Ticket geboekt voor 11 t/m 21 oktober, dus we gaan naar NY, 1ste keer naar de states
Uiteraard ga ik zelf nog een hoop lezen en uitzoeken om tot een goede planning te komen, maar ik zit nu al met een 2-tal vragen:
1. We denken eraan om op in 2-3 verschillende wijken de hotels te boeken. Iemand nog aan- of afraders hierover?
2. De NY pass, city pass, etc. Lees er verschillende dingen over, mis ik wellicht een topic waarin duidelijk staat op basis waarvan je het beste kan kiezen?
pindatom schreef:1. We denken eraan om op in 2-3 verschillende wijken de hotels te boeken. Iemand nog aan- of afraders hierover?
Ik gok dat jullie idee is dat jullie dan meerdere wijken zien en zo op meerdere manieren de stad beleven.. Zelf vind ik het wel lekker om een vaste basis te hebben en niet steeds m'n koffer in en uit te hoeven pakken.
pindatom schreef:De NY pass, city pass, etc. Lees er verschillende dingen over, mis ik wellicht een topic waarin duidelijk staat op basis waarvan je het beste kan kiezen?
Gebruik de zoekfunctie eens binnen het Noordoosten forum, dan kom je hier ontzettend veel topics over tegen. Wat wij altijd doen is kijken wat we allemaal willen zien en dan kijken met welke pas we het eruit halen (of niet). Halen we het bijna, dan nemen we ook de pas want het brengt wel gemak met zich mee. Ook zitten er dan vaak dingen op die je normaal niet zo snel zou doen bijvoorbeeld door de prijs, waar je nu dan wel even een kijkje gaat nemen.
Inderdaad Tosca, meerdere wijken echt beleven is het idee. Koffer elke keer inpakken is inderdaad het nadeel, wellicht dat het beter is om het bij 2 hotels te houden.
Ik zou zelfs gewoon 1 hotel houden, in principe maakt het niet zoveel uit in welke wijk je slaapt, zolang je hotel maar in de buurt van de metro zit (wat overigens meestal wel het geval is).
Wij hebben in verschillende wijken geslapen (tijdens meerdere verblijven), maar ik zou dan toch gewoon voor gemak gaan. Alle wijken waar wij hebben gezeten waren prima! Zeker omdat jullie zo lang gaan, heb je tijd zat om de andere wijken uitgebreid te bezoeken.
Ik zou inderdaad ook 1 hotel nemen, je kunt overal komen met de metro en ook te voet, dan zie je ook veel van NY. Ik vind zelf het Herald Square Hotel een aanrader, niet te duur, lekker centraal, goede bedden.
Het twee keer extra inpakken lijkt me niet eens het irritantst, maar meer dat je met je koffers zit in de uren tussen dat je je kamer uitmoet (11 uur of eerder) en je de volgende pas weer mag betrekken (15 uur of later). En dat je ze dan als je geluk hebt wel in een achterkamertje van het hotel mag laten, maar ze dan toch weer moet oppikken aan het eind van je dag.
Handiger koop je gewoon een weekkaart (of twee weekkaarten) voor metro+bus en kies je een centraal gelegen hotel in de buurt van een metrostation waar meerdere lijnen stoppen, zodat je zo min mogelijk tijd kwijt bent aan overstappen.
Wij hebben meerdere maanden doorgebracht in de Upper West Side en hebben er ons hart aan verpand. Maar voor een kleine weken kun je misschien handiger iets aan de zuidkant van Midtown zoeken, zodat je net zo makkelijk in Battery Park als in Central Park als in Prospect Park aanlandt. Om maar wat highlights te noemen
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
pindatom schreef:@Slotje: Is 250 $ p/n jouw definitie van niet te duur of heb je het in de aanbieding geboekt? Daar kom ik via booking.com nl. op uit.
Haha, nee, dat is voor mij ook heel duur hoor. Ik heb rechtstreeks op de site van dat hotel geboekt. Nu ik daar even op zat te kijken was het overigens net zo duur, maar toen ik boekte stond de dollar ook laag, en ik was met nog iemand dus kwamen we uit op iets van € 500,= p.p. voor 5 nachten. Het blijft natuurlijk een smak geld, maar het was op dat moment de beste optie voor mij. Ik was er ook al een keer geweest dus wist dat het een fijn hotel was met goede bedden, wat ik wel belangrijk vind met mijn slechte rug. En we hadden een kamer met een eigen badkamer(tje) en 2 grote bedden, (heerlijk een groot bed voor jezelf) en ook nog genoeg ruimte om je koffer neer te zetten en te zitten enzo. Ik heb uitgebreid onderzoek gedaan op Tripadvisor en Zoover in combinatie met aanraders uit reisgidsen maar kwam toch weer hier op uit. Er zijn vast goedkopere hotels die net zo goed zijn, maar die kon ik dan even niet vinden, en ik heb genoeg onderzoek gedaan, geloof me. En nee, ik heb geen aandelen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.