Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Salt Lake- Seattle camperreis met kinderen zomer 2013
Salt Lake- Seattle camperreis met kinderen zomer 2013
Hallo,
Na een prachtige rondreis in 2009 ( zuid-west) willen we graag weer een keer naar Amerika. Nu dus het Noord westen. We hebben al eerder een poging gedaan voor een planning in 2011 maar dit is toen niet doorgegaan.
Nu gaan we vrijwel zeker wel !
Graag zou ik advies en commentaar op onze route krijgen. We reizen met 4 kinderen ( dan 9,11,13, en 15)
1. Amsterdam -Salt Lake City
2. Salt Lake City -Evanston 152 km
3. Evanston- Grand Teton 359 km
4. Grand Teton
5. Grand Teton -Yellowstone 86 km
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone- Craters of the Moon 387 km
9. Craters of the Moon
10. Craters /Moon -Boise 272 km
11. Boise
12. Boise -Fossil Beds NM 394 km
13. Fossil Beds
14. Fossil Beds NM Bend 182 km
15. Bend
16. Bend -Crater lake 209 km
17. Crater Lake
18. Crater lake -Florence/ kust 377 km
19. Florence/ kust
20. Florence/ kust - Silverfalls SP 218 km
21. Silverfalls SP
22. Silverfalls SP -Portland 90 km
23. Portland- Cascade Locks 74 km
24. Cascade Locks - Mt st Helens 100 km
25. Mt St Helens -Mnt Rainier 124 km
26. Mt Rainier
27. Mnt Rainier -Olympic 279 km
28. Olympic
29. Olympic
30. Olympic -Seattle 262 km
31. Seattle
32. Seattle- Amsterdam
Totaal 3563 km
Eigenlijk vind ik het schema te druk. Wat kunnen we schrappen? Misschien Crater Lake ? (Het stukje langs de kust is voor de afwisseling)
Alvast bedankt! Greetje
Na een prachtige rondreis in 2009 ( zuid-west) willen we graag weer een keer naar Amerika. Nu dus het Noord westen. We hebben al eerder een poging gedaan voor een planning in 2011 maar dit is toen niet doorgegaan.
Nu gaan we vrijwel zeker wel !
Graag zou ik advies en commentaar op onze route krijgen. We reizen met 4 kinderen ( dan 9,11,13, en 15)
1. Amsterdam -Salt Lake City
2. Salt Lake City -Evanston 152 km
3. Evanston- Grand Teton 359 km
4. Grand Teton
5. Grand Teton -Yellowstone 86 km
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone- Craters of the Moon 387 km
9. Craters of the Moon
10. Craters /Moon -Boise 272 km
11. Boise
12. Boise -Fossil Beds NM 394 km
13. Fossil Beds
14. Fossil Beds NM Bend 182 km
15. Bend
16. Bend -Crater lake 209 km
17. Crater Lake
18. Crater lake -Florence/ kust 377 km
19. Florence/ kust
20. Florence/ kust - Silverfalls SP 218 km
21. Silverfalls SP
22. Silverfalls SP -Portland 90 km
23. Portland- Cascade Locks 74 km
24. Cascade Locks - Mt st Helens 100 km
25. Mt St Helens -Mnt Rainier 124 km
26. Mt Rainier
27. Mnt Rainier -Olympic 279 km
28. Olympic
29. Olympic
30. Olympic -Seattle 262 km
31. Seattle
32. Seattle- Amsterdam
Totaal 3563 km
Eigenlijk vind ik het schema te druk. Wat kunnen we schrappen? Misschien Crater Lake ? (Het stukje langs de kust is voor de afwisseling)
Alvast bedankt! Greetje
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Salt Lake- Seattle camperreis met kinderen zomer 2013
Hallo Greetje,
Ik vind het niet te druk, maar je hebt met de combinatie van Yellwostone met het noordwesten toch altijd wel het probleem van wat langere afstanden. Zie ook het topic van Eveline.
Ik zou in jullie route de verdeling wat anders doen. Ik moet bekennen dat veel plaatsen mij niets zeggen, maar het lijkt me dat je bij parken als CotM en Crater Lake minder tijd nodig hebt. Dat geldt denk ik ook voor Fossil Beds en Boise. Ik zou dan meer tijd voor Yellowstone uittrekken. Ik ben zelf altijd een voorstander van meer tijd op 1 plek, zeker met kinderen. Daar staan dan wel meer/landere rijdagen tegenover, maar het maakt het toch wat rustiger voor je gevoel denk ik. Met een camper ligt dat wel anders dan met auto/motels.
Misschien heb je voor delen van de route iets aan ons 2006 en 2008-verslag.
Marianne
Ik vind het niet te druk, maar je hebt met de combinatie van Yellwostone met het noordwesten toch altijd wel het probleem van wat langere afstanden. Zie ook het topic van Eveline.
Ik zou in jullie route de verdeling wat anders doen. Ik moet bekennen dat veel plaatsen mij niets zeggen, maar het lijkt me dat je bij parken als CotM en Crater Lake minder tijd nodig hebt. Dat geldt denk ik ook voor Fossil Beds en Boise. Ik zou dan meer tijd voor Yellowstone uittrekken. Ik ben zelf altijd een voorstander van meer tijd op 1 plek, zeker met kinderen. Daar staan dan wel meer/landere rijdagen tegenover, maar het maakt het toch wat rustiger voor je gevoel denk ik. Met een camper ligt dat wel anders dan met auto/motels.
Misschien heb je voor delen van de route iets aan ons 2006 en 2008-verslag.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 sep 2012, 23:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoi Marianne,
Dank je wel voor je reactie. Met veel plezier heb ik je verslagen gelezen! Jullie waren niet erg enthousiast over Crater Lake begreep ik, en gezien we wel meer bergen en meren zien, zal het misschien wat teveel van het goede zijn.
Graag zou ik nog het volgende willen weten:
Missen we iets waarvan jullie denken dat we dat echt gezien moeten hebben ?
Weet iemand of er in het noord westen plaatsen zijn waar je kan Gold diggen ?
Zijn er op de voorgestelde routes plaatsen waar we rodeo's kunnen zien? ( anders wijken we uit naar Cody)
We zijn erg geïnteresseerd in indianen, cowboys en de geschiedenis van de kolonisten, heeft iemand hiervoor nog leuke tips?
Dank je wel voor je reactie. Met veel plezier heb ik je verslagen gelezen! Jullie waren niet erg enthousiast over Crater Lake begreep ik, en gezien we wel meer bergen en meren zien, zal het misschien wat teveel van het goede zijn.
Graag zou ik nog het volgende willen weten:
Missen we iets waarvan jullie denken dat we dat echt gezien moeten hebben ?
Weet iemand of er in het noord westen plaatsen zijn waar je kan Gold diggen ?
Zijn er op de voorgestelde routes plaatsen waar we rodeo's kunnen zien? ( anders wijken we uit naar Cody)
We zijn erg geïnteresseerd in indianen, cowboys en de geschiedenis van de kolonisten, heeft iemand hiervoor nog leuke tips?
groetjes, Greetje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat Crater Lake betreft moet je echt niet op ons afgaan! De meeste mensen zijn er heel enthousiast over.
Ik denk dat het een goed idee is om naar Cody te gaan; je zou vanuit Yellowstone heen en weer kunenn rijden, met een overnachting in Cody. Behalve de rodeo kun je dan ook een bezoek brengen aan het Buffalo Bill Museum.
Waar je kunt goud zoeken weet ik niet, misschien eens googelen op gold panning met de naaam van de staat er bij?
Marianne
Ik denk dat het een goed idee is om naar Cody te gaan; je zou vanuit Yellowstone heen en weer kunenn rijden, met een overnachting in Cody. Behalve de rodeo kun je dan ook een bezoek brengen aan het Buffalo Bill Museum.
Waar je kunt goud zoeken weet ik niet, misschien eens googelen op gold panning met de naaam van de staat er bij?
Marianne
Hoi Greetje,
Craters of the moon is een park dat je in 1 of max 2 uur gezien hebt als je overal wilt uitstappen. Het park is niet meer dan een 7 mile looproad waar je paar keer kunt uitstappen voor minihikes(+-1 km max) die verder ook niet speciaal zijn. Dus sowieso niet een hele dag waard! Maar voor een stopje onderweg is het wel moeite waard.
En waarom blijf je een hele dag in Boise? Wat wil je daar doen? Stad is niet boeiend, en qua omgeving heb je op rest van je route veel meer moois! Succes met plannen!
Craters of the moon is een park dat je in 1 of max 2 uur gezien hebt als je overal wilt uitstappen. Het park is niet meer dan een 7 mile looproad waar je paar keer kunt uitstappen voor minihikes(+-1 km max) die verder ook niet speciaal zijn. Dus sowieso niet een hele dag waard! Maar voor een stopje onderweg is het wel moeite waard.
En waarom blijf je een hele dag in Boise? Wat wil je daar doen? Stad is niet boeiend, en qua omgeving heb je op rest van je route veel meer moois! Succes met plannen!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn in Baker City naar het Oregon Trail Interpretive Center geweest, dat was erg interessant, zie ons verslag van die daggreetje schreef:We zijn erg geïnteresseerd in indianen, cowboys en de geschiedenis van de kolonisten, heeft iemand hiervoor nog leuke tips?
Ik weet niet wat je een hele dag in Boise wilt doen? Wij vonden die omgeving niet erg interessant. En de Fossil Beds zijn wel mooi om even te bekijken, maar een hele dag? Wij vonden de omgeving daar verder vrij saai.
Wij zijn in twee dagen van Jackson naar Bend gereden. Dat waren twee lange dagen maar het voordeel is dat je dan wat rust inbouwt en bijvoorbeeld iets langer in Bend en omgeving kunt blijven.
Craters of the Moon hebben wij overgeslagen, dat trok ons niet zo.
Ik vind het verder een prachtige rou te.
Misschien kun je nog wat tips halen uit ons reisverslag (USA/Canada 2008)
- martinenelsa
- Amerikafan
Wij vonden de route Boise - Bend juist erg mooi en deden hier 3 volle dagen over zonder ons ter vervelen. Vanaf Baker City kun je naar Sumpter waar ze aan goudzoeken deden (boot ligt er nog) en met de stoomtrein kunt. Dorpje is ook nog van 100 jaar geleden. Bij John Day Fossil Beds is painted hills leuk, maar daar ben in een uurtje uitgekeken, maar het Blue Basin is meer de moeite waard (en de wandeling bovenover de rim van Blue Basin is er mooi). Visitor Center van John Day NM is trouwens ook mooi en leerzaam. En dan kun je ook nog heel goed wandelen in de Strawberry Mountains ten zuidoosten van John Day.
Crater Lake laten varen geeft je twee dagen winst, maar omdat het meer 2,5 rijden is vanuit Bend, kun je het makkelijk bezoeken op een middag en een avond en de volgende dag al doorrijden richting Florence (vergeet onderweg de wandeling naar Tokatee Falls niet!!).
Ik zou een dagje extra Oregon Coast inplannen zodat je verder naar het noorden kunt komen. Vanuit Lincoln City kun je naar Portland en kom je in McMinneville langs Evergreen Aviation & Space Museum. Echt een aanrader.
Silver Falls - Cascade Locks kan ook makkelijk in een dag met voldoende tijd voor Columbia River Gorge, aangezien Portland niet echt interessant is voor zo'n korte stop (ik zou eerder een extra dag Seattle inplannen als je nog een stad wilt bezoeken).
Martin
Crater Lake laten varen geeft je twee dagen winst, maar omdat het meer 2,5 rijden is vanuit Bend, kun je het makkelijk bezoeken op een middag en een avond en de volgende dag al doorrijden richting Florence (vergeet onderweg de wandeling naar Tokatee Falls niet!!).
Ik zou een dagje extra Oregon Coast inplannen zodat je verder naar het noorden kunt komen. Vanuit Lincoln City kun je naar Portland en kom je in McMinneville langs Evergreen Aviation & Space Museum. Echt een aanrader.
Silver Falls - Cascade Locks kan ook makkelijk in een dag met voldoende tijd voor Columbia River Gorge, aangezien Portland niet echt interessant is voor zo'n korte stop (ik zou eerder een extra dag Seattle inplannen als je nog een stad wilt bezoeken).
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn wel erg gecharmeerd van Craters of the Moon. We zijn hier afgelopen zomer voor de derde keer geweest. Wij waren ook met z'n zessen. Je kunt onze belevenissen daar nalezen op onze site 2007, 2009 en 2012.
Afgelopen zomer hebben wij in dit gebied ook de Sawtooth Mountains bezocht. Zeker een aanrader. Ook kun je daar in het mooie spookstadje Custer City gratis goldpannen.
Elly
Afgelopen zomer hebben wij in dit gebied ook de Sawtooth Mountains bezocht. Zeker een aanrader. Ook kun je daar in het mooie spookstadje Custer City gratis goldpannen.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Wat een hoop goede tips iedereen heel erg bedankt !
Morgen ga ik eens alles op een rijtje zetten, heel veel lezen, en de planning nog eens nazien.

Morgen ga ik eens alles op een rijtje zetten, heel veel lezen, en de planning nog eens nazien.
groetjes, Greetje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 6115 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 7 Reacties