Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ik wil misschien gaan wonen in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Mark & Martine
Amerikakenner

Re: ik wil misschien gaan wonen in Amerika

Bericht door Mark & Martine »

Daan95 schreef:Omdat ik dacht dat leraar iets voor mijn is maar, dat bleek dus niet zo te zijn. Trouwens ik hoef me niet tegen jouw te verantwoorden.
maak het nou niet nog erger... :mrgreen:

Misschien is overstappen naar een ander studie een optie? Je kunt ook meteen een opleiding in de richting van makelaardij gaan doen. Ik weet niet precies hoe het zit met de langstudeerboete tegenwoordig, maar als je nog 3 jaar van je studie moet ben je vast nog niet zo heel lang bezig.

Succes in ieder geval
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Daan95 schreef:Omdat ik dacht dat leraar iets voor mijn is maar, dat bleek dus niet zo te zijn. Trouwens ik hoef me niet tegen jouw te verantwoorden.
Sorry, aan mij heb je ook al niks, maar deze quote vind ik echt briljant :lol:
SpaceAce schreef:Hij heeft nog geen diploma voor de lerarenopleiding. Dus mág hij nog foutjes maken, toch? Hij is met de studie bezig om het te leren, toch?
Hmmm, in mijn tijd (o jee) waren fouten van dat kaliber er tegen het eind van de middelbare school wel uit, maar goed, tijden veranderen.

En nu weer even on topic:

Daan, ik denk dat je jezelf heel erg zou helpen, door een strak toekomstplan op te stellen. Je zit nu op een opleiding waar je niet mee verder wilt en je wilt uiteindelijk in de VS terechtkomen in een branch waarvoor je diploma's moet hebben die je in Nederland niet kunt halen. Ligt het eigenlijk niet heel erg voor de hand om in de VS te gaan studeren, om zodoende aan de papieren te komen waar je voor je toekomstplan echt iets aan hebt? Waarom die makelaarsstudie pas oppakken als je klaar bent met deze opleiding, waar je uiteindelijk niets mee wilt/kunt?

Dat ondernemersvisum is allemaal goed en aardig, maar jij praat over 150.000 dollar alsof je het zo uit je achterzak tovert. Een bedrijf starten/overnemen in de V.S. is iets waar een lang trajekt aan vooraf gaat en wat je om allerlei redenen goed moet voorbereiden. Het is prima dat je hier je licht komt opsteken, maar ik denk dat het goed is dat je tegelijkertijd bij jezelf even een reality-check doet.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Met een makelaarsopleiding uit Nederland kom je in de VS niet ver. In de VS, voor zover ik dat weet, kan iedereen met een cursusje van een paar weken zich een makelaar noemen. Op het moment is, zoals je weet, de markt voor makelaars echt rampzalig. Als je op basis van je opleiding/baan naar de VS wil komen (en het kan wel, alhoewel het misschien niet makkelijk is, en veel doorzettingsvermogen vereist), dan zou je er goed aan doen uit te zoeken waar men op het moment enorm gebrek aan heeft in de VS, en daar juist een opleiding in te doen. Dat verhoogt je kansen ten minste iets.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ken 2 makelaars in de US. Beide hebben al een aantal jaren een andere hoofdverdienste.
Of om het met de woorden van onze (van oorsprong Nederlandse) makelaar hier in Oakville te zeggen: "Elke huisvrouw met wat vrije tijd verkoopt tussendoor een huis, en dat maakt onze markt kapot.".
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Daan95
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Daan95 »

Haha inderdaad een leuk Amerikaans meisje zoeken en meedoen aan de lotterij.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Maar ja Daan, er zal toch brood op de plank moeten komen, en dat is zelfs voor veel mensen met de juiste diploma's al moeilijk genoeg.
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

Daan95 schreef: Want ik wil heel graag als ik klaar ben met mijn studie (dat is pas over 3 jaar) in Amerika gaan wonen in de Staat Californië en dan graag in een voorstad van Los Angeles
Ben je al eens in Amerika geweest dan? Er echt wonen en je geld er moeten verdienen is heel wat anders dan het Amerika van televisie of dat van een vakantie. Hoe weet je zo zeker dat je er inderdaad wilt wonen? En waarom denk je dat Amerika op jou zit te wachten? Amerika is een heel erg arm land met een heel erg hoog werkloosheidspercentage. Er zijn voor elke baan meer dan genoeg Amerikanen te vinden. In vergelijking met Europa leven er inmiddels veel mensen op straat, in tentenkampen of in de riolen(Las Vegas). Er is hier zelfs een Nederlander op het forum, ned in mo als ik het me correct herinner, die een maand onder een brug heeft geleefd. Zo kan het dus ook aflopen voor een immigrant.

Je motivatie ontbreekt helemaal en het lijkt allemaal niet erg doordacht, helemaal omdat je ook makelaardij als mogelijk beroep noemt. De huizenmarkt is helemaal ingezakt in de VS. Als je al niet van zulke dingen op de hoogte bent dan geef ik je weinig kans. Dat alles nog afgezien van dat het eigenlijk helemaal niet mogelijk is om een greencard te krijgen(tenzij je de loterij wint), wat dan wel weer als voordeel heeft dat naïeve Europeanen mooi tegen zichzelf bescherm worden.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

mvdl schreef:Er is hier zelfs een Nederlander op het forum, ned in mo als ik het me correct herinner, die een maand onder een brug heeft geleefd. Zo kan het dus ook aflopen voor een immigrant.
Goh, dat verhaal heb ik nog nooit gelezen. Heb ik iets gemist, of begint je fantasie nu echt een loopje met je te nemen?
Terug in Texas!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vrees dat laatste Hemmie. Of houdt Mvdl er gewoon niet van dat er Nederlanders zijn die wel hun American Dream leven, terwijl hem dat niet gelukt is?
Daan95
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Daan95 »

ik ben meerdere keren in Amerika geweest. Ik weet dat de huizenmarkt in Amerika slecht is. Het is niet zomaar iets dat ik een, twee, drie heb bedacht maar een droom die ik al heel lang koester.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Daan95 schreef: ...De verloren engelen ...
Nu we toch aan het hakken zijn:
De stad is ontstaan aan de Los Angeles River en werd door de Spanjaarden aangeduid als El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de Los Ángeles del Río de Porciúncula (Het Dorp van Onze Vrouwe de Koningin der Engelen van de Rivier van Porciúncula).
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

hemmie schreef:
mvdl schreef:Er is hier zelfs een Nederlander op het forum, ned in mo als ik het me correct herinner, die een maand onder een brug heeft geleefd. Zo kan het dus ook aflopen voor een immigrant.
Goh, dat verhaal heb ik nog nooit gelezen. Heb ik iets gemist, of begint je fantasie nu echt een loopje met je te nemen?
Een tijd geleden was er een topic geopend door twee Nederlandse knullen die illegaal in Californie wilden werken. Toen kwam dat verhaal ook aan bod als ik het goed heb.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

hemmie schreef:
Dit is de link naar de opmerking waar hij het over heeft. In het bericht las mvdl iets in een opmerking van Mark (ned in MO) wat Mark nooit heeft gezegd. De opmerking van mvdl hier raakt dan ook kant noch wal, en wederom licht mvdl er enkel het negatieve uit (nog even los van het feit dat e.e.a. gewoon niet klopt).

Uit dat topic:
mvdl schreef:
ned in MO schreef:Toen ik in 1996 emigreerde was de economie ook niet zo best en ik had binnen een maand een baan om mij van een dak over mijn hoofd te voorzien
Dus volgens je eigen woorden heb je bijna een maand onder een brug gewoond voordat je een baan had om een dak boven je hoofd te kunnen betalen. Interessant dat je deze ervaring deelt met het forum en een goede les voor potentiële Amerika gangers: er zijn Nederlanders die na aankomst op straat terecht gekomen zijn.
Hockey schreef:Lezen is blijkbaar ook een vak, want dat zegt ned in MO niet. Enkel dat hij na een maand al een baan had. Hij heeft nergens gezegd dat hij voor die tijd dakloos was. Dat lees jij erin.
En de reactie van Mark (ned in MO)
ned in MO schreef:
mvdl schreef:Dus volgens je eigen woorden heb je bijna een maand onder een brug gewoond voordat je een baan had om een dak boven je hoofd te kunnen betalen. Interessant dat je deze ervaring deelt met het forum en een goede les voor potentiële Amerika gangers: er zijn Nederlanders die na aankomst op straat terecht gekomen zijn.

Volgens jouw woorden......... :roll:

Als je het graag weten wilt? Ik had gelijk onderdak en na een week vaste woonruimte en binnen een maand kon ik met werken beginnen. Ik deed tenminste mijn best om er wat van te maken hier in Amerika. Vond mezelf niet te min om met een HBO opleiding een baantje aan te nemen dat $6.40 per uur verdiende en in een oude mobile home te wonen met tweedehands meubelen. Ik had weinig middelen maar door een poosje minimalistisch te leven had ik alle tijd om te kijken naar beter werk. Dat heb ik ook gevonden. Daarna de echte american dream gaan volgen en voor mijzelf begonnen.

Fantaseer jij is wat over je succesvolle terugkeer in Nederland. Ik neem aan dat je het uitstekend doet in ons kikkerlandje?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik wil jullie droomonderwerp niet frusteren maar de oplossing is in de maak;

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=43969

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=43967

Is wel weer gewoon met de voeten op de grond
Degenen die dat maar niets vinden ; droom zacht verder.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

RiverCola schreef:Of houdt Mvdl er gewoon niet van dat er Nederlanders zijn die wel hun American Dream leven, terwijl hem dat niet gelukt is?
Dit is niet fair in het debat!
Het kan best zijn dat MvdL bij een bepaalde groep mensen hier een gefrustreerd beeld heeft opgeroepen.
Daarnaast kan het ook best zijn dat hij zinvolle opmerkingen kan maken.
Zijn opmerking hier hakt hout.
En is een prima tegenwicht ten opzichte van de infantiele opvattingen die je hier ook tegenkomt mbt verhuizen naar de USA.

Want over dat laatste kun je toch rustig stellen dat het onmogelijk is tenzij...
En de oplossingen voor dat "tenzij" , het dus wel mogelijk maken van die move, liggen niet in dromen !
Stuur mij een PB !
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

bedeve schreef:En is een prima tegenwicht ten opzichte van de infantiele opvattingen die je hier ook tegenkomt mbt verhuizen naar de USA.
Tegenwicht kan ook realistisch zijn. In mijn optiek zijn de "infantiele opvattingen" het ene uiterste, maar zijn die van mvdl het volledig andere uiterste. Het is niet alleen maar negativiteit in de VS, hoewel mvdl's opmerkingen daarvan wel doordrenkt zijn. Niemand zal ontkennen dat er mindere kanten aan de Amerikaanse samenleving zijn, maar het is ook niet "fair" om enkel die negatieve aspecten eruit te lichten, positieve dingen telkens af te doen als "zien door een roze bril", en e.e.a. voor te doen alsof die negatieve dingen altijd en overal in de gehele VS de maatstaf zijn, want dat is gewoon pertinent niet waar.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dento schreef: Tegenwicht kan ook realistisch zijn. maar zijn die van mvdl het volledig andere uiterste.
Je motivatie ontbreekt helemaal en het lijkt allemaal niet erg doordacht, helemaal omdat je ook makelaardij als mogelijk beroep noemt. De huizenmarkt is helemaal ingezakt in de VS. Als je al niet van zulke dingen op de hoogte bent dan geef ik je weinig kans. Dat alles nog afgezien van dat het eigenlijk helemaal niet mogelijk is om een greencard te krijgen(tenzij je de loterij wint), wat dan wel weer als voordeel heeft dat naïeve Europeanen mooi tegen zichzelf bescherm worden.

Dit is een tekst die ik een prima tegengewicht vind.
Die even de dromer opschut.
Een Greencard krijgen is niet mogelijk tenzij...
Dat kun je niet genoeg benadrukken.
Als je een ander resultaat beoogt dan MvdL in zijn slotzin vermeld.

Op dit tijdstip over een week rij ik bij mijn zoon in Santa Cruz County de oprit op.
Met hem heb ik drie jaar geleden deels in Nederland, deels als illegaal in de VS dezelfde gesprekken gehad.
Een Greencard krijgen is niet mogelijk tenzij...
Stuur mij een PB !
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bij dit stukje heb je helemaal gelijk, daar is niets mis mee; ik heb het ook meer over andere (veel te) negatieve stukken die mvdl in vele andere topics heeft geplaatst.

Nogmaals, er is niets mis met iemand de roze bril even af te laten zetten, maar altijd en alleen maar ontmoedigen is ook weer niet nodig. Het gaat allemaal om dingen in het juiste perspectief zien, en daar is een stuk realiteitszin voor nodig. Dat geldt zowel bij aan- als ontmoedigen.

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja en nee. Je hoeft je inderdaad niet te verantwoorden, maar mensen mogen je wel om uitleg vragen, want jij komt hier ook vragen stellen. En soms is meer uitleg nodig om een goed advies te kunnen geven. En de vraag van Jaydee84 is dan niet onterecht. Het is immers een opleiding die je weinig kans biedt om naar de VS te verhuizen, terwijl dit (naar de VS verhuizen) al wel heel lang jouw droom is. En ondanks dat je zelf al weet dat je het niks vindt ga je toch door met de opleiding.
Als jij echt naar de VS heb je nu nog een prima kans om te switchen. Dus, ga eens goed nadenken wat je wel graag wil doen en wat je eventueel een kans biedt om naar de VS te gaan. Besef je dat als je écht graag die kant op wil, er geen beter moment is dan nu, terwijl je nog jong bent om wijzigingen in jouw leven door te voeren.

Zie het maar als een advies wat ik als opa van 40 aan een jonkie geef, door schade en schande wijs geworden. Doch, ook dit is van belang om mee te nemen in jouw overwegingen, geen enkel beroep en geen enkele studie biedt een garantie om je naar de VS te voeren. Er zijn enkel studies die de kansen verslechteren, maar er zijn studies geen die zekerheden bieden, hooguit wel een iets grotere kans opleveren om naar de VS te kunnen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

In het hele visa /greencard proces zie ik het helemaal zitten met iemand die zo reageert !! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

"Toen froeg die man dus wat ik wilde gaan doen in amerika; ik sei man rot op bemoei je met je eigen , ik heb gestudeert weet je wel dus ik ken dus eigelijks alles wel aanpakken."
Vervolgens bleef het even stil in het spreekkamertje van het Consulaat... :thumbup: :thumbup:
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer