Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
I-797, Notice of Action: Vraag
I-797, Notice of Action: Vraag
Een week of 2 terug kreeg ik de notice in de mail dat mijn 2 jarig Conditional Resident Card ging verlopen en dat ik ze moest vernieuwen. Prima, geen probleem.
Alle formulieren ingestuurd + proof of relationship etc.
We hadden het een dag te vroeg ingestuurd dus stuurde ze het terug (ha-ha). Terug naar het postkantoor en weer opnieuw verstuurd.
Afgelopen Vrijdag hebben ze de cheque gecasht voor $590.
Nu krijg ik vandaag een brief in de mail dat mijn GC voor maar 1 jaar wordt verlengt. Moet ik nu ieder jaar $600 gaan betalen voor mijn GC? o_o
Ik dacht dat je na je 2 jaar conditional je een 10 jaar kreeg? Hebben we iets verkeerd gedaan? Moeten we meer proof insturen dat we wel gelukkig samen wonen?
Ik ben eigenlijk een beetje upset erover, ik dacht dat ik nu na deze GC vernieuwing er eindelijk mee gedaan zou zijn voor een tijd, ik ga het niet leuk vinden als we ieder jaar $600 moeten gaan dokken voor mijn verblijf hier en dan ook iedere keer weer de biometrics etc :C
Alle formulieren ingestuurd + proof of relationship etc.
We hadden het een dag te vroeg ingestuurd dus stuurde ze het terug (ha-ha). Terug naar het postkantoor en weer opnieuw verstuurd.
Afgelopen Vrijdag hebben ze de cheque gecasht voor $590.
Nu krijg ik vandaag een brief in de mail dat mijn GC voor maar 1 jaar wordt verlengt. Moet ik nu ieder jaar $600 gaan betalen voor mijn GC? o_o
Ik dacht dat je na je 2 jaar conditional je een 10 jaar kreeg? Hebben we iets verkeerd gedaan? Moeten we meer proof insturen dat we wel gelukkig samen wonen?
Ik ben eigenlijk een beetje upset erover, ik dacht dat ik nu na deze GC vernieuwing er eindelijk mee gedaan zou zijn voor een tijd, ik ga het niet leuk vinden als we ieder jaar $600 moeten gaan dokken voor mijn verblijf hier en dan ook iedere keer weer de biometrics etc :C
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Re: I-797, Notice of Action: Vraag
Ik heb destijds ook een brief gehad die een jaar geldig was, als een soort tijdelijke vervanging van de eerste greencard, geldig vanaf eind maart. Ook zou ik met die brief kunnen reizen, mocht er onverhoop een noodgeval zijn in het land van herkomst. Het duurde idd een behoorlijke tijd voor ik uiteindelijk de greencard zonder conditions kreeg. Die was echter geldig 10 jaar na uitgifte, dus eigenlijk best wel voordelig, kreeg de greencard na ongeveer 9 maanden, die toen vanaf ontvangst in December 10 jaar geldig was.
Hopelijk is dat in jouw geval ook zo.
Hopelijk is dat in jouw geval ook zo.
Toch netjes dat je een waarschuwing kreeg dat de twee jaar bijna om waren. Wij keken regelmatig op onze groene kaarten - og nog drie jaar geldig, oh nog twee jaar geldig, oh volgend jaar verlengen en dus vergaten we het prompt. Vlak voor de G.K. verliepen ging het lichtje branden, wij als de hazen alles on-line ingevuld en geld gestort. We moesten komen voor biometrics en daar werden de G.K.en inderdaad met een jaar verlengd, in afwachting van de goekeuring voor de nieuwe groene kaarten. Die een paar weken later arriveerden.
Dus misschien wordt verlenging van de betsande groene kaart bedoeld, in afwachting van de verwerking en vervaardiging van de meer permanente ?
Overigens, ik zou in mijn zes H4 jaren de handen dichtgeknepen hebben van geluk als ik door $ 600 per jaar te storten en naar biometrics te gaan, hier had kunnen werken.
Dus misschien wordt verlenging van de betsande groene kaart bedoeld, in afwachting van de verwerking en vervaardiging van de meer permanente ?
Overigens, ik zou in mijn zes H4 jaren de handen dichtgeknepen hebben van geluk als ik door $ 600 per jaar te storten en naar biometrics te gaan, hier had kunnen werken.
Pfew, goed om te horen! Nu maar vingers gekruist houden dat ik inderdaad wel een permanente krijg! 

A Dutch girl in Oregon!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 724 Weergaves
-