Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Isis »

Lijkt me wel ja. Dit jaar was het bij Tioga maar ook bij Travelhome was het zo geregeld (twee offertes). :shock: :?:
Misschien kun je het nog terugkrijgen?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Raar... :roll:
Je zou toch denken dat iedere offerte hetzelfde is opgebouwd. Maar goed we hebben de offerte zo geaccepteerd dus daar ga ik nu niet meer moeilijk over doen. Voor de offerte van volgend jaar ga ik wel goed kijken.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik heb nog even nagevraagd bij manlief. Hij zei dat wij nog wel een 'speciale' vroegboek aanbieding hadden. Het personal pakket was ook met korting en dus zo ook met de GPS en de huur kreeg je 15% korting op. Wij hebben voor 31 okt 2011 de reis van dit jaar geboekt. Misschien dat daar het verschil in zit??
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Bij mij was het ook een combi, met vroegboekkorting.
Camper- & pers.inventaris + GPS (halve prijs): 56,00
Misschien was dan uiteindelijk de gps wel voor niets.
Wij boeken altijd voor 31 oktober :mrgreen:
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Checklist afhalen camper

Bericht door USAtraveller2013 »

Onderstaande checklist kwam ik op een duits forum tegen met betrekking tot camperverhuur. Ik heb geprobeerd deze zo goed mogelijk te vertalen. Voor zover ik heb kunnen zien, ben ik zo'n lijst nog niet op dit forum tegengekomen. Ik vind deze checklist in ieder geval handig en zal deze meenemen als wij onze camper volgend jaar gaan ophalen.... :thumbup:

voertuig:
Banden (profiel) (afhankelijk van geplande kilometers)
reservewiel
CD-speler of radio / cassette recorder
Uitlaat (lawaai)
Kilometerstand
Buitenverlichting en koplampen
Volledigheid van de belangrijkste gas-indicator
Brandstofmeter
Functie Cruise Control
Airco in de camper

Woonoppervlakte:
(Water)vlekken op inrichting/bekleding
rolgordijntjes, horgordijntjes, vergrendeling ramen
Functie van het dakraam
Badkamer ventilator
Binnenverlichting
Plafond in bestuurderscabine
Deurslot koelkast
Deurslot magnetron
Waterpomp
Functie koelkast en vriezer
Functie van verwarming en airconditioning
Functie oven en kookplaat
Magnetron-functie
Functie tv en dvd-speler
Functionele rook-en gasdetectoren
Onderzoeken matrassen (ook in de alkoof)
controleren op ongedierte in camper

Voorzieningen: Volledigheid en conditie
Riool Tube (waterslang) - uittrekken (vaak defect)
Soepele werking en het functioneren van de riolering
Functie slide-out controleren
Waterslang controleren (water)
Adapter voor elektrische aansluiting
Wiggen
Functie buitenverlichting
Functie buitenstopcontact
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Goeie lijst voeg eraan toe Degelijheid van de Luifel (indien aanwezig) werking slide out (wordt meestal wel getest)
Koelkast test even of het rekje waar je melk enzo inzet ook vastzit.. wij moesten even terug toen bij Supermarkt bleek dat het eruitviel... 9 schroeven erin en klaar 8)
Of er een extra accu voor starten inzit (als je de accu leegmaakt met andere zaken is er soms een speciale start knop ... hoe heet zoiets.

De werking van indicator lampjes van div tanks komen we steeds weer achter dat die niet zo zuiver werken... mn de black water omdat er net een stukje papier oid voor kan zitten.. blijft op vol. Dumpen als je net aankomt kan helpen maar niet altijd afdoende.
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Hallo,

Wij gaan over 4 dagen naar Denver en hebben een 19-22 ft gehuurd bij Road Bear , en ik had nog een paar vraagjes :
- ik lees 1 pagina terug dat bij RB standaard de toaster, coffeemaker en campingstoelen bij de Convendience kit zit.
Die kit hebben we ook genomen, en zie een toaster staan, en een coffeemaker, maar geen campingstoelen. Hoe zit dat dan ?
We gaan bellen met RB of we de camper al om 8:00 u 's morgens op mogen halen en daarna staat Bass Pro op het programma, ( vinden we een fantastische winkel),
aangezien ik ervan uitging dat de stoelen gehuurd moeten worden ( bij CA was dat de afgelopen keren 10 a 12 dollar geloof ik voor de hele periode) kopen we liever zelf stoelen voor 14 dollar bij de Bass Pro Shop. Maar mochten we de camper niet vroeg kunnen halen dan gaan we eerst naar de Bass Pro dus wil ik graag weten of er nou stoelen bij zitten of niet ?
- in de convenience kit zit ook de comforter, cover for comvorter, sheet, pillow, pillow protector, pillow case. Als ik voorgaande berichten goed lees dan is de comforter een dekbed toch ? Verder zullen we denk ik daar moeten kijken of de sheet ( onderlaken) niet teveel verschuift en anders toch gewoon een hoeslaken aanschaffen bij de Walmart, en evt een deken voor de koudere nachten ? of is het dekbed warm zat ? In Yellowstone is het toch best frisjes 's nachts ?
- toen we in 2006 een CA C23-25 camper hadden kregen we een verloopstekker mee voor 30 amp naar 50 amp, daar moeten we dus ook om vragen bij RB ?

Trouwens, bedankt voor alle tips op deze topic en de booschappenlijst topic, wel 2 x met een camper op pad geweest in de USA, maar herinneringen vervagen soms ;-)
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De stoelen kun je huren bij Roadbear zitten er niet standaard bij. Volgens mij is huren 15 dollar per periode.
Wij krijgen altijd 2 tweepersoons dekbedden mee. Maar ik weet niet of dat standaard is. Wij kopen vaak een extra comforter bij de Walmart voor ongeveer 25 dollar. S nachts kan het inderdaad al behoorlijk koud zijn. Het dekbed bij Roadbear is vaak toch wat dunner. Het onderlaken ligt inderdaad nogal los, dat is ook een gewoon los laken zonder elastiek. Wij hebben nooit een verloopstekker mee gekregen bij roadbear. Of het moet de verloop stekker van een ander formaat zijn. Hoe leg ik dit nu weer uit :mrgreen: Maar goed op onze 3 reizen hebben we dat ding nooit hoeven gebruiken.

Veel plezier alvast. Wij mogen over 5 weken weer. :D
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Stoelen voor buiten kosten bij Walmart of andere super $10. Bij RB zitten ze niet in het pakket. Overigens als je ze inlevert gaat RB ze doodleuk verhuren dus ik zou ze weggeven op de laatste camping.
Je krijgt inderdaad 2 - persoons dekbedden mee. Voor de kids was dat dus heel groot ik vond het voor ons 2 niet zo groot. Vlg keer vraag ik een tweede mee gewoon omdat ik gewend ben om een eigen dekbed te hebben. Anderzijds hadden dekbed niet veel nodig.. :) Ik zou er gewoon een extra vragen omdat je anders snel koud hebt ofzo.

Verloopstekker is een adapter voor op campings (niet de wereld stekker voor binnen); soms hebben ze daar een andere stekker dan degene die buiten op het snoer zit. Wij kregen deze nu ook mee. Het is geen stekker van 30-50Amp. Want meestal is op de camping een knopje in de 'elektradoos' waar je of de 30 of de 50 Amp schakelaar omzet.
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Okay, bedankt voor de tips ! We gaan een extra dekbed vragen.

RB gebeld en we mogen vrijdag de camper al om 7 uur ophalen, helemaal super !
Nou liever morgen geen vliegtuigbom bij Pier C .... ;-)
1991 au-pair Chicago
2000 TX, CA,NV, IL
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

de kans dat het 2x in 1 wk gebeurt is heeeeel klein.
Fijn dat je vroeg op pad mag. Boodschappen doen bij Kings Sooper halve Wall Mart (partner City Market zoals in Moab) (als het tenminste Denver was waar je start ... ff vergeten). Wij hebben daar eigenlijk alles gehaald. Kijk of de Weber BBQ er nog staat bij RB want dan hebben wij die ook gehad en weer ingeleverd. Verder namen wij al zout/ peper/ Alu en plasticfolie, aanmaakblokjes, kooltjes .... daar mee en keukenrol etc. Alles dat dicht is vertrouw ik wel, of als het geen eten is.
Geniet van je reis!!!!!!!!!!
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Wie weet hoe het precies zit met de El Monte locatie in Seattle? Ik las op het forum dat er alleen een locatie is in bellingham ( 180 km verderop), bij de offertes die we deze week gevraagd hebben werd ons verteld dat er helemaal geen El Monte is in Seattle, maar zojuist kwam ik op de site van El Monte het volgende tegen:

Areas Served
El Monte RV located in Seattle, WA is proud to serve its customers in the greater Seattle-Tacoma metropolitan / Puget Sound area including communities such as Bellevue, Kirkland, Redmond, Renton, and more.
Proximity to Major Airports
El Monte RV Rental's Seattle rental location is conveniently located only 15 minutes away from the Seattle-Tacoma International Airport (SEA).

link: http://www.elmonterv.com/en-us/rent/whe ... /?locID=65
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja zo te zien zijn er 2 locaties. Een bij de grens met Canada nabij Vancouver en een onder Seatle. Zo te zien is dat inderdaad niet ver van het Int Airport. Goed in de gaten houden waar je dan je huur afsluit!!! dat scheelt wat km-ers
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

El Monte RV Rentals, 27802 Pacific Highway S, Federal Way, WA 98003 is vooral voor de lokale markt er is maar een beperkt aantal campers/modellen aanwezig, er is geen shuttleservice en waarschijnlijk kan je er alleen een kale camper huren dus geen camper en personal kits.
Weet niet of je er vanuit Europa wel kan huren.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Hoe zit het met de borg bij Moturis. Wordt deze daadwerkelijk afgeschreven of alleen on-hold gezet?
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
PieterP
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door PieterP »

Nee hoor, bij Moturis wordt niets afgeschreven.
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Bij mijn weten gaat ie wel door naar de CC maatschappij want soms hebben mensen wel dat ze daarna even geblokkeerd worden. Maar ik weet het eigenlijk niet zeker. Wij verruimen altijd vorodien even het max per dag.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Bij Roadbear wordt hij niet afgeschreven maar "geblokkeerd" op je creditcard. Je kunt dat geld dan niet meer gebruiken tijdens je vakantie. Ik weet niet hoe dat bij Moturis is.
San & Ien
Amerikafan

Bericht door San & Ien »

Ok, dank voor jullie reacties. :thumbup:
De limiet is hoog genoeg hoor, maar ik was er gewoon benieuwd naar. Bij Apollo werd het wel gewoon afgeschreven. Vandaar!
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
greetje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door greetje »

Graag zouden wij een a-classe camper huren voor komende zomer 2013. Omdat we van Salt Lake naar Seattle rijden, valt Road Bear af. Ook el Monte is niet aantrekkelijk , want de inlever- locatie zoals ik eerder op het forum vroeg is in Bellingham en niet zoals ik hoopte in Seattle zelf. Dit is alleen voor Amerikanen :? Overigens is de AF34 van El Monte onze grote favoriet( met een stapelbed) maar die wordt weer niet vanuit Salt Lake verhuurd( anders hadden wij misschien nog wel Bellingham overwogen)

Zover ik nu zie, blijft alleen de K-32S van Moturis over. Wij gaan met 4 kinderen, ( 9,11,13,15 jaar ( pubers...) en ons leek het erg klein. Heeft er iemand ervaring met deze camper, kan je er ook een luchtbed in kwijt ofzo ?
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer