Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mjolij1986: 21 dagen San Francisco naar Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mjolij1986
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Mjolij1986: 21 dagen San Francisco naar Las Vegas

Bericht door Mjolij1986 »

Hallo!

Wij gaan in juni en juli 2013 een reis maken van SF naar LA. Wij hebben de tickets al geboekt en zijn nu druk bezig een goede route te maken.
Ik heb er al een voor ogen en zou hier heel graag jullie tips en/of adviezen over horen.

Dag 1 AMS-SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 yosemite
Dag 6 yosemite - Monterey
Dag 7 Monterey - La
Dag 8 LA
Dag 9 LA
Dag 10 LA - San Diego
Dag 11 San Diego
Dag 12 San Diego - ?
Dag 13 ? - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Bryce
Dag 16 Bryce
Dag 17 Bryce - Zion
Dag 18 Zion - LV
Dag 19 LV
Dag 20 LV
Dag 21 LV - AMS

Wat denken jullie van deze route?
Heeft er iemand een idee wat de beste overnachting plaats is tussen San Diego en de Grand Canyon?
Wij willen ook een helikopter vlucht maken bij de Grand Canyon maar niet vanuit las Vegas, zijn hier nog andere mogelijkheden voor?
Verder ben ik benieuwd of iemand een tip heeft voor een hotel bij de Grand Canyon.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Marloe
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis 21 dagen san Francisco naar las Vegas

Bericht door PSVwally »

Hoi, you've got mail.

Wat ik even was vergeten te zeggen is dat je evt hier http://www.papillon.com/ een helicoptervlucht kunt boeken. Wel even zorgen dat als je op de helicopter klikt je Grand Canyon, National Park, Arizona pakt en bijvoorbeeld niet Grand Canyon West!

Je kunt ook ter plekke boeken, zoals wij gedaan hadden. De dag dat we aankwamen geregeld dat we de dag erna met een van de 1e vluchten mee konden. Het schijnt nogal te schelen met turbulentie om redelijk op tijd te gaan, ik weet alleen niet of dat ook zo is met helicopters. Je moet daarvoor naar Tusayan, helicopters bij Maverick of Papillon (dat valt wel op) en vliegtuigen bij Grand Canyon airlines een stukje verderop.

Succes met verder plannen!
Paul
Tweener
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Tweener »

Lol, wij vertrekken over een week en hebben een kleine vier weken voor de route SF - LV en hebben een vergelijkbare route..
SF is vrij prijzig en in LV zou ik niet langer dan 2/3 nachten blijven. De route big sur (Monterey - Carmel @ the sea - LA) is natuurlijk prachtig (vorig jaar SF-Carmel @ the sea en terug gedaan)

Van San Diego weer omhoog naar Grand Canyon lijkt me zo'n afstand. Wij gaan van La ri de GC en bezoeken nog sequoia nat park.

Ik kan je over ruim een maand van meer tips en first hand informatie voorzien. Maar altijd goed om te weten dat anderen een vergelijkbare route plannen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prima route zo. Wel jammer dat je de tickets al geboekt hebt; beginnen in LA was aardiger geweest, dan had je via Yosemite en Death valley naar Las Vegas kunnen rijden. Nu ligt Yosemite wat uit de route en mis je de Tioga Pass. Als je in het park wilt overnachten is op tijd boeken aan te raden.
Je zult in andere topics al veel kunnen vinden over je route. Over het stuk tussen San Diego/LA en de Grand Canyon is de laatste tijd al veel geschreven.
Kiezen jullie bewust voor 2 nachten Bryce en 1 nacht Zion? In Zion kun je wat meer tijd gebruiken als je gaat wandelen, de wandelmogelijkheden daar zijn heel gevarieerd.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 sep 2012, 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Martin & Marianne schreef:Prima route zo. Wel jammer dat je de tickets al geboekt hebt; beginnen in LA was aardiger geweest, dan had je via Yosemite en Death valley naar Las Vegas kunnen rijden. Nu ligt Yosemite wat uit de route en mis je de Tioga Pass. Als je in het park wilt overnachten is op tijd boeken aan te raden.
Je zult in andere topics al veel kunnen vinden over je route.
Marianne
Hallo Marianne, ik ben er zelf nog niet geweest ( ga volgend jaar ) maar SF ligt toch vlak naast Yosemite NP ? Waarom is via LA dan aardiger ? Ik dacht dat de topicstarter het juist goed had maar als er een betere optie is lees ik het graag.
mvg,
Frans
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Mjolij1986: 21 dagen San Francisco naar Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

@ Frans: Het is zo'n 4 uur rijden van SF naar Yosemite, dus dat is goed te doen, maar TS gaat van SF naar Yosemite en dan weer terug naar de kust. ALs je in LA begint (of San Diego in dit geval) kun je via de kust naar SF en dan naar Yosemite en via de Tioga Pass naar Las Vegas.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De beste overnachtingsplaats is Kingman.
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

En bij je verblijf in Zion NP zeker iets gaan eten bij de Bit and Spur! Was super lekker en gezellig!
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Wij gaan in juni en juli 2013 een reis maken van SF naar LA
Je bedoelt: van SF naar LV, neem ik aan? :wink:

Moet LA in de planning? Een aardig en rustig alternatief is: SF-Yosemite-Tioga pas-Bishop-Death Valley-LV- Zion-Bryce-Page-Monument Valley-GC-LV.
jerommeke10
Amerikakenner

Zo dus, al hangt het af van jullie interesses:

Dag 1 AMS-SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 yosemite
Dag 6 yosemite - Lee Vining
Dag 7 Lee Vinng - Bodie- Bishop
Dag 8 Bishop - Death Valley
Dag 9 Death Valley-LV
Dag 10 LV
Dag 11 LV- Valleyof Fire-Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion-Bryce
Dag 14 Bryce
Dag 15 Bryce-Page
Dag 16 Page
Dag 17 Page -Monument Valley
Dag 18 MV-GC
Dag 19 GC-LV
Dag 20 LV
Dag 21 LV - AMS
Mjolij1986
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Mjolij1986 »

Bedankt voor de reacties!

@tweener, ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! Hoor het graag als jullie terug zijn!
@ Marianne & Martin, ik dacht dat Bryce het mooiste park was maar misschien heb ik me vergist. Gelukkig nog geen hotels geboekt dus die kan ik nog wisselen.
Voor een hotel in yosemite zijn we helaas al te laat. Heb nu best Western geboekt.
Wat betreft de GC dat zal ik eens op gaan zoeken.
@arno, dank je voor de tip zal eens naar hotels gaan kijken.
@ Sofie, goed om te weten waar je lekker kunt eten, komt op de tips lijst :wink:
@ jerommeke, scherp! Het is inderdaad LV! Ik had inderdaad graag page/arches in de planning gehad maar die kon er echt niet meer bij. Ik wil zelf graag maar LA en mijn vriend naar San Diego. Ik wil ook niet een te druk programma...

Ik hoor wel van veel mensen dat LA een beetje saai is, misschien is het beter om een extra kust dag in te plannen ipv LA. Wat denken jullie?
jerommeke10
Amerikakenner

Moeilijk hoor, jullie kiezen voor de kustroute + LA + SanDiego, maar dan wel LA beperken tot 1 dag? Ik ken die kant niet dus daarmee ga je niet wijzer kunnen maken.

Wat ik wel denk:
1) voor GC en Bryce is 1 nacht voldoende. Twee is natuurlijk mooier, maar je krijgt al een goede indruk door enkele korte wandelingen te maken. Aan Zion zou ik 2 nachten besteden, niet omdat het mooier is maar omdat je daar meer activiteiten kan gaan doen (google eens op "angels landing" en "Narrows").

2) Het is een heel eind van SF naar Yosemite, en het ligt niet op je weg. Misschien moet je Yosemite daarom schrappen (al vond ik het zelf het allermooiste park), ofwel een extra nachtje boeken.
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

Het zou inderdaad zonde zijn om Yosemite te moeten schrappen, heeft op ons toen ook een serieuze indruk nagelaten.

Kust was bij ons een beetje tegengevallen, hadden voor van SF naar LA te gaan ongeveer 6 dagen uitgetrokken, maar hebben eigenlijk constant in de mist gereden en weinig gezien van het landschap.

Wij zijn wel in september geweest. Misschien zit daar wel een verschil?
Marc K
Amerika-newbie

Bericht door Marc K »

Beste Marloe,

Wat je ook precies gaat doen tijdens jullie reis, het is een geweldige reis. Ik heb een vergelijkbare reis in 2009 gemaakt. 3 weken rondje Las Vegas - Las Vegas met de parken erbij.

Jouw schema:

Dag 1 AMS-SF
Dag 2 SF
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Yosemite
Dag 5 yosemite
Dag 6 yosemite - Monterey
Dag 7 Monterey - La
Dag 8 LA
Dag 9 LA
Dag 10 LA - San Diego
Dag 11 San Diego
Dag 12 San Diego - ?
Dag 13 ? - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon
Dag 15 Grand Canyon - Bryce
Dag 16 Bryce
Dag 17 Bryce - Zion
Dag 18 Zion - LV
Dag 19 LV
Dag 20 LV
Dag 21 LV - AMS

Monterey - LA: dit is een best lang stuk. Het ligt niet ver onder SF en vanuit SF is het ongeveer 700 km naar LA. Misschien kun je wat meer Zuidelijk gaan zitten. Heb zelf in 2009 Hearst Castle bekeken. Dit is de moeite waard. Het "dorpje" San Simeon waar Hearst Castle ligt stelt verder niks voor (3 hotels en 2 restaurants) ligt op ong. 300 km van LA.

LA: kan korter in 2007 ben ik hier 4 dagen geweest en heb me er wel vermaakt. Ik was er toen eind november en heb er wat musea bezocht. Moet je wel van houden natuurlijk :-). Hollywood vond ik echt tegenvallen, is een pauperbuurt. Een rondje Mulholland Drive is leuk.

Vanuit San Diego kun je bijvoorbeeld naar Palm Springs rijden en dan naar Grand Canyon (blijft een lang stuk, de GC ligt echt ver van alles af) of Joshua Tree NP en dan via 29 Palms naar GC rijden. Joshua Tree is een niet zo groot park waar je in een middagje best veel kunt zien.

GC Bryce, dit is erg ambitieus. GC ligt zoals gezegd afgelegen en je moet eerst richting Vegas en dan naar Bryce. Ik denk dat dit al gauw + 700 km is. Je kunt een dagje LV doen bijv. in een motel en dan de volgende dag naar Zion en Bryce rijden (dit kan in 1 dag, Zion in de ochtend en eind van de middag in Bryce aankomen). Dag daarna rustig Bryce doen (je kunt kiezen hele dag of de ochtend). Kies je voor de ochtend dan kun je in 400 a 500 km in de avond in Vegas zijn. Dan in Vegas ook mooier dan overdag :-). Ik weet niet of jij of je vriend / vriendin houden van gokken? Ik vind het zelf wel een leuke bezigheid en ben daarom al een paar keer in Vegas geweest. Vind je het niks dan kun je Vegas een dagje korter maken.

Ik weet niet of je al wel eens in Death Valley bent geweest? Je gaat wel in een erg hete periode maar een dagje Death Valley met overnachting en airco in de auto zou moeten kunnen een optie zou dan kunnen zijn:

Optie Lengte rit

Dag 1 AMS-SF 11 uur vliegen rechtstreeks
Dag 2 SF 0
Dag 3 SF 0
Dag 4 SF - Yosemite + / - 300 km
Dag 5 yosemite zoveel je wilt en afhankelijk waar je overnacht, anders is het gauw 60 km van en naar park!
Dag 6 Yosemite - Vegas (motel) + / - 600 km
Dag 6 Vegas - Death Valley + / - 250 km
Dag 7 Death Valley zoveel je wilt. Het is een groot park in 1 dag kun je helaas niet alle highlights bekijken
Dag 8 Death Valley - Sequoia Kings + / - 600 km
Dag 9 Sequoia - Highway 1 Zuiden richting LA (Malibu of Santa Barbara) + / - 270 km
Dag 10 LA filerijden :-)
Dag 11 LA - San Diego + / - 250 km
Dag 12 San Diego 0 km, gewoon OV pakken
Dag 13 San Diego - Joshua Tree + / - 300 km
Dag 14 Joshua Tree - Grand Canyon 750 km (dit is een erg lang rit)
Dag 15 Grand Canyon rondvlucht of rondkijken. Ik heb in 2006 een vliegtuigvlucht over Canyon gemaakt, geboekt in Vegas. Wil je niet in Vegas boeken dan zul je een plaats in de buurt naar de Canyon moeten zoeken. bijv. Williams
Dag 16 Grand Canyon - Vegas 400 km
Dag 17 Vegas - Zion - Bryce 400 km
Dag 18 Bryce paar kilometer van en naar je hotel / motel
Dag 19 Bryce - Vegas 400 km
Dag 20 LV 0 rondje strip lopen :-), optie is overnachten in Down Town en de Street Experience bekijken bij Freemont Str.
Dag 21 LV - AMS 15 uur met overstap

Succes met het samenstellen van je reis!

Groetjes

Marc
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer