Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Karlien : graag jullie mening over reisroute
Reis Karlien : graag jullie mening over reisroute
Hallo
Wij zouden graag met ons gezin (twee kinderen, nu 8 en 9 jaar oud) volgend jaar een rondreis maken in de staten California, Utah en Arizona van ong. 20 dagen. We willen een mix van steden en natuurschoon en hebben er in ons voorstel bewust voor gekozen om niet te veel afstand te overbruggen en meerdere keren langer dan 1 nacht op één bepaalde plaats te blijven (vandaar de eerder beperkte lijst van natuurparken). Wat vinden jullie van het volgende idee?
Dag 1: Brussel - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP - Bishop (onderweg naar Bodie en Mono Lake)
Dag 6: Bishop - Death Valley Furnace Creek
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce NP
Dag 10: Bryce NP - Page (Lake Powell)
Dag 11: Lake Powell
Dag 12: Lake Powell - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Kingman
Dag 15: Kingman - Palm Springs
Dag 16: Palms Springs - LA
Dag 17: LA
Dag 18: LA - Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach - Monterey
Dag 20: Monterey - San Francisco
Dag 21: San Francisco - Brussel
Groetjes
Karlien
Wij zouden graag met ons gezin (twee kinderen, nu 8 en 9 jaar oud) volgend jaar een rondreis maken in de staten California, Utah en Arizona van ong. 20 dagen. We willen een mix van steden en natuurschoon en hebben er in ons voorstel bewust voor gekozen om niet te veel afstand te overbruggen en meerdere keren langer dan 1 nacht op één bepaalde plaats te blijven (vandaar de eerder beperkte lijst van natuurparken). Wat vinden jullie van het volgende idee?
Dag 1: Brussel - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP - Bishop (onderweg naar Bodie en Mono Lake)
Dag 6: Bishop - Death Valley Furnace Creek
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Bryce NP
Dag 10: Bryce NP - Page (Lake Powell)
Dag 11: Lake Powell
Dag 12: Lake Powell - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Kingman
Dag 15: Kingman - Palm Springs
Dag 16: Palms Springs - LA
Dag 17: LA
Dag 18: LA - Pismo Beach
Dag 19: Pismo Beach - Monterey
Dag 20: Monterey - San Francisco
Dag 21: San Francisco - Brussel
Groetjes
Karlien
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Reisroute: graag jullie mening
Welkom! Wel een mooie route, alleen mis ik wel Zion tussen Las Vegas en Bryce. In Zion kan je leuke wandelingen maken die niet al te lang zijn, ook met kinderen. Palm Springs naar LA is niet ver rijden, ik zou 1 tussenstop doen tussen Grand Canyon en LA en dan een dagje minder voor de Grand Canyon (als je niet naar beneden wil lopen), zodat je 2 nachten voor Zion hebt. Verder vind ik het een mooie route!
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Karlien : graag jullie mening over reisroute
Je hebt een prachtige route samengesteld. Maar je zou misschien wel wat meer tijd voor sommige parken uit kunnen trekken. Yosemite is erg groot, je hebt er nu niet veel tijd, zeker als je de tweede dag naar Bodie wilt en nog wilt doorrijden naar Bishop. Ik zou wat dichter bij Bodie/Mono Lake overnachten. En met kinderen is er in Yosemite zo veel te doen dat ik daar zeker nog een dag extra zou willen doen, en mischien wel twee als je ook naar de sequoiabomen wilt, en bijvoorbeeld wilt gaan fietsen of raften. Kijk eens in onze reisverslagen voor Yosemite.
Zion overslaan vind ik ook jammer, het is daar leuk wandelen voor kinderen, zeker de Narrows zullen ze leuk vinden.
Je kunt eens kijken of je wat tijd kunt winnen door in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen. Is LA zelf een must? Met 1 dag heb je daar niet veel tijd. Je kutn inderdaad met 1 tussenstop van de GC naar LA rijden, dat scheelt ook weer een dag.
Marianne
Zion overslaan vind ik ook jammer, het is daar leuk wandelen voor kinderen, zeker de Narrows zullen ze leuk vinden.
Je kunt eens kijken of je wat tijd kunt winnen door in Phoenix te beginnen en in LA te eindigen. Is LA zelf een must? Met 1 dag heb je daar niet veel tijd. Je kutn inderdaad met 1 tussenstop van de GC naar LA rijden, dat scheelt ook weer een dag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat je een hele mooie route hebt voor de dagen die je hebt. Als je maar 20 dagen kunt moet je keuzes maken, want alles doen kan gewoon niet.....en als jullie ook aangestoken worden met het USA virus ga je vast nog eens terug.
Wat willen jullie doen bij de Grand Canyon? Willen jullie echt gaan hiken dan snap ik die volle dag, anders zou ik alleen de dag vanuit Page daar doorbrengen en evt de volgende ochtend voor een rondvlucht en dan niet naar Kingman, maar doorrijden tot twentynine palms. De dag erna via palm springs naar LA. Je wint dan 1,5 dag die je in Zion zou kunnen doorbrengen.
Dan de 2e vraag, wanneer willen jullie gaan en met welk vervoersmiddel? In de volle zomer is het mss juist lekker om bij LA een dag strand erbij te doen. In het gebied tussen Kingman en Palms Springs (en death valley) is het bloedheet.
Ik heb zelf zion en bryce overgeslagen, omdat wij persé 3 dagen vegas wilde hebben en het niet in onze route kon, maar als je het kunt meepakken zou ik t zeker doen.
Wat willen jullie doen bij de Grand Canyon? Willen jullie echt gaan hiken dan snap ik die volle dag, anders zou ik alleen de dag vanuit Page daar doorbrengen en evt de volgende ochtend voor een rondvlucht en dan niet naar Kingman, maar doorrijden tot twentynine palms. De dag erna via palm springs naar LA. Je wint dan 1,5 dag die je in Zion zou kunnen doorbrengen.
Dan de 2e vraag, wanneer willen jullie gaan en met welk vervoersmiddel? In de volle zomer is het mss juist lekker om bij LA een dag strand erbij te doen. In het gebied tussen Kingman en Palms Springs (en death valley) is het bloedheet.
Ik heb zelf zion en bryce overgeslagen, omdat wij persé 3 dagen vegas wilde hebben en het niet in onze route kon, maar als je het kunt meepakken zou ik t zeker doen.
Dit is het bekendste rondje in de USA en daar zijn goede redenen voor. Het is bijna onovertroffen voor scenery en idereen geeft er zijn eigen invulling aan.
Zoals gezegd, Zion mag je echt niet missen en tegen de tijd dat je in GC aankomt is een nacht al snel voldoende. Je ziet al een hoop van de canyon tussen Cameron en GC Village en je hebt dan ook de volgende morgen nog. Van Kingman kan je gemakkelijk naar LA de volgende dag zonder via Palm Spriongs te rijden.
Zoals gezegd, Zion mag je echt niet missen en tegen de tijd dat je in GC aankomt is een nacht al snel voldoende. Je ziet al een hoop van de canyon tussen Cameron en GC Village en je hebt dan ook de volgende morgen nog. Van Kingman kan je gemakkelijk naar LA de volgende dag zonder via Palm Spriongs te rijden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yeehaw, dat denk ik ook wel, maar aangezien ze er eigenlijk wilde overnachten ging ik er vanuit dat ze daar een beetje rond wilde kijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 3289 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties