Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat gaan we overslaan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
angel_ool
Amerika-newbie

wat gaan we overslaan?

Bericht door angel_ool »

Over 2 weken vertrekken we naar de USA. We huren een camper en zijn met 2 kleintjes (3,5 jr en 10 mnd). We landen en vertrekken vanaf LA en hebben 21 dagen de tijd. (excl ophaal en brengdag).

Idee is om de volgende parken aan te doen:
Joshua Tree
Grand Canyon
Bryce
Zion
Sequoia
Kings
Yosemite

Dan hebben we nog de de route SF-La waar we nog 2 a 3 overnachtingen willen doen en natuurlijk Las Vegas en SF.
Op het einde willen we nog naar Disney (ik begrijp dat er 2 zijn? welke is leuker voor een kind van 3,5 jaar?)

Anyway ik heb het gevoel dat het nogal VEEL is, met name voor de kleintjes. Een dagje op de camping of het strand of de speeltuin is ook niet verkeerd.

Wat kunnen we het beste overslaan volgens jullie experts?

Erg veel dank voor jullie hulp bij het kiezen!

groet Angela
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Deze route is goed te doen in 21 dagen, je kan genoeg rust punten inbouwen met zoveel dagen of per dag niet zo ver reizen.
LA- Joshua Tree NP is maar 175 mile en rij je in 2,5 uur
De route van Joshua Tree naar de Grand Canyon zou ik in 2 dagen doen
Via de I-10, US-60, AZ-71 en US-89 naar Prescott en de volende dag via Sedona en Flagstaff naar GC NP.
Onderweg van Zion NP naar Las Vegas kom je langs Valley of Fire SP een mooi State Park.
Van Las Vegas naar Sequoia & Kings NP zou ik door Death Valley gaan neem in DV de CA-178 naar Ridgecrest en blijf de CA-178 volgen via Lake Isabella naar Bakersfield dit is de mooiste route.
Als je onze reisverhalen naleest kan je ook zien op welke campgrounds wij gestaan hebben.
de verslagen van 1999 en 2001 zitten redelijk op jullie route.
Rob
HannyUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door HannyUSA »

Mag je wel met een camper door Death valley gaan? Wij mochten dat nl. niet een maand geleden van ons verhuurbedrijf.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

HannyUSA schreef:Mag je wel met een camper door Death valley gaan? Wij mochten dat nl. niet een maand geleden van ons verhuurbedrijf.
Klopt je mag niet met een camper door DV van hlaf juni (sommige verhuurders vanaf juli) tot eind augustus.
Voor Angela dus geen probleem want ze gaan pas over twee weken.
Rob
Animar
Amerikakenner

Re: wat gaan we overslaan?

Bericht door Animar »

angel_ool schreef:Op het einde willen we nog naar Disney (ik begrijp dat er 2 zijn? welke is leuker voor een kind van 3,5 jaar?)
Klopt. Er zijn twee Disney parken in Anaheim. Disneyland en California Adventure. Voor een kindje van 3½ jaar is Disneyland veruit het leukst. Toen wij er waren was onze dochter 4½ jaar en zij vond beide parken ontzettend leuk. We konden ze ook beide op het gemak doen, want we waren daar vier hele dagen. Disneyland spreekt wat meer tot de verbeelding, denk ik. Meer characters die rondlopen enzo.

Als je tijd hebt, zou ik wel beide parken bezoeken. Ze zijn zó leuk. En CA is een heel mooi, leuk en bijzonder park.

Groetjes,
Anita
Anita
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi Angela
Als ik jou was zou ik de route "reversen" dus vanaf LA eerst langs de kust naar SF, dan Yosemite enz. Niet alleen rijd je met de zon, min of meer, in de rug (naar het noorden) maar ook zijn Death Valley en de Mojave desert iets minder warm. Het is vandaag 117 F in Death Valley en en 105F in de Mojave Desert. Hoe later je hier komt hoe beter. Verwacht nog steeds temp tegen 95-100F midden september.
Yeehaw{:o)-
angel_ool
Amerika-newbie

de route

Bericht door angel_ool »

Dank voor de tips. Alleen ligt voor ons DV zo n beetje in het midden van de route. Dus of we de ene kant of de andere kant op reizen maakt niks uit. We komen rond 20 sept in DV aan. Dit is het plan

dag 1 aankomst LA hotel
dag 2 camper halen ricting palm springs
dag 3 bezichtigen joshua tree
dag 4 rijden naar river road resort
dag 5 rijden richting Grand Canyon
dag6 bezichtigen GC
dag 7 richting Lake Powell
dag 8 trips omgeving
dag 9 richting Zion
dag 10 bezichtigen Zion
dag 11 Las Vegas
dag 12 richting DV
dag 13 bezichtigen DV
dag 14 richting Sequoia
dag 15 Sequioa/Kings
dag 16 richting Yosemite
dag 17 bezichtigen Yoesemite
dag 18 richting San Fran.
dag 19 SF
dag 20 Carmel
dag 21 Jalama Beach
dag 22 Malibu
dag 23 Disneyland
dag 24 naar huis

Is dit te doen? met name ivm kleine kids (jonste 10 mnd).
Zo te horen kunnen we beter niet in DV blijven, waar overnachten we dan?

Ben benieuwd naar jullie reactie

Dank voor het meedenken :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: de route

Bericht door Martin & Marianne »

angel_ool schreef:Zo te horen kunnen we beter niet in DV blijven, waar overnachten we dan?
Hoi Angela,

Je kunt juist heel goed in DV overnachten, dat is beter dan er midden op de dag doorheen rijden. Met een laagstaande zon zijn de heuvels veel mooier en kleurrijker, en de schaduwen bij bv de sanddunes zijn dan prachtig.
Ik weet niet hoe het met een camper is, maar de kamers in het park zijn in elk geval heel comfortabel (met airco).
Je kunt dan nog een ochtend in Las Vegas doorbrengen en je hebt dan ook nog voldoende tijd om vlak voorbij Las Vegas de Red Rock Canyon Scenic Byway te rijden.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Re: de route

Bericht door Rob »

angel_ool schreef:Dank voor de tips. Alleen ligt voor ons DV zo n beetje in het midden van de route. Dus of we de ene kant of de andere kant op reizen maakt niks uit. We komen rond 20 sept in DV aan. Dit is het plan

dag 1 aankomst LA hotel
dag 2 camper halen ricting palm springs
dag 3 bezichtigen joshua tree
dag 4 rijden naar river road resort
dag 5 rijden richting Grand Canyon
dag6 bezichtigen GC
dag 7 richting Lake Powell
dag 8 trips omgeving
Antelope Canyon en als je via de US-89A naar zion gaat Lee's Ferry
dag 9 richting Zion
dag 10 bezichtigen Zion
Onderweg naar LV Valley of Fire SP
dag 11 Las Vegas
dag 12 richting DV
als je via de NV-159 richting Pahrump gaat kan je Red Rock Canyon meenemen mooi park
dag 13 bezichtigen DV
dag 14 richting Sequoia
dag 15 Sequioa/Kings
dag 16 richting Yosemite
dag 17 bezichtigen Yoesemite
dag 18 richting San Fran.
dag 19 SF
dag 20 Carmel
dag 21 Jalama Beach
dag 22 Malibu
dag 23 Disneyland
dag 24 naar huis

Is dit te doen? met name ivm kleine kids (jonste 10 mnd).
Zo te horen kunnen we beter niet in DV blijven, waar overnachten we dan?
Geen probleem de camper heeft airco en als je de campground bij Stovepipe Well neemt heb je hook-ups voor stroom en water

Ben benieuwd naar jullie reactie

Dank voor het meedenken :lol:
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

ik zou sequoia en kings overslaan en dagje meer aan de kust of in san francisco. Lijkt me voor kleintjes ook wel fijn.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ben het met Matthijs en Rian eens. Bewaar Sequoia voor een andere keer en rijdt van DV direkt naar Yosemite. Bovendien is de weg naar Sequoia (ca 198) stijl en bochtig en zijn er wegwerkzaamheden op komst begin september. Palm Springs en Joshua Tree zijn bijna net zo heet als DV. Onderschat dat niet. Zelfs begin october was het in PS nog 100F.
Een nacht in de buurt van Stovepipe Wells is een onvergetelijke(positieve!) gebeurtenis. Vertel verder niets.
In Page kan je ook de keuze maken voor een dagtocht naar Monument Valley maar misschien is het raadzaam om in de buurt te blijven en een duik te nemen.
Als je me het heel eerlijk vraagt doe je je "toddlers" geen plezier met zo'n reis maar wie weet of het er nog ooit van komt.(;o)-
angel_ool
Amerika-newbie

de toddlers :)

Bericht door angel_ool »

Ivm de kids wil ik daarom graag weten of het niet teveel auto uren zijn. Af en toe een bekijkdag/rustdag moet er dus tussenzitten. Lange hikes in een park zitten er niet in, meer lekker genieten van de natuur. Neem een bal mee en wat te eten, emmertje, men zoeke wat water en een lege fles en toddler is weer blij. Wij hebben met de oudste door een stuk Argentinie gereisd toen hij anderhalf was. Voor hem maakt het niks uit waar je zit en hij vermaakt zich met niks. Daar kunnen wij volwassenen nog wat van leren. MAAR we willen de reis wel met kinder dingen combineren. Een keer een zwembad, het strand, Disneyland etc. Maar dus niet ELKE dag 4 uur rijden.......Is de rit DV Yosemite in 1 keer te doen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: de toddlers :)

angel_ool schreef:Is de rit DV Yosemite in 1 keer te doen?
Nee, dat zou ik niet doen, het is ongeveer 8 uur rijden, en nog meer als je buiten het park gaat overnachten. Of overnacht je in het park?
Als je ergens langs de 395 overnacht heb je de volgende lekker dag de tijd om ook nog de oostkant van het park te bekijken. Bij Tenaya Lake is een strandje, heerlijk voor de kinderen.
Het lijkt mij inerdaad ook een goede beslissing om Kings/Sequoia over te slaan. Wil je toch sequoia's zien, dan kan dat ook in de Mariposa Grove in Yosemite. Een bezoek daar kun je combineren met een tocht een postkoets bij Wawona (Pioneer Village), zal de oudste wel leuk vinden.
Als je wat meer tijd hebt in Yosemite kun je ook overwegen om eens fietsen huren, ze hebben fietskarretjes om de kinderen mee te nemen.

Marianne
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

Jah lijkt me ook beter! natuurlijk wil je zelf zo veel mogelijk dingen bekijken. En met name vanwege de kids moet je toch keuzes maken.
Ik zou gewoon zorgen dat je vanalles wat hebt, dus wat dagen strand, wat dagen in steden, wat dagen in wat koeler natuurpark, wat dagen in heet natuurpark en dan denk ik beter niet te veel hitte na elkaar. Wij zijn 5 dagen in warmte geweest en waren blij dat we weer naar koelere gebieden konden gaan. 40 graden is echt heel warm en niet gezond.

Sequoia/Kings raad ik inderdaad vooral af vanwege het vele rijden op stijle bochtige wegen. In yosemite heb je de vallei waar je fijner kan wandelen, bus nemen, misschien fietsen (wel muggen hoor!).

Ook meer voorzieningen bijvoorbeeld arts en zo (weet niet maar ik zou toch wel willen hebben dat er medische zorg niet te ver weg is zeker met jonge kinderen)

Maar belangrijkste, maak er een vakantie van zoals jullie het willen, adviezen van anderen overnemen kan goed zijn maar iedereen ziet/ervaart dingen anders. Veel plezier
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien is het voor jullie kinderen leuk om een bezoek aan het Amerikaanse Legoland in Carlsbad in te plannen. Carlsbad ligt een uurtje rijden van Anaheim vandaan.
Zie de volgende link: http://www.legoland.com/California.htm.

Martin
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

En voor de lange ritten is een dvd-speler met een schermpje en kinder- dvd-tjes onontbeerlijk, maar dat wisten jullie natuurlijk al.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer