Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Maksim: NYC + Las Vegas loop ±14 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Maksim: NYC + Las Vegas loop ±14 dagen

Bericht door Maksim »

Hallo iedereen!

Net geen weekje terug van onze Florida 2012 trip Orlando, Keys, Miami ..) en we zijn alweer aan het plannen geslagen voor 2013.
In 2011 was onze trip: Washington DC, San Diego > Palm Springs > LA > San Jose > San Francisco
In 2010 zijn we een jaartje niet geweest.

Dat betekent dat het in 2013 maar liefst 4 jaar geleden is dat ik nog in Nevada, Arizona en Utah was! Bovendien willen we graag nog eens terug naar NY.

Waarschijnlijk bestaat onze reisgroep uit 2 koppels. Al mijn vorige reizen in deze regio bestonden uit een groep vrienden waarbij low budget kamperen en lange en zware hikes grote prioriteit hadden. Dit zal op de volgende reis volledig anders zijn (we zijn ondertussen ook al een beetje ouder :) ) en ik kijk er naar uit om de Southwest op deze nieuwe manier te leren kennen (met iets meer luxe), korte, aangename hikes.

Voor 1 persoon is deze regio volledig nieuw, 1 persoon heeft enkel Grand Canyon viewpoints en Las Vegas gedaan. De 3de reiziger bezocht Grand Canyon/Las Vegas/Zion. Ikzelf bezocht de meeste populaire bestemmingen in de regio, maar dit is geen probleem voor mij aangezien het 4 jaar geleden is.

Het volgende plan kwam tot stand:

dag 1 : Bru > NYC
dag 2 : NYC (9/11 memorial, Brooklyn Bridge, Times Square, ...)
dag 3 : NYC
dag 4 : NYC > Las Vegas > Zion NP (na de vlucht onmiddelijk doorrijden naar Springdale, rit van ±3u)
dag 5 : Zion NP (Emerald Pools trail, Canyon Overlook, volledige shuttle rit) > Page (rit van ±3u)
dag 6 : Page (Horseshoe Bend, 1 van de Antelope Canyons, eventueel bootje op Lake Powell)
dag 7 : Page > Grand Canyon (enkele viewpoints op de South Rim) > Sedona
dag 8 : Sedona (Montezuma Castle/Well, Red Rock SP, Chapel of the Holy Cross,...)
dag 9 : Sedona
dag 10 : Sedona > Flagstaff (downtown) > Seligman > Hoover Dam > Las Vegas
dag 11 : Las Vegas
dag 12 : Las Vegas
dag 13 : Las Vegas > Bru
dag 14 : aankomst Brussel

De volledige reistijd zal ongeveer 2 weken zijn, maximum 16 dagen.
Eventueel Monument Valley erbij nemen en een dag Sedona laten vallen.

Alle advies en tips zijn zeer welkom.

Ik sta ook open voor volledige andere routes, zolang de reis begint in NYC en eindigt in Vegas.

Alvast bedankt!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Maksim: NYC + Las Vegas loop ±14 dagen

Bericht door Doockles »

Aangezien alleen jij waarschijnlijk Bryce hebt bezocht zou ik dit proberen meenemen. Je hoeft hier niet zwaar te gaan wandelen, hoewel het wel aan te raden is naar beneden te wandelen. Ik vond het toch een indrukwekkend park.

Ik begrijp dat 3 van de 4 personen de GC al gezien heeft, in meer of mindere mate, maar een overnachting lijkt me toch aangeraden. Met de route van Page naar de GC en daar de viewpoints bekijken zal je toch een dag zoet zijn. Het is dan nog een eindje naar Sedona, waardoor er eigenlijk weinig tijd overblijft voor de GC zelf.

Is er een reden waarom jullie lang in Sedona willen blijven? Het is zeker een leuke omgeving, maar ik zou zelf bijvoorbeeld eerder een dag Sedona laten vallen voor Bryce.

Wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is van NY naar Phoenix vliegen. Dan doe je Las Vegas maar 1 keer aan, nl. op het einde. Van Phoenix ben je zo aan Sedona (onderweg kan je Montezuma Castle meepikken), dan de GC, dan verder naar Page, ev. Bryce meepikken , Zion, Las Vegas.
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Doockles schreef:Aangezien alleen jij waarschijnlijk Bryce hebt bezocht zou ik dit proberen meenemen. Je hoeft hier niet zwaar te gaan wandelen, hoewel het wel aan te raden is naar beneden te wandelen. Ik vond het toch een indrukwekkend park.
Klopt, is een machtig park. Ik vrees echter dat zelfs de kortste hikes (behalve rim hikes) ettelijke uren innemen. Bovendien ligt Bryce nogal slecht tov de route, waardoor het een omweg wordt langsheen dezelfde weg (heen en terug). Dan zou ik eerder verderrijden via Moab. Spijtig genoeg wordt het veel te lang dan.
Doockles schreef:Ik begrijp dat 3 van de 4 personen de GC al gezien heeft, in meer of mindere mate, maar een overnachting lijkt me toch aangeraden. Met de route van Page naar de GC en daar de viewpoints bekijken zal je toch een dag zoet zijn. Het is dan nog een eindje naar Sedona, waardoor er eigenlijk weinig tijd overblijft voor de GC zelf.
Hier heb ik hetzelfde probleem als Bryce. Ik heb ooit de Bright Angel trail gedaan en hoewel dit een prachtige hike is, zijn we voor deze reis meer op zoek naar een korte impressie. Ik hoop dat dit in de GC haalbaar is met de meeste viewpoints op de south rim aan te doen. Met rim hikes heb ik hier geen ervaring...
Doockles schreef:Is er een reden waarom jullie lang in Sedona willen blijven? Het is zeker een leuke omgeving, maar ik zou zelf bijvoorbeeld eerder een dag Sedona laten vallen voor Bryce.
Goede opmerking! Ik weet dat we toen het erg leuk hadden in Red Rock SP, en Montezuma Castle/Well is zeker een voormiddag of namiddag. Eventueel Schnebly Hill road. Misschien is 1 volle dag inderdaad voldoende.
Doockles schreef:Wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is van NY naar Phoenix vliegen. Dan doe je Las Vegas maar 1 keer aan, nl. op het einde. Van Phoenix ben je zo aan Sedona (onderweg kan je Montezuma Castle meepikken), dan de GC, dan verder naar Page, ev. Bryce meepikken , Zion, Las Vegas.
Ik weet niet of er dan extra dropoff kosten bijkomen voor de wagen? Arizona - Nevada? Ik heb eenmaal gevlogen op Phoenix, maar eigenlijk enkel de Apache trail gedaan. De enige logische route is noordwaarts dus alle parken en bezienswaardigheden ten zuiden van Phoenix vallen eigenlijk buiten de boot. Biosphere 2 is ± 250km heen en terug, de Saguaro parken nog meer..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult geen drop off kosten hebben denk ik, maar check dat voor de zekerheid even. Tussen CA en AZ en tussen CA en NV zijn er geen drop off kosten maar misschien tussen AZ en NV wel. Beginnen of eindigen in Phoenix is niet zo gek als je ook naar Sedona gaat.
Ik zou zelf die dagen NY vergten en meer tijd voor het zuidwesten nemen, nu ga je toch redelijk gehaast overal langs.

Marianne
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Maksim schreef:
Doockles schreef:Aangezien alleen jij waarschijnlijk Bryce hebt bezocht zou ik dit proberen meenemen. Je hoeft hier niet zwaar te gaan wandelen, hoewel het wel aan te raden is naar beneden te wandelen. Ik vond het toch een indrukwekkend park.
Klopt, is een machtig park. Ik vrees echter dat zelfs de kortste hikes (behalve rim hikes) ettelijke uren innemen. Bovendien ligt Bryce nogal slecht tov de route, waardoor het een omweg wordt langsheen dezelfde weg (heen en terug). Dan zou ik eerder verderrijden via Moab. Spijtig genoeg wordt het veel te lang dan.
Met enkel de viewpoints krijg je ook een mooi zicht over het park natuurlijk. Wij deden ooit de wandeling naar beneden en terug in de voormiddag en zijn daarna doorgereden naar Zion. Maar je moet inderdaad wel 2 keer langs dezelfde weg. Nu vind ik dat in Amerika nooit een straf. ;-) Maar ik snap je redenering wel. Als je weinig tijd hebt is het een beetje een omweg. Maar ik zou toch proberen om het mee te nemen moest het kunnen. Als je niet veel wilt wandelen is dit park bijvoorbeeld veel indrukwekkender dan Zion, vind ik.
Maksim schreef:
Doockles schreef:Ik begrijp dat 3 van de 4 personen de GC al gezien heeft, in meer of mindere mate, maar een overnachting lijkt me toch aangeraden. Met de route van Page naar de GC en daar de viewpoints bekijken zal je toch een dag zoet zijn. Het is dan nog een eindje naar Sedona, waardoor er eigenlijk weinig tijd overblijft voor de GC zelf.
Hier heb ik hetzelfde probleem als Bryce. Ik heb ooit de Bright Angel trail gedaan en hoewel dit een prachtige hike is, zijn we voor deze reis meer op zoek naar een korte impressie. Ik hoop dat dit in de GC haalbaar is met de meeste viewpoints op de south rim aan te doen. Met rim hikes heb ik hier geen ervaring...
Wij zijn indertijd ook enkel aan de rim gebleven. Je hebt langs twee kanten van de GC village een heleboel uitkijkpunten. Zoals ik al zei, lijkt het mij gewoon niet haalbaar om daarna nog naar Sedona te rijden. Volgens Google maps is het een rit van 5u. En dan heb je nog nergens gestopt, je moet ook nog eten onderweg,... Volgens mij mag je ook niet met je eigen wagen de West Rim Road oprijden (maar ik kan hier verkeerd zijn). Je moet dus parkeren, de bus nemen,... Dat neemt ook tijd in beslag. Op weg naar Sedona rij je trouwens ook door een mooie omgeving, waar je zeker bij het Oak Creek Canyon uitkijkpunt wilt stoppen!
Maksim schreef:Ik weet niet of er dan extra dropoff kosten bijkomen voor de wagen? Arizona - Nevada?
Als je bij USA reisen boekt heb je geen drop-off tussen Phoenix en Vegas. ;-)
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Martin & Marianne schreef:Je zult geen drop off kosten hebben denk ik, maar check dat voor de zekerheid even. Tussen CA en AZ en tussen CA en NV zijn er geen drop off kosten maar misschien tussen AZ en NV wel. Beginnen of eindigen in Phoenix is niet zo gek als je ook naar Sedona gaat.
Ik zou zelf die dagen NY vergten en meer tijd voor het zuidwesten nemen, nu ga je toch redelijk gehaast overal langs.

Marianne
Inderdaad, kan ik best even checken. Voor zover ik weet zijn er geen dropoff kosten vanuit CA en FL. Goed punt!

Phoenix zou als beginpunt kunnen dienen, maar ik stel me de vraag welke bezienswaardigheden ik tussen PHX en Sedona kan bezichtigen? Als ik Phx > Sedona > GC > Page > Zion > Las Vegas zou doen, mis ik Seligman en Hoover Dam. Ik denk dat vliegen op Vegas iets goedkoper kan zijn als Phoenix?

Doockles schreef:Wij zijn indertijd ook enkel aan de rim gebleven. Je hebt langs twee kanten van de GC village een heleboel uitkijkpunten. Zoals ik al zei, lijkt het mij gewoon niet haalbaar om daarna nog naar Sedona te rijden. Volgens Google maps is het een rit van 5u. En dan heb je nog nergens gestopt, je moet ook nog eten onderweg,... Volgens mij mag je ook niet met je eigen wagen de West Rim Road oprijden (maar ik kan hier verkeerd zijn). Je moet dus parkeren, de bus nemen,... Dat neemt ook tijd in beslag. Op weg naar Sedona rij je trouwens ook door een mooie omgeving, waar je zeker bij het Oak Creek Canyon uitkijkpunt wilt stoppen!
Oak Creek Canyon is zeker het stoppen waard, misschien zal ik een overnachting inplannen in de buurt van GC. Zo kunnen we de zonsondergang meepikken, dat is wel een pluspunt.
Doockles schreef:Als je bij USA reisen boekt heb je geen drop-off tussen Phoenix en Vegas. ;-)
Nice, heb dit jaar de eerste keer hier geboekt en is super meegevallen dus zal volgende keer ook zo weer boeken bij hen.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Je hoeft onderweg niet altijd een bezienswaardigheid te hebben natuurlijk. Je kan ook gewoon zo snel mogelijk naar een plaats rijden om daar dan dingen te bezoeken. ;-) Maar goed, op weg naar Sedona kan je langs Montezuma Castle rijden. Of je zou de weg langs Prescott en Jerome kunnen nemen. Bij Prescott kan je dan stoppen aan de Granite Dells. Die dag kan je dan ook nog naar Chapel of the Holy Cross (let op het sluitingsuur van de parking) en je kan de zonsondergang aan Red Rod Crossing meemaken. :-)

Vlakbij Page heb je de Glen Canyon Dam. Ook een bezoek waard ipv de Hoover Dam.

Maar je gaat inderdaad geen stuk route 66 kunnen rijden. Is dat echt een must, dan is je idee van Vegas misschien wel beter ja. :-)

Wat de prijzen betreft denk ik dat het niet veel uitmaakt. Je kan altijd 2 routes in gedachten houden en op het moment van het boeken van je vlucht eens naar de prijzen zien. Volgens mij gaat het niet veel schelen, maar je weet nooit dat de ene bestemming een paar honderd euro goedkoper uitkomt. ;-) Of misschien zijn de vluchturen van de ene wel gunstiger? Daar moet je misschien ook eens naar kijken.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het stuk route66 tussen Seligman en Kingman is niet zo heel bijzonder vind ik. Seligman zelf mwoah...het is apart. Het enige mooie stuk vond ik langs het spoor net voor he Kingman binnenkomt.

Ik vind de Hooverdam en Glen Canyon dam 2 hele verschillende dammen en omdat ze in een compleet andere omgeving liggen vind ik het te makkelijk om te zeggen bezoek maar de Glen Canyon Dam. De hoover dam zelf met de torentjes heeft mijns inziens meer uitstraling, terwijl de GC dam een veel mooiere achtergrond heeft om het vast te leggen. Het is natuurlijk jou reis, maar het mooiste stuk route66 ligt tussen topock en kingman en daar kom je niey. Als de tickets niet veel duurder uitvallen zou ik in jou geval in Phoenix beginnen. Dan win je eigenlijk bekant een dag.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer