Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wil jij emigreren naar de VS? (poll)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.

Emigreer jij?

Ja, naar de USA
86
62%
Ja, maar naar een ander land.
11
8%
Nee
34
24%
Geen idee.
8
6%

Totaal aantal stemmen: 139

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wil jij emigreren naar de VS? (poll)

Bericht door ned in MO »

Ziva schreef:Ik snap wel wat Ned zegt, als je constant maar blijft klagen over alles en geen stappen onderneemt om je situatie te wijzigen dan moet je ook accepteren waar je zit. Of dat nou in Nederland of in Amerika zit.

Je bepaalt je eigen leven en maakt daarin je eigen keuzes. Wel makkelijk om anderen de schuld te geven dat je niet het leven hebt dat je wenst maar ik vind niet dat het zo werkt. Er zijn maar weinig situaties waarin mensen echt geen keuze hebben maar zelfs dan heb je vaak nog de keuze om er het beste van te maken en op die manier toch je geluk te behalen.

Toen ik destijds ging emigreren heb ik me werkelijk verbaasd over het aantal mensen dat tegen me zei "ja... ik had ook zo graag gewild..." Nu weet ik niet of ze dat meenden maar ervanuitgaand dat ze dat wel deden begrijp ik werkelijk niet waarom ze dan niet gegaan zijn. Misschien denk ik wel te simpel maar als puntje bij paaltje komt is er slechts 1 persoon die je gelukkig moet maken in je leven en dat is jezelf. Ik geloof ook dat je alleen zelf in staat bent om dat geluk te vinden en de omstandigheden te creeeren om gelukkig te worden. Anderen; partner, kinderen, familie, vrienden kunnen wel bijdragen aan dat geluk en het zelfs vergroten maar de basis ligt wel bij jezelf. Natuurlijk moet je wel rekening houden met anderen, altijd... maar als je de keuze maakt om bijvoorbeeld niet te emigreren vanwege je gezin, maak die keuze dan ook en wees er gelukkig mee in plaats van te blijven hangen in de "had ik maar" modus.
Precies dat bedoel ik. Daarbij ben ik er van overtuigd dat het overgrote deel van (nederlandse emigranten) wel in de economisch bovenste laag terecht zal komen
De meesten hebben al een voorsprong omdat ze niet met schulden vertrekken over het algemeen.

Ook als je vooraf alles financieel probeert uit te dokteren of het wel of niet gaat lukken? Hou dan maar op en ga gewoon. Als ik daar bij stil had moeten staan dan was ik met $2000 in de pocket natuurlijk nooit vertrokken. Maar ja ik was jong en onnozel :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

En inmiddels ben je natuurlijk wel een stuk ouder geworden. :wink:
Groet,

Old Faithful
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@ned in MO, maar zou jij nu in je huidige situatie, dus ergens in de 40 (?) en met kinderen ook zijn vertrokken als je financieel en qua zekerheden in dezelfde situatie had gezeten als toen je vertrok?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Er zaten eens drie kikkers op een lelieblad. 1 kikker besloot eraf te springen. Hoeveel kikkers waren er nog over?

Twee? Nee dus. Dat waren er nog drie. Het verschil tussen iets besluiten en werkelijk doen :)

Zoiets las ik laatst in een managementboek, en ik dacht dat het ook wel een beetje in het topic immigratie paste.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Petra/VS schreef:Niet emigreren houdt dus ook niet automatisch in dat je kinderen allemaal maar in je buurt of zelfs in hetzelfde land zullen blijven wonen, natuurlijk.
Dat is zeker zo. Onze families wonen gewoon nog in Nederland, maar wij wonen er al ruim 5 jaar niet meer, eerst in India, nu hier. Onze kinderen hebben onze genen, het zal mij niet verbazen als zij later ook ver uitvliegen, ongeacht waar wij dan wonen.

Nu zijn wij dus al jaren weg uit Nederland weg, maar als ik onze situatie van 7 jaar geleden bekijk dan zeg ik Ja, wij zouden gaan. We waren destijds ook aan het kijken naar emigratie, Canada leek toen ook de enige mogelijkheid, maar we hadden het even op de lange baan geschoven omdat er een baby aan kwam, en omdat mijn man het zo naar zijn zin had op zijn werk. Snel daarna kregen we het aanbod om naar India te gaan. Dat was ook niet ideaal (geen geweldig land om te wonen, zeker niet met jonge kinderen), heeft ons in het begin meer gekost dan opgeleverd (we hadden net een nieuwbouw huis gekocht, dat moest direct weer verkocht worden terwijl het alleen fundering was, daarnaast hadden we nog het huis waar we in woonden), maar we hebben geen seconde getwijfeld. Dit was de kans waar we al jaren op zaten te wachten.
Als iemand ons toen een greencard in de handen had gedrukt hadden we net zo goed direct onze koffers gepakt denk ik.
Terug in Texas!
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Bij de poll heb ik 'ja' ingevuld, bij emigreren naar de VS.
Wij waren zo'n stel, altijd praten en dromen over wonen in een ander land en het toch niet doen. Duizend en een redenen waren er steeds te bedenken om niet te gaan. Een van die redenen was de opgroeiende kinderen. Het winnen van een greencard op 50+ leeftijd gaf ineens de mogelijkheid om het alsnog te realiseren, ook al bleven de kinderen achter. En nu na bijna 3 jaar kan ik niet anders zeggen dan dat het een goede stap was, we zijn hier heel gelukkig. Of we voor altijd blijven? Geen idee, maar de komende jaren zeker nog wel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Even tussendoor. De opzet van de poll is een typisch voorbeeld van trappen in een statistische valkuil. Een gevalletje van "Wij van WC-eend adviseren WC-Eend" Mensen die dit sub-forum lezen zijn geen doorsnede van de Allles Amerika Forum bezoekers. Je zal hier dus een veel hoger percentage mensen vinden die willen emigreren.

Martin,
die 's morgens al moeite heeft om zijn bed uit te komen, laat staan wil emigreren.
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

Ik heb gekozen voor "nee", maar het is een wat tegenstrijdig antwoord. Op zich zou ik graag willen emigreren naar de USA, maar om een aantal redenen heb ik besloten om daar van af te zien. De belangrijkste reden is toch wel de mogelijkheid om te werken. Stel dat ik een green card zou krijgen, dan zie ik voor mezelf nogal weinig mogelijke banen, gezien mijn opleiding en ervaring (enkel in het Nederlands strafrecht) en mijn persoon. Had ik eerder geweten dat ik mij in de USA zo op mijn plaats voel, dan had ik daar in een aantal keuzes wel rekening meegehouden en zeker gepoogd om te emigreren. Nu worden het gewoonveel vakanties in de USA.
Eve88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Eve88 »

Ik heb gekozen voor "ja, naar de usa". 3-4 maanden geleden had ik nee of ja, naar een ander land aangeduid..

Ik ben 2x naar USA op reis geweest, 3 weken westkust en een weekje NYC. Beste vakanties van mn leven, en voelde me er direct erg thuis, had heimwee toen ik terug thuis was enz. Maar toch kon ik me een verhuis naar daar niet inbeelden, voornamelijk door familie.

Nu ben ik alweer 2 dagen thuis na 3 maanden USA, ipv enkel te reizen heb ik nu gewerkt op een summer camp, gevolgd door 10 dagen reizen. Deze ervaring heeft mijn "thuisgevoel" in Amerika NOG versterkt, en ik heb nu het gevoel dat ik helemaal geen genoegen meer kan nemen met "enkel" nog op reis te gaan naar de VS. Ik wil er gewoon wonen, ik voel me daar meer thuis dan in België. :/ Ik heb in die 3 maanden helemaal niks gemist hier, in kleine mate familie maar ik heb er niet erg van afgezien ofzo. Ik weet wel dat een verhuis nog iets heel anders is, maar met vakanties naar België zou ik het wel aankunnen, denk ik.. Jammer zijn er wel enkele dingen die ik in de USA dan weer een pak minder vind, zoals ziekteverzekering, houding tov homohuwelijk enz.

Momenteel voelt het nog alsof ik op vakantie ben in België en weer terug ga naar Amerika, voelt zo onrealistisch en fout dat ik nu weer hier moet blijven :? .
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hockey schreef:@ned in MO, maar zou jij nu in je huidige situatie, dus ergens in de 40 (?) en met kinderen ook zijn vertrokken als je financieel en qua zekerheden in dezelfde situatie had gezeten als toen je vertrok?
Met $2000 in de pocket zou ik eerste niet eens genoeg geld hebben gehad voor vliegtickets naar de USA. :lol:

Misschien zou ik als ik nu de mogelijkheid had niet meer geinteresseerd zijn om te gaan? Dat weet ik niet want het is koffiedik kijken.
Ook ben ik getrouwd en zou dan ook een partner hebben die er mee in zou moeten stemmen om te gaan.

Conclusie is dus dat je dat dus niet zomaar zou kunnen zeggen. Ik zou ook bij wijze van in China kunnen zitten
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Kijken de geemigreerden eigenlijk nog wel eens NL/BE tv?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik niet, maar ik was in Belgie ook al geen grote tv fan.
Aanvankelijk las ik nog wel dagelijks de Belgische krant, maar dat evolueerde na een tijd tot het lezen van de titels van de artikels (en niet meer de inhoud), en dingen zoals politiek nieuws sla ik nu al helemaal over. Dus na 2 jaar moet ik zeggen dat ik al niet meer zo goed weet wat er zich allemaal afspeelt. :oops: (en dat is dan ook de reden dat ik me niet snel geroepen zal voelen om mijn stem uit te brengen in verkiezingen, tenzij het specifiek zou gaan over een materie die mijn rechten als Belg in het buitenland zou beknotten).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Als ik aan Belgische tv denk dan denk ik meteen aan "Blokken" :lol: .

[youtube]LMwQ1CdUDlU[/youtube]
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Ik vind Amerika een fantastisch land en zou in bepaalde gebieden heel goed kunnen wennen.
Als ik zou willen emigreren, zou het zonder enige twijfel naar Amerika zijn.

Maar ik blijf liever hier, omdat ik het hier heel goed heb, mijn familie niet wil missen en
omdat de studies van mijn kinderen er teveel zouden kosten.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DejaVu schreef:Kijken de geemigreerden eigenlijk nog wel eens NL/BE tv?
Boer zoekt Vrouw ;). Serieus, dat vind ik zo'n heerlijk Nederlands programma.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij ook hoor, Boer zoekt vrouw en Wie is de mol zijn vaste prik. Verder af en toe een Nederlandse (drama)serie of film.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:Kijken de geemigreerden eigenlijk nog wel eens NL/BE tv?
Twee dingen: het nieuws en het Sinterklaasjournaal :D

Maar ook ik keek in NL ook al zelden tv; in de VS is dat alleen nog maar minder geworden. Ik ben gemiddeld 20 minuten kwijt om de tv alleen al aan te krijgen, met beeld én geluid :lol:
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Oh ja, hoe kan ik het Sinterklaasjournaal vergeten!
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Ik kijk geen NL televisie meer. In NL keek ik maar naar een paar (Amerikaanse) series. Nederlandse series of programma's vond ik nooit echt leuk (behalve Gooische vrouwen). Ik lees nog wel elke dag een NL krant. Sinterklaasjournaal hebben we niet gekeken (want Sinterklaas komt niet naar Amerika, de kerstman neemt het van hem over... :wink:).

Hier kijk ik elke dag het lokale nieuws op tv of via internet. Voor de rest zijn mijn avonden nu gevuld met baseball, als de Reds tenminste spelen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik blijf dit soort topics altijd enorm leuk om te lezen. Zoveel mensen, zoveel meningen en zo hoort het ook. Ik ben zelf geemigreerd, niet omdat ik zo'n hekel had aan NL, of dat ik dacht dat alles in Amerika zoveel beter was. Maar omdat ik een relatie kreeg met iemand in de VS. Mijn motivatie is dus wel degelijk heel anders dan iemand die "het avontuur" zoekt, of iets dergelijks. Maar ik heb wel altijd het idee gehad dat ik niet in NL zou blijven wonen, maar dan eerder misschien ergens binnen de EU. Ik heb ook voordat ik naar de VS ging periodes in andere landen gewoond, en dat beviel me altijd wel. En ik besef me terdege dat ik geluk heb gehad en in zekere zin in een gespreid bedje terecht kwam.

Maar ondertussen was het natuurlijk nog steeds een fors avontuur, en een hoogst onzekere stap, aangezien ik mijn baan opgaf in een economisch zeer onzekere tijd en dus zonder baan naar de VS ging. En ik was net 30 toen ik wegging, en dat is aan de ene kant nog relatief jong, maar aan de andere kant ook al relatief "oud", in die zin dat ik al wel professioneel iets had opgebouwd, een carriere had die hard ging, en ook in materiele zin dingen als een auto en een koopwoning. Toch dus de stap gezet en het is mij steeds voor de wind gegaan gelukkig. Ik spreek van geluk hebben, maar toch is dat maar een deel van het verhaal. Ik ben het met Ned in MO eens dat het ook echt van je eigen inzet en instelling moet komen. Niks komt zomaar, daar moet je wat voor doen. Ik had mezelf tot doel gesteld het gewoon eens een jaar te proberen, en dan te evalueren. Pragmatisme is ook belangrijk, denk "out of the box", en neem geen onnodige risico's, de stap zelf is al risicovol genoeg.

Een geslaagde emigratie valt of staat toch echt bij een goede voorbereiding. En daarbij hoort ook een soort van analyse van waar in de VS je wilt gaan wonen. Veel mensen zijn gefixeerd op New York of Los Angeles, maar beseffen niet dat daar een flink prijskaartje aan hangt, of beseffen onvoldoende hoe groot het verschil met andere plekken is. Dat wil ook weer niet zeggen dat je op het platteland van Kansas moet gaan zitten, maar het zijn wel dingen waar je over na moet denken. Ook heb ik gezien dat men meteen na aankomst in Amerika een mooie auto of huis wil hebben, terwijl dat misschien iets zou moeten zijn dat je wellicht op een later moment zou moeten doen.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer