Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NYC en Maine met OV?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Slotje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

NYC en Maine met OV?

Bericht door Slotje »

Hallo,

Ik wil volgend jaar misschien naar NYC en Maine (Acadia) Weet iemand of het te doen is om van NYC naar Acadia te gaan met de trein/bus of is dat echt onbegonnen werk? Ik wil een dag of 4/5 in Acadia blijven, een dag of 5 in NYC en misschien nog naar Boston, Gloucester, Cape Cod. Ik heb geen rijbewijs.

Graag hoor ik van jullie, ook als het af te raden is hoor, dan verzin ik gewoon wat anders ;-)
mtl
Amerika-expert

Re: NYC en Maine met OV?

Bericht door mtl »

Met de trein kan je in Portland komen. Andere plaatsen wellicht per Greyhound bus. Kijk eens op de websites van Amtrak en Greyhound.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

en later dit jaar (herfst 2012) moet de Amtrak's Downeaster trein van Boston naar Portland doorgetrokken zijn naar Freeport en Brunswick, ME. Maar je kunt ook goed in Acadia komen met een bus vanuit Boston (concord coach of vermont transit). En ik meende dat het park zelf in de zomer bussen had, maar dat zal wel op hun website staan.

Boston heeft prima OV, Gloucester is goed per commuter rail te bereiken, net als Cape Cod. En, ook hartstikke leuk, er gaat een ferry van Boston naar Provincetown op de Cape, met een Flex Bus die op de Cape zelf rondrijdt. Ook zijn er ontzettend veel bus bedrijven die bijna overal komen.
Slotje
Amerika-ontdekker

Bericht door Slotje »

Bedankt voor jullie reactie. Met het OV zit het dus wel snor denk ik. Ik heb in mijn hoofd zo'n beetje de volgende route:

Vliegen op Boston, volgende dag van Boston naar Bangor reizen en vandaar met de bus naar Acadia. Daar een paar dagen blijven en dan langs de kust afzakken
waarbij ik zou willen bezoeken(maar weet niet of alles wel de moeite waar is): Gloucester, Salem, van Boston met de ferry naar Cape Cod, Mystic, New London, daar de
ferry naar Block Island, en van daar via Long Island naar New York.

Geen idee of dit te doen is met het openbaar vervoer in 2/3 weken en of alle plaatsen wel de moeite waard zijn?
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Acadia Park is zeker de moeite waard. Wij zijn er helaas slechts een dagje geweest (zie dag 14 van onze Oost Canada reis). Binnen het park is het OV heel goed geregeld. Ik zou wel een overnachting regelen in het park zelf (bijv in Bar Harbor), want het is nog wel een stukje vanuit Bangor. Salem zijn wij ook geweest (dag 9 van onze USA reis). Op zich leuk, maar ik weet niet of ik er een grote omreis voor zou maken. Je kunt overigens heel goed Boston in met de commuter rail vanuit kustplaatsjes ten noorden van Boston. Hebben wij ook gedaan vanuit Newburyport.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Slotje, leuke route! Gloucester en Salem zijn goed met de commuter rail te bereiken vanuit Boston. Ook gaat er een ferry van Boston naar Salem, maar wat analogkid al zei, je moet je niet te veel bij Salem voorstellen. In Gloucester, op Cape Ann, rijden Cape Ann Transportation Authority trammetjes. Ook naar Rockport, een ander leuk toeristenplekje, en andere plaatsjes in de buurt.

Block Island vind ik prachtig.
Slotje
Amerika-ontdekker

Bericht door Slotje »

Thanx. Ik hoop dat het een beetje te doen is met het ov allemaal. Ik heb het een beetje uitgezocht, en er rijden overal treinen of bussen heen dus dat lijkt me wel te doen, of het te betalen is weet ik niet. Zou dit een beetje een realistische planning zijn? Ik denk zelf dat het te lang is en waarschijnlijk ook te duur, dus kan nog wat dingen overslaan of verkorten.

Dag 1: Vliegen naar Boston
Dag 2: Boston naar Bangor
Dag 2: Bangor naar Bar Harbor
Dag 3: Bar Harbor/Acadia
Dag 4: Bar Harbor/Acadia
Dag 5: Bar Harbor / Acadia
Dag 6: Bar Harbor naar Portland
Dag 7: Portland naar Gloucester/Cape Ann
Dag 8: Gloucester
Dag 9: Gloucester via Salem naar Boston
Dag 10: Boston
Dag 11: Boston naar Cape Cod
Dag 12: Cape Cod
Dag 13: Cape Cod naar Mystic
Dag 14: Mystic via New London naar Block Isl.
Dag 15: Block Island
Dag 16:Block Island
Dag 17: Block Island naar Long Island
Dag 18: Long Island
Dag 19: Long Island naar NYC
Dag 20: NYC
Dag 21: NYC
Dag 22: NYC naar huis
Slotje
Amerika-ontdekker

Bericht door Slotje »

Of zo ik beter vanuit Boston naar Gloucester kunnen gaan? Dus vanaf Acadia terug naar Boston en dan met de Commuter rail naar Cape Anne, Rockport/Gloucester/Salem. Ik kan namelijk nergens vinden of je met het OV ook van Acadia/Bangor via Portland naar Gloucester kan. Denk er ook aan om misschien Cape Cod over te slaan en dan via Newport naar Block Island te gaan. Ik ben al een keer op Cape Cod geweest. Martha's Vineyard en Nantucket lijkt me wel heel mooi hoor, maar is een omweg en waarschijnlijk ook erg duur. Misschien dan beter van niet? Ik heb natuurlijk een limiet aan mijn budget, aantal vrije dagen en het moet allemaal wel een beetje te doen zijn met OV.
Dan zou het dus worden: Boston - Bangor - Acadia (zou dat te doen zijn in 1 dag?) en na een aantal dagen weer terug naar Boston, dan Gloucester - Rockport (of andersom) en Salem, vanaf Boston naar Newport of Point Judith (of misschien toch Mystic en New London, maar weet niet of dat de moeite waard is) en dan paar dagen Block Island, vandaar de pont naar Long Island, daar misschien nog een dag of 2 doorbrengen en dan met de LIRR naar NYC, en na een paar dagen weer naar huis
Zou een reis zijn van ongeveer 3 weken, alles met OV. Iemand nog tips, af/aanraders? Wat ik in ieder geval wil doen: Acadia, whale watch, Block Island.
Ik wil graag wandelen in Acadia maar heb een richtinggevoel als een kapot kompas, weet iemand of je daar makkelijk verdwaalt of dat het goed aangegeven is, heb geen zin om een nacht in Acadia buiten door te brengen.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Verdwalen in Acadia kan niet. Het is allemaal heel duidelijk aangegeven en er rijdt een heel goed netwerk van bussen. Ga eerst even naar het visitors centre en laat je even door een park ranger voorlichten. Wij vonden Acadia zelfs wat 'overgereguleerd'.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Slotje
Amerika-ontdekker

Bericht door Slotje »

Ik bedoel ook meer de wandelpaden dan de gewone wegen.
Slotje
Amerika-ontdekker

Bericht door Slotje »

Nog even een paar vraagjes, ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven:

Is het te doen om in 1 dag van Boston naar Bar Harbor te gaan, stel dat mijn vlucht vroeg aankomt in Boston, om dan gelijk door te gaan? Ofwel met de trein via Portland, bus naar Bangor en bus naar Bar Harbor, of met de bus naar Bangor en de bus naar Bar Harbor. Ik had namelijk een overnachting in Bangor ingepland maar weet niet of dat nodig is. Dan kan ik misschien wel het huis van Stephen King opzoeken.

Ik heb Cape Cod uit mijn planning gehaald. Ben daar al een keer geweest. Ik heb nu een dag langer in Boston, en van daaruit of naar Newport en dan Block Island, of naar Mystic en dan via New London naar Block Island. Die laatste optie is denk ik wat bewerkelijker, maar ik wil graag naar Mystic (ja, vanwege de film) maar weet niet of dat de moeite waard is? De keuze is dus: Mystic of Newport?

Block Island wil ik een paar dagen blijven en dan met de ferrry naar Long Island (via New London) Ik wil dan de LIRR nemen(die heeft diverse routes over heel Long Island) en onderweg een keer uitstappen om te overnachten om in New York te eindigen. Weet iemand welk plaatsje echt de moeite waard is op Long Island?

Ik wil dus heen vliegen op Boston en terug via New York. Ik wil New York toch niet overslaan, als je er toch in de buurt bent....maar als dat heel veel duurder is moet ik misschien toch heen en terug via Boston. Ben al 3 x in New York geweest. Ik heb al op een paar sites gekeken maar kon niet vinden dat 2 enkeltjes heel veel duurder is, iemand daar ervaring mee?

En oja, de planning is om volgend jaar september te gaan. Alvast bedankt voor jullie reacties. Mijn route ziet er nu dus als volgt uit: Boston - Acadia - Cape Ann - Boston - Mystic of Newport - Block Island - Long Island - NYC. Ik trek er ongeveer 3 weken voor uit en ga dus, zoals gezegd, met openbaar vervoer.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben twee keer bij Aer Lingus vliegtickets geboekt: heen naar Boston en terug vanaf New York. Je kiest dan op hun website voor multistad.
Ook andere websites hebben meestal deze optie om tickets te zoeken: klik op multicity of Multiple Destinations of iets soortgelijks.
In ons geval was het zelfs goedkoper dan een retourtje Boston.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer