Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wil jij emigreren naar de VS? (poll)
Re: Wil jij emigreren naar de VS? (poll)
Als iemand me een greencard aanbiedt en we zouden er met z'n 2en uit zijn dat we daar een leven kunnen opbouwen, dan zou ik dat zeker doen. Amerika is niet het 'beloofde land' en er zijn wel degelijk nadelen aan daar wonen, maar ik zou het wel willen proberen.
Dat geldt overigens ook voor enkele andere landen.
Maar we zijn momenteel absoluut niet bezig met dit soort plannen. In tegenstelling tot een paar jaar terug ga ik mijn leven ook niet meer als "gemiste kans" beschouwen als ik nooit geemigreerd ben. Maar wie weet komt het toch ooit zover. Zeg nooit nooit.
Dat geldt overigens ook voor enkele andere landen.
Maar we zijn momenteel absoluut niet bezig met dit soort plannen. In tegenstelling tot een paar jaar terug ga ik mijn leven ook niet meer als "gemiste kans" beschouwen als ik nooit geemigreerd ben. Maar wie weet komt het toch ooit zover. Zeg nooit nooit.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Zo er zijn ineens veel USA stemmen bij gekomen.
Maar we moeten er gewoon een keer naar kijken.
edit: Haar familie komt uit het Franse gedeelte en ik heb daar wat minder mee. Daarnaast weet ik niet zo heel veel van het echte "Franse" gedoe/cultuur daar want met die kant communiceer ik gewoon in het Engels over koetjes en kalfjes.
Heb even mij post ge-edit en genuanceerd ivm meelezen
Maar we moeten er gewoon een keer naar kijken.
edit: Haar familie komt uit het Franse gedeelte en ik heb daar wat minder mee. Daarnaast weet ik niet zo heel veel van het echte "Franse" gedoe/cultuur daar want met die kant communiceer ik gewoon in het Engels over koetjes en kalfjes.
Heb even mij post ge-edit en genuanceerd ivm meelezen

Laatst gewijzigd door DejaVu op 20 aug 2012, 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Dan is het Engelstalige deel een leuk compromis toch?
Ik was deze maand voor het eerst van mijn leven in Canada. Het lijkt mij een erg prettig land om te wonen: de Amerikaanse convenience, gecombineerd met een wat meer European way of life. Zal allemaal ook wel weer erg afhangen van de regio waar je zit (want mén, wat is dat land groot!), maar afgezien van het weinig betrouwbare weer beviel het mij daar (Nova Scotia) erg goed. Veel meer terrassencultuur, mensen die spontaan op straat gaan dansen als er iemand muziek begint te maken, gewoon gezellig!
Edit: volgens mij reageer ik nu op iets wat er net nog wel stond en nu niet meer

Ik was deze maand voor het eerst van mijn leven in Canada. Het lijkt mij een erg prettig land om te wonen: de Amerikaanse convenience, gecombineerd met een wat meer European way of life. Zal allemaal ook wel weer erg afhangen van de regio waar je zit (want mén, wat is dat land groot!), maar afgezien van het weinig betrouwbare weer beviel het mij daar (Nova Scotia) erg goed. Veel meer terrassencultuur, mensen die spontaan op straat gaan dansen als er iemand muziek begint te maken, gewoon gezellig!

Edit: volgens mij reageer ik nu op iets wat er net nog wel stond en nu niet meer

Ja ik heb het even aangepast ter voorkoming van een argument hier in huis 

- Cardinals-L-KY
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Een volmondig JA van mijn kant en ben er ook hard voor aan het werk alle mogelijke wegen te onderzoeken.
Het zou geweldig zijn als we daar uiteindelijk eindigen!
Gr,
Inci
Het zou geweldig zijn als we daar uiteindelijk eindigen!
Gr,
Inci
Tijd voor een 2e complicatie van de poll.
Als ik denk over emigreren naar de VS dan lijkt het me geweldig om in Silicon Valley bij startups te werken of bij een venture capitalist en zou dat iets zijn wat me zeer enthousiast maakt. Maar zou Obama zeggen, je mag komen, maar je moet naar bijvoorbeeld rural Alabama, dan hoeft dat absoluut niet voor mij. Dus de vraag is, emigreren naar de VS in de zin van maakt niet uit waar in de VS als het maar de VS is, of naar een specifiek gebied(en)?

Er zitten geen algemene voorwaarden bij 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de emigratie naar amerika lang geleden al gemaakt. Ik was nog jong (26) maar ik had absoluut geen zekerheden en in het midden van de jaren 90 was de economie ook niet denderend. Ik heb er nooit spijt van gehad echter. De opmerking die ik hier lees zijn echt nederlands. Ik wil wel maar dan moet ik wel deze en deze zekerheden hebben. Larie! Je moet gewoon de wil en het doorzettingsvermogen hebben en niet vies zijn van een beetje risico. Anders wil je ook niet emigreren want dan vergelijk je alles met wat je in Nederland had en Amerika is geen Nederland en al helemaal niet het land dat je op je vakantie ziet.
Bewust emigreren is iets wat diep in je zit. Onbewust emigreren (bijv een buitenlandse partner tegenkomen) is heel anders en volgens mij ook vaak lang niet zo succesvol
Bewust emigreren is iets wat diep in je zit. Onbewust emigreren (bijv een buitenlandse partner tegenkomen) is heel anders en volgens mij ook vaak lang niet zo succesvol
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Als ik 26 zou zijn, dan liet ik die baan garantie ook gelijk vallen
Maar ik ben geen 26 meer... en mijn partner al helemaal niet. Dus nu durf ik die risico's niet meer te nemen.

Maar ik ben geen 26 meer... en mijn partner al helemaal niet. Dus nu durf ik die risico's niet meer te nemen.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
ja en nee, ik weet het niet.
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn leventje hier: mijn man en ik houden allebei van onze jobs, geen financiële zorgen, we hebben een leuk huis, we werken genoeg maar hebben ook genoeg tijd om leuke dingen te doen, op reis te gaan,... Er zijn een hoop landen die ik leuk vind, waar ik best zou kunnen wonen denk ik (ik denk spontaan aan een Toscaanse villa
).
ik ben meer van het principe "je geluk maak je zelf" of dat nu hier of elders is. Uiteindelijk moet je overal werken om je boterham te verdienen, en je huishouden doen en de was en de plas,... overal waar je woont zijn er voor- en nadelen aan.
Wat Ko-mar hierboven zegt over leeftijd, klopt ook wel. Op mijn 26ste had ik ook makkelijker alles kunnen laten vallen en iets nieuws beginnen, gewoon omdat je dan nog niet zoveel hebt opgebouwd. Om nu op mijn 35ste (partner is 41) opnieuw vanaf nul te moeten beginnen, met vervelende jobs, geldtekort, ergens in een kleine huurwoning te kruipen,.... pff, liever niet. Als het moet, dan moet het he, maar om daar nu voor te kiezen...
Eigenlijk ben ik best tevreden met mijn leventje hier: mijn man en ik houden allebei van onze jobs, geen financiële zorgen, we hebben een leuk huis, we werken genoeg maar hebben ook genoeg tijd om leuke dingen te doen, op reis te gaan,... Er zijn een hoop landen die ik leuk vind, waar ik best zou kunnen wonen denk ik (ik denk spontaan aan een Toscaanse villa

ik ben meer van het principe "je geluk maak je zelf" of dat nu hier of elders is. Uiteindelijk moet je overal werken om je boterham te verdienen, en je huishouden doen en de was en de plas,... overal waar je woont zijn er voor- en nadelen aan.
Wat Ko-mar hierboven zegt over leeftijd, klopt ook wel. Op mijn 26ste had ik ook makkelijker alles kunnen laten vallen en iets nieuws beginnen, gewoon omdat je dan nog niet zoveel hebt opgebouwd. Om nu op mijn 35ste (partner is 41) opnieuw vanaf nul te moeten beginnen, met vervelende jobs, geldtekort, ergens in een kleine huurwoning te kruipen,.... pff, liever niet. Als het moet, dan moet het he, maar om daar nu voor te kiezen...
Tsja, als ik verder geen verantwoordelijkheden tegenover een ander (kind) zou hebben dan zou ik er hetzelfde over denken. Maar we hebben het hier goed, waarom zou ik dat allemaal opgeven om ergens anders op een houtje te gaan bijten? Omdat ik zo graag in de VS wil wonen?ned in MO schreef:De opmerking die ik hier lees zijn echt nederlands. Ik wil wel maar dan moet ik wel deze en deze zekerheden hebben. Larie! Je moet gewoon de wil en het doorzettingsvermogen hebben en niet vies zijn van een beetje risico.

States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Marja / LeenG: ik was 41, mijn man net geen 50. En we kenden hier niemand, hadden niks baanzekerheid.
En we namen dan ook nog eens een 16-jarige mee.
(maar ik beken: moest ik niet de spaarpot gehad hebben die we hadden, en moest mijn man met zijn achtergrond niet quasi zeker zijn geweest dat hij snel een job zou vinden, dan zouden we ook meer geaarzeld hebben. Al zeg ik niet dat we dan niet zouden vertrokken zijn! Maar dan in ieder geval niet naar de streek waar we nu wonen.)
Of het nu in de US is of eender waar ter wereld: ik wil ergens in een meer liberaal gebied wonen. Dus: niet teveel gemelk over godsdienst, tollerentie naar homo's/lesbiennes/transgender, naar andere culturen toe. En er moet een goed cultuuraanbod zijn (en dan bedoel ik niet dat de rodeo het culturele hoogtepunt van het jaar is, of het wereldkampioenschap tabak spuwen.
).

(maar ik beken: moest ik niet de spaarpot gehad hebben die we hadden, en moest mijn man met zijn achtergrond niet quasi zeker zijn geweest dat hij snel een job zou vinden, dan zouden we ook meer geaarzeld hebben. Al zeg ik niet dat we dan niet zouden vertrokken zijn! Maar dan in ieder geval niet naar de streek waar we nu wonen.)
Of het nu in de US is of eender waar ter wereld: ik wil ergens in een meer liberaal gebied wonen. Dus: niet teveel gemelk over godsdienst, tollerentie naar homo's/lesbiennes/transgender, naar andere culturen toe. En er moet een goed cultuuraanbod zijn (en dan bedoel ik niet dat de rodeo het culturele hoogtepunt van het jaar is, of het wereldkampioenschap tabak spuwen.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
@ elke,
ja daar zeg je wat tussen haakjes: een goeie spaarboek en goeie CV ivm werk.... tja, dat hebben wij niet. Onze werkervaring is bij allebei vrij nutteloos in de VS, vrees ik en de spaarboek hebben we vorig jaar in ons huis gestoken
ja daar zeg je wat tussen haakjes: een goeie spaarboek en goeie CV ivm werk.... tja, dat hebben wij niet. Onze werkervaring is bij allebei vrij nutteloos in de VS, vrees ik en de spaarboek hebben we vorig jaar in ons huis gestoken

- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ja, als ik goed werk met een bijbehorend salaris en ziekteverzekering en niet zou moeten blijven werken tot mijn 80ste verjaardag voor op pensioen te moeten gaan.
-
- Amerika-expert
Met m'n 29e vertrokken naar New York op een schoen en een slof plus een kubieke meter boeken en grammofoonplaten. Nooit spijt van gehad, miste het land erg toen ik na acht maanden terug naar Amsterdam moest uit geldgebrek. Maar kon gelukkig terug en heb het hier naar 36 jaar en twee maanden nog altijd naar m'n zin.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 20 aug 2012, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ben ik de enige die elk moment een post van mvdl verwacht?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En als je beide hebt??ned in MO schreef:Bewust emigreren is iets wat diep in je zit. Onbewust emigreren (bijv een buitenlandse partner tegenkomen) is heel anders en volgens mij ook vaak lang niet zo succesvol

Ja, dat is lekker gemakkelijk emigrerenHans uit Koekelare schreef:Ja, als ik goed werk met een bijbehorend salaris en ziekteverzekering en niet zou moeten blijven werken tot mijn 80ste verjaardag voor op pensioen te moeten gaan.

- Cardinals-L-KY
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
I so agree!!!ned in MO schreef:Bewust emigreren is iets wat diep in je zit.
Voor mij maakt het niet uit waar in the US. Wij zouden hoogstwaarschijnlijk beginnen in Louisville KY en vanuit daar zien we wel weer .......
Gr,
Inci
die niet bang is voor een beetje risico en zeker niet op zoek is naar een bespreid bedje

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
@Elke, ik ben bijna 50 en Ko zit op 3 jaar van zijn pensioen
Ik weet eigenlijk niet eens of Ko wel met me mee zou gaan

Ik weet eigenlijk niet eens of Ko wel met me mee zou gaan

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3755 Weergaves
-