Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wel of niet zelf kiezen bij ophalen huurauto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Turbotrent
Amerikafan

Wel of niet zelf kiezen bij ophalen huurauto?

Bericht door Turbotrent »

* Note mod (Marco): afgesplitst van het topic Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf 2010 en wel na het bericht: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17#p751017

Frasi schreef: Waarschijnlijk vanwege de one-way kon ik niet zelf kiezen
Is dat standaard zo? Ik ga namelijk mijn huurwagen ook in SFO ophalen en afleveren in Las Vegas en had toch op keuze gehoopt :cry:
Frisco
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? Deel 2 reviews vanaf

Bericht door Frisco »

Ik ben bang van wel, vorig jaar bij onze one-way (Phoenix- San Francisco) hadden we ook geen keuze.
Kregen we een Jeep Compass mee.
AmericanNoob
Amerikafan

Bericht door AmericanNoob »

Vorig jaar huurde ik in Arizona en bracht de auto terug in Nevada, mocht toen gewoon een auto uit het rijtje kiezen (Standard SUV). Was op Phoenix trouwens, en bij Dollar
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Turbotrent schreef:
Frasi schreef: Waarschijnlijk vanwege de one-way kon ik niet zelf kiezen
Is dat standaard zo? Ik ga namelijk mijn huurwagen ook in SFO ophalen en afleveren in Las Vegas en had toch op keuze gehoopt :cry:
Twee jaar gelden huurde ik preceis andersom: ophalen in Las Vegas en inleveren in Los Angeles. Toen schreven ze op de huurpapieren "must take Californian plates", oftewel ik mocht alleen een auto kiezen (Standard SUV) met Californische nummerplaten. Omdat er geen Standard SUV van stond wilde de dame eerst van allerlei andere auto's meegeven, maar uiteindelijk (na 50 minuten) kwam er een GMC Acadia binnen rijden :thumbup:

De auto die ik nu heb heeft platen uit Michigan. Waarschijnlijk dat ik hem al een stukje op weg help naar zijn thuislocatie.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Turbotrent
Amerikafan

Re: Wel of niet zelf kiezen bij ophalen huurauto?

Bericht door Turbotrent »

Zou wel jammer zijn, ik heb er speciaal voor gekozen om de auto te gaan ophalen in de luchthaven omdat ik dacht dat er dan meer kans op keuze op zou zijn. Nu ja, we zullen maar het beste hopen :thumbup:
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

Dus er is meer kans om uit meerdere auto's te kiezen wanneer je in dezelfde staat ophaalt en inlevert? (wij de auto in SF ophalen, en in LA inleveren..)
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Toen wij in Phoenix huurden met afgifte in Denver konden we niet kiezen omdat er geen enkele midsize suv stond.
Maar of je dat als algemene regel kan stellen, dat betwijfel ik toch.
Groetjes,
Carine
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Turbotrent schreef:Zou wel jammer zijn, ik heb er speciaal voor gekozen om de auto te gaan ophalen in de luchthaven omdat ik dacht dat er dan meer kans op keuze op zou zijn. Nu ja, we zullen maar het beste hopen :thumbup:
Er is geen vastgestelde regel die zegt dat je bij een one-way niet mag kiezen en bij een rondje wel. Beide situaties komen voor en het is heel moeilijk om op voorhand in te schatten wat het in jouw geval zal worden. ;-)

Om je onze situatie even te schetsen, al 4 keer one-way:
PHX - SFO niet mogen kiezen
PHX - LAS niet mogen kiezen
PHX - LAS niet mogen kiezen, maar wel eerst een Ford Escape gevraagd én die ook gekregen
DEN - LAS keuze uit 2, maar wel uit een rij speciaal voor one-way. Mensen na ons huurden zelfde type maar deden een rondje en hadden een lange rij om uit te kiezen.

Mijn idee zou dus zijn dat in het geval van een one-way vaak auto's meegegeven worden die naar de eindbestemming moeten. Maar als je hier wat op het forum leest is dit zeker niet altijd het geval. De ene kan uit veel modellen kiezen, de andere niet. Het hoeft ook niet altijd in je nadeel te zijn. Wij huurden dit jaar een Midsize SUV en kozen uiteindelijk een spiksplinternieuwe (3 mijl op de teller) Dodge Durango die volgens mij in een klasse hoger valt.
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik kon gewoon kiezen uit minstens 5 modellen bij de one-ways die ik gehuurd heb. Dat waren allemaal op vliegveld locaties.
2007: CVG (Cincinnati) - MCI (Kansas City)
2008: SFO (San Fransisco) - MCI (Kansas City)
2012: DCA (Washington DC) - MCI (Kansas City)

Was allemaal bij Alamo/National
CherokeeWarrior
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door CherokeeWarrior »

In Salt Lake City - Alamo heb ik de afgelopen 3 jaar geen eigen keuze gehad bij de Mid en Full-Size SUV's... bij navraag gaven ze ook toe dat ze lokaal werken met een eigen verhuurbedrijf en een hele beperkte keus hebben voor de one-way rentals.
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)

Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
AlieNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AlieNL »

One way: Seattle airport - San Francisco Airport.
Midsize SUV bij Alamo. Geen wachtrij bij het ophalen van de auto en we konden uit zo'n 10 auto's kiezen. We werden ook niet gebonden aan auto's uit een bepaalde staat, ondanks dat we 'm in California weer inleverden.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Vakantie 2012: ophalen in Denver - inleveren in Houston :arrow: zelf uit mogen kiezen
Vakantie 2011: ophalen in Orlando - inleveren in Miami :arrow: zelf uit mogen kiezen (maarja, wel beide in Florida dus)
Vakantie 2010: ophalen in Chicago - inleveren in Atlanta :arrow: zelf uit mogen kiezen
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
PENPE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 54
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Vanaf het moment dat Alamo de "choice-line" introduceerde hebben wij altijd zelf onze auto uit kunnen kiezen op MCO , TPA en LAS :thumbup:

Inmiddels voor onze komende trip van volgende maand nu v/h eerst een auto gehuurd bij Hertz, het zal mij benieuwen hoe het daar zit met de (eventuele) keuze. Heb geboekt als Hertz #1 Club Gold Member, dan schijnt er van tevoren al een auto voor je gereserveerd te staan :roll:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik denk dat je gewoon 'geluk' moet hebben.
Vorige keer hadden wij een auto met een Hawaii nummerplaat! Toch vreemd he! We hebben de auto toen opgehaald en weer afgezet in Vegas. Was eigenlijk wel gemakkelijk: in het begin vd huurperiode twijfel ik soms of het onze auto wel is op een parking, maar deze keer geen probleem... zoveel Hawaii nummerplaten op het vasteland zie je niet.
O ja, we hebben de auto niet zelf mogen kiezen.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Volgens mij is het vooral afhankelijk van wat er op voorraad is, ik heb van de laatste 5 keer huren 3 keer kunnen kiezen,een keer gewoon gehad wat ik had gehuurd, en een keer een gratis upgrade omdat de gereserveerde klasse er niet was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer