Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Teamlentini: 4 weken met 3 kids, tips?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Teamlentini: 4 weken met 3 kids, tips?
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en nog een ontzettende Amerika-leek. We willen van 27 juli tot 24 augustus 2012 met onze drie dochters van dan 7, 9 en 10 door het zuidwesten trekken. Ik surf al een tijdje op het forum rond en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Wat veel informatie!!
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen:
- wat is een goede route? Het is onze eerste reis naar Amerika, we willen graag eerst eens de highlights zien. Graag een aantal National Parken die vooral voor hun leeftijd geschikt zijn. Bijv. met korte wandelroutes, fietsen, raften etc. Wat leuke steden als San Francisco en ?? en ook Las Vegas. De kinderen houden van pretparken, dus we dachten in elk geval aan Sea World en Disney (voor Universal zijn ze misschien nog te jong?). Verder natuurlijk langs de kust en een dagje strand. We hebben in totaal 26-28 dagen.
- alle topics over auto of camper uitgeplozen en ik ben er nog steeds niet uit. Camper trekt ons vanwege plek in de natuur, niet elke keer 5 koffers inpakken en sjouwen, gevoel van vrijheid en leuk voor de kids. Auto trekt ons vanwege snelheid op de weg, mogelijkheid om leuke overnachtingsplekken te boeken, mobiliteit in de steden. Voordeel van camper is dat je erin kunt koken, wat meteen het nadeel is. Uit eten is fijner in de vakantie, maar ook duurder. We willen in elk geval zoveel mogelijk een zwembad voor de kids, na zoveel miles op de weg. Iemand nog ideeën over dit dilemma? Is een camper echt zoveel duurder dan een auto/hotels in het hoogseizoen? Volgens de offerte van Tioga was juist het laatste duurder.
- Boek ik tickets en vervoermiddel bijv. bij Tioga, of ga ik zelf alles rechtstreeks boeken? Boek ik hotels of campgrounds allemaal van tevoren, of moeten we meer flexibel zijn?
Alvast bedankt voor je reactie. Het helpt in elk geval enorm om het forum en de reisverslagen te lezen, maar het is ook een duizelingwekkende hoeveelheid aan informatie.
Ik ben nieuw op het forum en nog een ontzettende Amerika-leek. We willen van 27 juli tot 24 augustus 2012 met onze drie dochters van dan 7, 9 en 10 door het zuidwesten trekken. Ik surf al een tijdje op het forum rond en zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Wat veel informatie!!
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen:
- wat is een goede route? Het is onze eerste reis naar Amerika, we willen graag eerst eens de highlights zien. Graag een aantal National Parken die vooral voor hun leeftijd geschikt zijn. Bijv. met korte wandelroutes, fietsen, raften etc. Wat leuke steden als San Francisco en ?? en ook Las Vegas. De kinderen houden van pretparken, dus we dachten in elk geval aan Sea World en Disney (voor Universal zijn ze misschien nog te jong?). Verder natuurlijk langs de kust en een dagje strand. We hebben in totaal 26-28 dagen.
- alle topics over auto of camper uitgeplozen en ik ben er nog steeds niet uit. Camper trekt ons vanwege plek in de natuur, niet elke keer 5 koffers inpakken en sjouwen, gevoel van vrijheid en leuk voor de kids. Auto trekt ons vanwege snelheid op de weg, mogelijkheid om leuke overnachtingsplekken te boeken, mobiliteit in de steden. Voordeel van camper is dat je erin kunt koken, wat meteen het nadeel is. Uit eten is fijner in de vakantie, maar ook duurder. We willen in elk geval zoveel mogelijk een zwembad voor de kids, na zoveel miles op de weg. Iemand nog ideeën over dit dilemma? Is een camper echt zoveel duurder dan een auto/hotels in het hoogseizoen? Volgens de offerte van Tioga was juist het laatste duurder.
- Boek ik tickets en vervoermiddel bijv. bij Tioga, of ga ik zelf alles rechtstreeks boeken? Boek ik hotels of campgrounds allemaal van tevoren, of moeten we meer flexibel zijn?
Alvast bedankt voor je reactie. Het helpt in elk geval enorm om het forum en de reisverslagen te lezen, maar het is ook een duizelingwekkende hoeveelheid aan informatie.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: 4 weken met 3 kids, tips??
Ik kan je wel wat tips geven. Over de camper of de auto denk ik dat alles / het meeste wel in deze url staat http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=43510
Ik denk dat je daarna toch echt zelf moet kiezen wat jullie het meeste aanspreekt.
Er is een heel topic over reizen met kinderen, daar kan je vast ook een heleboel tips uithalen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... reizen+met
Wel of niet boeken van te voren heeft met je eigen flexibiliteit te maken. In de NP's en SP's zijn de campings gauw vol, dus dat zou ik reserveren. Vind je het niet belangrijk om daar te staan, dan zijn er vaak genoeg alternatieven in de buurt. Als je precies weet wat je route wordt en wat je elke dag doet, dan kan je prima van te voren reserveren op plekken waar je graag wilt staan, dan geeft het weer rust dat je niet hoeft te zoeken naar een plek.
Ik denk dat je alles zelf kan boeken, dat kan je prima van de prijs af laten hangen. Goed zoeken en vergelijken. Ik vind het uitzoeken van de reis ook een stukje vakantiegevoel.
En wat een goede route is hangt er denk ik maar vanaf naar welke parken en steden jullie heel graag willen en hoeveel je elke dag maximaal wil rijden. Er staan een heleboel voorbeelden van routes op het forum. Wellicht zul je dan keuzes moeten maken, omdat sommige dingen niet haalbaar zijn, maar een geweldige vakantie ga je toch wel hebben!
Ik denk dat je daarna toch echt zelf moet kiezen wat jullie het meeste aanspreekt.
Er is een heel topic over reizen met kinderen, daar kan je vast ook een heleboel tips uithalen. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... reizen+met
Wel of niet boeken van te voren heeft met je eigen flexibiliteit te maken. In de NP's en SP's zijn de campings gauw vol, dus dat zou ik reserveren. Vind je het niet belangrijk om daar te staan, dan zijn er vaak genoeg alternatieven in de buurt. Als je precies weet wat je route wordt en wat je elke dag doet, dan kan je prima van te voren reserveren op plekken waar je graag wilt staan, dan geeft het weer rust dat je niet hoeft te zoeken naar een plek.
Ik denk dat je alles zelf kan boeken, dat kan je prima van de prijs af laten hangen. Goed zoeken en vergelijken. Ik vind het uitzoeken van de reis ook een stukje vakantiegevoel.
En wat een goede route is hangt er denk ik maar vanaf naar welke parken en steden jullie heel graag willen en hoeveel je elke dag maximaal wil rijden. Er staan een heleboel voorbeelden van routes op het forum. Wellicht zul je dan keuzes moeten maken, omdat sommige dingen niet haalbaar zijn, maar een geweldige vakantie ga je toch wel hebben!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zal vanavond vanaf huis even uitgebreid reageren.
Maar ik denk dat je 2013 bedoelt of niet?
1 ding is zeker, met kinderen: liever teveel dan te weinig. Ze moeten ook echt toekomen aan uitrusten en zonder verplichtingen dingen doen. (dagje zwembad etc) Hou dat in je achterhoofd en dan komt het helemaal goed.
Wellicht heb je wat aan mijn blogs? http://www.jessietravel.nl en meest recente maar nog niet volledige http://www.flor2012.webs.com
Maar ik denk dat je 2013 bedoelt of niet?

1 ding is zeker, met kinderen: liever teveel dan te weinig. Ze moeten ook echt toekomen aan uitrusten en zonder verplichtingen dingen doen. (dagje zwembad etc) Hou dat in je achterhoofd en dan komt het helemaal goed.
Wellicht heb je wat aan mijn blogs? http://www.jessietravel.nl en meest recente maar nog niet volledige http://www.flor2012.webs.com
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Onze ervaring is dat in het hoogseizoen het reizen met een camper duurder is. In de beginjaren dat wij gingen heb ik dat nog wel eens vergeleken maar de laatste jaren eigenlijk niet meer dus het zou zo maar kunnen dat dit nu niet meer geld. Wat betreft hotels, je kunt makkelijk met z'n vijven op 1 kamer, dat doen wij ook altijd en scheelt natuurlijk flink in de prijs.
Je kunt er ook nog voor kiezen om af en toe in een cabin te overnachten. Dat vonden onze kinderen ook altijd leuk. Wij nemen ook altijd een tent mee maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil.
Misschien heb je iets aan onze verslagen, wij gaan ook altijd met 3 kinderen. Met name ons eerste verslag van 2005, toen deden we ook het standaard-rondje en waren de kinderen nog niet zo oud
Elly
Je kunt er ook nog voor kiezen om af en toe in een cabin te overnachten. Dat vonden onze kinderen ook altijd leuk. Wij nemen ook altijd een tent mee maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil.
Misschien heb je iets aan onze verslagen, wij gaan ook altijd met 3 kinderen. Met name ons eerste verslag van 2005, toen deden we ook het standaard-rondje en waren de kinderen nog niet zo oud

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Teamlentini: 4 weken met 3 kids, tips?
Alvast bedankt voor de reacties. Ik bedoel inderdaad natuurlijk 2013.
Ik ga in de tussentijd gewoon verder met verslagen lezen! Maar alle tips zijn welkom!
Ik ga in de tussentijd gewoon verder met verslagen lezen! Maar alle tips zijn welkom!
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is altijd lastig om te starten met wat wil ik nu... Zoals je aangeeft wil je graag wat pretparken doen dat betekend dat je rond LA en San Diego wt dagen bent. Wat betreft starten en eindigen.. ik zou zelf niet meer in LA willen starten en eindigen maar zou dat zeker in SF of Las Vegas doen.
Of je een rondje maakt of one way kan ook.
Voor kids vond ik Bryce erg mooi en bijzonder van vormen. Langs de kust vonden ze Whale watching superleuk. Sea World is ook een succes en ik zou Disney naast je leggen en of Knotts Berry / Universal bezoeken. Disney heb je zo goed als een kopie van in Europa... vandaar. Heli vliegen over Grand Canyon NP (heeel duur) was ook een topper bij ons.
Wij gaan wel met een camper omdat we dan veel midden in de parken kunnen staan. Met tent kan dat ook maar met hotel is dat vaak niet mogelijk. Het leven met de camper is superleuk en je hebt op elk moment van de dag alles bij je. USA is er helemaal op ingericht en zelfs bij Supermarkt is parkeren nooit een probleem alleen in steden kan het lastig zijn. IN SF hebben we het OV gebruikt en LA hebben we niet zoveel gedaan. Bij pretparken kun je wel parkeren. En ja goedkoper is het niet maar vraag verschillende offertes als je het oevrweegt en boek voor 31 okt met vroegboekkortingen en acties. Travelhome en Tioga Tours zijn prima buro's om info in te winnen.
Of je een rondje maakt of one way kan ook.
Voor kids vond ik Bryce erg mooi en bijzonder van vormen. Langs de kust vonden ze Whale watching superleuk. Sea World is ook een succes en ik zou Disney naast je leggen en of Knotts Berry / Universal bezoeken. Disney heb je zo goed als een kopie van in Europa... vandaar. Heli vliegen over Grand Canyon NP (heeel duur) was ook een topper bij ons.
Wij gaan wel met een camper omdat we dan veel midden in de parken kunnen staan. Met tent kan dat ook maar met hotel is dat vaak niet mogelijk. Het leven met de camper is superleuk en je hebt op elk moment van de dag alles bij je. USA is er helemaal op ingericht en zelfs bij Supermarkt is parkeren nooit een probleem alleen in steden kan het lastig zijn. IN SF hebben we het OV gebruikt en LA hebben we niet zoveel gedaan. Bij pretparken kun je wel parkeren. En ja goedkoper is het niet maar vraag verschillende offertes als je het oevrweegt en boek voor 31 okt met vroegboekkortingen en acties. Travelhome en Tioga Tours zijn prima buro's om info in te winnen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Mijn voorkeur zou uit gaan naar een auto. Maar dan puur om mobiliteit en het gemak van overal makkelijk kunnen parkeren etc. Ik ga er verder niet op in omdat het dan een eindeloze discussie krijgen hier
Wij reizen zelf met onze oudste (nu 4,5 jaar) vanaf dat hij 20 maanden is. Onze jongste (nu 2,5 jaar) gaat mee sinds vorig jaar. We zijn net terug uit Florida en ze is al eerder mee wezen vliegen naar Frankrijk. Ze leert het snel en reizen dan ook makkelijk.
Het gesjouw met de koffers is inderdaad even een klusje van hotel naar hotel, aan de andere kant, je kunt prima de kinderen zelf verantwoordelijk stellen voor hun koffer. Daar hebben ze leeftijd wel naar.
Wij vinden het heerlijk om lekker direct onder de douche te stappen als je uit je bed komt, wat ruimte om je heen hebt en dus kozen we tot nu toe voor hotels. We hebben de camper al meermalen onder de aandacht gebracht en alles bekeken, maar komen dan toch weer uit bij de auto. Met name omdat het veel goedkoper is. Je kunt via Priceline heel goedkoop hotels boeken.
Jullie zouden er over kunnen denken om voor 1 of 2 kinderen een eigen stretcher/luchtbed aan te schaffen aan het begin van de vakantie en deze gebruiken op de kamers. Niet alle kamers hebben de ruimte voor een extra bed. Je zou altijd moeten kiezen voor 2 Queen bedden zodat jij en je partner in 1 kunnen liggen en 2 kinderen samen in 1 bed. Ik moet zeggen dat ik niet samen met mijn partner in 1 Queen kan liggen, veel te klein. Ik heb het heel snel warm en als je zo dicht tegen elkaar aan ligt dan zweet ik het bed uit. (mijn vriend vindt het heerlijk want dat is een koukleum
)
En qua route.....hou het rustig. Aankomen op Las Vegas en weer vertrekken vanaf LA?
Las Vegas
Zion
Bryce
Capitol Reef
Moab
Page
Grand Cayon
Kingman/lake Havasu
San Diego
LA
De dagen kan je dan zelf indelen. Zo heb je genoeg tijd om allerlei leuke dingen te doen onderweg. Er is op alle plekken zoveel te doen dat je ogen en oren te kort komt. Let maar eens op
Succes!

Wij reizen zelf met onze oudste (nu 4,5 jaar) vanaf dat hij 20 maanden is. Onze jongste (nu 2,5 jaar) gaat mee sinds vorig jaar. We zijn net terug uit Florida en ze is al eerder mee wezen vliegen naar Frankrijk. Ze leert het snel en reizen dan ook makkelijk.
Het gesjouw met de koffers is inderdaad even een klusje van hotel naar hotel, aan de andere kant, je kunt prima de kinderen zelf verantwoordelijk stellen voor hun koffer. Daar hebben ze leeftijd wel naar.
Wij vinden het heerlijk om lekker direct onder de douche te stappen als je uit je bed komt, wat ruimte om je heen hebt en dus kozen we tot nu toe voor hotels. We hebben de camper al meermalen onder de aandacht gebracht en alles bekeken, maar komen dan toch weer uit bij de auto. Met name omdat het veel goedkoper is. Je kunt via Priceline heel goedkoop hotels boeken.
Jullie zouden er over kunnen denken om voor 1 of 2 kinderen een eigen stretcher/luchtbed aan te schaffen aan het begin van de vakantie en deze gebruiken op de kamers. Niet alle kamers hebben de ruimte voor een extra bed. Je zou altijd moeten kiezen voor 2 Queen bedden zodat jij en je partner in 1 kunnen liggen en 2 kinderen samen in 1 bed. Ik moet zeggen dat ik niet samen met mijn partner in 1 Queen kan liggen, veel te klein. Ik heb het heel snel warm en als je zo dicht tegen elkaar aan ligt dan zweet ik het bed uit. (mijn vriend vindt het heerlijk want dat is een koukleum

En qua route.....hou het rustig. Aankomen op Las Vegas en weer vertrekken vanaf LA?
Las Vegas
Zion
Bryce
Capitol Reef
Moab
Page
Grand Cayon
Kingman/lake Havasu
San Diego
LA
De dagen kan je dan zelf indelen. Zo heb je genoeg tijd om allerlei leuke dingen te doen onderweg. Er is op alle plekken zoveel te doen dat je ogen en oren te kort komt. Let maar eens op

Succes!
-
- Amerika-ontdekker
Wat fijn dat jullie zulke nuttige reacties hebben geschreven. Ik ga vanavond eens even een lijst maken van gewenste bestemmingen en zal alle tips meenemen. Als ik uit de route ben, zal ik deze plaatsen.
Groetjes,
Saskia
Groetjes,
Saskia
-
- Amerika-ontdekker
Michelly, ik ben nu jullie verslagen aan het lezen. Het ziet er prachtig uit. Hoe heb je die routekaarten zo mooi gemaakt? Hoort dat bij je 'dagboek programma' of is dat weer een los programma. Lijkt me erg leuk om te maken, ook handig om steeds een route in te geven en weer aan te passen. Zo krijgt het steeds meer vorm. Als ik het goed begrijp, kunnen we dus steeds een vierpersoonskamer boeken en er met z'n vijven gaan slapen?
Wij zijn afgelopen zomer ook met 3 kinderen (9,11,15) aan de westkant geweest. Tip: plan niet teveel verschillende plaatsen. Wij vonden de eerste 3 weken behoorlijk vermoeiend. Je doet zo enorm veel indrukken op. Wat voor ons heel goed uitgepakt heeft is LA. Hier hebben we nl de 4e week een hele week gezeten in een geweldig huis (http://www.PoinsettiaRental.com). Hier konden we eindelijk indrukken verwerken en van alles ondernemen zonder de hele tijd de koffers uit te pakken. Onze route was als volgt: SF-Yosemite-Lone Pine-via Death Valley naar Las Vegas- Zion-Bryce-Page-Grand Canyon-La. In de oorspronkelijke planning zat er ook nog Monument Valley en Needles in. Hebben we ter plaatste geschrapt om bovengenoemde redenen.
Succes met plannen!
Succes met plannen!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie, Manuthee. Hebben jullie auto/hotels gedaan? Nog leuke tips voor hotels/lodges etc.? Wat vonden jullie hoogtepunten en wat juist niet? Ik wilde juist Death Valley overslaan, houd niet zo van de hitte.....
Wat is er in Lone Pine te zien/doen?
We willen inderdaad niet teveel inplannen, maar dan is het wel handig te weten waar we dan juist wat meer dagen kunnen blijven en waar een dag echt voldoende is.
Wat is er in Lone Pine te zien/doen?
We willen inderdaad niet teveel inplannen, maar dan is het wel handig te weten waar we dan juist wat meer dagen kunnen blijven en waar een dag echt voldoende is.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Yosemite naar Las Vegas rijdt ontkom je bijna niet aan Death Valley. Wil je daar niet heen dan moet je omrijden, en zal het nog steeds heet zijn.
Als je alleen door DV heen rijdt zul je weinig van de hitte merken. Lone Pine is een mooie stop als je 1 tussenstop wilt maken. Je kunt er ook nog naar de Alabama Hills. Kijk voor de route tussen LV en Yosemite eens in onze 2004- en 2006-verslagen.
Ik vind het een goede rad van Manuthee om het niet te vol te plannen; onze kinderen blijven altijd graag langer op dezelfde plaats. Je kunt in onze verslagen zien welke accommodatie we overal hadden. Voor tips over motels etc is het handig als je een globale route hebt.
Een paar tips: geschikt voor 5 personen is bijvoorbeeld een cabin in Monument Valley - zie ons 2008-verslag. En in Springdale (Zion) is de Desert Pearl Inn heerlijk ruim.
Marianne
Als je alleen door DV heen rijdt zul je weinig van de hitte merken. Lone Pine is een mooie stop als je 1 tussenstop wilt maken. Je kunt er ook nog naar de Alabama Hills. Kijk voor de route tussen LV en Yosemite eens in onze 2004- en 2006-verslagen.
Ik vind het een goede rad van Manuthee om het niet te vol te plannen; onze kinderen blijven altijd graag langer op dezelfde plaats. Je kunt in onze verslagen zien welke accommodatie we overal hadden. Voor tips over motels etc is het handig als je een globale route hebt.
Een paar tips: geschikt voor 5 personen is bijvoorbeeld een cabin in Monument Valley - zie ons 2008-verslag. En in Springdale (Zion) is de Desert Pearl Inn heerlijk ruim.
Marianne
Wij hebben een auto gehad en dan van hotel naar hotel. Overigens een bewuste keuze. De voors en tegens zijn al volop genoemd. Voor mij persoonlijk 1 groot voordeel dat ik ook echt vakantie had. Wie staat er anders toch iedere dag even de camper uit te vegen en het toilet te poetsen ... Maar goed zo zal niet iedereen in elkaar steken.
Wij hebben in alle hotels op 1 kamer gelegen met uitzondering van Las Vegas. In een aantal hotels hadden we een slaapbank voor de 5e persoon en in andere hotels een opklapbed. Hierbij heb ik af en toe gebruik gemaakt van de site roomfor5.uk. Bij hotels & campings op deze website heb ik mijn hotelbeoordelingen achtergelaten, kun je even kijken. In Lone Pine is overigens niets te doen (of je moet enorme fan zijn van John Wayne, heeft hier in een hotel ooit overnacht). Vanuit Yosemite vonden we het te ver om in 1 keer naar LV te rijden vandaar Lone Pine. Ligt net voor Death Valley. Inderdaad daar erg heet, daarom ook geen overnachting daar gedaan. De hoogtepunten waren voor ons alle 5 toch wel verschillend. Ik vond LA erg gaaf, mijn man SF, jongste zoon Yosemite, jongste dochter SF en oudste dochter LV. Wat we alle 5 een hoogtepunt vonden; in LA een wedstrijd meemaken van de LA Angels (baseball). De sport is niet echt spectaculair maar alles er omheen is een belevenis op zich. Het aantal dagen waar we overal zijn gebleven was voor ons precies goed. SF 3 overnachtingen-Yosemite 3-Lone Pine 1-Las Vegas 3- Zion 2- Bryce 1 (al hadden we hier wel 1 nacht langer willen staan, vonden wij een mooier park dan Zion)-Page 3 (was puur voor de rust want Page is niet zo heel veel te doen, zijn ook 2 keer naar het meer geweest om te "zonnen")-Grand Canyon 1-La 7.
Wij hebben in alle hotels op 1 kamer gelegen met uitzondering van Las Vegas. In een aantal hotels hadden we een slaapbank voor de 5e persoon en in andere hotels een opklapbed. Hierbij heb ik af en toe gebruik gemaakt van de site roomfor5.uk. Bij hotels & campings op deze website heb ik mijn hotelbeoordelingen achtergelaten, kun je even kijken. In Lone Pine is overigens niets te doen (of je moet enorme fan zijn van John Wayne, heeft hier in een hotel ooit overnacht). Vanuit Yosemite vonden we het te ver om in 1 keer naar LV te rijden vandaar Lone Pine. Ligt net voor Death Valley. Inderdaad daar erg heet, daarom ook geen overnachting daar gedaan. De hoogtepunten waren voor ons alle 5 toch wel verschillend. Ik vond LA erg gaaf, mijn man SF, jongste zoon Yosemite, jongste dochter SF en oudste dochter LV. Wat we alle 5 een hoogtepunt vonden; in LA een wedstrijd meemaken van de LA Angels (baseball). De sport is niet echt spectaculair maar alles er omheen is een belevenis op zich. Het aantal dagen waar we overal zijn gebleven was voor ons precies goed. SF 3 overnachtingen-Yosemite 3-Lone Pine 1-Las Vegas 3- Zion 2- Bryce 1 (al hadden we hier wel 1 nacht langer willen staan, vonden wij een mooier park dan Zion)-Page 3 (was puur voor de rust want Page is niet zo heel veel te doen, zijn ook 2 keer naar het meer geweest om te "zonnen")-Grand Canyon 1-La 7.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
De routekaartjes hebben we gewoon met een tekenprogramma gemaakt: een kaartje van internet plukken en daar de route intekenen.Teamlentini schreef:Michelly, ik ben nu jullie verslagen aan het lezen. Het ziet er prachtig uit. Hoe heb je die routekaarten zo mooi gemaakt? Hoort dat bij je 'dagboek programma' of is dat weer een los programma. Lijkt me erg leuk om te maken, ook handig om steeds een route in te geven en weer aan te passen. Zo krijgt het steeds meer vorm. Als ik het goed begrijp, kunnen we dus steeds een vierpersoonskamer boeken en er met z'n vijven gaan slapen?
Wij verblijven inderdaad altijd met z'n vijven op 1 kamer. Meestal bel of mail ik vooraf even maar het is maar zelden een probleem. Alleen in Las Vegas en 1x in Los Angeles. Wij hebben omdat we toch kamperen altijd een slaapmatje en slaapzak bij voor de 5e persoon. Wij logeren ook regelmatig in cabins, dat vinden de kinderen ook erg leuk.
Wat betreft Lone Pine, daar zijn de Alabama Hills inderdaad een bezoek waard maar ook een rit omhoog over de Mount Whitney Portal Road is erg leuk zie http://michelly.nl/USA_2011/dag29.htm
Ik zou overigens niet nog een keer overnachten in de cabin die wij in Lone Pine hadden, die viel heel erg tegen.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerika-ontdekker
Hallo allemaal,
Dit is de route die tioga voor ons heeft samengesteld. Graag jullie meningen! Ik vind de afstanden op bepaalde dagen te groot, wil liever niet meer dan ong. 400 km rijden per dag. Kunnen jullie hier nog een tussenstop aanraden?
Datum Plaats Hotel Kilometers
27-07-2013 San Francisco, Californie Whitcomb San Francisco
28-07-2013 San Francisco, Californie Whitcomb San Francisco
29-07-2013 San Francisco, Californie Whitcomb San Francisco
30-07-2013 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Yosemite Southgate 331 km
31-07-2013 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Yosemite Southgate
01-08-2013 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Yosemite Southgate
02-08-2013 Mono Lake, Californie Sierra Nevada Lodge 192 km
03-08-2013 Las Vegas, Nevada Circus Circus Hotel And Casino 541 km
04-08-2013 Las Vegas, Nevada Circus Circus Hotel And Casino
05-08-2013 Las Vegas, Nevada Circus Circus Hotel And Casino
06-08-2013 Bryce Canyon, Utah Best Western Plus Ruby's Inn 431 km
07-08-2013 Bryce Canyon, Utah Best Western Plus Ruby's Inn
08-08-2013 Zion, Utah Majestic View Lodge 141 km
09-08-2013 Zion, Utah Majestic View Lodge
10-08-2013 Page, Arizona Travelodge Page 189 km
11-08-2013 Page, Arizona Travelodge Page
12-08-2013 Page, Arizona Travelodge Page
13-08-2013 Grand Canyon, Arizona Maswik Lodge South Grnd Canyon 222 km
14-08-2013 Grand Canyon, Arizona Maswik Lodge South Grnd Canyon
15-08-2013 Palm Springs, Californie Royal Sun Inn 662 km
16-08-2013 Palm Springs, Californie Royal Sun Inn
17-08-2013 Los Angeles, Californie Figueroa Hotel 176 km
18-08-2013 Los Angeles, Californie Figueroa Hotel
19-08-2013 Los Angeles, Californie Figueroa Hotel
20-08-2013 San Diego, Californie Sheraton San Diego Mission Valley 192 km
21-08-2013 San Diego, Californie Sheraton San Diego Mission Valley
22-08-2013 San Diego, Californie Sheraton San Diego Mission Valley
Alvast weer bedankt!
Groetjes,
Saskia
Dit is de route die tioga voor ons heeft samengesteld. Graag jullie meningen! Ik vind de afstanden op bepaalde dagen te groot, wil liever niet meer dan ong. 400 km rijden per dag. Kunnen jullie hier nog een tussenstop aanraden?
Datum Plaats Hotel Kilometers
27-07-2013 San Francisco, Californie Whitcomb San Francisco
28-07-2013 San Francisco, Californie Whitcomb San Francisco
29-07-2013 San Francisco, Californie Whitcomb San Francisco
30-07-2013 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Yosemite Southgate 331 km
31-07-2013 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Yosemite Southgate
01-08-2013 Yosemite (zuid ingang Oakhurst), Californie Yosemite Southgate
02-08-2013 Mono Lake, Californie Sierra Nevada Lodge 192 km
03-08-2013 Las Vegas, Nevada Circus Circus Hotel And Casino 541 km
04-08-2013 Las Vegas, Nevada Circus Circus Hotel And Casino
05-08-2013 Las Vegas, Nevada Circus Circus Hotel And Casino
06-08-2013 Bryce Canyon, Utah Best Western Plus Ruby's Inn 431 km
07-08-2013 Bryce Canyon, Utah Best Western Plus Ruby's Inn
08-08-2013 Zion, Utah Majestic View Lodge 141 km
09-08-2013 Zion, Utah Majestic View Lodge
10-08-2013 Page, Arizona Travelodge Page 189 km
11-08-2013 Page, Arizona Travelodge Page
12-08-2013 Page, Arizona Travelodge Page
13-08-2013 Grand Canyon, Arizona Maswik Lodge South Grnd Canyon 222 km
14-08-2013 Grand Canyon, Arizona Maswik Lodge South Grnd Canyon
15-08-2013 Palm Springs, Californie Royal Sun Inn 662 km
16-08-2013 Palm Springs, Californie Royal Sun Inn
17-08-2013 Los Angeles, Californie Figueroa Hotel 176 km
18-08-2013 Los Angeles, Californie Figueroa Hotel
19-08-2013 Los Angeles, Californie Figueroa Hotel
20-08-2013 San Diego, Californie Sheraton San Diego Mission Valley 192 km
21-08-2013 San Diego, Californie Sheraton San Diego Mission Valley
22-08-2013 San Diego, Californie Sheraton San Diego Mission Valley
Alvast weer bedankt!
Groetjes,
Saskia
-
- Amerika-ontdekker
Trouwens, het gaat bij bovenstaande lijst puur om de route en de tijd per plaats. De hotels ga ik later allemaal nader bekijken en aanpassen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een mooie, rustige route. Met de afstanden valt het ook wel mee, maar waarom in één keer van Mono Lake/Lee Vining naar Las Vegas? Als je Death Valley overslaat is het een lange, saaie rit. Mét DV wordt het te krap. Ik zou toch eens kijken of je niet door DV wilt. Kijk eens naar onze reisverslagen, wij hebben het al 3 keer met de kinderen gedaan, met overnachting (2004, 2006 en 2008).
Van Las Vegas naar Bryce is ook redelijk lang. ik begrijp niet waarom ze je niet eerst naar Zion laten gaan, en dan naar Bryce. Dan zijn de afstanden korter. Van de Grand Canyon naar Palm Springs is wel redelijk lang, maar wel te doen. Je zou iets kunnen zoeken dat wat meer halverwege ligt.
Hotels zou ik bijvoorkeur zelf boeken, dan blijf je flexibel want als je zelf boekt kun je nog annuleren terwijl dat via een reisorganisatie niet meer lukt.
Ook de keuze van de overnachtingsplaatsen kan wel beter; Oakhurst ligt erg ver van Yosemite Valley. Buiten het park ligt El Portal het beste, maar in het park is wel zo leuk. Misschien geen tent in Curry Village voorlopig, maar er zijn genoeg andere mogelijkheden als je er op tijd (=nu) bij bent.
Bij de Grand Canyon is de Maswik Lodge prima, maar de Bright Angel Lodge ligt aan de rim en is heel betaalbaar.
Drie nachten Las Vegas zou ik zelf trouwens veel te vel vinden, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
En wat willen jullie bij Page doen? Hou er rekening mee dat het er in augustus erg heet is, dan heb je meestal geen zin om veel te ondernemen. DIe 2e dag Palm Springs zou ik bij San Diego voegen, of ergens anders.
Zitten jullie vast aan eind juli? Voor Yosemite is begin juli een mooiere periode, dan kun je er nog raften. Met een beetje geluk kan dat later in de zomer ook nog, maar die kans wordt wel kleiner.
Marianne
Van Las Vegas naar Bryce is ook redelijk lang. ik begrijp niet waarom ze je niet eerst naar Zion laten gaan, en dan naar Bryce. Dan zijn de afstanden korter. Van de Grand Canyon naar Palm Springs is wel redelijk lang, maar wel te doen. Je zou iets kunnen zoeken dat wat meer halverwege ligt.
Hotels zou ik bijvoorkeur zelf boeken, dan blijf je flexibel want als je zelf boekt kun je nog annuleren terwijl dat via een reisorganisatie niet meer lukt.
Ook de keuze van de overnachtingsplaatsen kan wel beter; Oakhurst ligt erg ver van Yosemite Valley. Buiten het park ligt El Portal het beste, maar in het park is wel zo leuk. Misschien geen tent in Curry Village voorlopig, maar er zijn genoeg andere mogelijkheden als je er op tijd (=nu) bij bent.
Bij de Grand Canyon is de Maswik Lodge prima, maar de Bright Angel Lodge ligt aan de rim en is heel betaalbaar.
Drie nachten Las Vegas zou ik zelf trouwens veel te vel vinden, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Zitten jullie vast aan eind juli? Voor Yosemite is begin juli een mooiere periode, dan kun je er nog raften. Met een beetje geluk kan dat later in de zomer ook nog, maar die kans wordt wel kleiner.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Sluit eigenlijk aan bij wat M zei
Yosemite probeer iets dichterbij het park te zitten of in het park.
Ik zou volgorde Las Vegas-Zion- Bryce - Page doen.. dat is logischer en scheelt tijd en km-ers.
Verder heb je veel rust tussendoor. Dat is lekker en warschijnlijk bewust. Ik zou gaan kijken wat je ter plekke wilt gaan doen. Wandelingen enzo vind je op de websites van de NP op de NPS.gov. En mooie info over USA op http://www.ontdek-amerika.nl;" onclick="window.open(this.href);return false; prachtige foto's en degelijke info die soms heel erg op de info van de NPS lijkt maar dan in NL. Je kunt pagina's ook als PDF downloaden dan heb je de info ook op papier of je laptop onderweg.
heerlijk vooruitzicht..
Yosemite probeer iets dichterbij het park te zitten of in het park.
Ik zou volgorde Las Vegas-Zion- Bryce - Page doen.. dat is logischer en scheelt tijd en km-ers.
Verder heb je veel rust tussendoor. Dat is lekker en warschijnlijk bewust. Ik zou gaan kijken wat je ter plekke wilt gaan doen. Wandelingen enzo vind je op de websites van de NP op de NPS.gov. En mooie info over USA op http://www.ontdek-amerika.nl;" onclick="window.open(this.href);return false; prachtige foto's en degelijke info die soms heel erg op de info van de NPS lijkt maar dan in NL. Je kunt pagina's ook als PDF downloaden dan heb je de info ook op papier of je laptop onderweg.
heerlijk vooruitzicht..

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu Las Vegas, Zion, Bryce, Page staan. Wat we in Page willen doen? Nog geen idee. Dit zijn de bestemmingen waarvan ik op het forum heb gelezen dat ze de moeite waard zijn. Maar ik hoor heel graag als je denkt dat we nu ergens te veel of te weinig nachten zijn, of dat er nog bestemmingen missen die echt de moeite waard zijn en in te passen zijn. Wat een puzzel! Ik voel me echt heel onwetend, een route samenstellen in een land waar we nog nooit geweest zijn. Maar de voorpret zit er al goed in!!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Een kort vraagje, wellicht wil je niet antwoorden dat begrijp ik. Ik probeerde je ook een PB te sturen maar op een of andere manier herkent hij jullie naam niet.
Als alternatief voor onze trip overweeg ik ook een dergelijke trip als die van jullie. Wat rekent jullie reisorganisatie daar nu voor ? Dan kan ik het een beetje vergelijken met mijn eigen kostenraming.
Dank je wel.
Alrik

Als alternatief voor onze trip overweeg ik ook een dergelijke trip als die van jullie. Wat rekent jullie reisorganisatie daar nu voor ? Dan kan ik het een beetje vergelijken met mijn eigen kostenraming.
Dank je wel.
Alrik
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1746 Weergaves
-
Laatste bericht door Eefje80