Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dafkapin: opnieuw naar het noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Reis dafkapin: opnieuw naar het noordwesten

Bericht door dafkapin »

omdat onze reis dit jaar zo mega was, hebben we besloten volgend jaar terug dezelfde kant uit te gaan

de ruwe planning tot nog toe:

dag 1 thuis => Seattle
dag 2 seattle
dag 3 seattle => mount Rainier
dag 4 Mount Rainier
dag 5 Mt Rainier => Crater Lake NP
dag 6 Crater Lake NP
dag 7 CL NP => Ontario dit is enkel om de lange weg in twee te splitsen, als er andere een leukere plaats weten...
dag 8 Ontario => Idaho Falls Crater of the moon meenemen onderweg
dag 9 Idaho Falls => Grand Teton np
dag 10 Grand Teton np
dag 11 GT np => yellowstone
dag 12 yellowstone
dag 13 yellowstone
dag 14 yellowstone => Billings Beartooth highway rijden, bighorn canyon???
dag 15 Billings => Glacier Park np
dag 16 Glacier Park np
dag 17 Glacier Park np => .... ook hier weer de rit breken, iemand voorstellen?
dag 18 ... => North Cascades
dag 19 North Cascades
dag 20 North Cascades => Seattle
dag 21 Seatlle
dag 22 Seattle => home

wat denken jullie ervan? Yellowstone, Grand Teton en Mount Rainier hebben we dit jaar ook reeds gedaan, evenals Seattle
we zouden graag op 3 juli vertrekken om zo op 4 juli eens de festiviteiten mee te maken in Amerika, daarom blijven we de eerste dag in Seattle zelf
De afstand tussen Glacier Park en North Cascades is meer dan 800 kilometer, en aangezien ik enige chauffeur ben vind ik dat net ietsje te veel voor een dag, vooral aangezien het op het eerste zicht geen 800 kilometer Interstate is :wink:

alle suggesties welkom :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: opnieuw naar het noordwesten

Bericht door kalaman »

blijkbaar zijn er hier toch met dezelfde voorkeuren... :wink: (zie ons topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=43391).
Ook wij deden vorig jaar oa Mt Rainier-Glacier-Yellowstone en Grand Teton. Volgend jaar willen we ook nog eens een stuk van die prachtige route overdoen maar dan ook met de North Cascades en Olympic.
Ik kan mij dan ook helemaal vinden in jullie globale route.

Je schrijft voor dag 15 : Billings - Glacier NP. Waar verblijven julie dan in Glacier? Want de rit vanuit Billings is een ferm eind hoor. Zelfs naar de dichtste ingang tot Glacier (East Entrance) kom ik al op bijna 700km. Je zou ook nog Lewis en Clark National Forest kunnen bezoeken (zijn jullie hikers?) en dan een tussenovernachting inlassen in Great Falls. Wij sliepen vorig jaar in Shelby.

Voor dag 17 zou je eventueel kunnen stoppen in Coeur d'Alène waar er heel wat bijzonder mooie meren zijn en er meer dan voldoende logies is. Ik veronderstel dat jullie dan van aan de westkant (Kalispell) zullen vertrekken uit Glacier?
Ook Steamboat Rock State Park is een alternatief om de lange rit naar North Cascades te breken.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

alvast bedankt, ik ge een paar stukken nog eens bekijken dan

Olympic hebben wij dit jaar reeds gedaan en alhoewel we het wel mooi vonden, hebben we het toch nog meer voor de bergen zoals Mount Rainier
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik vind het stuk van Mount Rainier naar Crater Lake wel heel lang. Zo heb je ook geen tijd voor Mt St Helens en Columbia Gorge.
Misschien kun je Crater Lake vanuit Bend bezoeken, dat scheelt ook weer een stuk op weg naar Idaho Falls.
Ik zou de omweg naar Bighorn Canyon niet doen. Devil Canyon Overlook is een heel mooi uitzichtpunt, maar het is een heel eind om en ik zou die dag liever iets verder dan Billings rijden, zodat de dag daarna de rit naar Glacier niet zo ver is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
inge1966
Amerika-ontdekker

Bericht door inge1966 »

Hoi,
Twee dagen voor Crater Lake is wel lang hoor. Een halve dag om de hele krater rond te rijden is voldoende.
Inge
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

Inderdaad, Mt. Rainier naar Crater Lake is toch wel ver. Wij deden daar nog Bend, Portland, Columbia River én Mt. St. helens tussen. Geen spijt van gehad. We hadden een volle dag voor Crater Lake en dat was net goed (als je ook wat trails wil doen én evt. in Crater Lake een sprong wil wagen- ijskoud water - met een forse bekimming erbij, en de Pinnacles belijken). Het meer is zo blauw....
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

2 dagen voor Crater Lake is wat veel, maar 1 volledige dag krijg je gemakkelijk vol. Je kan rond het meer rijden/ wandelen, een boottochtje maken en je laten afzetten op Wizard island, daar naar de krater wandelen en je nadien terug laten oppikken. Wij deden dat 3 jaar geleden op de warmste dag van september. Het was super, en het water ONGELOOFLIJK blauw! Met een guided open tour boat op het meer was ook heel leuk en interessant.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie die 2 dagen voor Crater Lake niet; het is niet meer dan een volle dag, met die lange reisdagen ervoor en erna.
Ik denk dat een halve dag Crater Lake in dit schema voldoende is. Meer tijd tussen Mount Rainier en Crater Lake zou wel mooi zijn; wij hadden in 2006 2 tussenstops en toen hadden we Mt St Helens al bezocht. Is Mt Rainier een must? Jullie zijn er al geweest zie ik. En met Glacier en de North Cascades heb je al aardig wat bergen in de route. Of wat tijd en rust winnen door North Cascades over te slaan?
Van Crater Lake naar Idaho Falls is ook erg ver; misschien na Crater Lake doorrijden naar Bend; dan heb je iets meer ruimte op dat stuk.
Is er een reden dat jullie Seattle zowel in het begin als op het eind beozeken? Waarom niet 2 dagen achterelkaar? Dat scheelt weer een keer koffers uitpakken.

Marianne
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik ga er eens de mc Nally bijnemen en wat bijschaven aan de route
bedankt voor jullie tips

Mount Rainier vonden wij zo prachtig dat we er graag nog eens teruggingen, ook omdat er nog een deeltje van het park is dat we graag nog zouden bezoeken

Seattle als begin- en eindpunt gekozen omdat we dan a) geen drop-off kosten betalen; b) eens de fouth of july willen meemaken en ik denk dat dat leuker is in een stad en c) we nog een voucher hebben voor walvisvaart omdat we dit jaar geen walvissen gezien hebben en we dit op het einde van de reis zouden inplannen
en ook omdat we Seattle gewoon een leuke stad vinden :mrgreen:
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ok: de planning aangepast, rekening houden met de opmerkingen hier en de wensen van mijn mamsie (en reisgezel)

dag 1 thuis => Seattle
dag 2 seattle
dag 3 seattle => mount Rainier
dag 4 Mount Rainier => Mount Saint Helens
dag 5 Mt St Helens => Columbia Gorge
dag 6 Columbia Gorge => Bend
dag 7 Bend (Crater Lake NP bezoeken)
dag 8: Bend => Boise
dag 9 Boise => Victor Crater of the moon meenemen onderweg en verblijven op ranch waar we dit jaar ook verbleven
dag 10 Grand Teton np
dag 11 Victor => yellowstone (Mammoth hot springs)
dag 12 yellowstone
dag 13 yellowstone
dag 14 yellowstone => Bozeman Beartooth highway rijden
dag 15 Bozeman => Glacier Park np
dag 16 Glacier Park np
dag 17 Glacier Park np => Coeur d'Alene
dag 18 Coeur d'Alene => North Cascades
dag 19 North Cascades
dag 20 North Cascades => Seattle
dag 21 Seatlle
dag 22 Seattle
dag 23: Seattle => home

nu zitten er nog een paar lange rijdagen tussen, maar ik denk dat dit toch onze globale route wordt
ik ga dan eens kijken om een cabin te reserveren bij Mammoth hot springs, ik weet uit ervaring dat je vroeg erbij moet zijn
dit jaar verbleven we zowel in hot springs, als canyon als old faithfull, maar mammoth beviel ons het beste en aangezien we vooral het noordwestelijk deel van het park willen bezoeken, dit jaar er niet geraakt, denk ik dat het que uitvalsbasis ideaal is

in Glacier NP zag ik ook al enkele hotels in het park zelf, zijn er mensen die er een kunnen aanraden? straks eens de zoekfunctie gebruiken
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Wij zaten in het Many Glacier Hotel.

Locatie is top, eten wat minder, slapen gemiddeld. Vanuit Many Glacier kun je de mooiste wandelingen doen:
- Iceberg Lake
- Grinnell Glacier
- Cracker Lake
- en je kunt hier 's avonds leuk beren spotten (grizzlies op de berghellingen, zwarte beren langs de weg)

Ook de wandelingen langs de Going To The Sun Road zijn onder handbereik.
Zie voor alle tips: http://home.planet.nl/~marqu042/index.html

Groet,
Ferry
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

dafkapin schreef: in Glacier NP zag ik ook al enkele hotels in het park zelf, zijn er mensen die er een kunnen aanraden? straks eens de zoekfunctie gebruiken
Wij vonden de Village Inn at Apgar erg leuk. Kamers (met terrasje of balkon) allemaal uitkijkend op Lake McDonald, en niet al te duur.

http://www.glacierparkinc.com/village_inn_at_apgar.php
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

O ja, nog een aanvulling:

We zaten ook in St. Mary Resort & Lodge, maar die viel zwaar tegen: teveel geld voor wat je krijgt (een motelkamer).
En de Village Inn in Apgar zaten we ook, was prima.

We vonden de oostkant van het park (met oa Many Glacier) wel veel mooier dan de westkant: hoger, ruiger, droger. Zeker als je van bergwandelen houdt, is dat de betere kant.

Groet,
Ferry
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

aangezien in Yellowstone de accomodaties al full booked waren, beetje geschoven met de dagen

de planning ziet er nu als volgt uit:

dag 1 thuis => Seattle
dag 2 seattle => mount Rainier
dag 3 Mount Rainier => Mount Saint Helens
dag 4 Mt St Helens => Columbia Gorge
dag 5 Columbia Gorge => Bend
dag 6 Bend (Crater Lake NP bezoeken)
dag 7: Bend => Boise
dag 8 Boise => Victor Crater of the moon meenemen onderweg en verblijven op ranch waar we dit jaar ook verbleven
dag 9 Grand Teton np
dag 10 Victor => yellowstone (Mammoth hot springs)
dag 11 yellowstone
dag 12 yellowstone
dag 13 yellowstone => Bozeman Beartooth highway rijden
dag 14 Bozeman => Glacier Park np
dag 15 Glacier Park np
dag 16 Glacier Park np => Coeur d'Alene
dag 17 Coeur d'Alene => North Cascades
dag 18 North Cascades
dag 19 North Cascades => Seattle
dag 20 Seattle
dag 21 Seattle
dag 22: Seattle
dag 23 Seattle => home

ik zit dus eigenlijk met een dag te veel in Seattle, omdat wij daar willen gaan walvisvaren en dan nog een dagje op ons gemak willen zijn, dus twee volledige dagen in Seattle is meer dan genoeg

het is natuurlijk niet dat we echt 23 dagen naar de states moeten, 22 dagen is ook al leuk, maar zijn er misschien mensen die nog iets leuk weten dat we zouden kunnen meepikken tussen yellowstone en Seattle?
ons verblijf in yellowstone is het enige wat al geboekt is

en dan nog een vraagje: ons mamsie was dit jaar zo gecharmeerd van de guest ranches waar we verbleven, kennen jullie er nog in deze streek die aan te raden zijn? guest ranches of b&b's?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

FerryM schreef:Wij zaten in het Many Glacier Hotel.

Locatie is top, eten wat minder, slapen gemiddeld. Vanuit Many Glacier kun je de mooiste wandelingen doen:
- Iceberg Lake
- Grinnell Glacier
- Cracker Lake
- en je kunt hier 's avonds leuk beren spotten (grizzlies op de berghellingen, zwarte beren langs de weg)

Ook de wandelingen langs de Going To The Sun Road zijn onder handbereik.
Zie voor alle tips: http://home.planet.nl/~marqu042/index.html

Groet,
Ferry
ok, na jouw reisverslagen te hebben gelezen ga ik maar voor een extra dag in Glacier Np, denk ik :thumbup:
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, Glacier NP is geweldig. We zijn oa net terug uit de North Cascades, zie dat je daar ook heen gaat.
Tip: kies voor verblijf in Mazama, echt één van de beste locaties om in de Cascades te wandelen of anders te verkennen.

Groet,
Ferry
inge1966
Amerika-ontdekker

Bericht door inge1966 »

Wij hebben in Seattle een honkbalwedstrijd bezocht van de Seattle Mariners, dat was echt ontzettend leuk.
Voor de Cascades, wij hebben Cascade Highway 20 gereden en overnacht in The Winthrop Inn in Winthrop zelf. Leuk stadje, goed hotel. En gegeten bij Charlies 1800. Erg lekker.
Sucdes
Inge
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hoi vindt het alleen een beetje onlogischs dat je vanuit Bend heen en weer wil naat Crater lake.
Je kan ook een cabin huren bij Crater lake of anders vanuit Klammath falls naar Crater lake.
De omgeving van Bend is ook super mooi we zaten net buiten het stadje in een resort van Holliday inns.
Nu houd je waarschijnlijk weinig tijd over voor Bend en omgeving.
Wel is de rit vanaf Bend naar Crater lake ontzettend mooi maar om hem nu twee keer te rijden op een dag?
En was een slordige drie uur rijden dus zes uur heen en weer.
Mount rainier vonden wij ook prachtig.
We hebben op een paar honderd meter afstand van het park overnacht en dit is super bevallen.
Twee hele dagen waren zo gevuld.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik had eerst crater lake als locatie op zich genomen, maar er werd mij aangeraden om deze vanuit Bend te doen en zo tijd te sparen op de rit de volgende dag
maar dit deel van de reis moet ik toch nog eens nader bekijken, is nu nog maar een ruwe planning

en wat mount rainier betreft, zoals reeds vermeld in mijn beginpost, we zijn daar dit jaar al geweest, en we gaan terug, dus ik weet best dat je daar twee dagen zo kunt vullen en meer ook
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Als je soms geinteresseerd bent in iets anders van landschap dan zou ik een extra dag bij Seattle doen, of 1 van je dagen in Seattle gebruiken om naar Olympic NP te rijden (als je daar nog niet geweest bent?). Prachtige kust daar en je kan dit wel op een dag doen als je vroeg genoeg vertrekt. Het is zo'n dikke 3 uren rijden van Seattle naar Forks en vanuit Forks een 15-20 minuutjes tot aan het strand (Rialto Beach of La Push). Op weg naar Forks kan je bij Port Angeles ook stoppen om naar Hurricane Ridge te rijden als het goed weer is. Verderop rij je langs het mooie Lake Crescent op en eens bij Rialto Beach kan je hier wat genieten van een mooie strandwandeling. Het is maar een idee, misschien is het wat teveel voor jullie op 1 dag...maar het is weer iets heel anders om te bezoeken.

Je kan op eens kijken op ons verslag van een bezoekje aan Olympic NP (wel enkel in het Engels): http://anninbc.blogspot.ca/2008/10/my-l ... er_29.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer