Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ik wil misschien gaan wonen in Amerika
ik wil misschien gaan wonen in Amerika
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag mijn account aangemaakt om informatie te krijgen over hoe het emigreren naar Amerika gaat. Want ik wil heel graag als ik klaar ben met mijn studie (dat is pas over 3 jaar) in Amerika gaan wonen in de Staat Californië en dan graag in een voorstad van Los Angeles (De verloren engelen. Ik doe momenteel een studie tot leraar maar denk eraan dat als ik klaar ben met deze studie een thuis studie te doen tot makelaar van 1 jaar. Dus ik vroeg me af of deze thuis studie wel gelding is in Amerika. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het beantwoorden van deze vraag. De reden dat ik later graag in Amerika weel wonen is omdat ik dit jaar in Amerika en Canada op vakantie was en ik het echt een heel mooi land vond en de mensen waren zo aardig dat ik er over nadenkt om over een paar jaar naar Amerika te gaan emigreren. En dan wil ik graag me eigen makelaars kantoor bezitten in Amerika. Verder was mijn laatste vraag of het niet slim is voor mij om een ondernemers visum aan te vragen en dat tegelijkertijd ook mee te doen aan de loterij. Ik bedank jullie alvast voor jullie reacties.
Ik heb vandaag mijn account aangemaakt om informatie te krijgen over hoe het emigreren naar Amerika gaat. Want ik wil heel graag als ik klaar ben met mijn studie (dat is pas over 3 jaar) in Amerika gaan wonen in de Staat Californië en dan graag in een voorstad van Los Angeles (De verloren engelen. Ik doe momenteel een studie tot leraar maar denk eraan dat als ik klaar ben met deze studie een thuis studie te doen tot makelaar van 1 jaar. Dus ik vroeg me af of deze thuis studie wel gelding is in Amerika. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het beantwoorden van deze vraag. De reden dat ik later graag in Amerika weel wonen is omdat ik dit jaar in Amerika en Canada op vakantie was en ik het echt een heel mooi land vond en de mensen waren zo aardig dat ik er over nadenkt om over een paar jaar naar Amerika te gaan emigreren. En dan wil ik graag me eigen makelaars kantoor bezitten in Amerika. Verder was mijn laatste vraag of het niet slim is voor mij om een ondernemers visum aan te vragen en dat tegelijkertijd ook mee te doen aan de loterij. Ik bedank jullie alvast voor jullie reacties.
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: ik wil misschien gaan wonen in Amerika
Heb je de stickies in de fora over emigratie /tijdelijke emigratie doorgelezen? En wat bedoel je met ondernemersvisum?
Een bedrijf opzetten in de VS en een green card via een investeerdersvisum aan te vragen is een hele kluif. Een EB-5 vergt minimaal $500,000 (een half miljoen, dus). Meedoen met de loterij is echter gratis... Makelaar is helaas geen vak waar je makkelijk een werkvisum (als werknemer bij een Amerikaans bedrijf) zal kunnen bemachtigen.
Een bedrijf opzetten in de VS en een green card via een investeerdersvisum aan te vragen is een hele kluif. Een EB-5 vergt minimaal $500,000 (een half miljoen, dus). Meedoen met de loterij is echter gratis... Makelaar is helaas geen vak waar je makkelijk een werkvisum (als werknemer bij een Amerikaans bedrijf) zal kunnen bemachtigen.
oke dankjewel voor je reactie. Ik dacht namelijk dat je minimaal 150000 dollar moest investeren in Amerika. Maar de beste manier om in Amerika te gaan wonen is dus door mee te doen aan de lotterij, tenzij je natuurlijk familie heb wonen in Amerika maar dat heb ik jammer genoeg niet.
@Daan95, wees welkom hier. Jouw droom is er een die velen delen, maar helaas niet door iedereen waargemaakt zal kunnen worden. Het viel me op dat nu weer een nieuwe vraag stelde, maar de eerder gestelde vragen (van goldenhills) nog niet hebt beantwoord.
Aangaande jouw nieuwe vraag, het winnen van de loterij is het makkelijkst om in de VS te geraken, maar de kans om die loterij te winnen is klein. En waarom dacht jij dat je minimaal $150.000 moest investeren in de VS?
Om in de VS te geraken zijn er een aantal manieren:
* Winnen DV lottery (en aan de eisen voldoen);
* Een baan krijgen in de VS die een visum waard is, minimaal hbo niveau (H1B);
* Binnen een organisatie (bijna altijd een bedrijf) met vestigingen in de VS een transfer naar de VS krijgen, maar dan moet je daar al minimaal een jaar werken en een bepaald niveau functie hebben behaald (L1);
* Trouwen met een Amerikaanse van het andere geslacht, en het moet een echt huwelijk zijn uit liefde, niet een puur voor de greencard (K1);
* Voldoende geld investeren in een bedrijf in de VS, maar dan ook gelijk meer dan 51% van de aandelen verkrijgen en dus echt beleidsbepalend zijn voor dit bedrijf, waardoor bijvoorbeeld voor $500.000 aan aandelen Google kopen niet telt, want dan ben je slechts een van de aandeelhouders;
* er zijn nog meer manieren, maar dit zijn de meest gebruikelijke en in zekere zin ook de makkelijkste.
Nog even deze. Je zegt dat je momenteel een studie doet voor leraar. Dan verwacht ik beter dan dat je schrijft "me eigen makelaars". Dan verwachten dat je gewoon mijn schrijft in plaats van me.
Aangaande jouw nieuwe vraag, het winnen van de loterij is het makkelijkst om in de VS te geraken, maar de kans om die loterij te winnen is klein. En waarom dacht jij dat je minimaal $150.000 moest investeren in de VS?
Om in de VS te geraken zijn er een aantal manieren:
* Winnen DV lottery (en aan de eisen voldoen);
* Een baan krijgen in de VS die een visum waard is, minimaal hbo niveau (H1B);
* Binnen een organisatie (bijna altijd een bedrijf) met vestigingen in de VS een transfer naar de VS krijgen, maar dan moet je daar al minimaal een jaar werken en een bepaald niveau functie hebben behaald (L1);
* Trouwen met een Amerikaanse van het andere geslacht, en het moet een echt huwelijk zijn uit liefde, niet een puur voor de greencard (K1);
* Voldoende geld investeren in een bedrijf in de VS, maar dan ook gelijk meer dan 51% van de aandelen verkrijgen en dus echt beleidsbepalend zijn voor dit bedrijf, waardoor bijvoorbeeld voor $500.000 aan aandelen Google kopen niet telt, want dan ben je slechts een van de aandeelhouders;
* er zijn nog meer manieren, maar dit zijn de meest gebruikelijke en in zekere zin ook de makkelijkste.

oke dankjewel voor je reactie. Ik dacht dat je minimaal 150000 dollar nodig heb om een onderneming op te zetten in Amerika dat heb ik op de website: http://www.emigratie.nl/cmsweb/amerika/ ... emers.html gelezen.
E2-visum voor ondernemers
Woont u in Nederland of België en wilt u een visum om ondernemer te worden in Amerika? Of bent u al ondernemer in de genoemde landen en wilt u uw vleugels naar Amerika uitslaan? Dan kunt u in aanmerking komen voor het E2-visum, ook Treaty Investor visum genoemd. Dit visum is gebaseerd op verdragen tussen Amerika enerzijds en Nederland en België anderzijds en wordt gebruikt om buitenlanders de mogelijkheid te geven om eigen kapitaal te investeren in een bedrijf in de Verenigde Staten en daarin actief deel te nemen als eigenaar. Als aanvrager van het visum moet u in dit bedrijf een sleutelpositie gaan bekleden. De belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle E2-visumaanvraag zijn het aankopen van een bestaand bedrijf of starten van een nieuw bedrijf, een doordacht businessplan en een investering vanaf US $150.000. (Voor niet-kapitaalintensieve bedrijven kan een lagere investering soms volstaan.) Als visumhouder moet u daadwerkelijk de leiding van de onderneming voeren. Veel E2-ondernemers kiezen bij de aanvraag van hun visum voor een franchiseformule, een zeer populaire bedrijfsvorm in Amerika. Bovendien is het een goede manier om uw bedrijf snel te vestigen en operationeel te maken. U kunt hier vrijblijvend de gratis Quick Scan doen om snel te weten of u kans maakt op het E2-visum Amerika voor ondernemers.
E2-visum voor ondernemers
Woont u in Nederland of België en wilt u een visum om ondernemer te worden in Amerika? Of bent u al ondernemer in de genoemde landen en wilt u uw vleugels naar Amerika uitslaan? Dan kunt u in aanmerking komen voor het E2-visum, ook Treaty Investor visum genoemd. Dit visum is gebaseerd op verdragen tussen Amerika enerzijds en Nederland en België anderzijds en wordt gebruikt om buitenlanders de mogelijkheid te geven om eigen kapitaal te investeren in een bedrijf in de Verenigde Staten en daarin actief deel te nemen als eigenaar. Als aanvrager van het visum moet u in dit bedrijf een sleutelpositie gaan bekleden. De belangrijkste ingrediënten voor een succesvolle E2-visumaanvraag zijn het aankopen van een bestaand bedrijf of starten van een nieuw bedrijf, een doordacht businessplan en een investering vanaf US $150.000. (Voor niet-kapitaalintensieve bedrijven kan een lagere investering soms volstaan.) Als visumhouder moet u daadwerkelijk de leiding van de onderneming voeren. Veel E2-ondernemers kiezen bij de aanvraag van hun visum voor een franchiseformule, een zeer populaire bedrijfsvorm in Amerika. Bovendien is het een goede manier om uw bedrijf snel te vestigen en operationeel te maken. U kunt hier vrijblijvend de gratis Quick Scan doen om snel te weten of u kans maakt op het E2-visum Amerika voor ondernemers.
Klopt wat je gelezen hebt, met wel een paar aanmerkingen die niet genoemd zijn. Het E2 visum leidt niet tot een greencard, dus zodra het bedrijf stopt moet je het land weer uit. En als het bedrijf niet meer levensvatbaar dan moet je ook vertrekken. Het "enige" voordeel van een E2 is dat je in de VS bent en dan of een Amerikaanse tegen kan komen of kan solliciteren naar een baan die je een H1B oplevert.
oke dankjewel voor je reactie.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat viel mij ook direct op, maar nog vééél erger vind ik dat je schrijft: 'Ik weel graag'.Hockey schreef:
Nog even deze. Je zegt dat je momenteel een studie doet voor leraar. Dan verwacht ik beter dan dat je schrijft "me eigen makelaars". Dan verwachten dat je gewoon mijn schrijft in plaats van me.
Ik mag hopen dat dat niet het niveau is waarop Nederlandse kinderen straks les gaan krijgen.

Voor de rest schrijft hij wel "wil" dus gewoon een foutje, relax jongens.
- RiverCola
- Amerika-expert
Relax??? Het zit bomvol fouten. Zie bijvoorbeeld de tweede zin, geen komma-gebruik, geen haakje gesloten.DejaVu schreef:Voor de rest schrijft hij wel "wil" dus gewoon een foutje, relax jongens.
Ook de derde zin is absoluut geen Nederlands dat ik mijn kinderen graag aangeleerd zou zien. Bovendien is 'thuisstudie' in het Nederlands 1 woord.Daan95 schreef:Want ik wil heel graag als ik klaar ben met mijn studie (dat is pas over 3 jaar) in Amerika gaan wonen in de Staat Californië en dan graag in een voorstad van Los Angeles (De verloren engelen.
Vervolgens schrijft Daan 'gelding' in plaats van geldig. Okey, typo'tje..Daan95 schreef: Ik doe momenteel een studie tot leraar maar denk eraan dat als ik klaar ben met deze studie een thuis studie te doen tot makelaar van 1 jaar.
Dan vervolgens het 'Ik weel heel graag', wat heel duidelijk geen typefout is maar gewoon bitter slecht Nederlands. Als klap op de vuurpijl wil Daan graag ' me eigen makelaars kantoor bezitten' (weer los geschreven daar waar het één woord betreft: makelaarskantoor). Dan vervolgens wéér diezelfde fout: ondernemers visum (ondernemersvisum) en dan nog deze:Daan95 schreef: Dus ik vroeg me af of deze thuis studie wel gelding is in Amerika.
Ik mag toch hopen dat kinderen in Nederland van mensen met niveau en kennis van de taal les krijgen. De kwaliteit van het Nederlandse basisonderwijs gaat achteruit, we worden op de wereldwijde PISA-ranking voorbijgestreefd door landen als Finland (al jaren ontzettend goed), Zwitserland, Canada en Singapore. Als je kijkt naar het onderwijs in de hoog-scorende landen, valt op dat onderwijzers daar vaak academisch geschoold zijn. Zodat ze niet alleen de lesstof goed beheersen, maar daarnaast ook pedagogisch voldoende onderlegd zijn en bovendien, door hun wetenschappelijke achtergrond, het onderwijs als geheel kunnen overzien en dus ook verbeteringen kunnen doorvoeren.Daan95 schreef: Verder was mijn laatste vraag of het niet slim is voor mij om een ondernemers visum aan te vragen en dat tegelijkertijd ook mee te doen aan de loterij.
Als ik dit dan zie, dan zakt de moed me in de schoenen. Sorry Daan. Focus je op je studie en maak er het beste van!!! Leraar mogen zijn is een mooi beroep met een zware verantwoordelijkheid. Maar als je het eigenlijk niet wilt, ga nu dan een andere studie volgen.
-
- Amerikakenner
Ik vind je hele reactie vreselijk off-topic in deze draad. Plus, Daan is niet verantwoordelijk voor jouw teleurstelling in het systeem van Nederlands onderwijs en hem er over uitkafferen brengt je nergens. Sowieso brengt hem uitkafferen jou nergens. Of denk je dat hij geneigd is nu zijn Nederlands te verbeteren omdat een of andere Jodocus op een forum anders op z'n tenen getrapt raakt?
Als je problemen hebt met het niveau van lerarenopleidingen, ga dan campagne voeren en stem op een partij die investeert in onderwijs, maar ga niet op een volkomen ongerelateerd forum uit je dak tegen een gastje van zeventien.
Als je problemen hebt met het niveau van lerarenopleidingen, ga dan campagne voeren en stem op een partij die investeert in onderwijs, maar ga niet op een volkomen ongerelateerd forum uit je dak tegen een gastje van zeventien.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Hij heeft nog geen diploma voor de lerarenopleiding. Dus mág hij nog foutjes maken, toch? Hij is met de studie bezig om het te leren, toch? 

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
* Pakt popcorn.
- RiverCola
- Amerika-expert
Eens, dat is 'ie ook, waarvoor excuus.smittenimmigrant schreef:Ik vind je hele reactie vreselijk off-topic in deze draad.
Gelukkig doe ik dat ook.smittenimmigrant schreef: Als je problemen hebt met het niveau van lerarenopleidingen, ga dan campagne voeren en stem op een partij die investeert in onderwijs
-
- Amerikakenner
Dan kunnen we elkaar bij de stembus de hand geven 

Ik wil ook helemaal geen leraar worden want het lijkt mij niet leuk genoeg. Ik wil namelijk iets doen waarbij je meer te maken heb met cijfers en volwassenen. Dus dat is de reden dat ik een makelaars opleiding wil gaan doen.
Waarom doe je die opleiding dan?Daan95 schreef:Ik wil ook helemaal geen leraar worden want het lijkt mij niet leuk genoeg.

Omdat ik dacht dat leraar iets voor mijn is maar, dat bleek dus niet zo te zijn. Trouwens ik hoef me niet tegen jouw te verantwoorden.
Pas nou op...Jaydee84 schreef:* Pakt popcorn.
Maar Daan lekker meedoen aan de lotterij of een USA meisje ontmoeten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1978 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 5 Reacties