Ik was best sceptisch toen ik vertrok voor die eerste vakantie en Amerika had voor mij al lang geleden zijn glans verloren maar toen ik uitstapte op het eerste vliegveld (moest een tussenstop maken) en de sfeer opsnoof daar voelde ik al iets vreemds. Alsof ik thuiskwam in een land waar ik nog nooit geweest was, niet te beschrijven eigenlijk.
Een liefde heeft mij doen meedoen met de loterij maar pas toen de liefde voorbij was en ik wederom meedeed aan de loterij heb ik gewonnen haha. Gek genoeg had na die 2e keer inschrijven de liefde van mijn leven gevonden dus viel alles samen. Ik ben dus een emigrant die al wilde emigreren toen ik mijn Amerikaanse lief ontmoette. Dat en het winnen van de loterij maakte de stap om te gaan natuurlijk heel makkelijk want de twijfel om te gaan was er nooit

Overigens vind ik het best moeilijk om te lezen dat er zoveel mensen zijn die wel zouden willen emigreren (naar Amerika of en ander land) maar het niet doen vanwege allerlei (valse) zekerheden of vanwege kinderen. Met alle respect voor jullie keuzes, die zekerheden die jullie denken te hebben kunnen morgen wel ineens weg zijn.
Ik had 10 jaar een goede baan en kreeg van de een op de andere dag te horen dat ik wegkon. Sta je dan... heb je al die jaren je stinkende best voor gedaan. Dat kan iedereen overkomen. Je kan bij wijze van spreken wel morgen te horen krijgen dat je nog 1 jaar te leven hebt of je kunt doodgereden worden en je kinderen.... ik denk dat je kinderen het meeste baat hebben bij ouders die gelukkig zijn. Verder hoop ik dat de meeste mensen ook wel zien dat in Nederland ook steeds minder als vanzelfsprekend mag worden beschouwd. Het sociale systeem wordt langzaam onbetaalbaar en de Euro stuift regelrecht af op een ramp. Een hoop veranderingen die in Nederland op komst zijn, zijn in andere landen al normaal.
Die zekerheden die mensen denken te hebben zijn echt lucht. De enige zekerheid die je hebt is dat je dood gaat en dat klinkt wellicht heel hard maar totdat je weet hoe het is om iets kwijt te raken wat je als vanzelfsprekend beschouwd zoals je baan, je huis of veel erger, je kind of familielid of dierbare kun je jezelf daarmee aardig voor de gek houden denk ik.