Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel II)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)

Bericht door Pascal »

ja, hallo, hoeveel keer kan ik het zeggen... :roll:

het ganse verhaal? ok hier komt ie

We hebben op reis naar Miami een overstap in Lissabon, bij de gate aangekomen, ruim op tijd, zitten we te wachten. De gate ligt aan het eind van de terminal. Een deel ervan is afgeschermd, wanneer de tijd daar is om te boarden komt er meer airline volk toe. En gaat die afgeschermde zone open. Iedereen moet zijn ESTA goedkeuring tonen en zijn boarding pass. Nadien volgt nog een extra screening van de handbagage, al is dat niet voor iedereen, ze nemen gewoon iemand nu en dan uit de rij.

Inderdaad volgens de site hoef je het niet af te drukken en/of bij te hebben, maar als ze d'er in Lissabon om vragen, wat ga je dan zeggen, net zo'n uitleg als hier maar dan in vloeiend Portugees? Veel kans dat je blijft waar je bent!

Maar in elk geval heerlijk om zo in twijfel getrokken te worden. :angry1:
Precies of ik ga hier dingen uit mijn duim zuigen om interessant te doen. :thumbup:
Monique1970
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Monique1970 »

Monique1970 schreef:Heb een vraagje: heb 3 weken geleden esta aanvraag gedaan en toestemming gekregen, toen ik deze week besloot om toch maar uit te printen werd het nummer niet gevonden, ook niet op naam en paspoortnummer etc.
toen ik het opnieuw wilde gaan aanvragen stond er dat er voor deze persoon al een aanvraag bestond, ik kon t dus opnieuw doen ( en opnieuw betalen) maar dan kwam de huidige te vervallen, terwijl ik die niet gevonden krijg. Weet niet wat ik moet doen, iemand hier ervaring mee.....?
Ik heb uiteindelijk met hulp van mijn reisorganisatie via de esta site een mail met mijn gegevens naar esta gemaild, bleek dat ik de verkeerde geboorte datum had vermeld, daarom kon mijn aanvraag niet worden gevonden, moest opnieuw aanvragen en betalen, is nu gelukkig in orde.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

@Pascal

Maar had iedereen op die vlucht dat ding dan ook bij zich? Wat een rare gang van zaken zeg, ik heb daar ook nog nooit van gehoord.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik had het verhaal de eerste keer ook al door, maar als jij zegt dat ze je ESTA vroegen, dan stel ik mij gewoon vragen bij hun werkwijze. Het is nu eenmaal niet vereist dat je het bij hebt. Het lijkt me dus ook dat er enorm veel mensen waren die het niet bij hadden dan? Zelf heb ik het meestal wel érgens zitten, maar goh, als je dat niet verwacht... Oh en trouwens, ik trek je niet in twijfel hoor, het kwam gewoon een beetje raar over. Mensen kunnen zich al eens vergissen, dus de kans dat het een misverstand was, die was bestaande.

En ja als ik dat ding dus niet bij heb & ze vragen er om, wat dan? Ze kunnen het niet eisen, hoe zou het dan verder gaan? Mag ik dan niet mee? Terwijl ik toch in het systeem sta? Volgens mij maakte het dus ook niets uit of je dat nu bij had of niet...
Reisblog: thisisfraa.be
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

Dag iedereen,

Ik heb een vraagje en mogelijk probleempje met onze ESTA-aanvragen. Wij hebben deze aangevraagd zondagnamiddag, maar hebben geen e-mail gekregen met onze groeps-identificatienummer of andere informatie. Het bedrag (28 USD) is wel van onze mastercard gegaan, dus dat is in orde. Nu wou ik bekijken hoe het zit met onze aanvragen, maar aangezien we onze identificatienummer niet hebben, heb ik gevraagd of ze deze naar het e-mailadres van mijn vriend opsturen. Ik heb dit al twee keer gedaan, maar nog steeds geen e-mail te zien... Nu begin ik me dus wel zorgen te maken. Is het normaal dat dit zo lang duurt? Kan ik ergens naartoe bellen om de situatie na te vragen of uit te leggen?

Alvasat bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Je krijgt toch een nummer te zien zodra je het ingediend hebt? Heb je dit niet opgeschreven? Bij mijn weten krijg je namelijk geen email. Tenzij dit veranderd is sinds mijn laatste aanvraag.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Nope, geen email. Ik maak meestal een PDF print van de webpagina (via Google Chrome gaat dit heel simpel). Zonder je Application number kan je dus ook je aanvraag niet meer inzien of wijzigen nadien lijkt me, want je hebt die samen met je geboortedatum & paspoort nummer nodig om in te loggen.
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

Ja wij hebben dat nummer natuurlijk niet genoteerd... stom! Ik zal het waarschijlijk werl terugvinden in de geschiedenis van onze laptop, die pagina zal daar nog staan. Ik weet wel dat er niet meteen 'aanvraag geacppteerd' op het scherm kwam, maar 'in verwerking'.

Wat die e-mail betreft: ik las ook dat je dat niet krijgt. Op de website van ESTA kan je dit echter aangeven: je vult de gegevens in en je klikt op 'ik ken mijn groepsidentificatie-nummer niet', en dan komt er op het scherm dat de gegevens verstuurd worden naar het opgegeven e-mailadres. Maar dit is dan niet zo? Mijn vriend heeft ondertussen wel een mailtje gestuurd naar de helpdesk.

Waarschijnlijk is alles wel in orde, ik zou niet inzien waarom onze aanvrag niet goedgekeurd zou worden, en je hoeft toch ook geen afdruk mee te nemen? (ik wou dit wel doen, maar soit).

Een andere optie is om opnieuw de ESTA-aanvraag te doen, of is dit niet mogelijk? (dan betaal je natuurlijk wel dubbel).
Stress! :-)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Als je ESTA in orde is & je wil opnieuw een ESTA aanvragen met het zelfde paspoort nummer, dan zal hij hoogst waarschijnlijk een foutmelding aan geven. Je kan volgens mij namelijk niet 2 ESTA's aanvragen met één paspoort nummer :)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

lau_j schreef:Op de website van ESTA kan je dit echter aangeven: je vult de gegevens in en je klikt op 'ik ken mijn groepsidentificatie-nummer niet', en dan komt er op het scherm dat de gegevens verstuurd worden naar het opgegeven e-mailadres. Maar dit is dan niet zo? Mijn vriend heeft ondertussen wel een mailtje gestuurd naar de helpdesk.
Heb je wel alle gegevens exact zo ingevuld als bij de aanvraag? Dus ook hetzelfde emailadres gebruikt als bij de aanvraag? Verder kan het natuurlijk zo zijn dat je bij de aanvraag een foutje hebt gemaakt in bijv. het emailadres. Dan zul je het niet op deze manier kunnen opvragen en zul je ook geen mail ontvangen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Fraa schreef: Zonder je Application number kan je dus ook je aanvraag niet meer inzien of wijzigen nadien lijkt me, want je hebt die samen met je geboortedatum & paspoort nummer nodig om in te loggen.
Je kunt ook zonder dat nummer je aanvraag controleren of wijzigen. Kies op het eerste scherm voor de rechtse optie Een aanvraag opvragen/Retrieve application en op het tweede scherm voor de linkse Eén aanvraag opvragen/Retrieve one application. In het derde scherm moet je dan paspoortnummer, geboortedatum, achternaam en voornaam invullen.

Succes en fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Fraa schreef:Je kan volgens mij namelijk niet 2 ESTA's aanvragen met één paspoort nummer :)
Jawel, dat kan wel (en soms moet je wel, bijvoorbeeld als je ESTA verloopt vlak voordat je op reis gaat), maar er verschijnt dan wel een waarschuwing.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ah op die manier, ja dan kan het wel.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Fraa schreef:Ah op die manier, ja dan kan het wel.
Niet alleen dan. Het kan altijd.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik doelde op die specifieke situatie, waarom zou je anders een 2de ESTA registeren...
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

dimona schreef:@Pascal

Maar had iedereen op die vlucht dat ding dan ook bij zich? Wat een rare gang van zaken zeg, ik heb daar ook nog nooit van gehoord.
Iedereen voor ons, wijzelf inclusief, doken diep in onze handbagage om een print te zoeken van de ESTA.
Hoe het er na ons aan toeging en of ze mensen aan de kant gezet hebben die geen afdruk bijhadden :dontknow:
Wat ik me nu wel bijkomend herinner, was dat ze nadat je je print had laten zien, ze je naam afkruisten op een lijst.

Was er misschien ergens iemand doorgelaten terwijl er geen ESTA goedkeuring was? Langs de andere kant, dan moeten ze niet iedereen controleren, ze kunnen bij het boarden dan gewoon die persoon opzij nemen.
Het zal wachten zijn op iemand die ook via Lissabon naar Miami vliegt en misschien dezelfde situatie meemaakt en wat wijzer wordt. :idea:
swordsman
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door swordsman »

Dag allemaal,
ik zit met een probleem rondom ESTA. 31 augustus ga ik naar Canada op uitwisseling voor 4 maanden. Nu had ik al vorige maand mijn vlucht geboekt, maar kwam er vandaag pas achter dat je ESTA moet aanvragen als je via de VS reist. Mijn vlucht gaat zowel op de heen- als terugweg via Philadelphia. Helaas is de terugreis meer dan 90 dagen nadat ik weer voet zet in de VS. Ik heb het idee dat mijn rijkelijk late ontdekking van ESTA me op de een of andere manier de das om gaat doen. Daarom mijn vraag aan jullie voor advies in deze situatie. Wel heb ik inmiddels ESTA aangevraagd en toestemming gekregen.
Alvast dank!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vond wat (weinig hoopgevende) informatie op deze site:

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/t ... ID=2090657

Als ik nu even denk in "snelle" oplossingen, dan zal het wellicht mogelijk zijn om de heenvlucht op ESTA te doen en dan te proberen vanuit Canada een transitvisum aan te vragen voor de terugreis (of nog gemakkelijker: proberen je vlucht te wijzigen). Ik neem aan dat je voor Canada een geldig visum hebt?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

De USA doen niet aan transitvisa.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties