliegtuig liggen? Alhoewel...zit altijd wel een bloemenkiosk op het vliegveld.

Zo'n veldje is er volgens mij wel...ja kijk ik klikkerdeklik er altijd doorheen een soort van standaardprocedure, oogkleppen op en gaan ;)
loekie
Amerika-ontdekker

Bericht door loekie »

Marit01 schreef:
loekie schreef: Tip: laat het airline personeel weten dat je gaat trouwen en je wordt heerlijk verwend. Wij mochten heen en terug Business Class (United Airlines), kregen champagne, boeket bloemen, felicitatiekaart, en meer.
Meld je dat bij incheckbalie op Schiphol al?
(Wij vliegen met Britisch Airways -Amsterdam-Londen Heathrow-Las Vegas)

Wij vertrekken over 12 dagen, en trouwen in Las Vegas op 21 September.
Vind het allemaal wel erg spannend!
Inderdaad bij de incheckbalie gemeld. Ik vroeg (eigenlijk) voor de grap of we Business Class mochten zitten omdat we gingen trouwen. Was ook wel duidelijk te zien want het trouwkleed en pak waren handbagage.
Marit01
Amerikafan

Bericht door Marit01 »

Inmiddels zijn we alweer een week thuis *snik* en gaan we getrouwd door het leven :D

Het was fantastisch, voor mensen die twijfelen...doen!!! En echt, huur een nep-Elvis voor de ceremonie, het was echt geweldig!
Chapel of the Flowers was ook echt een schitterende locatie, er is ook een leuke tuin waar de foto's gemaakt worden.

Afbeelding

Wij vlogen met British Airways, onze bruidskleding kon zonder problemen als handbagage meegenomen worden (ipv een handtasje) de kleding werd in een speciale hangkast gehangen tijdens de vlucht.
Helaas kregen we geen upgrade voor de vlucht :wink:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Over 3 dagen vertrekken wij op onze "huwelijksreis". Om op 31 oktober in Las Vegas te gaan trouwen.
Ik heb in een twitter bericht de KLM en Huwelijksreis genoemd. Binnen 3 minuten had ik van de KLM een DM met de vraag onze gegevens te sturen aan de KLM in een DM (direct message) zodat ze een melding konden maken in onze reservering. Ben benieuwd wat ze gaan doen :)
Marit01
Amerikafan

Bericht door Marit01 »

Wat goed Ko-Mar, en wat spannend allemaal.
Geniet ervan! Het is echt een geweldige ervaring! (En vergeet de foto bij het Las Vegas-Sign niet...! :wink: )
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Gaaf Marit, gefeliciteerd! Wij trouwen tweede kerstdag in Vegas en zijn heel hard aan het aftellen. Vrijwel alles is geregeld van de limo met champagne (langs het welcome to vegas bord uiteraard!) tot het diner in de Eiffeltoren. Wat ik me afvroeg aangezien wij net als jullie met BA vliegen, is of je van te voren hebt gemeld dat jullie een jurk en pak bij je hadden? Wij hebben hotel+vlucht geboekt via Ebookers.nl en daar kon ik geen opmerking plaatsen. Kan natuurlijk BA wel even bellen maar ben benieuwd welke stappen jij genomen hebt.

Andere tips zijn altijd welkom! :thumbup:
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Marit01
Amerikafan

Bericht door Marit01 »

Bij het inchecken op Schiphol bij BA vroegen we of het mogelijk was om de bruidskleding als handbagage mee te nemen, dat was geen probleem. We hadden van te voren niet geïnformeerd eigenlijk.
We hadden wel een trolleykoffer bij ons ook als handbagage met alleen een kussen erin, dus als het niet gelukt zou zijn met de bruidskleding hadden we altijd nog het kussen weg kunnen gooien en de kleding daar in kunnen doen.

Wil je zekerheid, bel dan even! Maar ik verwacht niet dat ze nu moeilijk zouden doen bij jullie.
Trouwens, (niet onbelangrijk om te vermelden, zeker als jullie nog moeten overstappen) ze pakten na het landen onze kleding pas nàdat alle andere passagiers het vliegtuig hadden verlaten, je moet dus geen haast hebben voor een eventuele volgende vlucht.

Spannend ook voor jullie, heel veel plezier daar!
Belle
Amerika-ontdekker

Bericht door Belle »

Ik heb gisteren gebeld met United Airlines en wij mogen de jurk en het pak ook meengemen het toestel in. Deze worden dan in de kast gehangen behorend bij Business en First Clas
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Hoe is alles gegaan ko-mar?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Laredo schreef:Hoe is alles gegaan ko-mar?
Het trouwen is prima gegaan. Erg leuk en zelfs een beetje emotioneel. De hele dag was verder erg leuk en fijn en we hadden een prachtige hotel kamer in Mandelay bay.
De heen en terugreis was een ander verhaal. De heenreis stonden we standby. Later kregen we wel twee plekken maar niet bij elkaar, welke weer later nog een keer omgeruild konden worden voor twee plekken naast elkaar. Verder hebben we niets extra,s gemerkt van het feit dat we zouden gaan trouwen. Ondanks het Twitter bericht van de KLM en dat we het ook nog eens gemeld hadden op het moment dat we hoorden dat we standby stonden.
De terugreis was nog dramatischer.
We zaten al in het vliegtuig, waarbij we ook onze handbagage hadden moeten afgeven omdat er te weinig ruimte was, toen bleek dat het vliegtuig kapot was en we er allemaal weer uit moesten.
Toen moesten de tickets omgeboekt worden. We hebben hiervoor 3 uur in de rij gestaan, en toen bleek het moeilijk te zijn om een vlucht naat Amsterdam te krijgen. Op dezelfde dag ging sowieso al niet meer lukken. Uiteindelijk konden we de volgende dag naar LA vliegen en daar vandaan naar Amsterdam. We kregen vouchers voor iets te eten en voor een hotel. Dat was voor ons een domper op de reis. De trouwdag was zo leuk, je zorgt zelf voor een mooi hotel en dan kom je in een hotel te zitten waar je zelf nooit voor zou kiezen. Niet dicht bij de strip, dus daar zit je dan.
De volgende dag weer vroeg op hetvliegveld voor de vlucht naar LA. Die verliep spoedig maar daar bij de balie aangekomen bleek dat we niet op de vlucht s geboekt stonden. Uiteindelijk is dat wel weer goed gekomen maar geen comfort stoelen die we wel geboekt hadden op onze oorspronkelijke vlucht. Die konden we wel kopen à 215 dollar op. Dat. Hebben we niet gedaan. Dus zat Ko de hele reis met zijn knieën tegen de voorstoel. De terug heeft ons veel stress bezorgd en we kwamen dan ook uitgeput thuis. Dat was erg jammer omdat het de leuke dag van het trouwen toch wat verdringt.
Goed voor ons een reden om nooit meer vanaf Antwerpen te vertrekken en de kans te hebben om met Delta te vliegen. KLM heeft na klagen van onze kant wel nog een bloemetje laten bezorgen en de gemaakte kosten vergoed.
Maar nogmaals het trouwen was erg leuk en prima geregeld.
happylever
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door happylever »

Hoi allemaal! Leuk om jullie verhalen te lezen in dit topic!

Mijn vriend en ik gaan komende zomer ook trouwen in Las Vegas. Heb er ontzettend veel zin in!!

Ik heb veel rondgelezen op het internet, maar de informatie is soms tegenstrijdig over welke documenten we nodig hebben. Kan iemand die er recentelijk getrouwd is mij hier meer over vertellen? Zijn alleen de paspoorten voldoende of moeten we ook vertaalde en geapostilliseerde geboortecertificaten hebben enzo?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen!
Groetjes!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Alleen paspoort is voldoende.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Ondertussen zijn we in Vegas en gaan we overmorgen trouwen. Erg veel zin in. Vlucht met BA ging goed en soepel. Het meenemen van de trouwkleding was inderdaad geen probleem maar verder helaas geen privileges gehad (behalve dan dat we op Heathrow als eerste mochten boarden).

Weet iemand wat een "gebruikelijke" fooi is voor de trouwambtenaar (minister)? Wij dachten aan 20 euro. Hij hoeft er maar 10 minuten werk voor te doen :lol:

En wat geef je voor fooi aan een taxichauffeur die je naar het Courthouse en terug rijdt?
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Wij hadden een pakket inclusief alles, dus ook de fooien.
Toch heb ik mijn dochter een paar twintig dollarbiljetten gegeven.
De minister en de fotograaf hebben er eentje gekregen, maar onze chauffeur twee.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben alleen de chauffeur fooi gegeven. :oops: hij heeft 40 dollar gekregen.
Chrisje1980
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Chrisje1980 »

In oktober 2013 reizen we door west usa. We hebben besloten dan ook te trouwen in las vegas. We komen daar aan op een zaterdag en vertrekken weer op de maandag.

Beste trouwdag is dus de zondag.... Maar vraag me af of er dan ubberhaubt getrouwd wordt en of je op zaterdag of zondag wel je administratieve zaakjes geregeld krijgt....
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ja, je kunt ook op zondag trouwen in Vegas. Volgens mij gaat het zelfs dag en nacht door.
Het is in ieder geval mogelijk om een wedding te boeken op zondag. Misschien dat je op zaterdag naar het gemeentehuis moet, maar ik denk zelfs dat dat ook op zondag kan.
Misschien even informeren bij een chapel of bij Las Vegas travel guide.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer