Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Kastelke, aan zo'n forum zou ik dus al helemaal niet mee willen doen ! Wat een vervelende reactie....
Dank Bandido voor je reactie op de vorige pagina. Ik vind dit een duidelijk standpunt namens de forumleiding.
No further questions
Ik denk dat het goed is dat dit soort dingen af en toe besproken worden. Zowel de forumleiding als de gebruikers worden daar wijzer van.
No further questions

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sorry hoor maar even een praktijkvoorbeeld. Dit topic ( http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=43615 ) wordt gesloten door de moderator met de volgende tekst:
Hij vraagt om goedkope vervoersmogelijkheden van NL naar Brussel. Hij heeft zelf een goedkope taxibus gevonden, auto is geen optie geeft die aan. Iemand zegt dat in december de Fyra trein rijdt maar dat is duurder, tevens wordt gezegd dat Schiphol niet altijd duurder is. Conclusie: de taxibus is het goedkoopste. Vervolgens klaagt de TS dat mensen niet moeten praten over of Schiphol duurder/goedkoper is want hij wilt gewoon vervoersmogelijkheden horen(oftewel bek houden en gewoon reageren op mijn vraag). Hockey reageert daarop met:
Die zegt dat WIJ, degene die reageerde, degene zijn die onrespectvol zijn. Ik weet dat je als user op dit forum bijna niks mag maar nu breekt mijn klomp.
Maar heeft de moderator wel gezien wat voor berichten de TS post?Door niet ter zake doende antwoorden te krijgen heeft TS zijn berichten verwijderd. Op dit topic wordt een slotje gezet. Wat mij betreft een voorbeeld van onrespectvolle antwoorden.. Carine
Hij vraagt om goedkope vervoersmogelijkheden van NL naar Brussel. Hij heeft zelf een goedkope taxibus gevonden, auto is geen optie geeft die aan. Iemand zegt dat in december de Fyra trein rijdt maar dat is duurder, tevens wordt gezegd dat Schiphol niet altijd duurder is. Conclusie: de taxibus is het goedkoopste. Vervolgens klaagt de TS dat mensen niet moeten praten over of Schiphol duurder/goedkoper is want hij wilt gewoon vervoersmogelijkheden horen(oftewel bek houden en gewoon reageren op mijn vraag). Hockey reageert daarop met:
en RNA vraagt of die al op Google heeft gezocht naar de mogelijkheden. Nou niks mis mee toch? Maar de TS post een enorm sarcastische opmerkingen "Google?? Wat is dat?" dus ik heb een voorspellende gave en zie dat het de verkeerde kant op gaat waarop de TS een post plaatst "Nou wat een leuk topic, op een leuk forum. Wat zijn jullie zielig zeg op dit forum" vervolgens begint hij te schelden en plaatst hij hele lange posts(puntje enter puntje enter puntje enter etc) om het forum te irriteren. Topic wordt gerapporteerd aan de moderators en wat doet de moderator?Is daar nog discussie over nodig dan? Hoe ga je naar Brussel? Trein, taxi, bus, auto, hoeveel meer opties wil jij horen? Wellicht dat de anderen dezelfde vraag hebben als ik, namelijk wat je dan precies wil horen/weten.
Taxi heb je zelf al uitgezocht, trein lukt je ook wel. Bus wordt omslachtig voor die rit en auto was geen optie.
Die zegt dat WIJ, degene die reageerde, degene zijn die onrespectvol zijn. Ik weet dat je als user op dit forum bijna niks mag maar nu breekt mijn klomp.
Het verbaast me ook dat dat topic dicht gaat omdat de mensen die reageren onrespectvol zouden zijn. De beginvraag was en is onduidelijk. En mijn antwoord zal ook wel als onrespectvol worden bestempeld. Dus ik vraag me dan af, wat is er nog nodig, het is feitelijk een simpel probleem en wat er nu precies gezocht werd werd niet duidelijk. Nog steeds niet eigenlijk, in plaats van dat duidelijk te maken begint TS vervelend te worden.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Maar nu deze persoon zijn bericht heeft gewist is deze discussie toch niet meer te volgen en wordt het een wellus/nietus verhaal. Sommige forumleden willen geen advies, die willen alleen hun eigen mening bevestigd zien. En dit lijkt een topic waar dit het geval was.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Als ik het goed heb wilde topicstarter adviezen hoe zo snel en goedkoop mogelijk op de luchthaven van Brussel te komen aangezien hij gehoord had dat tickets vanaf Brussel goedkoper zijn. Ik kreeg de indruk dat mijn antwoord dat vliegen vanaf Brussel niet altijd goedkoper was hem totaal niet beviel. En na nog meer antwoorden van die strekking plus adviezen om in Brussel Luchthaven te komen werd TS heel boos. Zo boos dat hij allerlei antwoorden in het chinees ging posten. Dat verbaast me een beetje aangezien eerdere bijdragen van TS in andere topics wel heel beleefd zijn. Misschien kreeg TS de indruk dat hij niet serieus genomen werd.
Hij heeft zijn posts niet gewist omdat ze alleen uit complimenten bestonden
. Maar het gaat erom dat het bekende vingertje niet altijd naar de degene gaan die reageren maar ook is een keer naar een nieuw lid die zo'n topic vervuilt.
Het lijkt wel een pavlov reactie "topic loopt uit de hand = antwoorders aanpakken".

Het lijkt wel een pavlov reactie "topic loopt uit de hand = antwoorders aanpakken".
Als TS zijn posts allemaal verwijderd heeft, dan zie ik zo'n draadje niet zo maar drie pagina's voortduren, dus waarom dan nog een slot eigenlijk? Is dat dan meer bedoeld als signaal naar de reageerders?
ik vond het wel raar dat op een chinees bericht zo vlot gereageerd werd
nu weet ik waarom

nu weet ik waarom
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
@DejaVu
Jouw bijdrage en dat topic was dan ook absoluut niet informatief of ter zake doende. Dat is wel een beetje onrespectvol, denk je niet?
@dimona
Waarom moeten we een topic dat onleesbaar is geworden open laten? Alle reacties die nog zouden komen zijn dan toch offtopic.
Jouw bijdrage en dat topic was dan ook absoluut niet informatief of ter zake doende. Dat is wel een beetje onrespectvol, denk je niet?
@dimona
Waarom moeten we een topic dat onleesbaar is geworden open laten? Alle reacties die nog zouden komen zijn dan toch offtopic.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Meer ...
Zo...ben heel even sprakeloos...
Weet je wat onrespectvol is? Dat een moderator alle gebruikers in dat topic neer zet als onrespectvol maar daar hoor ik je niet over. Nee want iemand die JOUW gebruikers uitscheldt moet beschermt worden. Daarnaast maakt die alles onleesbaar, dat is zeer respectvol natuurlijk. Waarom stuur je hem geen bloemen?
Maar als jullie dit allemaal accepteren, dan is dit gewoon een schijn topic.
edit: Even voor de duidelijkheid mijn post kwam na zijn hatelijke post. Daarnaast post ik alleen dat ik constateer dat de sfeer omslaat. Wat is daar mis mee? Dus hij plaatst een hatelijke post en ik zet neer dat de sfeer omslaat(dit post ik wel vaker, nog nooit iemand over geklaagd). Maar gelukkig ben ik degene die onrespectvol is.
Weet je wat onrespectvol is? Dat een moderator alle gebruikers in dat topic neer zet als onrespectvol maar daar hoor ik je niet over. Nee want iemand die JOUW gebruikers uitscheldt moet beschermt worden. Daarnaast maakt die alles onleesbaar, dat is zeer respectvol natuurlijk. Waarom stuur je hem geen bloemen?
Maar als jullie dit allemaal accepteren, dan is dit gewoon een schijn topic.
edit: Even voor de duidelijkheid mijn post kwam na zijn hatelijke post. Daarnaast post ik alleen dat ik constateer dat de sfeer omslaat. Wat is daar mis mee? Dus hij plaatst een hatelijke post en ik zet neer dat de sfeer omslaat(dit post ik wel vaker, nog nooit iemand over geklaagd). Maar gelukkig ben ik degene die onrespectvol is.
Laatst gewijzigd door DejaVu op 19 aug 2012, 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Dan zou ik willen voorstellen zo'n topic gewoon te verwijderen.Stan.Gobien schreef:Waarom moeten we een topic dat onleesbaar is geworden open laten? Alle reacties die nog zouden komen zijn dan toch offtopic.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Dan komt daar gegarandeerd nog meer reactie op, dat we censuur toepassen. Sluiten of verwijderen, dan kiezen we gewoon voor sluiten, dat is ons beleid.
Ter info, we hebben wel degelijk een PB gestuurd naar de TS dat het niet de bedoeling is om je berichten onleesbaar te maken. Hij heeft zich in een antwoord geëxcuseerd.
Ten tweede, dit topic ging over het reageren naar nieuwe gebruikers toe, en de TS was een net teruggekeerde gebruiker, dat tel ik ook als nieuw mee. 1 zinnetje met dan een popcorn smiley vind ik inderdaad ongepast, misschien heeft niemand je dat reeds gezegd, wel dan ben ik de eerste. Het was ook je enige bericht in dat topic. Dus je hebt anderzijds niets bijgedragen in dat topic.
Ter info, we hebben wel degelijk een PB gestuurd naar de TS dat het niet de bedoeling is om je berichten onleesbaar te maken. Hij heeft zich in een antwoord geëxcuseerd.
Ten tweede, dit topic ging over het reageren naar nieuwe gebruikers toe, en de TS was een net teruggekeerde gebruiker, dat tel ik ook als nieuw mee. 1 zinnetje met dan een popcorn smiley vind ik inderdaad ongepast, misschien heeft niemand je dat reeds gezegd, wel dan ben ik de eerste. Het was ook je enige bericht in dat topic. Dus je hebt anderzijds niets bijgedragen in dat topic.
Flickr foto albums
Meer ...
Meer ...
Ik had ook gereageerd in dat topic, vind niet dat daar onbeleefd gereageerd is door de beantwoorders. Heb hier al andere dingen zien voorbijkomen die niet verwijderd zijn.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Je hebt een pb gestuurd vanwege het verwijderen van posts. Maar niks over het uitschelden? Nou, jij durftStan.Gobien schreef:Dan komt daar gegarandeerd nog meer reactie op, dat we censuur toepassen. Sluiten of verwijderen, dan kiezen we gewoon voor sluiten, dat is ons beleid.

Ik ontvang voor mindere dingen een pb...
Maar ik begrijp het wel er staat "DejaVu" bij. Dat kan je ook gewoon zeggen ipv eromheen draaien over bijdragen en ongepastheid. 3 op de 10 posts op dit forum heb geen directe bijdrage.
Het maakt mij niet uit, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de beweegredenen. Maar volgens mij gaat het eigenlijk niet zo zeer om "offtopic" als wel dat een draadje zich een kant op ontwikkelt die door de moderatoren onwenselijk wordt geacht. Waarmee je je als moderator eigenlijk altijd op glad ijs bevindt, want wat voor de een onwenselijk is, hoeft dat voor de ander niet te zijn (tenzij er natuurlijk duidelijk tegen forumregels in wordt gegaan).Stan.Gobien schreef:@@dimona
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wel dejavu, ik was diegene die in jouw ogen onterecht het topic sloot en over onrespectvol sprak.
Omdat je blijkbaar door wil gaan op dit onderwerp hierbij de achtergrond waardoor dit gebeurd is.
Als mod probeer ik de toegankelijkheid van het forum te behouden. Het forum bestaat uit actieve leden, anders was er geen forum.
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat nieuwe , recente of terugkerende leden zich welkom heten.
Wel, dat blijkt regelmatig niet het geval te zijn. Ik draai niet rond de pot, maar het is echt zo dat het voorkomt dat nieuwe leden verdwijnen doordat ze zich geintimideerd voelen, niet begrepen oid. Ik denk dat jullie zelf al wel gemerkt hebben dat dat effectief zo is. Getuige hiervan het topic waarin ik nu schrijf.
Voor jou kan het lollig zijn om grappen te maken en popcorn in dit geval te voorschijn te toveren. Echter niet iedereen denkt op jouw manier en kan jou plaatsen. Je mag dan onder de oudere leden gekend zijn als iemand met flauwe of geen flauwe grappen, kies zoals je wil,sommige nieuwe leden voelen zich gewoon uitgelachen.
Dit topic was gewoon het zoveelste topic waarin het escaleerde.
Aan alles zijn twee kanten.
Mensen melden dat x onbeleefd is. Op hetzelfde moment krijgen we een melding dat y onbeleefd is. Gisteren nog gebeurd. Twee mensen die over hetzelfde gesprek een totaal andere visie hebben.
Het is niet aan mij om te oordelen of iemand lange tenen heeft of niet.
Ik stel vast dat meerdere leden zich ergeren en er soms nieuwe leden weg blijven.
Ik stel vast dat meerdere leden vinden dat ze onrespectvol behandeld worden.
En ik vind het mijn taak om deze grenzen te bewaken.
Er zijn mss inderdaad al ergere topics geweest, maar er moet er ééntje de druppel zijn, en dat was dan dit topic.
Ik ga hier nu in op jouw opmerking omdat het voor jou belangrijk is .
Maar ik denk dat het mss niet slecht is om de hand in eigen boezem te steken en jezelf echt af te vragen hoe jij je zou voelen met die antwoorden als nieuw lid. Niet iedereen is even assertief. En dit is algemeen bedoeld, niet op dejavu specifiek gericht.
En als je niets bij te dragen hebt, draag dan iets bij in een ander topic.
De kans is zeer groot dat hier nu een verdedigende reactie op komt. En ik ben niet zo goed in geschreven discussies.
Ik hoop dat het duidelijk is .
En waarom dit topic gesloten werd : er was geen vraag meer. Wat kan er dan nog geantwoord worden?
Omdat je blijkbaar door wil gaan op dit onderwerp hierbij de achtergrond waardoor dit gebeurd is.
Als mod probeer ik de toegankelijkheid van het forum te behouden. Het forum bestaat uit actieve leden, anders was er geen forum.
Persoonlijk vind ik het belangrijk dat nieuwe , recente of terugkerende leden zich welkom heten.
Wel, dat blijkt regelmatig niet het geval te zijn. Ik draai niet rond de pot, maar het is echt zo dat het voorkomt dat nieuwe leden verdwijnen doordat ze zich geintimideerd voelen, niet begrepen oid. Ik denk dat jullie zelf al wel gemerkt hebben dat dat effectief zo is. Getuige hiervan het topic waarin ik nu schrijf.
Voor jou kan het lollig zijn om grappen te maken en popcorn in dit geval te voorschijn te toveren. Echter niet iedereen denkt op jouw manier en kan jou plaatsen. Je mag dan onder de oudere leden gekend zijn als iemand met flauwe of geen flauwe grappen, kies zoals je wil,sommige nieuwe leden voelen zich gewoon uitgelachen.
Dit topic was gewoon het zoveelste topic waarin het escaleerde.
Aan alles zijn twee kanten.
Mensen melden dat x onbeleefd is. Op hetzelfde moment krijgen we een melding dat y onbeleefd is. Gisteren nog gebeurd. Twee mensen die over hetzelfde gesprek een totaal andere visie hebben.
Het is niet aan mij om te oordelen of iemand lange tenen heeft of niet.
Ik stel vast dat meerdere leden zich ergeren en er soms nieuwe leden weg blijven.
Ik stel vast dat meerdere leden vinden dat ze onrespectvol behandeld worden.
En ik vind het mijn taak om deze grenzen te bewaken.
Er zijn mss inderdaad al ergere topics geweest, maar er moet er ééntje de druppel zijn, en dat was dan dit topic.
Ik ga hier nu in op jouw opmerking omdat het voor jou belangrijk is .
Maar ik denk dat het mss niet slecht is om de hand in eigen boezem te steken en jezelf echt af te vragen hoe jij je zou voelen met die antwoorden als nieuw lid. Niet iedereen is even assertief. En dit is algemeen bedoeld, niet op dejavu specifiek gericht.
En als je niets bij te dragen hebt, draag dan iets bij in een ander topic.
De kans is zeer groot dat hier nu een verdedigende reactie op komt. En ik ben niet zo goed in geschreven discussies.
Ik hoop dat het duidelijk is .
En waarom dit topic gesloten werd : er was geen vraag meer. Wat kan er dan nog geantwoord worden?
Groetjes,
Carine
Carine
Ik ben wel blij dat je antwoord.
Maar vergeet niet dat TS degene was die uit de bocht vloog, en let op!, voordat ik ook maar iets zei. Het vloog dus al uit de bocht voordat ik iets had gepost. Nu denkt iedereen, die zijn posts nu niet meer kan zien, dat ik het topic de verkeerde kant opgooide en dat is dus niet zo. Ik reageerde alleen op zijn reactie.
Ik weet niet of jij zijn orginele posts zag, maar hij begon met een vrij hatelijke sfeer en als een moderator dan neerzet "er gaat een slot op omdat jullie niet respectvol met de TS omgaan" dan denk ik "wtf is er hier aan de hand...". Echter als jij zijn orginele posts niet heb gezien dan zou je kunnen denken "waar heeft die dejavu het nou ineens over", voila.
Maar vergeet niet dat TS degene was die uit de bocht vloog, en let op!, voordat ik ook maar iets zei. Het vloog dus al uit de bocht voordat ik iets had gepost. Nu denkt iedereen, die zijn posts nu niet meer kan zien, dat ik het topic de verkeerde kant opgooide en dat is dus niet zo. Ik reageerde alleen op zijn reactie.
Ik weet niet of jij zijn orginele posts zag, maar hij begon met een vrij hatelijke sfeer en als een moderator dan neerzet "er gaat een slot op omdat jullie niet respectvol met de TS omgaan" dan denk ik "wtf is er hier aan de hand...". Echter als jij zijn orginele posts niet heb gezien dan zou je kunnen denken "waar heeft die dejavu het nou ineens over", voila.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer: