Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2 Dagen DC - Lijstje Bezienswaardigheden reëel?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Steffi23
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

2 Dagen DC - Lijstje Bezienswaardigheden reëel?

Bericht door Steffi23 »

Hoi allemaal,

Ik ga volgende maand in 12 dagen de oostkust verkennen en ik kom op 30 september 's avonds aan in Washington DC.
Op 1 en 2 oktober heb ik de hele dag in DC, 3 oktober neem ik om 12.00 uur de trein naar New York.

Mijn lijstje bezienswaardigheden voor Washington DC ziet er zo uit:

- Capitol (+ tour)
- Supreme Court
- Library of Congress
- White House
- Washington Monument
- FBI Building
- Ford's National Theater
- Lincoln Memorial
- Jefferson Memorial
- National Archives
- Arlington National Cemetery (graf van JFK)
- National Museum of American History

Is dit lijstje te doen in 2 dagen (en eventueel een ochtend op 3 oktober)? Ik moet er wel even bij zeggen dat ik niet iemand ben die uren in een museum of bij een bezienswaardigheid ronddwaalt, ik ga met veel dingen voor de highlights, maak een paar foto's en ga door naar het volgende.

Alle tips zijn welkom!

Groetjes Steffi
Nienke2010
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: 2 Dagen DC - Lijstje Bezienswaardigheden reëel?

Bericht door Nienke2010 »

Beste Steffie,
Je wil wel veel zien in zo'n korte tijd.
Als je de memorials van de presidenten langs wil gaan, kan je een dag lopen.
Ik zou als ik jou was niet het Korea memorial, Vietnam memorial en Roosevelt vergeten.
Verder is de botanische tuin vlak bij het Capitool erg mooi om te zien.

Groetjes Nienke
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Hoi Steffie,

Dat is een flinke lijst maar ik denk dat het wel te doen is. De National Archives kan nog wel eens druk zijn met lange rijen (als je documenten wilt zien), dus misschien wel goed om daar vroeg op de dag heen te gaan.

Je kunt ook overwegen om een fiets te huren, dat maakt eea een stuk makkelijker. Via http://www.capitalbikeshare.com kun je fietsen door de hele stad huren. Een 3-dagen abonnement kost $15, daar kun je onbeperkt iedere keer voor 30 minuten tegelijk een fiets huren.

Veel plezier!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Je lijstje kan prima.
Ik was er deze zomer en had inderdaad de bikeshare share geregeld, daar had ik gauw spijt van..... Elke keer dat we er 1 nodig hadden in onze buurt (eastern market) waren ze weg....toen we ze van ons af wouden parkeren bijvoorbeeldfoggy bottom, geen lege plek te vinden, de dag erna alle fietsen wegbij de dichtbijzijnde lokaties.....
Geen positieve ervaring dus...volgens mij moeten ze het programma van bike share behoorlijk uitbreiden. Gebruik het ook elk jaar in Parijs zonder problemen .
Maar een fiets is wel een goede manier om rond te kijken in Washington, het metrosysteem ook als positief ervaren.

Groeten Roy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Misschien is een trolleytour http://www.trolleytours.com/washington-dc/ iets, kan je de hele dag doen en op en af stappen bij de punten waar je wil kijken .
Wij hebben dat in 2009 gedaan en het is ons erg goed bevallen.
Zie ons verslag van die reis voor verdere informatie: http://www.robenannie.nl/WashingtonDC.html
Steffi23
Amerika-ontdekker

Bericht door Steffi23 »

Hartstikke bedankt allemaal! De tips over de National Archives en het huren van een fiets ga ik zeker onthouden! :thumbup:
Slotje
Amerika-ontdekker

Bericht door Slotje »

En inderdaad Korea Memorial en Vietnam Memorial niet vergeten, zeker de moeite waard!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer