Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis WenTon: Seattle/Yellowstone/West-Canada
Reis WenTon: Seattle/Yellowstone/West-Canada
Hallo!
Na een prachtige reis (dankzij jullie heel waardevolle tips!!) in juni naar het Zuidwesten zijn we weeral al aan het plannen, misschien voor volgend jaar maar ook mogelijk dat het pas 2014 wordt.
We zouden deze keer graag West-Canada combineren met Yellowstone. Hier al één en ander gelezen en heb onderstaande route samengesteld. Het is een rondje Seattle geworden maar kan volgens mij ook vanaf Vancouver…? Voor een 'rondje' gekozen omwille van eventuele drop off-kosten voor de huurauto, dit willen we toch liefst vermijden. En ik vermoed dat vluchten heen & terug op dezelfde bestemming vaak ook goedkoper zijn dan 'multicity'-vluchten.
We hebben een volledige maand voorzien voor deze reis, van ergens eind juni tot eind juli.
Is dit een goed begin volgens jullie?
1: Brussel > Seattle
2: Seattle
3: Seattle
4: Seattle > Pendleton / willkeurig gekozen om lange afstand naar Grand Teton NP te onderbreken en omdat we onderweg Mount Rainier NP willen bezoeken
5: Pendleton > Twin Falls / eveneens willekeurig en met een bezoek aan Twin Falls, Craters of the Moon en Idaho Falls in het achterhoofd
6: Twin Falls > Grand Teton NP
7: Grand Teton NP
8: Grand Teton NP > Yellowstone NP
9: Yellowstone NP
10: Yellowstone NP
11: Yellowstone NP
12: Yellowstone NP > Butte / willekeurig gekozen om lange afstand naar Glacier NP te onderbreken
13: Butte > Glacier NP
14: Glacier NP
15: Glacier NP > Banff
16: Banff
17: Banff > Field / is het beter om in Field te overnachten om Yoho NP en Lake Louise & omgeveing te bezoeken of kunnen we evengoed in Banff blijven?
18: Field
19: Field
20: Field > Jasper
21: Jasper
22: Jasper
23: Jasper > Clearwater
24: Wells Gray NP
25: Clearwater > Whistler / enkel als tussenstop bedoeld
26: Whistler > Vancouver
27: Vancouver
28: Vancouver
29: Vancouver > Seattle
30: Seattle > Brussel
We kijken uit naar jullie opmerkingen en tips!
Wendy
Na een prachtige reis (dankzij jullie heel waardevolle tips!!) in juni naar het Zuidwesten zijn we weeral al aan het plannen, misschien voor volgend jaar maar ook mogelijk dat het pas 2014 wordt.
We zouden deze keer graag West-Canada combineren met Yellowstone. Hier al één en ander gelezen en heb onderstaande route samengesteld. Het is een rondje Seattle geworden maar kan volgens mij ook vanaf Vancouver…? Voor een 'rondje' gekozen omwille van eventuele drop off-kosten voor de huurauto, dit willen we toch liefst vermijden. En ik vermoed dat vluchten heen & terug op dezelfde bestemming vaak ook goedkoper zijn dan 'multicity'-vluchten.
We hebben een volledige maand voorzien voor deze reis, van ergens eind juni tot eind juli.
Is dit een goed begin volgens jullie?
1: Brussel > Seattle
3: Seattle
4: Seattle > Pendleton / willkeurig gekozen om lange afstand naar Grand Teton NP te onderbreken en omdat we onderweg Mount Rainier NP willen bezoeken
5: Pendleton > Twin Falls / eveneens willekeurig en met een bezoek aan Twin Falls, Craters of the Moon en Idaho Falls in het achterhoofd
6: Twin Falls > Grand Teton NP
7: Grand Teton NP
8: Grand Teton NP > Yellowstone NP
9: Yellowstone NP
10: Yellowstone NP
11: Yellowstone NP
12: Yellowstone NP > Butte / willekeurig gekozen om lange afstand naar Glacier NP te onderbreken
13: Butte > Glacier NP
14: Glacier NP
15: Glacier NP > Banff
16: Banff
17: Banff > Field / is het beter om in Field te overnachten om Yoho NP en Lake Louise & omgeveing te bezoeken of kunnen we evengoed in Banff blijven?
18: Field
19: Field
20: Field > Jasper
21: Jasper
22: Jasper
23: Jasper > Clearwater
24: Wells Gray NP
25: Clearwater > Whistler / enkel als tussenstop bedoeld
26: Whistler > Vancouver
27: Vancouver
28: Vancouver
29: Vancouver > Seattle
30: Seattle > Brussel
We kijken uit naar jullie opmerkingen en tips!
Wendy
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis WenTon: Seattle/Yellowstone/West-Canada
Een prachtige route met (behalve de eerste 2 dagen) een lekker rustig schema.
Wij hebben een groot deel van deze route (zonder Yoho) in 2008 gereden. Misschien kun je wat tips halen uit ons reisverslag
Wij hebben een groot deel van deze route (zonder Yoho) in 2008 gereden. Misschien kun je wat tips halen uit ons reisverslag
Hallo Wendy,
Ook wij zijn een reis aan het plannen en hebben hetzelfde idee als jij/jullie. Ik zie toch wel het voordeel van het rondje die je hebt gemaakt, maar wij vinden nog steeds de rust in de reis belangrijker.
Voor nu heb ik deze route voor onze reis opgesteld, misschien heb je er wat aan.
Natuurlijk vraag ook ik hier aandacht voor de haalbaarheid/tips over de route.
Deze reis willen we in juni 2013 gaan maken op de bonnefooi. Over de camper/auto moeten we het nog hebben. Misschien zijn er mooie aanbiedingen rond nov/december?
De globale route:
Aankomst Salt Lake City - uitrusten.
Dag
1 Salt Lake City
2 Salt Lake City naar Jackson (443km)
3 Jackson - Grand Teton NP (132km)
4 Grand Teton NP - Yellowstone (midden) 115km)
5-6 Yellowstone NP
7-8 Yellowstone (Mammoth hot springs) - Kalispel Waterton Lakes NP
9 Waterton Lakes NP
10 Waterton Lakes - Yoho NP (482km) evt. afstand verspreiden over 2 dagen
11 Yoho NP
12 Yoho NP - Banff (85,9km)
13-14 Banff - jasper icefields parkway (289km)
15 Jasper en omgeving
16 Jasper - Well gray (Clearwater) NP (318KM)
17 Wells gray NP
18 Wells Gray - Whistler (350km)
19 Whistler - Vancouver (227km)
20-21 Vancouver
22 Vancouver - Olympic NP (133km)
23-25 Olympic NP
26-27 Seattle
Of zouden we de route beter omgekeerd kunnen doen i.v.m. betere wegcondities in Yellowstone?
Groetjes en veel plezier met de voorpret
,
Esther
Ook wij zijn een reis aan het plannen en hebben hetzelfde idee als jij/jullie. Ik zie toch wel het voordeel van het rondje die je hebt gemaakt, maar wij vinden nog steeds de rust in de reis belangrijker.
Voor nu heb ik deze route voor onze reis opgesteld, misschien heb je er wat aan.
Natuurlijk vraag ook ik hier aandacht voor de haalbaarheid/tips over de route.
Deze reis willen we in juni 2013 gaan maken op de bonnefooi. Over de camper/auto moeten we het nog hebben. Misschien zijn er mooie aanbiedingen rond nov/december?
De globale route:
Aankomst Salt Lake City - uitrusten.
Dag
1 Salt Lake City
2 Salt Lake City naar Jackson (443km)
3 Jackson - Grand Teton NP (132km)
4 Grand Teton NP - Yellowstone (midden) 115km)
5-6 Yellowstone NP
7-8 Yellowstone (Mammoth hot springs) - Kalispel Waterton Lakes NP
9 Waterton Lakes NP
10 Waterton Lakes - Yoho NP (482km) evt. afstand verspreiden over 2 dagen
11 Yoho NP
12 Yoho NP - Banff (85,9km)
13-14 Banff - jasper icefields parkway (289km)
15 Jasper en omgeving
16 Jasper - Well gray (Clearwater) NP (318KM)
17 Wells gray NP
18 Wells Gray - Whistler (350km)
19 Whistler - Vancouver (227km)
20-21 Vancouver
22 Vancouver - Olympic NP (133km)
23-25 Olympic NP
26-27 Seattle
Of zouden we de route beter omgekeerd kunnen doen i.v.m. betere wegcondities in Yellowstone?
Groetjes en veel plezier met de voorpret

Esther
Hoi Wenton, dat is precies hetzelfde rondje als dat wij hebben gemaakt dit jaar, bijna letterlijk(wel andersom;) ) voor onze route en mijn korte terugblik erop kijk even naar mijn topic. Maar toproute hoor!
Ik mis wel echt olympic NP, je hebt helemaal geen pacifische kust/regenwoud in je route? Je hebt voldoende lucht in je programma om daar 2/3 nachten olympic in te bouwen. En zo' n wereld van verschil met al die parken in de rockies die , hoe schitterend ook, best op elkaar lijken.
Ik mis wel echt olympic NP, je hebt helemaal geen pacifische kust/regenwoud in je route? Je hebt voldoende lucht in je programma om daar 2/3 nachten olympic in te bouwen. En zo' n wereld van verschil met al die parken in de rockies die , hoe schitterend ook, best op elkaar lijken.
Hey,
@Esther: Leuk dat je meedenkt met onze route, alle input is fijn! Jouw concept is heel gelijkaardig maar ik blijf momenteel toch nog bij mijn oorspronkelijk idee van een 'rondje' omdat ik vrees dat de ticketprijzen van de vluchten hoger zullen zijn en bovendien zijn er ook drop-off kosten voor de wagen.
@Wouter: Moet toegeven dat -naast het reisverslag van Vana- jouw route mijn grootste inspiratiebron is
en met je opmerking over Olympic ben ik tot dit gekomen. Wel een paar dagen 'moeten' toevoegen
Wat denken jullie hiervan?
Groetjes,
Wendy
1: Brussel-Seattle
3: Seattle-Port Angeles / 130km-2:20
4: Port Angeles-Forks / 90km-1:10
5: Forks
6: Forks-Mount Rainier / 300km-4:30
7: Mount Rainier
8: Mount Rainier-Pendleton / 450km-4:40
9: Pendleton-Twin Falls / 550km-5:40
10: Twin Falls-Jackson / 410km-4:20
11: Grand Teton
12: Jackson-Yellowstone / 135km-1:45
13: Yellowstone
14: Yellowstone
15: Yellowstone
16: Yellowstone-Butte / 320km-3:40
17: Butte-Kalispell / 400km-4:15
18: Glacier
19: Glacier
20: Kalispell-Banff / 480km-6:00
21: Banff/Field
22: Banff/Field
23: Banff/Field
24: Banff-Jasper / 300km-4:15
25: Jasper
26: Jasper
27: Jasper-Clearwater / 330km-4:00
28: Wells Gray
29: Clearwater-Kamloops / 125km-1:40
30: Kamloops-Vancouver /350km-4:00
31: Vancouver
32: Vancouver
33: Vancouver-Seattle-Brussel /220km-2:30
34: Brussel
@Esther: Leuk dat je meedenkt met onze route, alle input is fijn! Jouw concept is heel gelijkaardig maar ik blijf momenteel toch nog bij mijn oorspronkelijk idee van een 'rondje' omdat ik vrees dat de ticketprijzen van de vluchten hoger zullen zijn en bovendien zijn er ook drop-off kosten voor de wagen.
@Wouter: Moet toegeven dat -naast het reisverslag van Vana- jouw route mijn grootste inspiratiebron is

Wat denken jullie hiervan?
Groetjes,
Wendy
1: Brussel-Seattle
3: Seattle-Port Angeles / 130km-2:20
4: Port Angeles-Forks / 90km-1:10
5: Forks
6: Forks-Mount Rainier / 300km-4:30
7: Mount Rainier
8: Mount Rainier-Pendleton / 450km-4:40
9: Pendleton-Twin Falls / 550km-5:40
10: Twin Falls-Jackson / 410km-4:20
11: Grand Teton
12: Jackson-Yellowstone / 135km-1:45
13: Yellowstone
14: Yellowstone
15: Yellowstone
16: Yellowstone-Butte / 320km-3:40
17: Butte-Kalispell / 400km-4:15
18: Glacier
19: Glacier
20: Kalispell-Banff / 480km-6:00
21: Banff/Field
22: Banff/Field
23: Banff/Field
24: Banff-Jasper / 300km-4:15
25: Jasper
26: Jasper
27: Jasper-Clearwater / 330km-4:00
28: Wells Gray
29: Clearwater-Kamloops / 125km-1:40
30: Kamloops-Vancouver /350km-4:00
31: Vancouver
32: Vancouver
33: Vancouver-Seattle-Brussel /220km-2:30
34: Brussel
Wel erg veel bergen op deze route. Grand Teton, Mount Rainier, Glacier, Jasper, Banff etc. Hoe mooi ook, zou te veel voor ons zijn. Je kan ook van Forks richting Portland, dan de Columbia River Gorge en Mount Hood. Nog een berg erbij..... De Oregon coast en Portland zijn ook mooi net zoals de woestijnen in Oost Oregon (John Day bv) En ook bv Hells Canyon, Hagerman Fossil Beds, Craters of the Moon Id. Field is piepklein en ik zou zorgen een reservering te hebben in high season. Ligt wel heel geschikt voor Yoho.
Mooie route, maar ik mis (kom ik weer
) Waterton NP.
En die kan je makkelijk in de route in voegen.
Namelijk:
Yellowstone - Glacier NP via Montana
2 dagen Glacier Heen en terug over de Going to the sun road
En dan van Glacier naar Waterton
1 dag waterton
waterton - Banff via de Kananaskis mountains.
Dan krijg je deze route. http://goo.gl/maps/XEIWe
Je ziet de prairies rechts en de rockies links. Ik ben er al een paar geweest en het blijft waanzinnig mooi!!!

En die kan je makkelijk in de route in voegen.
Namelijk:
Yellowstone - Glacier NP via Montana
2 dagen Glacier Heen en terug over de Going to the sun road
En dan van Glacier naar Waterton
1 dag waterton
waterton - Banff via de Kananaskis mountains.
Dan krijg je deze route. http://goo.gl/maps/XEIWe
Je ziet de prairies rechts en de rockies links. Ik ben er al een paar geweest en het blijft waanzinnig mooi!!!
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Schitterend hoor! Dat wordt een geweldige vakantie
Field indd piepklein dus boek vroeg, Yoho vonden wij zalig. Zeker na drukte van banff.

Field indd piepklein dus boek vroeg, Yoho vonden wij zalig. Zeker na drukte van banff.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 37 Reacties
- 9792 Weergaves
-
Laatste bericht door Jedinja
-
- 11 Reacties