Turbotrent schreef:Zou wel jammer zijn, ik heb er speciaal voor gekozen om de auto te gaan ophalen in de luchthaven omdat ik dacht dat er dan meer kans op keuze op zou zijn. Nu ja, we zullen maar het beste hopen

Er is geen vastgestelde regel die zegt dat je bij een one-way niet mag kiezen en bij een rondje wel. Beide situaties komen voor en het is heel moeilijk om op voorhand in te schatten wat het in jouw geval zal worden.
Om je onze situatie even te schetsen, al 4 keer one-way:
PHX - SFO niet mogen kiezen
PHX - LAS niet mogen kiezen
PHX - LAS niet mogen kiezen, maar wel eerst een Ford Escape gevraagd én die ook gekregen
DEN - LAS keuze uit 2, maar wel uit een rij speciaal voor one-way. Mensen na ons huurden zelfde type maar deden een rondje en hadden een lange rij om uit te kiezen.
Mijn idee zou dus zijn dat in het geval van een one-way vaak auto's meegegeven worden die naar de eindbestemming moeten. Maar als je hier wat op het forum leest is dit zeker niet altijd het geval. De ene kan uit veel modellen kiezen, de andere niet. Het hoeft ook niet altijd in je nadeel te zijn. Wij huurden dit jaar een Midsize SUV en kozen uiteindelijk een spiksplinternieuwe (3 mijl op de teller) Dodge Durango die volgens mij in een klasse hoger valt.