Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door RNA »

Tja mensen, we weten dat er voorgangers zijn geweest die niets hebben hoeven laten zien bij de KLM balie, waarbij de balie in Antwerpen zeer coulant was en de conducteur een aapje op zijn mouw droeg. Echter... dit biedt geen garantie voor de toekomst, zoals anderen ook al aangeven: weeg voor jezelf af of je dit risico neemt ja of nee.

Een beetje als rijden zonder gordel, pakkans is zeer laag.... maar je zal maar net pech hebben!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gordel draag je niet omdat er een wet voor is maar omdat het je beschermt tegen een ongeluk!
Eigenlijk belachelijk dat men daar boetes voor moet uitdelen, zou vanzelfsprekend moeten zijn :evil:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Njit schreef:Gordel draag je niet omdat er een wet voor is maar omdat het je beschermt tegen een ongeluk!
Eigenlijk belachelijk dat men daar boetes voor moet uitdelen, zou vanzelfsprekend moeten zijn :evil:
Tja, de belgische constructie is ook niet bedoeld voor Nederlanders maar juist om meer Belgen richting Schiphol te trekken.... Je snapt mijn punt! :D
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Haha een aantal mensen doen net alsof ze naar Moskou moeten rijden ipv Antwerpen. Zo ver weg is dat ook weer niet...
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik vind Moskou anders een heel eind rijden :twisted:

Afbeelding
ttubbie
Amerika-ontdekker

Bericht door ttubbie »

Mensen toch, sorry dat ik dit zeg, maar wat een gezeur over die heenreis naar Antwerpen. Diezelfde kinderen moeten nadien wel zo'n 9 uur op een vliegtuig !

Het principe is : als je tickets hebt vanaf Antwerpen, moet je daar ook de trein op. Wil je het risico nemen, doe het dan, dan kan je misschien nadien hier op dit forum gaan zeuren dat je op Schiphol problemen had en dat de KLM zo moeilijk deed.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

applaus voor ttubbie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In een flink aantal topics deel ik de mening dat er soms vreemde vragen gesteld worden en dat daar best wel blafferig op gereageerd mag worden. In veel geval zie ik er de humor, vooral door anderen, ook nog wel in, bv bij zo'n koekwaus die zn hele hebben en houden kwijt is en dan hier zogenaamd om hulp komt vragen ipv de (juiste) instanties te raadplegen. Hier stelt iemand gewoon een vraag naar mijn mening, waarop ook gewoon op geantwoord kan worden, zonder gelijk met zo'n dom vooroordeel erop in te hakken dat er weer eens een nederlander is die wel de lusten en niet de lasten wenst. Net of een belg of duitser, of amerikaan zo' n vraag nooit zou kunnen stellen? Ik ben ook van mening dat die treinreis er gewoon bij hoort en dat Antwerpen geen Moskou is qua afstand, maar als het zou kunnen wat zij vraagt zou ik dat mss voor die kids ook wel fijn vinden. Dan is zo'n antwoord dat mtl geeft, of gewoon er zijn er bij wie ze het accepteren en er zijn er bij wie ze het niet accepteren ook gewoon goed. Ik ben normaal niet zo van het ' belerend' willen overkomen, maar in dit geval irriteer ik me er echt aan.
bartensharon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door bartensharon »

Wij zijn ook aan het kijken voor tickets vanaf Antwerpen. Als ik via vliegwinkel zoek krijg ik avond ervoor met trein en dan dag erna rechtstreekse vlucht naar San Francisco. Als ik op KLM.be kijk krijg ik alleen trein en vlucht op dezelfde dag. En dat betekent dat het geen rechtstreekse vlucht meer is. We willen een rechtstreekse vlucht aangezien we met ons kindje van bijna 2 gaan. Iemand enig idee hoe we dit op KLM.be kunnen doen (voordeel vind ik dat ik dan ook meteen plaatsen kan vastleggen. Of kan dit bij vliegwinkel ook?)

Groeten
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik weet niet hoe het bij vliegwinkel.nl zit, maar wanneer wij bij Expedia boeken kunnen we vaak ook al de stoelen vastleggen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

PSVwally schreef:Hier stelt iemand gewoon een vraag naar mijn mening, waarop ook gewoon op geantwoord kan worden, zonder gelijk met zo'n dom vooroordeel erop in te hakken dat er weer eens een nederlander is die wel de lusten en niet de lasten wenst. Net of een belg of duitser, of amerikaan zo' n vraag nooit zou kunnen stellen?
Nou sorry, maar het is toch gewoon zo? Wanneer je voor deze constructie kiest, kies je ook voor de treinreis. De meeste mensen kiezen voor deze constructie vanwege de prijs (doe ik zelf ook), maar dan weet je welke voorwaarden er bij horen. Wanneer je dan die reis niet met (kleine) kinderen wil maken, dan had je wat meer moeten betalen en gewoon rechtstreeks van Amsterdam (of welke luchthaven dan ook) moeten vliegen.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

bartensharon schreef:Wij zijn ook aan het kijken voor tickets vanaf Antwerpen. Als ik via vliegwinkel zoek krijg ik avond ervoor met trein en dan dag erna rechtstreekse vlucht naar San Francisco. Als ik op KLM.be kijk krijg ik alleen trein en vlucht op dezelfde dag. En dat betekent dat het geen rechtstreekse vlucht meer is. We willen een rechtstreekse vlucht aangezien we met ons kindje van bijna 2 gaan. Iemand enig idee hoe we dit op KLM.be kunnen doen (voordeel vind ik dat ik dan ook meteen plaatsen kan vastleggen. Of kan dit bij vliegwinkel ook?)

Groeten
Ja, telefonisch boeken via KLM. Aangeven dat je wilt vertrekken vanaf Antwerpen (ZWE) en een directe vlucht wilt, houd de prijs erbij die je via bijv Vliegwinkel hebt gezien en vaak kunnen ze er nog iets onder gaan ook. Bijkomend voordeel is dat je gelijk je plaatsen kan vastleggen!

Afbeelding
Patriciapaj
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Patriciapaj »

Nou ik zal jullie uitleggen waarom we voor deze constructie hebben gekozen. Mijn zusje woont in cleveland, helaas zowieso daarheen geen rechtstreekse vluchten. Zij krijgt binnenkort een baby, dus we willen erg graag langs. In eerste instantie zou alleen ik met onze jongste daarheen ivm de kosten. Toen zagen we antwerpen en dat scheelt erg veel centjes, waardoor we nu met zijn allen kunnen. Je betaalt voor een kindje van 2 immers het volle pond. En niet iedereen kan 900 euro extra missen. Ik wil met alle liefde ook de lasten, maar wat zou het fijn zijn als de kindjes dat bespaart zou kunnen worden. Zelf vind ik het juist wel leuk, ben nog nooit met de thalys geweest dus lijkt me erg leuk. De bagage brengen we de avond van te voren naar schiphol. Dus dat is al een last minder :p. En misschien had ik moeten vragen om alleen leuke reacties, maar goed. Sommige zijn in ieder geval leerzaam. Een enkeling natuurlijk een beetje jammer, maar dat doet me niet zoveel, ze kunnen immers niet in mijn hoofd en portomonee kijken. In ieder geval bedankt, voor de lieve leerzame reacties!
Patriciapaj
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Patriciapaj »

PSVwally schreef:In een flink aantal topics deel ik de mening dat er soms vreemde vragen gesteld worden en dat daar best wel blafferig op gereageerd mag worden. In veel geval zie ik er de humor, vooral door anderen, ook nog wel in, bv bij zo'n koekwaus die zn hele hebben en houden kwijt is en dan hier zogenaamd om hulp komt vragen ipv de (juiste) instanties te raadplegen. Hier stelt iemand gewoon een vraag naar mijn mening, waarop ook gewoon op geantwoord kan worden, zonder gelijk met zo'n dom vooroordeel erop in te hakken dat er weer eens een nederlander is die wel de lusten en niet de lasten wenst. Net of een belg of duitser, of amerikaan zo' n vraag nooit zou kunnen stellen? Ik ben ook van mening dat die treinreis er gewoon bij hoort en dat Antwerpen geen Moskou is qua afstand, maar als het zou kunnen wat zij vraagt zou ik dat mss voor die kids ook wel fijn vinden. Dan is zo'n antwoord dat mtl geeft, of gewoon er zijn er bij wie ze het accepteren en er zijn er bij wie ze het niet accepteren ook gewoon goed. Ik ben normaal niet zo van het ' belerend' willen overkomen, maar in dit geval irriteer ik me er echt aan.

Thanks!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik vind het allemaal prima. :)

Misschien past het volgende in dit topic, het valt niet onder "goedkoper" maar meer onder "gemak". Stel, Rotterdam is dichterbij dan Amsterdam dan is het misschien het overwegen waard om een keer "Rotterdam The Hague Airport" in te vullen bij vertrek ipv Amsterdam Schiphol. Want dan vlieg je met British Airways naar de USA en dan stap je eerst over in London en (meestal) rechtstreeks naar je bestemming. Rotterdam is een kleiner vliegveld dus vaak ook overzichtelijker, kortere rijen, makkelijker parkeren, immigrations pas bij je eindbestemming, dichterbij voor als je in west-Brabant, Rotterdam, Den Haag, Delft etc woon.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Iedereen begrijpt waarschijnlijk de rede dat je voor deze tickets hebt gekozen, het scheelt immer in veel gevallen ontzettend veel geld! Bij ons (en wij zijn maar met 2) bijna 300 euro per ticket, daar kun je een hoop andere leuke dingen van doen :)

Fijn natuurlijk dat jullie nu met z'n allen op bezoek kunnen! Veel plezier.
ttubbie
Amerika-ontdekker

Bericht door ttubbie »

Patriciapaj schreef:Nou ik zal jullie uitleggen waarom we voor deze constructie hebben gekozen. Mijn zusje woont in cleveland, helaas zowieso daarheen geen rechtstreekse vluchten. Zij krijgt binnenkort een baby, dus we willen erg graag langs. In eerste instantie zou alleen ik met onze jongste daarheen ivm de kosten. Toen zagen we antwerpen en dat scheelt erg veel centjes, waardoor we nu met zijn allen kunnen. Je betaalt voor een kindje van 2 immers het volle pond. En niet iedereen kan 900 euro extra missen. Ik wil met alle liefde ook de lasten, maar wat zou het fijn zijn als de kindjes dat bespaart zou kunnen worden. Zelf vind ik het juist wel leuk, ben nog nooit met de thalys geweest dus lijkt me erg leuk. De bagage brengen we de avond van te voren naar schiphol. Dus dat is al een last minder :p. En misschien had ik moeten vragen om alleen leuke reacties, maar goed. Sommige zijn in ieder geval leerzaam. Een enkeling natuurlijk een beetje jammer, maar dat doet me niet zoveel, ze kunnen immers niet in mijn hoofd en portomonee kijken. In ieder geval bedankt, voor de lieve leerzame reacties!
Al deze feiten hebben niks maar dan ook niks te maken met de condities : boeken vanuit Antwerpen is vertrekken vanuit Antwerpen. Basta.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nogmaals, dan mag je de vraag toch nog wel stellen in de hoop dat je er normaal antwoord op krijgt ipv dit? Voor de rest ben ik t geheel met je eens dat het erbij hoort...maar de trein terug mag je dan ineens wel missen..........

Ik vind t jammer dat ze de vlucht eindhoven schiphol er uitgehaald hebben, had ik het 1e gedeelte op de bakfiets kunnen doen.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

ttubbie schreef: Al deze feiten hebben niks maar dan ook niks te maken met de condities : boeken vanuit Antwerpen is vertrekken vanuit Antwerpen. Basta.
Ik hoop dat jij je leven ook zo zwart/wit leeft als je het nu schetst. En dan lijkt het me vanaf nu zinnig om weer ONTOPIC te gaan! :offtopic:

Afbeelding
Peter & Paula
Amerikafan

Bericht door Peter & Paula »

Ik hoop dat jij je leven ook zo zwart/wit leeft als je het nu schetst. En dan lijkt het me vanaf nu zinnig om weer ONTOPIC te gaan! :offtopic:
Helemaal mee eens.
Als iemand een serieuse vraag stelt verwacht hij een behoorlijk antwoord en niet om belachelijk te worden gemaakt
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties