Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tussenlanding Atlanta
Tussenlanding Atlanta
Ik ga in februari voor de eerste keer naar Amerika, jeeeh! We ga naar Orlando, en er stond dat het een directe vlucht was. Nu blijkt dat er toch een tussenlanding is, in Atlanta.
Ik weet dat je eerst de koffer moet halen en dan door de douane heen moet, en had daar ook rekening mee gehouden als ik had geweten dat ik over had moeten stappen, maar nu heb ik dus 1,5 uur.
Wat zijn jullie ervaringen, is dat lang genoeg of is het gedoemd om te mislukken? En stel dat we de aansluitende vlucht missen, wordt je dan gratis omgeboekt om de volgende vlucht of heb je dan een probleem? De vliegmaatschappij is Delta.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik weet dat je eerst de koffer moet halen en dan door de douane heen moet, en had daar ook rekening mee gehouden als ik had geweten dat ik over had moeten stappen, maar nu heb ik dus 1,5 uur.
Wat zijn jullie ervaringen, is dat lang genoeg of is het gedoemd om te mislukken? En stel dat we de aansluitende vlucht missen, wordt je dan gratis omgeboekt om de volgende vlucht of heb je dan een probleem? De vliegmaatschappij is Delta.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Tussenlanding Atlanta
Wij waren binnen een uur uit het vleigtuig door de douane koffers weer ingecheckt en bij de nieuwe gate. Wel hadden wij helemaal geen rij bij de douane en ik weet niet of dat normaal is of dat wij geluk hadden. We hadden 1:30 de tijd en hebben zelfs nog wat kunnen eten en drinken op het vliegveld. Ik vond het ook een erg duidelijk vliegveld.
Gr. Laura

Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Gelukkig, dat stelt me een beetje gerust
Kies je extra voor "directe vlucht", staat er later mooi bij tussenlanding in Atlanta. Weet iemand toevallig, mocht het wel gebeuren dat we de aansluitende vlucht missen, of je dan gratis omgeboekt wordt op de volgende vlucht?

- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja het kan altijd gebeuren dat ze een stop toevoegen of de vlucht tijden aanpassen, je moet het gewoon aanvaarde
Als de overstap zodanig kort wordt dat het niet meer haalbaar is moet je gewoon bellen naar de luchtvaartmaatschappij & eisen dat ze je vluchten omboeken naar iets wat wel haalbaar is. Meestal valt er wel iets te regelen.
Zelf heb ik op de heenweg naar Las Vegas een overstaptijd van meer dan 3u in LA, op de terug weg vlieg ik ook via Atlanta en heb ik 1u49min. Beide zijn aanvaardbaar & ik klaag er dus ook niet over. Ik zou gewoon eens bellen als jou was.

Zelf heb ik op de heenweg naar Las Vegas een overstaptijd van meer dan 3u in LA, op de terug weg vlieg ik ook via Atlanta en heb ik 1u49min. Beide zijn aanvaardbaar & ik klaag er dus ook niet over. Ik zou gewoon eens bellen als jou was.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mocht je de aansluitig niet halen dan word je over geboekt op de volgende vlucht waar plek is. Je zou op de site van de vliegmaatschappij kunnen kijken wanneer de eerst volgende vlucht is en eventueel als dat gunstiger is je over laten boeken op die vlucht, maar het moet wel haalbaar zijn.
Gr. Laura
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
Wij zijn dit jaar met onze twee zoons (4jaar&9mnd) ook via atlanta naar miami gegaan en waren er ook ongerust over of dat wel lang genoeg was nou ik kan je zeggen ik ben nu 7 keer in amerika geweest maar hoe goed het daar in atlanta geregeld is had ik nog nooit meegemaakt. er staat op elke hoek van het vliegveld wel iemand om je te helpen dus dat komt wel goed en als je de vlucht mist dan gaat er om de 2 uur wel weer een andere naar miami!
Ik moet wel zeggen dat dit jaar onze eerste keer met delta was en ook onze laaste. ik heb de vluchten van delta maanden ervoor in de gaten gehouden en er zijn onzettend veel vertragingen wij hebben zelfs een paar keer met delta gebeld/gemaild omdat wij met een baby van 9mnd oud gingen vliegen en dan wil je geen vertraging. Maar delta wist zich van geen kwaad bewust over de vele vertragingen. Omdat wij vanuit de rust wilde gaan vliegen hebben wij in sheraton op schiphol geslapen en dat is ook onze redding geweest want je raad het al onze vlucht had een vertraging van 3,5 uur. Het is dat wij vroeg in de ochtend net voor het onbijt onze mail nakeken anders wisten wij het ook niet. we hebben gelijk klm gebeld of wij met de vlucht van 11:00 uur meekonden en klm heeft ons weer perfect geholpen om ons op die eerdere vlucht te krijgen. het was wel super stressen met een baby maar we hebben gelukkig de eerdere vlucht gehaald. Voor de rest vond ik de bemanning niet (kind)vriendelijk! dus voor volgend jaar voor ons weer klm
Via deze link kan alle vluchten zien en ook de gegevens http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm
Succes
Grt, jim
Ik moet wel zeggen dat dit jaar onze eerste keer met delta was en ook onze laaste. ik heb de vluchten van delta maanden ervoor in de gaten gehouden en er zijn onzettend veel vertragingen wij hebben zelfs een paar keer met delta gebeld/gemaild omdat wij met een baby van 9mnd oud gingen vliegen en dan wil je geen vertraging. Maar delta wist zich van geen kwaad bewust over de vele vertragingen. Omdat wij vanuit de rust wilde gaan vliegen hebben wij in sheraton op schiphol geslapen en dat is ook onze redding geweest want je raad het al onze vlucht had een vertraging van 3,5 uur. Het is dat wij vroeg in de ochtend net voor het onbijt onze mail nakeken anders wisten wij het ook niet. we hebben gelijk klm gebeld of wij met de vlucht van 11:00 uur meekonden en klm heeft ons weer perfect geholpen om ons op die eerdere vlucht te krijgen. het was wel super stressen met een baby maar we hebben gelukkig de eerdere vlucht gehaald. Voor de rest vond ik de bemanning niet (kind)vriendelijk! dus voor volgend jaar voor ons weer klm

Via deze link kan alle vluchten zien en ook de gegevens http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... /index.htm
Succes
Grt, jim
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
Bestaat er trouwens de kleine kans dat we gewoon in het vliegtuig kunnen blijven zitten, er nieuwe mensen bijkomen en je vliegt gewoon door? Is wel hetzelfde vluchtnummer. Of word je er altijd uitgegooid bij eerste landing Amerika?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je gaat er altijd uit, m.u.v. Arke fly vlieg je ook zelden door met hetzelfde toestel.
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je moet er altijd uit want je moet bij aankomst in Amerika meteen door immigratie, nadien moet je dus ook je koffers ophalen en nog eens door de douane.micaro84 schreef:Bestaat er trouwens de kleine kans dat we gewoon in het vliegtuig kunnen blijven zitten, er nieuwe mensen bijkomen en je vliegt gewoon door? Is wel hetzelfde vluchtnummer. Of word je er altijd uitgegooid bij eerste landing Amerika?
Blijven zitten is dus geen optie

Ik denk dat ik de plattegrond van Atlanta airport uit mn hoofd ga leren, ik zie mezelf daar al als een kip zonder kop rondrennen
Dus eerst door immigratie, dan koffer halen, dan door douane, en dan naar de incheck balie van de maatschappij waar je mee vliegt, correct?

- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb me een kaartje van de luchthavens waar ik door reis in het roadbook gestoken, kan altijd van pas komen!
Immigratie -> Koffers ophalen -> Douane -> Koffers terug afgeven voor de volgende vlucht -> Terminal/Gate zoeken
Immigratie -> Koffers ophalen -> Douane -> Koffers terug afgeven voor de volgende vlucht -> Terminal/Gate zoeken
Ik kan over Atlanta zelf niet oordelen, maar op de meeste vliegvelden wijst het zich vanzelf! Op borden staat vaak veel aangegeven en wanneer je het echt niet weet kun je het altijd nog even vragenmicaro84 schreef:Ik denk dat ik de plattegrond van Atlanta airport uit mn hoofd ga leren, ik zie mezelf daar al als een kip zonder kop rondrennenDus eerst door immigratie, dan koffer halen, dan door douane, en dan naar de incheck balie van de maatschappij waar je mee vliegt, correct?

@Tosca ja klopt, maar ik weet uit eigen ervaring dat je in Bangkok door de bomen het bos niet meer ziet met alle borden. Afgelopen vakantie het hele vliegveld doorgesjouwd terwijl het niet nodig was
(daardoor wel langs alle shops gekomen, dus zo erg was het niet
)
@Faa hoe kom je aan een kaartje van het vliegveld? Op internet te downloaden?

@Faa hoe kom je aan een kaartje van het vliegveld? Op internet te downloaden?
Mijn ervaring is dat het in Atlanta heel makkelijk overstappen is. Overal staan borden en vriendelijk personeel. Je hebt echt geen plattegrond nodig! En vaak krijg je vlak voor de landing nog nuttige informatie.
Nu heeft dit domme blondje nog een vraag......Hoe zit het trouwens met de terugreis, worden de koffers dan wel direct in het andere vliegtuig gedaan zodat je alleen maar naar het andere vliegtuig hoeft te lopen, of mag je dan het hele dansje nog een keer doen?
Loop maar lekker door
Ze gaan direct.

Nu het me allemaal een stuk duidelijker is hoe alles loopt, hoef ik nog maar 1 ding te doen..............Aftellen!!! 

-
- Amerika-newbie
Maak je maar niet druk hoor. Wij hebben 2 jaar geleden ook onze aansluiting op Atlanta gemist door vetraging op Schiphol. Wij vlogen toen met Delta. We zijn naar de servicebalie van Delta gegaan ( Die kan je niet missen) en wij kregen direct instapkaarten voor de volgende vlucht welke al een uurtje later vertrok.
-
- Amerika-ontdekker
Mocht je de aansluitende vlucht missen door bijvoorbeeld vertraging vanuit Amsterdam, dan word je uiteraard kosteloos omgeboekt op de volgende vlucht.
Zorg dat je in de juiste rij bij de immigratie komt te staan voor je visumstempel. Ik weet dat er op JFK speciale rijen zijn voor mensen die een aansluitende vlucht hebben. Op Atlanta zal dat niet anders zijn. Vraag daar voor de zekerheid nog even na in het vliegtuig bij de purser of direct zodra je uitstapt bij een grondstewardess van Delta. Je krijgt namelijk een quick connect card zodat je mag aansluiten in de korte rij.
Na immigratie vervolgens koffers afhalen van de band > Langs de douane en weer inchecken bij een balie van Delta waar ze gelijk nieuwe boarding passes uitprinten > Daarna hoogstwaarschijnlijk naar een andere terminal voor je aansluitende vlucht, maar dat vertellen ze je wel bij de incheckbalie van Delta. 1,5 uur overstaptijd zou meer dan voldoende moeten zijn.
Op de terugvlucht hoef je je koffers maar 1 keer in te checken en zie je ze pas weer op de lopende band in Amsterdam...
Zorg dat je in de juiste rij bij de immigratie komt te staan voor je visumstempel. Ik weet dat er op JFK speciale rijen zijn voor mensen die een aansluitende vlucht hebben. Op Atlanta zal dat niet anders zijn. Vraag daar voor de zekerheid nog even na in het vliegtuig bij de purser of direct zodra je uitstapt bij een grondstewardess van Delta. Je krijgt namelijk een quick connect card zodat je mag aansluiten in de korte rij.
Na immigratie vervolgens koffers afhalen van de band > Langs de douane en weer inchecken bij een balie van Delta waar ze gelijk nieuwe boarding passes uitprinten > Daarna hoogstwaarschijnlijk naar een andere terminal voor je aansluitende vlucht, maar dat vertellen ze je wel bij de incheckbalie van Delta. 1,5 uur overstaptijd zou meer dan voldoende moeten zijn.
Op de terugvlucht hoef je je koffers maar 1 keer in te checken en zie je ze pas weer op de lopende band in Amsterdam...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Moet te doen zijn, wij hadden ongeveer evenveel tijd en er was nog tijd om even naar de bar te gaan.
Alles gaat er vrij snel, je hebt er van die metro's die je overal heen brengen, zal zichzelf wel uitwijzen.
Alles gaat er vrij snel, je hebt er van die metro's die je overal heen brengen, zal zichzelf wel uitwijzen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5472 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 13 Reacties