Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zes mooie nationale parken in Amerika
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Zes mooie nationale parken in Amerika
Amerika is een veelzijdig vakantieland. Natuurschoon is onder meer te vinden in een van de 58 nationale parken. De zes meest populaire parken in willekeurige volgorde op een rij: van de sequoiabomen in Yosemite tot de geisers van Yellowstone.
Great Smoky Mountains
Tussen Tennessee en North Carolina: een wondere wereld van watervallen, wilde bloemen en wilde dieren. Bezoekers in 2011: 9.008.830.
Grand Canyon, Arizona
Misschien wel het meest bekende park, deze brede, diepe kloof met rode wanden. Bezoekers in 2011: 4.298.178.
Yosemite, Californië
Vooral bekend om de valleien, watervallen en gigantische sequoiabomen. Bezoekers in 2011: 3.951.393.
Yellowstone in Wyoming, Montana en Idaho
Het oudste National Park, beroemd vanwege de geisers. Bezoekers in 2011: 3.394.326.
Rocky Mountain, Colorado
Enorme bergen en talloze meren voor wandelaars, klimmers en vissers. Bezoekers in 2011: 3.176.941.
Olympic, Washington
Strand, regenwoud, gletsjers en kilometerslange wandeltrajecten. Bezoekers in 2011: 2.966.502.
Meer informatie over deze parken vind je hier.
Great Smoky Mountains
Tussen Tennessee en North Carolina: een wondere wereld van watervallen, wilde bloemen en wilde dieren. Bezoekers in 2011: 9.008.830.
Grand Canyon, Arizona
Misschien wel het meest bekende park, deze brede, diepe kloof met rode wanden. Bezoekers in 2011: 4.298.178.
Yosemite, Californië
Vooral bekend om de valleien, watervallen en gigantische sequoiabomen. Bezoekers in 2011: 3.951.393.
Yellowstone in Wyoming, Montana en Idaho
Het oudste National Park, beroemd vanwege de geisers. Bezoekers in 2011: 3.394.326.
Rocky Mountain, Colorado
Enorme bergen en talloze meren voor wandelaars, klimmers en vissers. Bezoekers in 2011: 3.176.941.
Olympic, Washington
Strand, regenwoud, gletsjers en kilometerslange wandeltrajecten. Bezoekers in 2011: 2.966.502.
Meer informatie over deze parken vind je hier.
Re: Zes mooie nationale parken in Amerika
Ik ben blij dat Glacier np er niet tussen staat, je moet er toch niet aan denken dat daar miljoenen mensen heen gaan. Laat het aub een hidden gem blijven.
Het blijft voor mij nog steeds de allermooiste (ja, ik ben dit jaar in yellowstone geweest een mooi park maar veel te druk)
Het blijft voor mij nog steeds de allermooiste (ja, ik ben dit jaar in yellowstone geweest een mooi park maar veel te druk)
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hehe, toch al vijf van de zes parken gedaan, alleen de smokey mountains blijven nog onbezocht door ons
grappig toch dat alle toeristen willen dat andere toeristen hun plekje niet vinden, niks zo storend op reis als andere toeristen
ik vond persoonlijk yellowstone goed meevallen van drukte en in Olympic was het heel rustig, ook al waren wij daar net na 4th of july
grappig toch dat alle toeristen willen dat andere toeristen hun plekje niet vinden, niks zo storend op reis als andere toeristen

ik vond persoonlijk yellowstone goed meevallen van drukte en in Olympic was het heel rustig, ook al waren wij daar net na 4th of july
Laatst gewijzigd door dafkapin op 14 aug 2012, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb een aantal keer gelezen dat Acadia NP na Yosemite het drukst bezochte park in de US is. Merkwaardig dat die er niet tussen staat. Was ook erg druk toen we er waren!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Wow dat de Smokies op 1 staan had ik echt totaal niet verwacht 

Inderdaad, in een reisgids van Acadia zelf staat dat ze het drukst bezochte park zijn.analogkid schreef:Ik heb een aantal keer gelezen dat Acadia NP na Yosemite het drukst bezochte park in de US is. Merkwaardig dat die er niet tussen staat. Was ook erg druk toen we er waren!
Ja, veel mensen denken dat het waarschijnlijk een park aan de westkust zal zijn (omdat daar de meeste buitenlandse toeristen naar toe gaan), maar de oostkust is veel dichter bevolkt en veel Amerikanen gaan er naar toe als ze een weekendje vrij hebben.Ziva schreef:Wow dat de Smokies op 1 staan had ik echt totaal niet verwacht
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Ha! Mijn achtertuin de GSMNP! Populair omdat het centraal ligt. Gemakkelijk bereikbaar voor een groot gedeelte van de bevolking. Dit is 1 van mijn favoriete plekjes (Abrams Creek campground) in GSMNP, gewoon omdat ik lekker dicht bij huis mijn tentje op kan zetten en een heel weekend niks doen. geweldig toch!!
rijocaer
- DonnieDarko
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Op vakantie met een amerikaan in gesprek geraakt en hem verteld dat we nogal wat NP's zouden bezoeken tijdens onze vakantie.yarrah schreef:Ik ben blij dat Glacier np er niet tussen staat, je moet er toch niet aan denken dat daar miljoenen mensen heen gaan. Laat het aub een hidden gem blijven.
Hij vond ook Glacier NP het mooiste NP van Amerika. Hij kreeg ook bijval van nog enkele aanwezigen.
Staat nu dus ook op mijn to do/see lijstje

Zomer 2009: SF-LA-LV
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip
jan-feb 2014: NYC NBA trip
Februari 2010: NBA All Star Weekend Dallas Texas
Zomer 2012: Nationale parken trip West-Amerika
April 2013: LA Lakers NBA trip
jan-feb 2014: NYC NBA trip
Glacier heeft overigens 1.85 miljoen bezoekers gehad in 2011. En die gaan allemaal over de going to the sun route:) Dus zou dat geen onontdekt pareltje willen noemen 

- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Glacier NP is inderdaad een prachtig park en staat ook bij ons heel hoog op ons kwoteringslijstje, net zoals Mt Rainier NP. Dit jaar voegden we daar Denali NP, Kenai Fjords NP en Wrangell St-Ellias NP (Alaska) aan toe en raad eens....van nergens zo maar direct de top 5 binnengedoken 
Volgend jaar gaan we voor het eerst naar Olympic NP en North Cascades NP en hopelijk laten die ook dergelijke indruk na...maw het gevoel van helemaal alleen op de wereld te zijn terwijl ze aan Turkse kusten liggen te vechten voor een morzel zand...

Volgend jaar gaan we voor het eerst naar Olympic NP en North Cascades NP en hopelijk laten die ook dergelijke indruk na...maw het gevoel van helemaal alleen op de wereld te zijn terwijl ze aan Turkse kusten liggen te vechten voor een morzel zand...

-
- Amerikafan
Heeft er ook mee te maken hoe je een park kan ervaren. Sommige parken zijn meer "om te zien", anderen lenen zich meer voor aktiviteit of het ervaren van de natuur.
Grand Canyon is bv heel mooi om te zien, meeste mensen laten het daarbij (en gaan er niet hiken). Als je niet van grote mensenmassa's houdt, dan kan door de drukte Grand Canyon tegenvallen. Ik was er vorige week met mijn broer (hij voor de 1e keer), die had het snel gezien en we zijn na een uurtje al doorgereden naar Sedona (trouwens wat mij betreft een van de mooiste plaatsen op aarde!)
Ook nog Black Canyon in CO bezocht, veel kleiner, minder indrukwekkend dan GC, maar werkelijk prachtig. Beneden langs de rivier gaan zitten, nauwelijks mensen en een heerlijke natuurvibe. Geweldig.
Hetzelfde geldt voor Yosemite valley. Prachtig mooi, maar door de drukte vind ik het geen fijne plek om te vertoeven. Glacier daarentegen is rustiger, en wanneer je gaat hiken, dan ervaar je de natuur pas echt.
Grand Canyon is bv heel mooi om te zien, meeste mensen laten het daarbij (en gaan er niet hiken). Als je niet van grote mensenmassa's houdt, dan kan door de drukte Grand Canyon tegenvallen. Ik was er vorige week met mijn broer (hij voor de 1e keer), die had het snel gezien en we zijn na een uurtje al doorgereden naar Sedona (trouwens wat mij betreft een van de mooiste plaatsen op aarde!)
Ook nog Black Canyon in CO bezocht, veel kleiner, minder indrukwekkend dan GC, maar werkelijk prachtig. Beneden langs de rivier gaan zitten, nauwelijks mensen en een heerlijke natuurvibe. Geweldig.
Hetzelfde geldt voor Yosemite valley. Prachtig mooi, maar door de drukte vind ik het geen fijne plek om te vertoeven. Glacier daarentegen is rustiger, en wanneer je gaat hiken, dan ervaar je de natuur pas echt.
Jaaaaa mooi hé, ik raad ook altijd iedereen aan om de afdaling te maken tot aan de rivier. Veel mooier dan als je er vanboven af naar kijkt. Prachtig om van beneden naar die prachtige zwarte rotsen te kijken !Encinitas schreef: Ook nog Black Canyon in CO bezocht, veel kleiner, minder indrukwekkend dan GC, maar werkelijk prachtig. Beneden langs de rivier gaan zitten, nauwelijks mensen en een heerlijke natuurvibe. Geweldig.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hoorde toevallig van Ko vanavond dat Great smokey mountains het drukst bezochte park is met 9 miljoen bezoekers. Het verbaasde mij ook. Volgend jaar staat dit park op onze to-do list en dan ook nog eens in de drukste periode (herfst)
Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen

Herfst is druk maar je kan in gebieden zijn waar je weinig van mensen ziet. Je moet weten waar en wanneer. Om bv zo veel mogelijk van Cades Cove te genieten ga je heel vroeg. Nog beter is om je auto te laten staan en een fiets te nemen (kan je huren bij campground) en al lekker met zonsopgang te gaan fietsen (op woensdag en zaterdag morgen geen autoverkeer voor 10 uur)Ko-Mar schreef:Hoorde toevallig van Ko vanavond dat Great smokey mountains het drukst bezochte park is met 9 miljoen bezoekers. Het verbaasde mij ook. Volgend jaar staat dit park op onze to-do list en dan ook nog eens in de drukste periode (herfst)![]()
Ook mooi en heel rustig in om vanuit Cades Cove bij de Methodist church rechts Rich Mountain op te gaan. Eenrichtingsweg en rustig. Heb daar ook meerdere keren beren gezien. En het mooie plaatje van het witte kerkje tussen de gekleurde bomen is daar gemaakt. Als je het park uit bent kan je zo langs de Tuckalechee Caverns en daarnaast is een klein bakkertje waar je heerlijke pizza en brood kan bestellen (en ook logeren want er zijn hutjes- Wild Mountain Rose)
Het voetpad naar Spruce Flat falls vanuit Tremont is ook rustig, evenals de rest van de weg vanaf Tremont en kan je langs West Prong heerlijk wandelen en heb je mooie cascades.
Ga je naar Laurel Falls, Abram Falls, dan heb je veel meer drukte, vooral Laurel Falls en sla ik meestal ook over.
In Maryville heb je ieder jaar een Foothills Fall Festival als je van muziek houdt. Voor $45 koop je een kaartje voor 3 dagen muziek.
rijocaer
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Dank je rijocaer!
Klinkt allemaal heel mooi!
We gaan nu eerst onze reis van dit jaar nog maken en daarna aan de planning voor volgend jaar beginnen. Maar ik neem dit in ieder geval mee.
Jullie wonen inderdaad wel dicht tegen de GSM aan!
Klinkt allemaal heel mooi!
We gaan nu eerst onze reis van dit jaar nog maken en daarna aan de planning voor volgend jaar beginnen. Maar ik neem dit in ieder geval mee.
Jullie wonen inderdaad wel dicht tegen de GSM aan!
Ik ben vorige week geweest naar the Smokies en het was helemaal weer super! Wederom naar Cades Cove en ik heb voor de 2e keer nu al beren gezien (schijnt soms lastig te zijn).
We hadden een geweldige cabin gehuurd en hebben echt genoten

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben in alle6 geweest, vond yosemite het drukst....allen in de periode tussen23 juni en 17 juli.
Dit jaarin great smokey mountains geweest, wat we een prachtig parkvonden.
Het mooiste blijft voor mij yellowstone wat we twee keer bezocht hebben....
Dit jaarin great smokey mountains geweest, wat we een prachtig parkvonden.
Het mooiste blijft voor mij yellowstone wat we twee keer bezocht hebben....
- Jean-Paul
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ieder zijn smaak. Ik heb ook al aardig wat parken gezien maar ik vond de Smokies een van de mindere.Ziva schreef:Ik ben vorige week geweest naar the Smokies en het was helemaal weer super! Wederom naar Cades Cove en ik heb voor de 2e keer nu al beren gezien (schijnt soms lastig te zijn).
Maar misschien had het ook met het weer te maken, ik had er 2 dagen regen. Wel had ik er veel wid life gezien.
Als je vervolgens het park uitrijdt en terecht komt in Gatlinburg weet je al helemaal niet op welke kermis je beland bent.
En dan heb ik het nog niet over Dollywood (park van Dolly Parton), iets verder in Pigeon Forge.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 9 Reacties