Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fraude Mastercard rondreis Westcoast

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TineL
Amerikafan

Re: Fraude Mastercard rondreis Westcoast

Bericht door TineL »

Wij hebben maar 1 creditcard, en onze gewone bankkaarten waren zoals alle Belgische kaarten geblokkeerd voor buiten Europa. Maar nu lijkt onze Mastercard af en toe weer te werken en wordt ze terug aanvaard, en kunnen we wel geld afhalen.
Tot nu toe konden we gewoon cash betalen bij de hotels en vroegen ze niet achter een creditcard, oef!
We zijn trouwens niet gebeld, en op onze kaart staat ook geen enkel telefoonnummer.
We hebben via payphone proberen te bellen, maar toen we uiteindelijk iemand aan de lijn kregen, wilde die ons terugbellen.we hadden geen geld meer op k ze gsm, dus die heeft nooit gebeld.
Gisteren was niet zo'n fijne dag :wink:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja.. goed dat het goed gekomen is. Maar, het is op zijn minst wel een beetje onvoorbereid te noemen om met een lege prepaid GSM en bankpasjes die niet in de US werken op vakantie te gaan. En wellicht toch maar een Visa aanvragen voor de volgende vakantie?

Roel.
plume
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door plume »

Ik heb dus gebeld met de ING waar mijn Mastercard is uitgegeven, met de opmerking dat wij binnenkort naar Amerika vertrekken en of ze dat even konden noteren voor mij.
Ik kreeg dus als antwoord dat dit niet meer gedaan werd, wel kon je je mobiele nummer doorgeven, zodat je bij blokkade direct gebeld zou worden. Je krijgt dan een tijdelijke blokkade en wordt, na een telefoontje naar hen, weer gedeblokkeerd. Lekker omslachtig. Gelukkig beschikken wij over 2 creditcards, zodat we niet gelijk in de problemen komen.
De ING denkt met je mee tenslotte :crazy:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook wij hebben 2 credit-cards, 1 bij de Frieslandbank en 1 bij de Rabo. Op onze eerste dag in mei 2012 zijn beide binnen 5 minuten na elkaar geblokkeerd door onze banken wegens twijfelachtige betalingen. De mijne had ik al een keer of 3 gebruikt voor kleinere bedragen, maar toen we bij de Walmart 250 dollar moesten afrekenen werd mijn kaart geweigerd (blokkade). Met de andere kaart ( van manlief) lukte het wel, maar die werd dus direct na deze aankoop geblokkeerd. De blokkade van de Rabo ging er pas de volgende dag af (nadat we belden) en de andere kaart deed het na een uur wel weer, maar we hadden een mail dat we direct contact op moesten nemen met Mastercard. Nadat we ook daarheen hadden gebeld hebben we verder geen problemen meer gehad.

Ga er dus niet van uit dat je aan 2 credit-cards voldoende hebt. Zodra je boven een bepaald bedrag komt, worden ze zomaar geblokkeerd en kan je gaan bellen.

Volgend jaar ga ik toch proberen om het van tevoren te regelen, het was niet de eerste keer dat mijn kaart geblokkeerd werd bij een groter bedrag.
Laatst gewijzigd door lyan op 27 aug 2012, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

Ik ga volgende week weg en heb ook een cc van ING, heb ze gemaild, maar ze doen er verder niets mee. Als ie geblokkeerd wordt moet ik maar bellen/mailen. Beetje vaag... :roll:
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

Op de achterkant van je kaart staat een telefoonnummer voor vermist/gestolen, die heb ik toen gebeld, en daar werd precies genoteerd tot wanneer we in Amerika verbleven. Misschien is het een idee om daarheen te bellen?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Dus op de kaart die je kwijt bent staat een telefoonnummer die je moet bellen als je hem kwijt bent? hmmmm
lyan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door lyan »

@Dejavu: Je kan het nummer ook vast vinden op de website van Mastercard :) de mijne was niet gestolen en bovendien stond het nummer ook in de mail, alleen toen was de kaart tijdelijk geblokkeerd. Sommige mensen schrijven die nummers ook op :) voor het geval dat ...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ga er dus niet van uit dat je aan 2 credit-cards voldoende hebt. Zodra je boven een bepaald bedrag komt, worden ze zomaar geblokkeerd en kan je gaan bellen.
Kunnen ze zomaar geblokkeerd worden, wel een nuance.

Heb met mijn rabocredit card in Vegas op een dag bij flink wat verschillende winkels kleren gekocht, i-pad aangeschaft en hotel betaals en gegeten met een creditcard. Nergens last van.
Jammer dat het gebeurd is, maar voor het gros van de vakantiegangers zal er niets fout gaan.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Omdat het ons ook al gebeurd is dat één van onze kaarten werd geblokkeerd heb ik vanavond met Mastercard (via SNS Bank) gebeld.

Ik heb gevraagd hoe de situatie op dit moment was.
Men heeft een aantekening gemaakt hoe lang we in de USA zijn. Ik heb mijn mobiele nummer doorgegeven en bij geval van twijfel zou men ons bellen.
Onze kaarten worden in ieder geval niet geblokkeerd als men geen contact heeft gehad met ons.

Ik hoop dat dit goed gaat :P

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

De credit card companies gebruiken computertoepassingen om het gebruik te volgen. Lijkt op "profiling".
Toen mijn VISA card een tiental jaar geleden gekopieerd was in een restaurant in Frankrijk gingen er na een tweetal maanden ineens een 20 tal transacties door voor een totaal bedrag van 1000 Euro : dit werd opgepikt en kaart onmiddellijk geblokkeerd en ik werk ook onmiddellijk gebeld met de vraag waar ik was, en of ik mijn kaart in de voorbije uren gebruikt had.
Ik was wel degelijk tevreden dat dit zo liep : gans het boeltje is overgemaakt aan Interpol : er zat een bende achter.

Verder in al mijn reizen, privé en zakelijk, nog nooit problemen gehad : klaarblijkelijk vinden ze het nu wel normaal dat ik in verschillende landen "opduik".

Wel is verleden week mijn Amex card gecanceled : wegens een verdachte transactie op internet : ik had 2 tickets voor een museum in Parijs gekocht.
Resulaat : nieuwe kaart met nieuwe nummer : zodat ik overal in mijn profiel de kaartnr moet veranderen.

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

lyan schreef:Op de achterkant van je kaart staat een telefoonnummer voor vermist/gestolen, die heb ik toen gebeld, en daar werd precies genoteerd tot wanneer we in Amerika verbleven. Misschien is het een idee om daarheen te bellen?
Thanks voor de tip, zal donderdag even bellen. Vind het zo'n onzin dat ING moeilijk doet...
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Bij een blokkade van een Masterdcard van de ING kan je de volgende nummers bellen:
0031-582952833 van 7 uur tot 24 uur Nederlandse tijd.
of 00319000933 24 uur bereikbaar.
Deze werden mij gegeven door de ING toen ik hen belde.
plume
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door plume »

Suusje ik hoor graag de reactie van de ING wanneer jij gebeld hebt, of dat dezelfde is die ik kreeg, dat ze het dus niet meer noteren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer