Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Centrino (2 keer gewonnen dit jaar!!!)

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: DV2012: Centrino (2 keer gewonnen dit jaar!!!)

Bericht door suebrons »

Beetje laat maar gefeliciteerd met de green card EN je apartement. Fantastisch dat dit rond is voordat je definitief hier naar toe komt. Ik wou dat ik destijds van Camden wist toen ik naar California kwam, zou me een hoop geld bespaard hebben :-)
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

Centrino schreef: In juli ben ik drie weken naar Texas gereisd om een appartement te zoeken in Austin. ... En omdat ik als zelfstandig consulant wil werken, kan ik geen arbeidscontract voorleggen, en kan ik moeilijk bewijzen wat ik in de toekomst in de VS zal verdienen.
Ik hoop dan maar voor je dat je niet in de IT sector zit want die markt is behoorlijk dood in Texas, net als in California trouwens. Ik heb een paar keer iets geprobeerd ook als zelfstandig consultant, ook in Austin, maar de uurtarieven zijn de helft lager dan in Europa. De markt in Austin is ook behoorlijk overspoeld met werkloze IT'ers die onder andere bij AMD ontslagen zijn. Austin is als stad totaal onpraktisch om te wonen, veel te uitgestrekt, alles is ver weg. En blijf weg uit East Austin en gebieden als North Lamar, dat zijn ghetto's.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zie, daar komt de aap uit de mouw. Mvdl heeft een paar keer wat geprobeerd in de IT sector? Geen wonder dat je met hangende pootjes terugging. Had ik toch gelijk. Met zo een attitude kom je er ook niet. En dan weer een post waarin je je eigen mislukkingen afspiegeld, het een ander zijn succes en enthousiasme niet gunnen? Ik denk zelf dat centrino bij wijze van de baan die er altijd al was zal krijgen maar die jij niet zag omdat je in je appartementje zat en niet netwerkte. Gefeliciteerd Centrino. Mocht je hulp nodig hebben met dagelijkse vragen dan mag je altijd aankloppen.
Toen ik in 1996 emigreerde was de economie ook niet zo best en ik had binnen een maand een baan om mij van een dak over mijn hoofd te voorzien
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

ned in MO schreef:Toen ik in 1996 emigreerde was de economie ook niet zo best en ik had binnen een maand een baan om mij van een dak over mijn hoofd te voorzien
Dus volgens je eigen woorden heb je bijna een maand onder een brug gewoond voordat je een baan had om een dak boven je hoofd te kunnen betalen. Interessant dat je deze ervaring deelt met het forum en een goede les voor potentiële Amerika gangers: er zijn Nederlanders die na aankomst op straat terecht gekomen zijn.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Lezen is blijkbaar ook een vak, want dat zegt ned in MO niet. Enkel dat hij na een maand al een baan had. Hij heeft nergens gezegd dat hij voor die tijd dakloos was. Dat lees jij erin.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hij leest altijd selectief want anders kan hij geen kritiek leveren op alles wat Amerikaans is. Het is dus makkelijker om de positieve dingen dan over te slaan en net te doen alsof je die niet gezien hebt snap je?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou me geen zorgen maken om Centrino. Die man heeft waarschijnlijk meer Amerikaanse connecties dan menig geboren en getogen Amerikaan. :lol: En ik denk dat je bij hem ook niet wakker hoeft te liggen terwijl je je afvraagt of hij het zout op zijn patatjes wel kan verdienen.
Trouwens, het voordeel van sommige consultant jobs is, dat je gewoon je huidige (Belgische/Nederlandse) klanten verder kan blijven bedienen, ook al woon je inmiddels overzees. Gewoon goed plannen en regelmatig terugvliegen. En ondertussen kan je ook je Amerikaanse klantenbestand verder uitbouwen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

mvdl schreef:
ned in MO schreef:Toen ik in 1996 emigreerde was de economie ook niet zo best en ik had binnen een maand een baan om mij van een dak over mijn hoofd te voorzien
Dus volgens je eigen woorden heb je bijna een maand onder een brug gewoond voordat je een baan had om een dak boven je hoofd te kunnen betalen. Interessant dat je deze ervaring deelt met het forum en een goede les voor potentiële Amerika gangers: er zijn Nederlanders die na aankomst op straat terecht gekomen zijn.
Op de een of andere manier moet ik aan spijkers denken, en iets met laag water...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

mvdl schreef:

Volgens jouw woorden......... :roll:

Als je het graag weten wilt? Ik had gelijk onderdak en na een week vaste woonruimte en binnen een maand kon ik met werken beginnen. Ik deed tenminste mijn best om er wat van te maken hier in Amerika. Vond mezelf niet te min om met een HBO opleiding een baantje aan te nemen dat $6.40 per uur verdiende en in een oude mobile home te wonen met tweedehands meubelen. Ik had weinig middelen maar door een poosje minimalistisch te leven had ik alle tijd om te kijken naar beter werk. Dat heb ik ook gevonden. Daarna de echte american dream gaan volgen en voor mijzelf begonnen.

Fantaseer jij is wat over je succesvolle terugkeer in Nederland. Ik neem aan dat je het uitstekend doet in ons kikkerlandje?
raket
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door raket »

Centrino schreef:Mijn huur begint te lopen vanaf 20 oktober. Ik emigreer dus in oktober, maar de precieze datum heb ik nog niet bepaald. Vermoedelijk is het nuttig als ik er al een week op voorhand ben, zodat ik de nodige stappen voor aansluitingen van elektriciteit, gas en internet zelf kan nemen.
Centrino, wij wonen hier op een 15 minuten afstand van waar jij woont!
Als je tijd hebt, kunnen we eens afspreken. Ik vertrek later vandaag op vakantie (tot 25 nov). Laat weten als je tijd hebt: jorn.vango - at - gmail.com .

En nog een "shameless plug" zoals dat hier dan heet: mijn vrouw is "realtor" (officieel vastgoedmakelaar in Texas) en zij heeft ervaring met het helpen van internationals die een huurwoonst zoeken of iets willen kopen.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

raket schreef:Centrino, wij wonen hier op een 15 minuten afstand van waar jij woont!
Als je tijd hebt, kunnen we eens afspreken. Ik vertrek later vandaag op vakantie (tot 25 nov). Laat weten als je tijd hebt: jorn.vango - at - gmail.com .
Beste raket, ik zie je bericht nu pas. Ik neem zeker contact op om eens af te spreken. Ik wil je nu alvast vertellen dat ik, in de periode waarin ik op zoek was naar een appartement, op jouw blog terechtgekomen ben, waar ik heel wat nuttige informatie vond. Ik wist toen niet dat je ook actief was op dit forum, ik maakte zonet het verband via de "vango" in je mailadres en in de URL van je blog.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Centrino je zit er nu al dus. Je schreef op de vorige pagina dat je in oktober over zou gaan. Ben benieuwd naar weer een update :thumbup:
Sandy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer