Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bed bugs

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: Bed bugs

Bericht door dimona »

Je wilt niet weten wat een van mijn taken was in de bibliotheek op de school van mijn jongste: de ingeleverde boeken schoonmaken met desinfecting wipes :lol:

En toen er van de winter een griepgolf door de school ging, waardoor op bepaalde momenten 2/3 van de kinderen in een klas afwezig waren, had mijn zoon zo'n beetje als enige nergens last van. Gek toch, dat soort dingen.... :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Van de week nog gehoord in een kinderfilm, waarin kinderen werden aangemaand om vooral veel insect repellent te gebruiken: remember children: a mosquito bite is a germs' delight...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Afbeelding
Afbeelding

Bovenstaande beestjes zaten in het Champions World Resort in Kissimee Florida, met zn duizenden. Ook binnen in de kamers stikte het ervan. Geen echte bedbugs i know, maar volgens de manager lag het aan het seizoen en konden zij er ook niets aan doen, dus geen refund. (4 dagen met een handdoek onder de deur overnacht, dat ze niet binnen konden komen)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik ben niet iemand die dingen meteen vies zal vinden, al is hygiëne uiteraard belangrijk. Maar als op het kleine kriebelende dingen aan komt, dan ben ik net een gillend school meisje :lol: Natuurlijk zit het overal & kom je er vaak onbewust mee in aanraking (tijdens je slaap bv), maar ik krijg al jeuk als ik het nu zie :D
Reisblog: thisisfraa.be
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

PSVwally schreef:Bovenstaande beestjes zaten in het Champions World Resort in Kissimee Florida, met zn duizenden. Ook binnen in de kamers stikte het ervan. Geen echte bedbugs i know, maar volgens de manager lag het aan het seizoen en konden zij er ook niets aan doen, dus geen refund. (4 dagen met een handdoek onder de deur overnacht, dat ze niet binnen konden komen)
Pfff, dat snap ik niet. Dit lijkt mij meer dan genoeg reden om een hotelreservering kosteloos te cancellen. Dat je achteraf geen refund krijgt, dat begrijp ik, maar als je bij aankomst aangeeft dat dit voor jou onacceptabel is, dan had je gewoon je geld terug moeten krijgen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De schorpioentjes onder de ijsmachine vond ik enger, maar ik was een wandeling rond lake kissimmee aan het maken een paar dagen later en toen ben ik daar letterlijk gevlucht voor deze beestjes, dat was nog erger.

Ik zat er net toen het hotel over was gegaan van iets van best western westgate ofzoiets naar champions resort. De kluis in de kamer deed het ook niet, dus ik naar de bali... Ok wordt zo gemaakt...3 dagen later toen ik vertrok was er nog niemand langs geweest, met als nadeel dat ik overdag dus mn laptop moest verbergen ipv opbergen. Dat deed ik tussen de 2 matrassen van het bed dat ik niet gebruikte (2 double beds), zat er de laatste dag een schorpioen op dat bed...ik denk dat dat beestje ongeveer even groot was als mn duim, maar ik schrok me kapot. Vooral ook omdat ik een paar dagen ervoor in de everglades zo'n airboot tour bij een heel klein dierentuintje met een show had gedaan, waarbij die gast met een huge schorpioen in zn hand de tickets aannam en daarbij meldde dat de kleintjes veel gevaarlijker zijn dan de grote.

Ik lees op traveladvisor nog uiteenlopende verhalen erover...achja, het was budget laat ik het daar maar op houden. Nu zou ik altijd bezwaar maken.
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

Die beestjes zijn 'lovebugs' toch (twee beestjes aan elkaar)? Wij hadden daar vorig jaar in Florida ook erg last van. Niet in de kamer gelukkig, maar buiten lopen ging niet zonder om je heen te zwaaien en ze weg te jagen. Die beestjes komen in de lente en herfst, de andere helft van het jaar zie je ze schijnbaar niet. Ik kan me voorstellen dat je niet prettig slaapt met die beestjes op/in je kamer, maar refund vragen lijkt me ook niet helemaal eerlijk, omdat het hotel er niks aan kan doen dat die beestjes voorkomen (ze mogen/moeten natuurlijk wel zorgen dat er niet teveel naden en kieren open zijn in de kamer).
Gast

Bericht door Gast »

Dat mensen zo panisch zijn over bedbugs ligt niet zozeer aan het overdreven hygienisch willen zijn of het vies vinden. Mensen willen ze niet mee naar huis nemen.

Als je ze eenmaal thuis hebt, kom je er zeer moeilijk vanaf. Ze zijn inmiddels resistent voor vele soorten gif. Je zult alles wat wasbaar is op zijn heetst moeten wassen, matrassen kun je weggooien. Stoffen meubelen idem of behandelen met stoom en hopen dat je meubelen daar tegen kunnen etc.

Dan ben je er nog niet, want die beestjes zijn inmiddels bezig duizenden eitjes te leggen achter je behang, plinten, onder je vloerbedekking of waar dan ook. Je hele huis professioneel laten behandelen is een kostbare zaak.

Het gaat dus niet zozeer om dat mensen het vies vinden, maar om de kosten en moeite die je hebt om er weer vanaf te komen mochten ze meeliften naar huis.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja Cincijansen, dat snap ik, maar hoeveel mensen ken jij nu die dat (in die mate) aan de hand hebben gehad? Soms kunnen mensen zich ook tè gek laten maken, terwijl ze tegelijkertijd moeiteloos andere risico's aangaan die met een grotere waarschijnlijkheid veel ernstigere gevolgen kunnen hebben.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

PSVwally schreef:Afbeelding
Afbeelding

Bovenstaande beestjes zaten in het Champions World Resort in Kissimee Florida, met zn duizenden. Ook binnen in de kamers stikte het ervan. Geen echte bedbugs i know, maar volgens de manager lag het aan het seizoen en konden zij er ook niets aan doen, dus geen refund. (4 dagen met een handdoek onder de deur overnacht, dat ze niet binnen konden komen)
Eerst schrijf je 'in de kamers stikte het ervan' en dan 'een handdoek onder de deur, dat ze niet binnen konden komen'. Zaten ze nu binnen of niet? :wink:
Volgens mij is het normaal dat je je geld niet terugkrijgt als ze buiten zitten.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben eerst even op jacht gegaan. Veel moorden gepleegd die avond. Ik was er toen eind September. Wat me wel opviel was dat ik er in Disneyworld dus 0 gezien heb. Binnen in mijn kamer zaten er geen duizenden, maar toch 10-tallen voor de ramen (ik wist niet ze lovebugs heten, maar het waren idd 2 samengevouwen vliegjes :), dus misschien toch wel meer dan 100 als je ze uit elkaar zou halen). Op een kamer waar een ijsmachine tegenaan stond was hetIk zou het nu nooit meer accepteren. Toen, op mn allereerste reis alleen naar een ver land, was ik mss nog wat naief. Die reis was helemaal via wtc uitgestippeld en dat zou ik nu ook nooit meer doen, lekker zelf regelen die dingen. Ik bedoel, een dag port charlotte-key west-miami is ook een dag autorijden en weinig zien :)
Ochja we worden allemaal ouder en wijzer.....
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Helemaal mee eens Cincijansen!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Cincijansen - goed punt!

Ziva, ik ben het helemaal met je eens dat mensen hier soms echt overdreven hygienisch zijn. Ik snap al dat continue ontsmetten ook niet. Dat je na het WC bezoek/voor het eten je handen wast ook, maar om gewoon ad random gedurende de dag je handen te ontsmetten (ik werk op een universiteit, gewoon achter een bureau of in een college zaal), dat snap ik ook niet. Maar aan de andere kant zijn bedbugs echt een ander verhaal. Dat zijn niet gewoon vieze beestjes, dat zijn vieze beestjes die enorm veel werk, tijd, en geld kosten om vanaf te komen. Ik ken nu twee gezinnen die bedbugs hebben gehad, en alhoewel ze er alletwee vanaf gekomen zijn, moesten ze wel allebei drie weken hun huis uit, en moesten ze voor vertrek al hun kleding wassen, drogen, en in speciale zakken stoppen. Met een paar kinderen betekent dat dus wel dat je een paar dagen vrij moet nemen om dat allemaal te regelen. Dan kan je drie weken in een hotel of iets dergelijks, je huisdieren moeten op pension, en je moet de bestrijders enkele duizenden dollars betalen. Dus prijzig, veel werk en niet handig.

Toen ik in China was deze zomer ben ik ook ontzettend veel bugs tegen gekomen. Een soort cicadas die 's nachts naar binnen probeerden te komen (en dan met luid geweld tegen je deur en je ramen aanvlogen), en die voor de zon opkwam stierven, waardoor je een trappenhuis vol met dode beesten had. Muggen, spinnen, noem maar op. Ik vond het allemaal wel best, had Chinees anti-muggen spul ontdekt dat redelijk werkte. Maar toen ik in een hotel zal waar ik zo'n beetje alle tekenen vond van bedbugs was ik toch echt niet gelukkig. Het is een ding om lek gestoken te worden, het is iets anders om daar maanden later thuis nog steeds ontzettend veel werk van te hebben. Door allerlei omstandigheden kon ik niet van kamer veranderen (was met een groep studenten, en het hotel was vol), en dus heb ik mijn bagage in de badkuip gezet, en heb zelf in de badkamer geslapen. Eenmaal thuis is alles in de packtite gegaan (zo'n duffel die al je spullen opwarmt tot dodelijke temperaturen). Call me crazy, maar na die verhalen van die twee vrienden van mij neem ik dus echt geen risico meer :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
KimDaanUSA
Amerikafan

Bericht door KimDaanUSA »

Wij hadden ook bed bugs in ons hotel in LA! Gelukkig kregen wij de volledige 2 nachten terugbetaald. Voor het verslag van die dag: http://kimendaan.wordpress.com/2012/08/ ... hollywood/
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

PSVwally schreef:Hoe is uiteindelijk het eigenlijk afgelopen?
.
Al enige maanden niet op dit forum geweest, dus vandaar de late reactie. Wij hebben helaas de reis vanwege familie-omstandigheden een week van tevoren moeten annuleren. Alles kon gratis geannuleerd worden afgezien van Priceline. Dit geld waren we dus kwijt en ik boek nooit meer wat via Priceline.
Geen idee hoe het met de bedbugs was, maar ik zal zeker bij een volgende keer eerst kijken of er meldingen zijn voor ik een hotel boek.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bed bugs hebben we vannacht niet gehad hier in Torrey. Wel houtworm die 's nachts lekker aan het eten was en hoorbaar dan nog wel. :roll:
Groetjes,
Carine
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat is niet zo erg als het mee mogen/moeten luisteren naar het liefdesspel van de buren. :oops:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Annie schreef:Dat is niet zo erg als het mee mogen/moeten luisteren naar het liefdesspel van de buren. :oops:
Sorry!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

sachasenne schreef:Bed bugs hebben we vannacht niet gehad hier in Torrey. Wel houtworm die 's nachts lekker aan het eten was en hoorbaar dan nog wel. :roll:
Waar in Torrey?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Austins chuckwagon. In cabin 8, de tweede van de straat af geteld.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer