hdeweert schreef:“Even een antwoord op jouw vraag over de bijeenkomst. Zoals je uit mijn schrijverij wel kunt opmaken reageer ik nogal gevoelsmatig. Bij mij is het al gauw “ three’s a growd”. Binnen een groep vol met mensen die allemaal denken Columbus te zijn voel ik mij dan ook wat verloren en niet op mijn gemak. “
Harm,
om jou en de anderen, die twijfelen omdat ze zich in een (grote) groep niet zo hun gemak voelen, over de streep te trekken. Ook ik heb dat!
Een jaar of vier geleden heb ik een eerste Amerika-bijeenkomst meegemaakt. Ik kende echt helemaal niemand. Toch ben ik gegaan omdat een bijeenkomst over Amerika mij enorm aansprak. Het is mij reuze meegevallen, zozeer zelfs dat ik nu elk jaar uitkijk naar zo'n meeting. Ik ben ook niet iemand die op de voorgrond treedt maar omdat we allemaal dezelfde passie hebben, praat het een stuk makkelijker. Eindelijk kun je eens een hele middag en avond over Amerika praten zonder dat je familie zegt: "Nou weten we het wel weer...!"
Marjan heb ik een paar jaar geleden ook overgehaald eens mee te gaan en sindsdien is ze niet meer bij de meetings weg te slaan.
Voordeel voor jou en enkele anderen is dat jullie al mensen van het forum persoonlijk kennen. Dat scheelt immers ook. Jou ken ik sinds kort ook persoonlijk en zo makkelijk als we kletsten in Tempe, AZ afgelopen zomer, zo makkelijk gaat het ook tijdens meetings. Bovendien zijn we natuurlijk niet helemaal "vreemden" van elkaar. We kennen elkaar allemaal al via dit forum en dat maakt het ook dat het contact heel prettig verloopt.
Tegen iedereen die dus nog twijfelt zou ik willen zeggen. Probeer het gewoon eens. Jullie zullen zien en merken dat je je binnen de kortste keren helemaal op je gemak voelt.
Wie mag ik toevoegen aan de voorlopige lijst??
Roland