Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routekaartjes maken.......opmerkingen/mededelingen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

hekkie schreef:
Bart40 schreef:Hoe doen jullie dat? Save je de kaart als afbeelding en dan met een fotoprogramma aan de gang?
Het kaartje kun je in een gewenst formaat saven als "webpage". Er worden dan een paar bestandjes aangemaakt waaronder een "gif"-bestandje van de routekaart. Er komt geen fotoprogramma aan te pas.

Gr. Marjan
Hoe kleuren jullie dan die route in op die plaatjes?
Ik ga zo weer fijn werken Marjan dus ik lees het morgen wel. Ben wel heel benieuwd hoe het allemaal werkt.
Ik denk wel dat jullie met alle liefde :wink: er voor mij ook 1 willen maken hoop ik tenminste maar we gaan niet altijd de korste weg.
Bv van Montreal naar Old Forge (in de staat New York) zou je volgens de routeplanner westelijk moeten gaan richting Toronto en daar ergens zo halverwege de grens over naar beneden maar wij willen via Lake Placid.
Een wat gecompliceerdere route dus.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bart40 schreef:Ik denk wel dat jullie met alle liefde :wink: er voor mij ook 1 willen maken hoop ik tenminste maar we gaan niet altijd de korste weg.
Bv van Montreal naar Old Forge (in de staat New York) zou je volgens de routeplanner westelijk moeten gaan richting Toronto en daar ergens zo halverwege de grens over naar beneden maar wij willen via Lake Placid.
Een wat gecompliceerdere route dus.
Hoi Bart,

Als je een routekaartje wilt laten maken, kun je je aanvraag alleen in dit topic plaatsen. Wacht er niet te lang mee omdat je al spoedig vertrekt. Het topic is nl niet altijd "open" voor het aanvragen van een routekaartje. Dit kan per dag wisselen.

Kijk voor een voorbeeld eens onder een geplaatst kaartje . Je zet de overnachtingsplaatsen onder elkaar. Reis je via een "speciale" route, zet dat dan achter de plaats, evt. tussen haakjes.

Voorbeeld:
dag 11 - Montreal
dag 12 - Old Forge (via Lake Placid)

Op die manier is het eenvoudiger om de route te maken. Alle "zwarte" tekst in het topic is van de aanvrager en alle "blauwe" tekst en/of nummering is van de maker van het routekaartje.
Hoe kleuren jullie dan die route in op die plaatjes?
Ik ga zo weer fijn werken Marjan dus ik lees het morgen wel. Ben wel heel benieuwd hoe het allemaal werkt.
We kleuren de route niet in, want dat doet het programma zelf. Je geeft een aantal plaatsen op in een bepaalde volgorde en S&T "kleurt" dan zelf de opgegeven route.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jef schreef:Hoi, hoi,

Jullie hebben een prachtig kaartje gemaakt voor mijn broer. Nu blijkt hij op 1 punt zijn route te hebben veranderd:

In plaats van: 13 Kanab-Monument Valley (route bovenlangs), rijdt hij nu van Bryce naar Capitol Reef/Hanksville naar Monument Valley.

Ik durf het bijna niet te vragen :oops: , maar zou het mogelijk zijn om deze wijziging door te voeren ?

http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 0287#70287
Hoi Jef,

Ik heb het routekaartje voor je broer inmiddels aangepast. Doe hem de groeten en wens hem veel plezier ermee.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Anita (panita),

Ik heb je routekaartje geplaatst en achter de plaatsen de betreffende wegnummers vermeld.

Succes ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Nel (Girl_2004),

Het routekaartje voor je vriendin heb ik geplaatst.

Het begin in New York en het eind van de reis in Florida, heb ik niet meegenomen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

hekkie schreef:Hoi Jef,

Ik heb het routekaartje voor je broer inmiddels aangepast. Doe hem de groeten en wens hem veel plezier ermee.

Groetjes Marjan

Bedankt Marjan !
Laatst gewijzigd door Jef op 22 aug 2006, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Hoi Marjan

hardstikke bedankt voor je snelle service namens iedereen. Nogmaals erg tof van je dat je dit voor iedereen doet.

Groetjes,

(volgend jaar ga ik zelf, maar dan alleen naar Vegas dus geen route te maken)
Groetjes, Nel
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik heb de kaart van het gebied gedownload en daarin met PS zitten prutsen, best aardig resultaat. Maar jullie systeem is volgens mij makkelijker maar je wil toch wat klooien :wink:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Petra (johnpetra),

Een nieuw routekaartje heb ik inmiddels geplaatst incl. de afstanden in mijlen.

Veel plezier ermee en een fijne vakantie met jullie viertjes.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

peter1953 schreef:Een tijdje terug,op 31 maart om precies te zijn ,heb ik gevraagd om voor mij een routekaartje te maken van de route die wij van plan waren te gaan rijden,er waren vraagtekens over de haalbaarheid in de door ons geplande tijd,wel wij hebben de route gereden,en zijn dus van new york via washington ,canada ,the great plains,yellowstone ,grand canyon.las vegas .l.a.naar san francisco gereden,wij hebben in totaal 24 ,waarvan 20 autorij dagen deze route gereden,een afstand van totaal 10130 km.
Ik kan iedereen deze route van harte aanbevelen,als je tenminste een beetje van autorijden houd,wij hebben gezien wat wij wilden zien,zelfs nog meer dan gepland,waarmee overigens niet gezegd dat er in de verschillende steden en natuurparken niet meer te zien was ,en een langer verblijf leuker zou zijn geweest

groetjes peter.
Hoi Peter,

Heel erg aardig van je dat je even laat weten hoe de reis verlopen is. Je hebt inderdaad een hoop kiilometers gemaakt, maar de route was toch haalbaar voor jou ondanks onze twijfels daarover.

Fijn te horen dat je een super vakantie hebt gehad en nogmaals bedankt voor de terugkoppeling.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Fre en Isa schreef:Alvast bedankt om onze naam op te nemen in de lijst van personen die in september naar de States gaan. Ondertussen hebben we wel een weblog gemaakt waarmee we tijdens de reis zullen proberen om het één en ander op te posten. Kan je daarom de link naar onze weblog nog naast onze naam zetten in het lijstje? We vertrekken op 2 september. De url is http://zuidwestusa06.web-log.nl/ Bedankt!
Hallo Frederik,

Ik heb inmiddels zowel de link naar het routekaartje als de link naar jullie weblog toegevoegd. Ik kan me nu al verheugen op jullie liveverslag en zal jullie zeker gaan volgen.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Shabster,

Het routekaartje voor jou en Marc is klaar. De afstanden zijn vermeld in mijlen en de (zuivere) reistijden zijn zonder stops e.d.

Nummer 13 op het kaartje is aan de kust bij San Simeon in de buurt. Dit is ongeveer halverwege tussenn SF en LA, zodat je toch een beeld hebt van de afstanden.

Veel plezier ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Brenda,

Jouw routekaartje is geplaatst met daarbij vermeld de afstanden in kms en de zuivere reistijden.

In december kun je niet via de Tiogapas van Yosemite naar Death Valley, maar moet je "onderlangs" via Bakersfield (nr. 3). Hier zou je evt. ook kunnen overnachten, omdat de afstand toch te groot is om in één keer te doen.

Veel plezier met het kaartje en de verdere planning.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
brendalovesusa
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door brendalovesusa »

Hoi Marjan,

Echt super bedankt voor alle informatie!! Dit is echt helemaal super! Ja zoiets hadden we al begrepen inderdaad dat er grote kans zou zijn dat hij dicht is bedankt voor de zekerheid dat hij echt dicht zal zijn!
groetjes Brenda
Californie here we come!! December 2006
Reisverslag (net opgezet)

http://luitjesusa2006.web-log.nl/reisve ... idwest_usa_/
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Marike (tiggerific),

Jouw routekaartje heb ik inmiddels geplaatst.

De div. dagtochtjes zijn hierin niet meegenomen. Er komen dan teveel nummertjes bovenop elkaar wat het geheel te onoverzichtelijk maakt.
Een erg leuke en mooie route trouwens.

Veel plezier met het kaartje.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Daydreamy,

Ik heb je routekaartje weer aangepast. Hij is idd nogal anders dan de vorige keren en hopelijk nu definitief.

Succes ermee!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific »

Hoi Marjan,
Heel erg bedankt voor het kaartje!! :doublethumb:
Dat de dagtrips er niet op staan, lijkt mij ook veel overzichtelijker!!
Groetjes Marike
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Petra (johnpetra),

Jouw vernieuwde routekaartje heb ik incl. de afstanden in mijlen en de zuivere reistijden, geplaatst.

Het nieuwe topic wat je geopend had, heb ik verwijderd.

Veel plezier ermee.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
erki
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door erki »

Hallo Marjan,
Is de kaartjes-service momenteel 'buiten dienst' of kijk ik niet goed?
Heb wel een leuke kaartjesuitdaging voor je dacht ik zo 8) van oost naar west.

Erik (vertrek 9 sept)
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

erki schreef:Hallo Marjan,
Is de kaartjes-service momenteel 'buiten dienst' of kijk ik niet goed?
Heb wel een leuke kaartjesuitdaging voor je dacht ik zo 8) van oost naar west.

Erik (vertrek 9 sept)
Hoi Erik,

Je kunt je aanvraag voor een kaartje nu plaatsen. Ik zal m'n best doen om je routekaartje z.s.m. te maken.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer