Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kan het mooier?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
johan1962
Amerika-ontdekker

Kan het mooier?

Bericht door johan1962 »

Gewoon ff melden,
Voor wie rijd van Vegas naar Zion of omgekeerd.
Ga zeker langs Valley of Fire national park!!!!Het mooiste wat ik ooit gezien heb.
Normaal stond dit niet op ons programma maar Zion vonden we na Angels Landing wel genoeg.Wel vermelden dat dit een fantastische ervaring was,maar we hebben dat toch ook al mee gemaakt in de Spaanse Pyreneen.
Net aangekomen in LAs Vegas,he groot kan het verschil zijn?
Van de wonderen der natuur naar de wonderen van de mens!

mvg
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Kan het mooier?

Bericht door groennom »

Ook wij zijn in Valley of Fire geweest, ook vanaf Zion. Wij vonden het begin niet super maar naarmate je verder het park in kwas was het echt super mooi!

In Juli is het alleen wel aan de hete kant, maar dat heeft ons niet minder doen genieten van dit prachtige park. Wat ons betreft ook een aanrader!
NoraL
Amerika-ontdekker

Bericht door NoraL »

Absoluut, ook wij zijn er geweest - we hadden omwille van de hitte maar enkele uren tijd (zo vanaf 16u was het pas dragelijk in juli) maar oh zo prachtig! En rustig!
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Hmmm, wij rijden eind september dat stuk en eigenlijk wilde ik niet daardoor rijden omdat dat toch weer een aantal uurtjes scheelt, maar het is dan toch wel de moeite waard? Wij vertrekken namelijk smorgens vanuit Bryce Canyon, rijden door Zion Canyon waar we smorgens willen wandelen en rijden daarna door naar Vegas. Zonder het park rijden we daar dikke 4 uur over, en als we dóór het park rijden zijn het er ongeveer 7 uur wat wel veel is.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Hm wij zijn in augustus in VoF geweest. Misschien waren onze verwachtingen te hoog gespannen, want VoF is heel populair op dit forum. Of misschien was het gewoon te warm. Wij hadden er ons meer bij voorgesteld. Het is wel fotogeniek, wij vinden onze foto's mooier dan hoe we het ter plaatse aangevoeld hebben.
Komende van Bryce zou ik me beperken tot Zion.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Als je van Utah naar Nevada rijdt kom je in een andere tijdzone en krijg je er "een uurtje bij".
Misschien iets om rekening mee te houden.

Ieder park wordt mooier naarmate je er meer tijd voor neemt, uit je auto komt en een aantal trails gaat lopen . Zo ook Valley of Fire.
Als je dit park enkel ziet als doorgaande weg richting Las Vegas en alleen de Valley of Fire Hwy afrijdt kun je er inderdaad beter wegblijven.
Het mooiste deel van VOF ligt namelijk aan de weg die richting Mouse's Tank en White Dome loopt. Deze weg begint bij het visitorcentrum.
De mooiste trail in VOF is naar mijn mening de White Dome trail aan het einde van bovengenoemde weg.
Als je daarna terugrijdt zie je een paar honderd meter na de rechtse U-bocht de parkeerplaats voor de trail naar de Fire Wave.
Deze trail is pas uitgezet. Toen ik er in mei dit jaar was, waren er nog provisorisch dunne houten latjes met lintjes eraan in de grond geslagen om de richting aan te geven.
Ik verwacht dat er inmiddels een meer definitieve trailbewijzering is.
Een mooie afbeelding van de Fire Wave zie je op de brochure van VOF. http://parks.nv.gov/wp-content/uploads/ ... screen.pdf
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Valley of Fire is inderdaad erg mooi. Voor mij niet het mooiste, maar zeker de moeite waard. Het was erg heet toen wij er waren, maar we zijn toch zelf op pad gegaan naar de Fire Wave en dat hele stuk is echt prachtig.
Montyrulezz schreef:Hmmm, wij rijden eind september dat stuk en eigenlijk wilde ik niet daardoor rijden omdat dat toch weer een aantal uurtjes scheelt, maar het is dan toch wel de moeite waard? Wij vertrekken namelijk smorgens vanuit Bryce Canyon, rijden door Zion Canyon waar we smorgens willen wandelen en rijden daarna door naar Vegas. Zonder het park rijden we daar dikke 4 uur over, en als we dóór het park rijden zijn het er ongeveer 7 uur wat wel veel is.
In jouw geval zou ik VoF overslaan. Zion is ontzettend groot dus met alleen een ochtendwandeling doet je het zelfs zonder VoF al te kort. Als je toch per se naar VoF wil zou ik Zion voor een volgende reis bewaren ... anders zit je de hele dag in de auto en kan je eigenlijk alleen zeggen dat je overal geweest bent.
Afbeelding
johan1962
Amerika-ontdekker

Bericht door johan1962 »

Montyrulezz schreef:Hmmm, wij rijden eind september dat stuk en eigenlijk wilde ik niet daardoor rijden omdat dat toch weer een aantal uurtjes scheelt, maar het is dan toch wel de moeite waard? Wij vertrekken namelijk smorgens vanuit Bryce Canyon, rijden door Zion Canyon waar we smorgens willen wandelen en rijden daarna door naar Vegas. Zonder het park rijden we daar dikke 4 uur over, en als we dóór het park rijden zijn het er ongeveer 7 uur wat wel veel is.
Persoonlijk zou ik zeker kiezen voor VoF en niet voor Zion.
Zion is een prachtig park en de kleur van de rotsen vond ik machtig.Maar de wandelingen op zich zijn zeer "toeristisch"
Ik bedoel hier mee:ze hebben mooie paden aangelegd in beton en dat vind ik wel jammer.
Angels landing is een prachtige,redelijk zware wandeling waar je de laatste klim met behulp van kettingen naar boven moet.Klinkt zwaarder dan het is,maar heel leuk.
VoF daarentegen,daar is het nog heter maar je vind er kleurenpracht die je volgens mij in Europa niet terug vind.
Mocht ik je keuze hierbij moeilijk maken,sorry daarvoor.Misschien gewoon bij je eerste gedacht blijven.
Alvast leuke reis,USA is echt te gek.
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Zion is naar mijn bescheiden mening juist vele malen mooier en diverser dan Valley Of Fire. En Angels Landing is inderdaad prachtig, maar Zion heeft zoveel meer nog te bieden. Wat te denken van de Narrows? Een unieke belevenis om door de rivier tussen de uitgeslepen canyon wanden te wandelen. En zo zijn er nog veel meer unieke wandelingen te maken. Als het in te plannen is: dan zeker allebei. Als je echt moet kiezen: 100% Zion.
jerommeke10
Amerikakenner

Als je echt moet kiezen: 100% Zion
Persoonlijk vonden we Angels Landing en de Narrows veel leuker dan VoF. Als je alleen met de bus door Zion gaat rijden, zou ik voor VoF kiezen. Maar als je activiteiten wil ondernemen: Zion. VoF is heel mooi maar er zijn nog mooiere plekjes in die regio (bv. Bryce canyon, waar je vandaan komt) :wink:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

jerommeke10 schreef:VoF is heel mooi maar er zijn nog mooiere plekjes in die regio (bv. Bryce canyon, waar je vandaan komt) :wink:
Ik ga dit jaar terug naar Bryce & hopelijk valt het deze keer wat mee. Het hangt er volgens mij vanaf hoe het weer juist is die dag, want door de hoogte is het er nogal snel frisjes te noemen. Vaak is het ook bewolkt en dan ziet er alles zo grauw uit, twee jaar geleden hadden we dit voor en Bryce beviel me dus ook niet zo goed destijds. Hopelijk ziet het er dit jaar beter uit ;)
Reisblog: thisisfraa.be
jerommeke10
Amerikakenner

Juist, het weer is vaak bepalend. Toen we Monument Valley naderden was het pijpestelen aan het regenen, dat zag er niet uit. Het leek erop dat ons paardrijden letterlijk in het water zou vallen. Gelukkig klaarde het net op tijd op en zagen we een prachtige sunset. Voor Bryce heb je inderdaad zon nodig, dan wordt het spel van schaduw en licht onwezenlijk mooi.

Zo ook voor VoF wellicht, wij waren daar tussen 13U00 en 17u00 en dat was zeker niet het beste moment. We kunnen best goed tegen de hitte maar dat was er naar ons gevoel ver over. We bezochten de Fire Wave en als amateur-amateurfotograaf sleurde ik een statief mee :evil: Mooie foto's dat wel maar deze wandeling bleek veel zwaarder dan Angels landing, nochtans ook niet van de minste voor ondergetekende met hoogtevrees. gelukkig statief thuis gelaten, die dad :wink:
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik heb 2 statieven, een timelapse dolly en een pan/tilt hoofd bij. Dat zijn ettelijke kilo's :lol:
In zo'n hitte wacht ik liever tot 's avonds, heb je meteen een mooie sunset er bij 8)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

VOF was tijdens onze april-reis (dé beste periode voor het ZW), samen met Joshua Tree NP, de grootste, aangename, verrassing. Dezelfde dag reden we via de Smithsonian Butte naar Zion. Dat was één van de mooiste dirtroads die we ooit gereden hebben, niet in het minst door het ideale moment van de dag waarop alle "torens" van Zion voortdurend recht voor ons lagen, badend in het warme namiddag-zonlicht. Voor degenen die nog twijfelen : zie onderstaande Vimeo-video :thumbup: .
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

Toen we de eerste maal VoF bezochten in juni, was het veel te warm. Omwille van de hitte zijn we toen gewoon door het park gereden en was onze indruk gewoon neutraal. Enkele jaren later hebben we het park eind september bezocht en verschillende wandelingen gedaan. Ideale temperaturen en zelfs licht bewolkt, waardoor de kleuren beter uitkwamen. Het park heeft ons verrast. Hier komen we zeker nog terug.
Zion is ook een prachtig park (Angel's landing, Hidden Canyon, Kolob Canyons, Double arch,...), maar voor mij persoonlijk was het hier te druk. Zelfs in september.
Ieder heeft zijn voorkeur. Wat je ook beslist, je zal alleszins mooie dingen zien.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik was afgelopen mei onder de indruk van VoF maar vanwege de hitte niet alles gezien/gedaan wat ik wilde doen. Zion NP vind ik ook prachtig maar zo anders dat ik die 2 niet met elkaar vergelijken wil.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

In de buurt van Las Vegas zit nog zo'n hidden Gem http://www.outdoorsvegas.com/mt-charleston-nv/. Voor wie de hitte, zand en woestijn helemaal zat is. Is dit een heerlijke uitstapje koel ,groen en heerlijk rustig.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Allard
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Allard »

jerommeke10 schreef:..... Misschien waren onze verwachtingen te hoog gespannen, want VoF is heel populair op dit forum. Of misschien was het gewoon te warm. Wij hadden er ons meer bij voorgesteld. Het is wel fotogeniek, wij vinden onze foto's mooier dan hoe we het ter plaatse aangevoeld hebben....
Indrukken zijn nogal persoonlijk. Ik waag me er dan ook niet zo gauw aan iets aan te prijzen. Een aantal zaken die op dit forum regelmatig de hemel in geprezen worden vind ik persoonlijk maar zozo. Omgekeerd kan ik me verliezen in zaken waar zich kennelijk geen hond in interesseert. De hitte is kan echter slopend zijn. Sinds we de reistijd naar het koelere voorjaar verlegd hebben heeft de beleving van het landschap een extra dimensie gekregen. Vinden we.

Foto's zijn meestal mooier dan de realiteit ter plaatse. Daartoe zijn camera's ook ontworpen en (standaard) op ingesteld. Een sobere weergave wordt door de meeste consumenten als te flets ervaren. Dat verkoopt dus niet.

@ jerommeke10: En, heb je nog mooie wandelingen buiten de mainstream om kunnen maken? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je (foto) indrukken.

@ topic: Persoonlijk vind ik VOF zeer de moeite waard. Eigenlijk het hele traject Zion - VoF - Northshore Road - Las Vegas via Lake Mead Blvd. Er kan veel in één dag. Fascinerende Geologie. Bij de entree van Las Vegas kom je door hetzelfde Vishnu Graniet waarvoor je anders diep in Grand Canyon af moet dalen. Niet zo spectaculair misschien maar wel leuk om te weten.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Allard schreef:Daartoe zijn camera's ook ontworpen en (standaard) op ingesteld. Een sobere weergave wordt door de meeste consumenten als te flets ervaren. Dat verkoopt dus niet.
Dat ze zo ingesteld staan is meestal bij de huis-tuin-en-keuken toestellen, die schieten enkel in JPEG en er gebeuren al massaal veel bewerkingen in de camera zelf (scherpte, contrast, saturatie, etc). Bij de iets of wat gevorderde camera of DSLR schiet men in RAW om de foto's nadien nog te bewerken, een zo neutraal mogelijke foto is dus ook het gene wat je wil eigenlijk.

Daarom dat je vaak de "klacht" hoort van beginnende DSLR-fotografen: "Mijn foto's zien er helemaal niet zo mooi uit in vergelijking met mijn compact camera" :lol:
jerommeke10
Amerikakenner

@ jerommeke10: En, heb je nog mooie wandelingen buiten de mainstream om kunnen maken? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je (foto) indrukken
Dit was pas onze eerste keer in die streek en in de regel beperken we ons dan tot die mainstream, tenzij iets m'n bijzondere aandacht trekt. Zo hebben we vorig jaar tijd vrijgemaakt voor het Ancient Bristlecones bos nabij Bishop, dat hier veel te weinig vermeld wordt. Dit jaar geen bijzonderheden, we hebben de minder bekende Portal Overlook trail in Moab niet gedaan omdat we naar ons gevoel al een overdosis van "red rocks & canyons" achter de rug hadden. In plaats daarvan gekozen voor verfrissende wandeling naar Moab Mill Creek swimming hole. Was heel leuk: je maakt er makkelijk contact met de "locals" en je kan gewoon door het water waden tot aan de waterval.' we zagen er ook een grote slang.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer