Ah, ok, dus omdat het startbericht ook was verwijderd bedoel je. Ik zou het logischer vinden om het hele topic dan maar gelijk te verwijderen.sachasenne schreef:En waarom dit topic gesloten werd : er was geen vraag meer. Wat kan er dan nog geantwoord worden?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden
Ik vind het wel fijn dat dit topic er is. Ik vraag me al 3 jaar af of ik iets heb misgedaan of zo. Als je hier niet tot een select clubje van gevestigde leden behoort krijg je vaak een gevoel dat je geen recht hebt om hier te zijn/dat je alles mis doet. De sfeer hier is best intimiderend, zelfs als er geen beledigende reacties op je berichten komen. Daarom zou ik dit topic dus zeker niet wissen/sluiten, ik vond het net heel interessant om te lezen.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Dat gevoel heb ik nog nooit gehad en ik behoor echt niet tot dat selecte clubje, als deze al bestaat.
Ben al een paar jaar lid, lees hier meerdere malen per dag en reageer af en toe, zoals nu.
In al die jaren heb ik, door wat voor reactie dan ook, nooit het gevoel gehad hier niet welkom te zijn.
Natuurlijk is het mij ook weleens overkomen, dat er een 'vervelend' antwoord kwam op hetgeen ik geschreven had...
Maar dat zei voor mij meer over de reactieplaatser dan over mijn stukje.
Groetjes,
Paul
Ben al een paar jaar lid, lees hier meerdere malen per dag en reageer af en toe, zoals nu.
In al die jaren heb ik, door wat voor reactie dan ook, nooit het gevoel gehad hier niet welkom te zijn.
Natuurlijk is het mij ook weleens overkomen, dat er een 'vervelend' antwoord kwam op hetgeen ik geschreven had...
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat om een ander topicnightfoal schreef:Ik vind het wel fijn dat dit topic er is. Ik vraag me al 3 jaar af of ik iets heb misgedaan of zo. Als je hier niet tot een select clubje van gevestigde leden behoort krijg je vaak een gevoel dat je geen recht hebt om hier te zijn/dat je alles mis doet. De sfeer hier is best intimiderend, zelfs als er geen beledigende reacties op je berichten komen. Daarom zou ik dit topic dus zeker niet wissen/sluiten, ik vond het net heel interessant om te lezen.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Jij schrijft wat ik al jaren denk!Izognoeg schreef:Natuurlijk is het mij ook weleens overkomen, dat er een 'vervelend' antwoord kwam op hetgeen ik geschreven had...

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is toch echt wel een forum/email lijst/chatroom of waar ook mensen van verschillende pluimages samenkomen online eigen, hoor, niet alleen hier. Ik wil zelfs wel beweren dat men hier erg mild is met reacties in vergelijking met andere fora. Wij proberen als moderators e.e.a. zoveel mogelijk in goede banen te leiden, maar we hebben met tientallen persoonlijkheden te maken. Wat de een intimiderend vindt, vindt de ander niet meer dan een pittige discussie, die moet kunnen. Het is voor ons een constant schipperen tussen de twee, je zou de discussies achter de schermen eens moeten zien. Bovendien is er, in tegenstelling tot wat sommigen denken, toch echt geen select clubje gevestigde leden. Ja, er zijn mensen, die veel meeschrijven, maar die zijn niet meer "select" dan anderen. Ik vind het wel jammer dat mensen het zo ervaren en weet eigenlijk niet goed wat daar tegen te doen is.nightfoal schreef:Ik vind het wel fijn dat dit topic er is. Ik vraag me al 3 jaar af of ik iets heb misgedaan of zo. Als je hier niet tot een select clubje van gevestigde leden behoort krijg je vaak een gevoel dat je geen recht hebt om hier te zijn/dat je alles mis doet. De sfeer hier is best intimiderend, zelfs als er geen beledigende reacties op je berichten komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Petra voor iedereen goed doen kan je toch niet!
Weet dat jullie als beheerder(s) en mods voortreffelijk werk leveren.
Dit mag ook eens gezegd worden!!!
Als er sommigen met jullie aanbevelingen niet kunnen leven... So what er zijn nog andere fora.
Geloof me daar zullen ze ook niet lang blijven of ook teruggefloten worden hoor...
Weet dat jullie als beheerder(s) en mods voortreffelijk werk leveren.
Dit mag ook eens gezegd worden!!!

Als er sommigen met jullie aanbevelingen niet kunnen leven... So what er zijn nog andere fora.
Geloof me daar zullen ze ook niet lang blijven of ook teruggefloten worden hoor...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dank je, Disney-Golf
. Ik hoop echt dat alle leden zich realiseren dat wij er alles aan doen dit forum zo leesbaar en toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen. Hoe drukker het wordt, hoe moeilijker om het iedereen naar de zin te maken. Wij zijn nog steeds een forum met vrijwillige moderators, dus onze tijd besteed is afhankelijk van onze aanwezigheid buiten onze dagelijkse besognes. Ook dat wordt nogal eens vergeten. Is er een probleem, meld het met de melding (!) knop. Meestal wordt daar snel op gereageerd, maar we bespreken vrijwel alles ook onderling alvorens actie te ondernemen. Daarom kan het even duren. Wij nemen onze taak als moderators serieus, dus iedere klacht krijgt ruim aandacht.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vind dat de antwoorden van Dejavu in deze niet serieus genomen worden... Maar wellicht denken jullie "ach het is DeJaVu maar, die kan het wel hebben... Maar wat als hij van het forum verdwijnt?? dan verdwijnt er een Positief kritische schrijver die met soms iets te scherpe antwoorden wel vaak de vinger op de zere plek legt.
Dus ipv hem af te straffen, mag hij ook wel eens bejubeld worden voor zijn bijdrage...
Even terug komen op de chineese schuttingtaal en onbeschoft vloeken die TS gebruikte in het betreffende topic, Dat kan gewoon niet, en iemand die zulke scheldwoorden op het forum plaatst moet eigenlijk verbannen worden (dat zou op andere fora wel gebeuren!!) Daarintegen kan ik geen post vinden waar DeJaVu Getto taal gebruikt, in welke taal dan ook, hij vloekt niet dus deze keer moet ik toch echt de kant van DeJaVu kiezen!
Dus ipv hem af te straffen, mag hij ook wel eens bejubeld worden voor zijn bijdrage...
Even terug komen op de chineese schuttingtaal en onbeschoft vloeken die TS gebruikte in het betreffende topic, Dat kan gewoon niet, en iemand die zulke scheldwoorden op het forum plaatst moet eigenlijk verbannen worden (dat zou op andere fora wel gebeuren!!) Daarintegen kan ik geen post vinden waar DeJaVu Getto taal gebruikt, in welke taal dan ook, hij vloekt niet dus deze keer moet ik toch echt de kant van DeJaVu kiezen!
If you can dream it...
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Exact ditzelfde geld ook voor mij. Ik herken totaal niet wat nightfoal schrijft.Dat gevoel heb ik nog nooit gehad en ik behoor echt niet tot dat selecte clubje, als deze al bestaat.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
@Nightfoal: Dat selecte clubje bestaat ook niet. Er zijn (net als op elk ander forum) wel leden die meer aanwezig zijn dan anderen.
Maar die zijn niks meer of minder dan de rest. Ik denk dan ook dat je bij jezelf te rade moet gaan waarom dit zo overkomt.
Meng je je in het echte leven wel gemakkelijk in gesprekken tussen onbekenden?
Het is ook algemeen zo dat er op een Forum een kleine groep Topic Starters is en een grotere groep Reageerders.
Veel mensen vinden het eng om als eerste een post te plaatsen.
Ben benieuwd naar concrete voorbeelden waardoor jij het gevoel hebt je niet welkom te voelen.
Wellicht een verschil tussen Belgen en Nederlanders? Nederlanders wordt in het algemeen verweten om Assertief te zijn.
Dat kan intimiderend werken..
Maar die zijn niks meer of minder dan de rest. Ik denk dan ook dat je bij jezelf te rade moet gaan waarom dit zo overkomt.
Meng je je in het echte leven wel gemakkelijk in gesprekken tussen onbekenden?
Het is ook algemeen zo dat er op een Forum een kleine groep Topic Starters is en een grotere groep Reageerders.
Veel mensen vinden het eng om als eerste een post te plaatsen.
Ben benieuwd naar concrete voorbeelden waardoor jij het gevoel hebt je niet welkom te voelen.
Wellicht een verschil tussen Belgen en Nederlanders? Nederlanders wordt in het algemeen verweten om Assertief te zijn.
Dat kan intimiderend werken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Thx Mark. Zo is het.
Over het vaste clubje: volgens mij zijn heel veel clubjes verdeeld over onderwerpen. Ik reageer zelf bijvoorbeeld bijna nooit in topics over rondjes en NP's want ik maak nooit rondjes en na 2 NP's heb ik alle NP's wel gezien wat dat betreft zijn het net tempels in Thailand in mijn ogen.
Maar ik reageer meer in topics over algemeen, steden en vervoer, heb al een aantal keer eerder gezegd dat ik maar een paar dagen per keer in de usa bent en niet wekenlang.
Dus je hebt een groep die veel reageert in zuidwest rondjes, een groep die veel reageert in algemeen, een groep die veel in emigratie reageert en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een echt vast clubje is er niet, misschien het groepje dat heel veel/alleen maar reageert in off-topic? Maar toen ned in mo dat zei werd die afgeslacht
PS. Ik zie dat er bij mij staat "most active in off-topic" en dan vooral het voetbal topic. Ja zo een EK hakt erin
zonder het voetbal topic reageer ik 70% van de tijd in een niet off-topic gedeelte 
Over het vaste clubje: volgens mij zijn heel veel clubjes verdeeld over onderwerpen. Ik reageer zelf bijvoorbeeld bijna nooit in topics over rondjes en NP's want ik maak nooit rondjes en na 2 NP's heb ik alle NP's wel gezien wat dat betreft zijn het net tempels in Thailand in mijn ogen.

Dus je hebt een groep die veel reageert in zuidwest rondjes, een groep die veel reageert in algemeen, een groep die veel in emigratie reageert en zo kan ik nog wel even doorgaan. Een echt vast clubje is er niet, misschien het groepje dat heel veel/alleen maar reageert in off-topic? Maar toen ned in mo dat zei werd die afgeslacht

PS. Ik zie dat er bij mij staat "most active in off-topic" en dan vooral het voetbal topic. Ja zo een EK hakt erin

- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben het met Mark ook eens en wil het ook voor DejaVu opnemen. Ik begrijp de post van Stan ook niet goed.
DejaVu heeft in geen enkel bericht hier schuttingtaal gebruikt of iemand ook maar persoonlijk aangevallen.
Zijn reacties vergen wel eens wat meer denkwerk maar wanneer je zijn manier van schrijven door hebt dan
zijn zijn reacties meestal leuk en geinig.
Het is al vaker geschreven hier dat de manier van reageren de laatste wel eens behoorlijk bot is.
Ik denk dan aan het topic wel of niet een meeting in 2013. Ik snap niet waarom sommige mensen op
zo een simpele vraag van Carine en de persoonlijke reacties van sommige hierop. Die trouwens zo als
het hoort heel beschaafd zijn. Maar toch zijn er dan weer forumleden die daar ongelooflijk bot en zelfs
beledigd op reageren.
Tot nu kom ik nog elke dag op het forum en lees alles wat mij interesseert, reageren doe ik niet snel.
Maar dit thema komt nu de laatste tijd helaas steeds vaker weer boven drijven en wanneer dit zo
doorgaat dan moet ik er nog eens heel goed over na denken of ik hier nog wel deel vanuit wel maken.
(hij was me weer net te snel af
)
DejaVu heeft in geen enkel bericht hier schuttingtaal gebruikt of iemand ook maar persoonlijk aangevallen.
Zijn reacties vergen wel eens wat meer denkwerk maar wanneer je zijn manier van schrijven door hebt dan
zijn zijn reacties meestal leuk en geinig.
Het is al vaker geschreven hier dat de manier van reageren de laatste wel eens behoorlijk bot is.
Ik denk dan aan het topic wel of niet een meeting in 2013. Ik snap niet waarom sommige mensen op
zo een simpele vraag van Carine en de persoonlijke reacties van sommige hierop. Die trouwens zo als
het hoort heel beschaafd zijn. Maar toch zijn er dan weer forumleden die daar ongelooflijk bot en zelfs
beledigd op reageren.
Tot nu kom ik nog elke dag op het forum en lees alles wat mij interesseert, reageren doe ik niet snel.
Maar dit thema komt nu de laatste tijd helaas steeds vaker weer boven drijven en wanneer dit zo
doorgaat dan moet ik er nog eens heel goed over na denken of ik hier nog wel deel vanuit wel maken.
(hij was me weer net te snel af

Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Waar zeg ik dat DejaVu schuttingtaal gebruikt? Gelieve uw feiten wel correct te presenteren. Ik zeg dat DejaVu zijn post in dat betreffende topic geen enkel nut had. Ik zag zijn post meer als een oproerpoging en dat vind ik een beetje onrespectvol.
Maar DejaVu heeft geen waarschuwing ontvangen of iets dergelijks, dus er is geen nood om een kruistocht op te zetten.
Om even veder te gaan op de schuttingtaal in het chinees, dat kon niet door de beugel, maak er in het vervolg een melding van d.m.v. de knop a.u.b.
Als het topic ontspoort en je plaatst bovenstaande post, vind ik dit niet onder de noemer positief kritisch vallen.DejaVu schreef:Dit wordt een leuk topic!
Maar DejaVu heeft geen waarschuwing ontvangen of iets dergelijks, dus er is geen nood om een kruistocht op te zetten.
Om even veder te gaan op de schuttingtaal in het chinees, dat kon niet door de beugel, maak er in het vervolg een melding van d.m.v. de knop a.u.b.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Stan, het is niet mijn taak om DejaVu te verdediging of om zijn uitingen goed te praten, maar eenDejaVu schreef:Dit wordt een leuk topic!
ieder die hem al langer kent weet dat dit zijn manier van reageren is. Ik zie dat niet als ook niet als een
kruistocht.
Maar we zijn allemaal verschillend en gelukkig maar.
Groetjes Theo.

Ter info. Ik wilde het rapporteren maar er stond "dit bericht is al gemeld". Daarna heeft de TS het bericht meteen verwijderd.
Ik weet niet precies wat er gebeurd is tussen wie maar voor iemand die e.e.a. later terugleest komt het hele topic vreemd over.
Wat ik niet zo goed begrijp is de nogal subjectieve toelichting van de moderator bij het sluiten. Met alle respect maar als je als moderator een topic sluit is het misschien beter om een objective toelichting te geven in plaats van aannames te maken. Wie bepaald namelijk dat een antwoord "niet ter zake doet" of wat voor de een respectvol is, is voor de ander juist helemaal niet respectvol. En kun je als moderator werkelijk weten wat er door iemands hoofd gaat als die persoon als TS een openingspost weghaald?
Ik vind het juist absoluut onacceptabel om als TS een onderwerp te verwijderen zonder daar ook maar iets van uitleg voor terug te plaatsen, helemaal als er ook al mensen zijn geweest die de moeite hebben genomen om te antwoorden. Misschien zijn de antwoorden weliswaar niet de antwoorden die je wilt horen maar dat is een andere discussie. Dat vind ik gewoon ronduit onbeschoft. Niet alleen naar de mensen die gereageerd hebben maar ook naar mensen zoals ik die op een later tijdstip bij een topic aankomen. Wat mij betreft zal ik TS geen antwoorden meer geven als hij/zij nog vragen stelt.
Ik merk helemaal niets van "clubjes gedrag" of groepsvorming waar over gesproken wordt. Er zijn mensen die hier vaak komen en daardoor leer je mensen iets beter kennen en weet je dus beter wie er gelijkgestemd is en wie juist niet. Maar dat is vrij logisch menselijk gedrag toch. Zet een willekeurige groep mensen bij elkaar voor een langere periode en dan gebeurt precies hetzelfde. Het is echt niet zo dat mensen hier afspreken om met elkaar een clubje te vormen ofzo. Verder heb je natuurlijk ook nog de AA meetings waar mensen elkaar persoonlijk ontmoeten. Hartstikke leuk natuurlijk maar dan wordt een onbekend forumlid ineens een voornaam met een gezicht. Logisch dat mensen dan wat persoonlijker worden toch? En over DejaVu, je moet hem begrijpen om z'n humor te kunnen waarderen maar zolang hij niet tegen de forumregels ingaat zie ik niet echt in waarom er een probleem van gemaakt moet worden? Vaak zijn zijn posts juist eye openers of zetten het geheel in een ander perspectief. Dat is in sommige gevallen juist heel goed denk ik.
Iedereen heeft denk ik alle recht om hier te zijn en ik denk dat de meeste forumleden en lurkers dat ook als zodanig wel voelen. Maar als je een bal kaatst kun je hem ook terugverwachten en er zijn mensen die bij dat laatste wat moeite hebben. Maar zoals gezegd, ga eens op wat andere fora kijken en dan zul je inderdaad zien dat het hier enorm meevalt en de sfeer zelfs goed te noemen is volgens mij.
Wat ik niet zo goed begrijp is de nogal subjectieve toelichting van de moderator bij het sluiten. Met alle respect maar als je als moderator een topic sluit is het misschien beter om een objective toelichting te geven in plaats van aannames te maken. Wie bepaald namelijk dat een antwoord "niet ter zake doet" of wat voor de een respectvol is, is voor de ander juist helemaal niet respectvol. En kun je als moderator werkelijk weten wat er door iemands hoofd gaat als die persoon als TS een openingspost weghaald?
Ik vind het juist absoluut onacceptabel om als TS een onderwerp te verwijderen zonder daar ook maar iets van uitleg voor terug te plaatsen, helemaal als er ook al mensen zijn geweest die de moeite hebben genomen om te antwoorden. Misschien zijn de antwoorden weliswaar niet de antwoorden die je wilt horen maar dat is een andere discussie. Dat vind ik gewoon ronduit onbeschoft. Niet alleen naar de mensen die gereageerd hebben maar ook naar mensen zoals ik die op een later tijdstip bij een topic aankomen. Wat mij betreft zal ik TS geen antwoorden meer geven als hij/zij nog vragen stelt.
Ik merk helemaal niets van "clubjes gedrag" of groepsvorming waar over gesproken wordt. Er zijn mensen die hier vaak komen en daardoor leer je mensen iets beter kennen en weet je dus beter wie er gelijkgestemd is en wie juist niet. Maar dat is vrij logisch menselijk gedrag toch. Zet een willekeurige groep mensen bij elkaar voor een langere periode en dan gebeurt precies hetzelfde. Het is echt niet zo dat mensen hier afspreken om met elkaar een clubje te vormen ofzo. Verder heb je natuurlijk ook nog de AA meetings waar mensen elkaar persoonlijk ontmoeten. Hartstikke leuk natuurlijk maar dan wordt een onbekend forumlid ineens een voornaam met een gezicht. Logisch dat mensen dan wat persoonlijker worden toch? En over DejaVu, je moet hem begrijpen om z'n humor te kunnen waarderen maar zolang hij niet tegen de forumregels ingaat zie ik niet echt in waarom er een probleem van gemaakt moet worden? Vaak zijn zijn posts juist eye openers of zetten het geheel in een ander perspectief. Dat is in sommige gevallen juist heel goed denk ik.
Iedereen heeft denk ik alle recht om hier te zijn en ik denk dat de meeste forumleden en lurkers dat ook als zodanig wel voelen. Maar als je een bal kaatst kun je hem ook terugverwachten en er zijn mensen die bij dat laatste wat moeite hebben. Maar zoals gezegd, ga eens op wat andere fora kijken en dan zul je inderdaad zien dat het hier enorm meevalt en de sfeer zelfs goed te noemen is volgens mij.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is "clubjesgedrag" eigenlijk?
- Mark & Martine
- Amerikakenner
Geen idee wat "clubjesgedrag" echt is, maar wat ik op andere fora wel merk(te) is dat bepaalde groepjes alleen op elkaars topic reageren en vragen van nieuwe leden onbeantwoord laten. Voor mij persoonlijk valt dat wel onder "clubjesgedrag" ...
Dat vind ik dan ook meteen het prettige op dit forum; je kunt discussieren over het feit dat verwijzen naar de zoekfunctie onvriendelijk is, maar er wordt tenminste wel antwoord gegeven. Daar heeft de TS in mijn ogen alijd nog meer aan dan aan het negeren van de vraag omdat hij al vaak gesteld is.
Dat vind ik dan ook meteen het prettige op dit forum; je kunt discussieren over het feit dat verwijzen naar de zoekfunctie onvriendelijk is, maar er wordt tenminste wel antwoord gegeven. Daar heeft de TS in mijn ogen alijd nog meer aan dan aan het negeren van de vraag omdat hij al vaak gesteld is.
Canada & NO USA 2016: http://www.swijnenburgersontour2016.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com
Florida 2017: http://swijnenburgersontour2017.wordpress.com
Canada & Alaska 2018: http://swijnenburgersontour2018.wordpress.com