Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis eveline77: route noordwest Amerika / Canada tips?
Reis eveline77: route noordwest Amerika / Canada tips?
Na dit jaar zuidwest gedaan te hebben willen we volgend jaar naar noordwest.
Onze voorlopigheid route is nu zo:
1) Amsterdam - Seattle
2) Seattle
3) Seattle - Olympic N.P. (2,5 uur)
4) Olympic N.P.
5) Olympic N.P. - Mount Rainier (3 uur)
6) Mount Rainier - Portland (2,5 uur)
7) Portland - Crater Lake (4,5 uur) (afstand te lang?)
8) Crater Lake - ... ( iemand suggesties?)
9) .... - Boise
10) Boise - Twin Falls (2 uur)
11) Twin Falls - Idaho Falls (2,5 uur)
12) Idaho Falls - Grand Teton (45 minuten)
13) Grand Teton
14) Grand Teton - Yellowstone (3 uur)
15) Yellowstone
16) Yellowstone - Bozeman (3 uur)
17) Bozeman - Great Falls (3 uur)
18) Great Falls - Glacier N.P. (3 uur)
19) Glacier N.P.
20) Glacier N.P. -.... (suggesties?)
21) ..... - Spokane ??
22) Spokane - North Cascades (5 uur)
23) North Cascades
24) North Cascades - Seattle (2,5 uur)
25) Seattle - Amsterdam
We reizen met 2 kleine kinderen dus we willen niet te grote afstanden per keer afleggen. Iemand nog suggesties of aanpassingen?
1) Amsterdam - Seattle
2) Seattle
3) Seattle - Olympic N.P. (2,5 uur)
4) Olympic N.P.
5) Olympic N.P. - Mount Rainier (3 uur)
6) Mount Rainier - Portland (2,5 uur)
7) Portland - Crater Lake (4,5 uur) (afstand te lang?)
8) Crater Lake - ... ( iemand suggesties?)
9) .... - Boise
10) Boise - Twin Falls (2 uur)
11) Twin Falls - Idaho Falls (2,5 uur)
12) Idaho Falls - Grand Teton (45 minuten)
13) Grand Teton
14) Grand Teton - Yellowstone (3 uur)
15) Yellowstone
16) Yellowstone - Bozeman (3 uur)
17) Bozeman - Great Falls (3 uur)
18) Great Falls - Glacier N.P. (3 uur)
19) Glacier N.P.
20) Glacier N.P. -.... (suggesties?)
21) ..... - Spokane ??
22) Spokane - North Cascades (5 uur)
23) North Cascades
24) North Cascades - Seattle (2,5 uur)
25) Seattle - Amsterdam
We reizen met 2 kleine kinderen dus we willen niet te grote afstanden per keer afleggen. Iemand nog suggesties of aanpassingen?
Laatst gewijzigd door eveline77 op 04 sep 2012, 17:07, 3 keer totaal gewijzigd.
2012 Rondreis Zuidwest met gezin
2013 Rondreis Noordwest en stukje Canada met gezin
2019 New York met dochter
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis eveline77: naar het noordwesten
Hallo Eveline,
Ik ken alleen het deel in het noordwesten en het Yellowstone-deel, dus ik kan je niet helpen met het het deel ertussen, maar als je eens rondkijkt hier vind je wel wat tips over het stuk Oregon - Grand Teton etc. Bekijk ook eens wat reisverslagen (bijvoorbeeld van Marjon/Vana).
Wat mij opvalt is dat je erg veel tijd uittrekt voor het stuk van Boise naar Grand Teton. Het zijn relatief korte afstanden daar. En waarom heb je een volle dag Twin falls gepland? Ik zou liever een extra dag voor Yellowstone uittrekken maar ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn, als ze heel klein zijn is Yellowstone misschien ook niet zo interessant voor de kinderen. Ook meer tijd voor Washington en Oregon zou niet verkeerd zijn. Misschien een stuk van de kust meenemen?
Je zou voor het stuk van Seattle tot Crater Lake eens in ons 2006-verslag kunnen kijken, en voor het stuk van Twin Falls via Grand Teton naar Yellowstone in ons 2008-verslag.
Wat de afstanden betreft; het is allemaal goed te doen. Van Yellowstone aar Great Falls is de reistijd erg afhankelijk van waar jullie overnachten in Yellowstone, maar het is hoe dan ook te doen. Bekijk de reistijden eens op googlemaps. Je kunt zelf het beste beoordelen wat je te lang vindt.
Je hebt het over Waterton Glacier, maar ik denk dat je Glacier NP bedoelt?
Marianne
Ik ken alleen het deel in het noordwesten en het Yellowstone-deel, dus ik kan je niet helpen met het het deel ertussen, maar als je eens rondkijkt hier vind je wel wat tips over het stuk Oregon - Grand Teton etc. Bekijk ook eens wat reisverslagen (bijvoorbeeld van Marjon/Vana).
Wat mij opvalt is dat je erg veel tijd uittrekt voor het stuk van Boise naar Grand Teton. Het zijn relatief korte afstanden daar. En waarom heb je een volle dag Twin falls gepland? Ik zou liever een extra dag voor Yellowstone uittrekken maar ik weet niet hoe oud jullie kinderen zijn, als ze heel klein zijn is Yellowstone misschien ook niet zo interessant voor de kinderen. Ook meer tijd voor Washington en Oregon zou niet verkeerd zijn. Misschien een stuk van de kust meenemen?
Je zou voor het stuk van Seattle tot Crater Lake eens in ons 2006-verslag kunnen kijken, en voor het stuk van Twin Falls via Grand Teton naar Yellowstone in ons 2008-verslag.
Wat de afstanden betreft; het is allemaal goed te doen. Van Yellowstone aar Great Falls is de reistijd erg afhankelijk van waar jullie overnachten in Yellowstone, maar het is hoe dan ook te doen. Bekijk de reistijden eens op googlemaps. Je kunt zelf het beste beoordelen wat je te lang vindt.
Je hebt het over Waterton Glacier, maar ik denk dat je Glacier NP bedoelt?
Marianne
Bedankt voor je reactie!
* Boise - Grand Teton is volgens mijn programma zon 6,5 uur rijden. Ik wil max 3 uur per keer dus in 1x word in elk geval te lang. Ik dacht dat Twin Falls en Idaho Falls leuke bezienswaardigheden waren en dus daar te overnachten. Als ik jou reactie lees kan ik misschien beter tussen deze plekken overnachten?!
* wat Yellowstone betreft wilde ik onderin overnachten en voor de rit naar Great Falls in Bozeman. Dus net boven Yellowstone.
* ik bedoelde inderdaad Glacier np....
* de genoemde reisverslagen zal ik straks ook lezen.
* onze kinderen zijn dan trouwens 10 en 6 jaar.
* Boise - Grand Teton is volgens mijn programma zon 6,5 uur rijden. Ik wil max 3 uur per keer dus in 1x word in elk geval te lang. Ik dacht dat Twin Falls en Idaho Falls leuke bezienswaardigheden waren en dus daar te overnachten. Als ik jou reactie lees kan ik misschien beter tussen deze plekken overnachten?!
* wat Yellowstone betreft wilde ik onderin overnachten en voor de rit naar Great Falls in Bozeman. Dus net boven Yellowstone.
* ik bedoelde inderdaad Glacier np....
* de genoemde reisverslagen zal ik straks ook lezen.
* onze kinderen zijn dan trouwens 10 en 6 jaar.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tussen Crater Lake en Boise heb je niet veel overnachtingsmogelijkheden die ongeveer halverwege liggen. Daarbij maakt het nogal verschil waar je bij Crater Lake wilt overnachten. Misschien zou je de volgende optie kunnen bekijken:
7 Portland - Bend via Columbia River Gorge.
8 Bend - Crater Lake - Bend (ongeveer 2 uur enkele reis)
9 Bend - Ontario
10 Ontario - Twin Falls.
Op weg naar Grand Teton zou je ook een optie via Craters Of The Moon N.M. in overweging kunnen nemen. Bijvoorbeeld:
10 Ontario - Arco via Craters Of The Moon
11 Arco - Jackson
Je hebt dan een dag extra voor Yellowstone en dat zou naar mijn bescheiden mening niet verkeerd zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
7 Portland - Bend via Columbia River Gorge.
8 Bend - Crater Lake - Bend (ongeveer 2 uur enkele reis)
9 Bend - Ontario
10 Ontario - Twin Falls.
Op weg naar Grand Teton zou je ook een optie via Craters Of The Moon N.M. in overweging kunnen nemen. Bijvoorbeeld:
10 Ontario - Arco via Craters Of The Moon
11 Arco - Jackson
Je hebt dan een dag extra voor Yellowstone en dat zou naar mijn bescheiden mening niet verkeerd zijn.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Stuk tussen Jackson en Portland vonden wij echt weinig indrukwekkend/boeiend. Craters of the moon(max uurtje bezoek) en columbia river gorge(vooral scenic highway leuk om over te rijden) waren wel aardig maar vielen in niet bij pracht van de tetons/yellowstone/glacier. Ik zou echt overwegen een paar langere rijdagen te maken en langer in de parken te hebben.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Eveline,
Het is prettiger om aanpassingen in je route in een nieuw bericht te plaatsen en niet het oude bericht aan te passen. Nu is niet meer te zien waar de reacties op gebaseerd zijn. Ik weet niet of je nu Yellowstone aangepast hebt, of dat ik het gemist hebt, maar ruim ene dag voor Yellowstone is wel erg weinig. North Cascades ken ik niet, maar ik stel me zo voor dat het minder spectaculair is dan Yellowstone, dus misschien kun je dat overslaan. Ik ben het met Wouter eens dat het soms prettiger kan zijn om eens wat lange reisdagen te hebben. Onze kinderen hadden nooit moeite met een lange reisdag, maar vonden het altijd wel fijn om meerdere dagen op dezelfde plek te blijven.
Marianne
Het is prettiger om aanpassingen in je route in een nieuw bericht te plaatsen en niet het oude bericht aan te passen. Nu is niet meer te zien waar de reacties op gebaseerd zijn. Ik weet niet of je nu Yellowstone aangepast hebt, of dat ik het gemist hebt, maar ruim ene dag voor Yellowstone is wel erg weinig. North Cascades ken ik niet, maar ik stel me zo voor dat het minder spectaculair is dan Yellowstone, dus misschien kun je dat overslaan. Ik ben het met Wouter eens dat het soms prettiger kan zijn om eens wat lange reisdagen te hebben. Onze kinderen hadden nooit moeite met een lange reisdag, maar vonden het altijd wel fijn om meerdere dagen op dezelfde plek te blijven.
Marianne
Ok, het leek mij juist makkelijk als in de beginpost de route bijgewerkt werd, maar ik begrijp wel wat je bedoeld Marianne.
Zal het dan vanaf nu gewoon in een nieuw bericht zetten.
Langere routes heeft niet mijn voorkeur maar waar het niet anders kan... Wij waren afgelopen jaar erg blij dat we van Grand Canyon naar Palm Springs een overnachting in Lake Havasu hadden... En ook tussen Yosemite en Death Valley hebben we een overnachting in Mammoth Lakes gedaan.
Of we 20, 25 of nog meer dagen gaan maakt niet uit, dus plekken overslaan om ergens anders langer te kunnen blijven is niet nodig. Ik dacht 2 nachten Galcier, 2 nachten Olympic, 3 nachten yellowstone, en 3 à 4 nachten Seattle (afhankelijk van de vluchtijden). Voor de overige plaatsen leek mij 1 nacht voldoende... Of vergis ik me hierin?
Wel vraag ik me af of Portland en Crater Lake echt de moeite waard zijn. Als we bij Seattle al afbuigen naar Bend/Boise scheelt het misschien iets..
Het blijft moeilijk, het is een moeilijker rondje dan Zuid-West...
Zal het dan vanaf nu gewoon in een nieuw bericht zetten.
Langere routes heeft niet mijn voorkeur maar waar het niet anders kan... Wij waren afgelopen jaar erg blij dat we van Grand Canyon naar Palm Springs een overnachting in Lake Havasu hadden... En ook tussen Yosemite en Death Valley hebben we een overnachting in Mammoth Lakes gedaan.
Of we 20, 25 of nog meer dagen gaan maakt niet uit, dus plekken overslaan om ergens anders langer te kunnen blijven is niet nodig. Ik dacht 2 nachten Galcier, 2 nachten Olympic, 3 nachten yellowstone, en 3 à 4 nachten Seattle (afhankelijk van de vluchtijden). Voor de overige plaatsen leek mij 1 nacht voldoende... Of vergis ik me hierin?
Wel vraag ik me af of Portland en Crater Lake echt de moeite waard zijn. Als we bij Seattle al afbuigen naar Bend/Boise scheelt het misschien iets..
Het blijft moeilijk, het is een moeilijker rondje dan Zuid-West...
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
1) Amsterdam - Seattle
2) Seattle
3) Seattle - Port Angeles, Olympic N.P. (2,5 uur)
4) Port Angeles, Olympic N.P.
5) Port Angeles, Olympic N.P. - Ashford, Mount Rainier (3 uur)
6) Ashford, Mount Rainier - Portland (2,5 uur)
7) Portland - Bend (3,5 uur)
8 ) Bend - Crater Lake - Bend (4 uur)
9) Bend - Mount Vernon (3 uur)
10) Mount Vernon - Boise (4 uur)
11) Boise - Twin Falls (2 uur)
12) Twin Falls - Idaho Falls (2,5 uur)
13) Idaho Falls - Jackson Hole, Grand Teton (2 uur)
14) Jackson Hole, Grand Teton
15) Jackson Hole, Grand Teton - Old Faithful, Yellowstone (2 uur)
16) Old Faithful, Yellowstone
17) Old Faithful, Yellowstone - Bozeman (3 uur)
18) Bozeman - Great Falls (3 uur)
19) Great Falls - Many Glacier, Glacier N.P. (3 uur)
20) Many Glacier, Glacier N.P.
21) Many Glacier, Glacier N.P. - Coeur d alene (5 uur)
22) Coeur d alene - Methow Valley (3,5 uur)
23) Methow Valley - Marblemount, North Cascades (2 uur)
24) Marblemount, North Cascades - Seattle (2 uur)
25) Seattle - Amsterdam
Heb ik hierin goede keuzes gemaakt???
Zijn er nog bijzondere activiteiten voor kinderen op deze route?
1) Amsterdam - Seattle
2) Seattle
3) Seattle - Port Angeles, Olympic N.P. (2,5 uur)
4) Port Angeles, Olympic N.P.
5) Port Angeles, Olympic N.P. - Ashford, Mount Rainier (3 uur)
6) Ashford, Mount Rainier - Portland (2,5 uur)
7) Portland - Bend (3,5 uur)
8 ) Bend - Crater Lake - Bend (4 uur)
9) Bend - Mount Vernon (3 uur)
10) Mount Vernon - Boise (4 uur)
11) Boise - Twin Falls (2 uur)
12) Twin Falls - Idaho Falls (2,5 uur)
13) Idaho Falls - Jackson Hole, Grand Teton (2 uur)
14) Jackson Hole, Grand Teton
15) Jackson Hole, Grand Teton - Old Faithful, Yellowstone (2 uur)
16) Old Faithful, Yellowstone
17) Old Faithful, Yellowstone - Bozeman (3 uur)
18) Bozeman - Great Falls (3 uur)
19) Great Falls - Many Glacier, Glacier N.P. (3 uur)
20) Many Glacier, Glacier N.P.
21) Many Glacier, Glacier N.P. - Coeur d alene (5 uur)
22) Coeur d alene - Methow Valley (3,5 uur)
23) Methow Valley - Marblemount, North Cascades (2 uur)
24) Marblemount, North Cascades - Seattle (2 uur)
25) Seattle - Amsterdam
Heb ik hierin goede keuzes gemaakt???
Zijn er nog bijzondere activiteiten voor kinderen op deze route?
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Eveline,
Ik zou toch echt wat meer tijd uittrekken voor Yellowstone, dat komt er nu toch wel erg bekaaid van af voor zo'n groot en veelzijdig park. Ik weet niet wat er in Idaho Falls etc te zien is, maar ik zou voor dat stuk toch een of twee overnachtingen minder plannen. Of North Cascades overslaan?
Speciale dingen voor kinderen weet ik zo niet. In Yellowstone kun je op 2 plaatsen zwemmen, dat is leuk voor de verandering (zie ons 2004 en 2008-verslag). En doe wat rangeractiviteiten. Wij vonden bijvoorbeeeld de wandeling bij West Thumb met een ranger erg leuk, en heel leerzaam. In Grand Teton zou je kunnen raften.
Hebben jullie voor Olympic NP ook het deel aan de kust en het regenwoud gepland? Misschien is een overnachting bij Forks voor de tweede nacht handiger in dat geval. Voor Mt Rainier wordt het misschien wat krap. Wij vonden Mt St Helens erg indrukwekkend. Heb je ons 2006-verlsag voor dat deel bekeken?
Marianne
Ik zou toch echt wat meer tijd uittrekken voor Yellowstone, dat komt er nu toch wel erg bekaaid van af voor zo'n groot en veelzijdig park. Ik weet niet wat er in Idaho Falls etc te zien is, maar ik zou voor dat stuk toch een of twee overnachtingen minder plannen. Of North Cascades overslaan?
Speciale dingen voor kinderen weet ik zo niet. In Yellowstone kun je op 2 plaatsen zwemmen, dat is leuk voor de verandering (zie ons 2004 en 2008-verslag). En doe wat rangeractiviteiten. Wij vonden bijvoorbeeeld de wandeling bij West Thumb met een ranger erg leuk, en heel leerzaam. In Grand Teton zou je kunnen raften.
Hebben jullie voor Olympic NP ook het deel aan de kust en het regenwoud gepland? Misschien is een overnachting bij Forks voor de tweede nacht handiger in dat geval. Voor Mt Rainier wordt het misschien wat krap. Wij vonden Mt St Helens erg indrukwekkend. Heb je ons 2006-verlsag voor dat deel bekeken?
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 sep 2012, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Vanuit Marblemount naar Seattle kan je de boeing-fabriek misschien bezoeken. Afgelopen vakantie hebben we dat ook gedaan met onze kids, die weliswaar ouder zijn, maar kleine kinderen zullen dat ook wel leuk vinden en het is zo goed als op de weg naar Seattle.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ja, ik zou ook langer in Yellowstone verblijven, hier kun je je dagen vermaken.
Wat wil je die dag in North Cascades doen? Wij zijn er van de zomer 5 overnachtingen geweest, in Mazama. Dit is een echt doe-park, dus bergwandelen of bootje huren op Ross Lake. Er gaat één weg doorheen, Hwy 20, en die is niet echt heel erg mooi, want je rijdt niet door het nationale park. Een brede strook van een aantal km langs de weg is National Recreation Area, met stuwmeren (oa Ross Lake en Diablo Lake) en veel electriciteitsmasten. Wij zijn grote fan van de North Cascades, omdat het zo'n prachtig wandelgebied is. Alleen als je actief erop uit gaat, kun je je hier vermaken. De oostkant is dan leuker. Kijk op onze site voor een indruk.
In Many Glacier kun je die dag een mooie dagwandeling doen (de wandelingen naar Iceberg Lake of Grinnel Glacier zijn heel erg mooi). Dus je gaat niet naar Waterton NP? Schitterend park, aantal mooie bergwegen te rijden met veel kans om beren te zien (de Red Rock Parkway). Een boottochtje over Waterton Lake is ook erg mooi.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
Wat wil je die dag in North Cascades doen? Wij zijn er van de zomer 5 overnachtingen geweest, in Mazama. Dit is een echt doe-park, dus bergwandelen of bootje huren op Ross Lake. Er gaat één weg doorheen, Hwy 20, en die is niet echt heel erg mooi, want je rijdt niet door het nationale park. Een brede strook van een aantal km langs de weg is National Recreation Area, met stuwmeren (oa Ross Lake en Diablo Lake) en veel electriciteitsmasten. Wij zijn grote fan van de North Cascades, omdat het zo'n prachtig wandelgebied is. Alleen als je actief erop uit gaat, kun je je hier vermaken. De oostkant is dan leuker. Kijk op onze site voor een indruk.
In Many Glacier kun je die dag een mooie dagwandeling doen (de wandelingen naar Iceberg Lake of Grinnel Glacier zijn heel erg mooi). Dus je gaat niet naar Waterton NP? Schitterend park, aantal mooie bergwegen te rijden met veel kans om beren te zien (de Red Rock Parkway). Een boottochtje over Waterton Lake is ook erg mooi.
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Groet,
Ferry
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat wil je toch in Idaho falls ? Doorbijtenen naar Jackson rijden,veel gezelliger....ik bebop beideplekken geweest, heb in idaho falls rondgefietst...maar de naam is mooier dan het plaatsje als jemij vraagt....
Ik vind bend Oregon ook een heerlijke plaats, als je hier op 4 juli kan zijn moet je het zeker niet laten
Voor de olympic np, ik verbleef voor het bezoek aan hurricane ridge in Port townsend, wat met zijn victoriaanse huisjes etc ook heel leuk is, maar inderdaad een 45 minuten meer rijden dan Port angeles.

Ik vind bend Oregon ook een heerlijke plaats, als je hier op 4 juli kan zijn moet je het zeker niet laten

Voor de olympic np, ik verbleef voor het bezoek aan hurricane ridge in Port townsend, wat met zijn victoriaanse huisjes etc ook heel leuk is, maar inderdaad een 45 minuten meer rijden dan Port angeles.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vind je route welheel mooi trouwens, maar je hebt inderdaad een druk programma....
Even snel reactie;
* Ipv in Idaho Falls en Twin Falls te overnachten besloten om voor een plek in het midden te kiezen, dat scheelt 1 overnachting. Welke plaats kunnen jullie aanraden? Iets bij Craters of THE Moon? Of iets daar voorbij?
* In Olympic slapen in Port Angeles en de tweede nacht in Quinault of is Forks echt een beter alternatief?
* North Cascades dan maar overslaan, maar wat is het alternatief om sneller van Glacier NP naar Seattle te komen?
* Ipv in Idaho Falls en Twin Falls te overnachten besloten om voor een plek in het midden te kiezen, dat scheelt 1 overnachting. Welke plaats kunnen jullie aanraden? Iets bij Craters of THE Moon? Of iets daar voorbij?
* In Olympic slapen in Port Angeles en de tweede nacht in Quinault of is Forks echt een beter alternatief?
* North Cascades dan maar overslaan, maar wat is het alternatief om sneller van Glacier NP naar Seattle te komen?
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten in de lodge bij Lake Quinault, dat was een van de mooiste plekjes tijdens onze vakantie in 2006. Forks ligt echter prima en zal veel goedkoper zijn.
Je kunt de overnachtingen tussen Bend en Jackson open laten en kijken hoe ver je komt. Wij hebben in 2008 in Burley overnacht en vandaar via Craters of the Moon naar Jackson gereden. Wij kwamen toen echter uit Nevada. De BW in Burley was een prima motel, met een heerlijk groot zwembad.
Marianne
Je kunt de overnachtingen tussen Bend en Jackson open laten en kijken hoe ver je komt. Wij hebben in 2008 in Burley overnacht en vandaar via Craters of the Moon naar Jackson gereden. Wij kwamen toen echter uit Nevada. De BW in Burley was een prima motel, met een heerlijk groot zwembad.
Marianne
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben in Forks overnacht. Hou er wel rekening mee dat er maar een paar hotels zijn daar en dat die al heel snel vol zitten.
Wij hebben overnacht in het Forks Motel
Wij hebben overnacht in het Forks Motel
Overnachting accommodatie tussen Crater Lake en Boise
Hallo,
Onze rondreis is bijna compleet. We missen echter alleen nog een overnachting tussen Crater Lake en Boise.
We vinden de afstand te groot om met kleine kinderen in 1x te overbruggen. Heeft iemand een tip?
Gr.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Onze rondreis is bijna compleet. We missen echter alleen nog een overnachting tussen Crater Lake en Boise.
We vinden de afstand te groot om met kleine kinderen in 1x te overbruggen. Heeft iemand een tip?
Gr.
* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Er zijn heel wat hotels in Ontario, maar dat ligt slechts op een uurtje rijden van Boise.
Min of meer halverwege ligt Burns. Daar zijn ook enkele hotels, waaronder een Days Inn.
ik heb geen eigen ervaring.
Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Min of meer halverwege ligt Burns. Daar zijn ook enkele hotels, waaronder een Days Inn.
ik heb geen eigen ervaring.
Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Route noordwest Amerika / Canada tips?
Hallo,
Na zuidwest willen we volgend jaar graag naar noordwest. De route wilde niet helemaal lukken maar nu lijkt het toch vorm te krijgen. We hebben besloten een stukje Canada mee te nemen.
We zijn qua dagen flexibel dus er kunnen dagen bijkomen.
Iemand nog tips en aanvullingen?? Waar we bijvoorbeeld langer moeten verblijven.
De huidige route:
1) Amsterdam-Vancouver
2) Vancouver
3) Vancouver - Port Angeles
4) Port Angeles - Lake Quinault
5) Lake Quinault - Ashford
6) Ashford - Portland
7) Portland - Bend
8) Bend
9) Bend - Boise
10) Boise - Pocatello
11) Pocatello - Jackson
12) Jackson - Grant Village Yellowstone
13) Grant Village - West Yellowstone
14) West Yellowstone - Bozeman
15) Bozeman - Great Falls
16) Great Falls - Whitefish
17) Whitefish - Kimberley
18) Kimberley - Banff
19) Banff - Jasper
20) Jasper - Sun Peaks
21) Sun Peaks - Vancouver
22) Vancouver - Amsterdam
Groetjes Eveline
* Note mod (Marco):
Tevens topictitel aangepast.
Na zuidwest willen we volgend jaar graag naar noordwest. De route wilde niet helemaal lukken maar nu lijkt het toch vorm te krijgen. We hebben besloten een stukje Canada mee te nemen.
We zijn qua dagen flexibel dus er kunnen dagen bijkomen.
Iemand nog tips en aanvullingen?? Waar we bijvoorbeeld langer moeten verblijven.
De huidige route:
1) Amsterdam-Vancouver
2) Vancouver
3) Vancouver - Port Angeles
4) Port Angeles - Lake Quinault
5) Lake Quinault - Ashford
6) Ashford - Portland
7) Portland - Bend
8) Bend
9) Bend - Boise
10) Boise - Pocatello
11) Pocatello - Jackson
12) Jackson - Grant Village Yellowstone
13) Grant Village - West Yellowstone
14) West Yellowstone - Bozeman
15) Bozeman - Great Falls
16) Great Falls - Whitefish
17) Whitefish - Kimberley
18) Kimberley - Banff
19) Banff - Jasper
20) Jasper - Sun Peaks
21) Sun Peaks - Vancouver
22) Vancouver - Amsterdam
Groetjes Eveline
* Note mod (Marco):
Tevens topictitel aangepast.
2023 New York met zoon
2023 New York met zoon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis eveline77: route noordwest Amerika / Canada tips?
Vinden jullie het niet prettiger om eens wat langer op dezelfde plaats te blijven? Onze dochters vonden een lange rijdag nooit vervelend, maar hadden er een hekel aan om elke dag weer verder te moeten, ook al was het maar een korte rit. Ik vind het erg onrustig zoals je het nu hebt. Geen idee of er wat te doen is in Great Falls en Whitefish, maar ik zou liever meer tijd voor de parken uittrekken.
Voor een goede beoordeling van de route is het handig om er bij te zetten wat jullie overal gepland hebben. Ik neem aan dat Ashford is om Mt Rainier te bekijken. Daar zou je dan wel meer tijd voor uit kunnen trekken, zeker als je wat wandelingn gaat doen. Staat Mt St Helens ook op het programma? Ik had al naar ons 2006-verslag verwezen, onze kinderen waren toen 11 en 13.
Marianne
Voor een goede beoordeling van de route is het handig om er bij te zetten wat jullie overal gepland hebben. Ik neem aan dat Ashford is om Mt Rainier te bekijken. Daar zou je dan wel meer tijd voor uit kunnen trekken, zeker als je wat wandelingn gaat doen. Staat Mt St Helens ook op het programma? Ik had al naar ons 2006-verslag verwezen, onze kinderen waren toen 11 en 13.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 46 Reacties
- 6359 Weergaves
-
Laatste bericht door RuthdeLange
-