Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bestedingsruimte Creditcard
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bestedingsruimte Creditcard
Hoi,
Ik heb een basis CC bij de Rabobank met een bestedingslimiet van €1000,- en op deze kaart heb ik de huurauto gehuurd. Nu ben ik erachter gekomen dat ik net te laat was met boeken om dit bedrag al in augustus afgeschreven te krijgen. Enfin, ik ga dus a.s. zondag op vakantie en nu heb ik nog maar €120,- op de kaart beschikbaar voor de maand september. Is dit nog een probleem als ik de auto ga ophalen i.v.m. eventuele borg? Ik heb gehuurd bij Alamo. Ik heb sowieso nog een 2e CC ter beschikking maar weet niet of dit mag bij het verhuurbedrijf.
Ik heb een basis CC bij de Rabobank met een bestedingslimiet van €1000,- en op deze kaart heb ik de huurauto gehuurd. Nu ben ik erachter gekomen dat ik net te laat was met boeken om dit bedrag al in augustus afgeschreven te krijgen. Enfin, ik ga dus a.s. zondag op vakantie en nu heb ik nog maar €120,- op de kaart beschikbaar voor de maand september. Is dit nog een probleem als ik de auto ga ophalen i.v.m. eventuele borg? Ik heb gehuurd bij Alamo. Ik heb sowieso nog een 2e CC ter beschikking maar weet niet of dit mag bij het verhuurbedrijf.
Re: Bestedingsruimte Creditcard
Ja, mag.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kun je je limiet niet (tijdelijk) verhogen? Ik heb dat voor vakanties naar amerika altijd gedaan, want ik betaal daar zo ongeveer alles met de CC.
Kan je niet gewoon geld op je CC storten?
Ik zou ook gewoon tijdelijk de limiet even verhogen. Bij mijn bank kan ik dat zelfs online zelf doen.
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- bedeve
- Amerika-expert
Nee dat kan niet bij door Rabo uitgegeven cardsBarrie_ schreef:Kan je niet gewoon geld op je CC storten?
Wel bij een Mastercard / Visa van ICS Cards
Laatst gewijzigd door bedeve op 31 aug 2012, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Rechtstreeks gehuurd en betaling dus bij ophalen ? Ja 'Borg wordt gereserveerd op card waarmee betaald wordt.Weedwacker schreef: Is dit nog een probleem als ik de auto ga ophalen i.v.m. eventuele borg? Ik heb gehuurd bij Alamo.
Via Brooker gehuurd ; geen reservering.
Zoals DejaVu al eerder zag en zei.Ik heb sowieso nog een 2e CC ter beschikking maar weet niet of dit mag bij het verhuurbedrijf.
Je vertelt niets over de bestedingsruimte op je 2e card.
Met een Basecard heb je niets aan het advies om deze tijdelijk een hogere bestedingsruimte te geven.
Als het een leuke Rabobank is waar je een plezierige relatie mee hebt kunnen zij jouw Rabo Basecard met niet al te veel moeite omtoveren in een Rabocard.
Is een kwestie van hoeveel medewerking ze jou gunnen.
Je hebt dit niet lang van tevoren willen regelen dus het zal je ook wel niet te zwaar op de nek zitten
Succes en een mooie vakantie
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
1000 euro bestedingsruimte op een CC is wel erg weinig. Hoe ben je overigens van plan om alle hotels, activiteiten, eten etc te gaan betalen? Je kan tegenwoordig op sommige locaties pinnen, maar lang niet overal (ander verhaal: bij ARCO benzinepompen kan ik alleen pinnen en niet met CC betalen.......). Ik ben net anderhalve week onderweg (zit nu in Hollywood) en heb al ruim 1500 euro op de CC staan (Ok, niet alleen van hotels, ook de Outlet Mall
). Ergens daarboven zit nog de borgstelling van de huurauto. Ook hotels hebben graag een CC als borg.
Ik zou de bestedingsruimte proberen op te hogen.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
@Weedwacker:
Je kunt 2 dingen doen:
1. Je limiet op je Basecard met spoed laten verhogen, dan heb je het binnen een paar dagen geregeld.
Betere optie:
2. Je DirectPakket met Basecard omzetten naar een Rabo Totaalpakket. Zo heb je namelijk 2 vliegen in 1 klap: hoger bestedingslimiet van € 2500 ipv €1000 en gratis pinnen in geldautomaten buiten de Eurozone. Nu betaal je daar namelijk telkens ca €2 voor. Als je het pakket te duur vindt kun je het na je vakantie gewoon weer terugzetten naar een DirectPakket met basecard
Succes en fijne vakantie alvast
Je kunt 2 dingen doen:
1. Je limiet op je Basecard met spoed laten verhogen, dan heb je het binnen een paar dagen geregeld.
Betere optie:
2. Je DirectPakket met Basecard omzetten naar een Rabo Totaalpakket. Zo heb je namelijk 2 vliegen in 1 klap: hoger bestedingslimiet van € 2500 ipv €1000 en gratis pinnen in geldautomaten buiten de Eurozone. Nu betaal je daar namelijk telkens ca €2 voor. Als je het pakket te duur vindt kun je het na je vakantie gewoon weer terugzetten naar een DirectPakket met basecard

Succes en fijne vakantie alvast

1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Je kan op een Basecard "aflossen". Bel maar ff met je bank.
Dit heb ik laatst ook gedaan. Het geld wat ik "debet" stond overgemaakt naar een rekeningnummer gekregen door de bank.
Met 2 dagen stond met limiet weer op €1000.
En anders idd bellen: Rabocard aanvragen, die heeft 'n limiet van €2500
Dit heb ik laatst ook gedaan. Het geld wat ik "debet" stond overgemaakt naar een rekeningnummer gekregen door de bank.
Met 2 dagen stond met limiet weer op €1000.
En anders idd bellen: Rabocard aanvragen, die heeft 'n limiet van €2500
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb 1 vaste locatie. Geen hotels.Frasi schreef:1000 euro bestedingsruimte op een CC is wel erg weinig. Hoe ben je overigens van plan om alle hotels, activiteiten, eten etc te gaan betalen? Je kan tegenwoordig op sommige locaties pinnen, maar lang niet overal (ander verhaal: bij ARCO benzinepompen kan ik alleen pinnen en niet met CC betalen.......). Ik ben net anderhalve week onderweg (zit nu in Hollywood) en heb al ruim 1500 euro op de CC staan (Ok, niet alleen van hotels, ook de Outlet Mall). Ergens daarboven zit nog de borgstelling van de huurauto. Ook hotels hebben graag een CC als borg.
Enfin, ik heb even gebeld met de Rabo en die mevrouw geeft aan dat het niet mogelijk is om af te lossen aangezien het rentevrij is en het limiet maar €1000,- is. Vreemd, ik ga morgen sowieso nog even langs en dan vraag ik het nog wel een keer. Ik heb verder ook een Rabo totaalpakket aangevraagd, dat is ook wel handig ja. Alleen duurt het waarschijnlijk 5 werkdagen, en ik ga zondag al weg.
-
- Amerika-newbie
Je zou ook een pre-paid kaart kunnen aanschaffen op het vliegveld als 'extra'. Daar kan je op het vliegveld zoveel opzetten als je zelf wil zodat je die bijv. voor borg e.d. kan gebruiken!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij kun je een Rabobank card wel tussentijds aflossen. Ik heb daar een keer een correspondentie over gehad.
Moest het bedrag overmaken naar een bepaald rekeningnummer.
Zie http://www.rabobank.nl/privatebanking/s ... n_aflossen
Moest het bedrag overmaken naar een bepaald rekeningnummer.
Zie http://www.rabobank.nl/privatebanking/s ... n_aflossen
Anders even op de Rabobank Facebook pagina je vraag stellen. Die zijn in het algemeen wat beter geinformeerd dan de gemiddelde telefoniste..Wilt u meer aflossen dan het afgesproken maandelijkse bedrag? Dat kan door een overboeking te doen naar rekeningnummer 3508.08.880 onder vermelding van het nummer van uw creditcard.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Wellicht is het een definitie.
Je lost formeel gezien niet af, maar stort extra geld op de CC.
Let er overigens wel op dat dit extra geld (als het dan gestort mag worden) niet verzekerd is via de CC.
Een bijzondere regel, maar bij veel CC's is dit het geval.
Je lost formeel gezien niet af, maar stort extra geld op de CC.
Let er overigens wel op dat dit extra geld (als het dan gestort mag worden) niet verzekerd is via de CC.
Een bijzondere regel, maar bij veel CC's is dit het geval.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
Heel makkelijk, gewoon je randomreader meenemen en geld storten op het rekeningnummer van je crecitcard, dit is 35.08.08.880, o.v.v. je creditcardnummer en je naam. Na 1 dag is het dan bijgeschreven op je creditcard.
Met reserveringen kan je storten wat je wilt maar je limiet blijft op 1000 euro staan
. Al zet je er 5000 euro extra op, als ze jouw pas door het systeem halen blijft er 1000 euro officieel limiet op staan. Saldo is iets anders dan limiet. Je zou dus nooit meer dan 1000 euro in 1 keer reserveren/kopen.

- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Klopt helemaal. Zelf heb ik een limiet van 2500. Normaal gesproken gaat dat bedrag er aan het einde van de maand af bij de Rabobank. Afgelopen vakantie zat de kaart aan z'n limiet. Ik kon er toen voor kiezen om dat bedrag voortijdig af te lossen door op dat rekeningnummer te storten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Dat ligt er helemaal aan hoe en waarvoor je je CC gebruikt. Ik ben inmiddels 3x geweest met een CC met limiet van 1000 euro en heb slechts 1x problemen gehad omdat er iets mis was gegaan met de borg van een segway operator.Frasi schreef:1000 euro bestedingsruimte op een CC is wel erg weinig. Hoe ben je overigens van plan om alle hotels, activiteiten, eten etc te gaan betalen?
1000 euro kan dus gemakkelijk!
Als je regelmatig naar de VS gaat, neem dan een Amex.
Die heeft geen limiet. Ik gebruik ze constant in de VS, en je hoeft je nooit zorgen te maken.
Die heeft geen limiet. Ik gebruik ze constant in de VS, en je hoeft je nooit zorgen te maken.
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
wat een zinloze reactie. Amex is niet voor iedereen toegankelijk.
Wil je een gratis nood-creditcard ? Haal de Bij-card ! Aanvragen duurt 2 weken. Creditcheck is er nauwelijks, en wanneer je de kaart niet gebruikt betaal je ook niet voor het bezit ervan.
Wil je een gratis nood-creditcard ? Haal de Bij-card ! Aanvragen duurt 2 weken. Creditcheck is er nauwelijks, en wanneer je de kaart niet gebruikt betaal je ook niet voor het bezit ervan.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties