Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slaapaccommodatie Yosemite NP, tips?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Teamlentini
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Slaapaccommodatie Yosemite NP, tips?

Bericht door Teamlentini »

Hallo allemaal,

Wij gaan volgende zomer vier nachten naar Yosemite (na Montery en voor Furnace Creek). We hebben nog maar twee opties (de rest is al volgeboekt!) : de Tenaya Lodge voor 1040 euro of de non heated tenten in Curry Village voor 555 euro. Ik hoor dat de locatie van Tenaya Lodge niet gunstig is, aan de rand van het park. Ook erg prijzig. Maar Curry is natuurlijk nog niet duidelijk i.v.m. de muis. Bovendien lees ik daar weer van dat het wel erg primitief is en niet erg schoon. Als we ergens vier dagen zitten en ook tijd willen nemen om uit te rusten, lijkt dit me wel weer erg primitief en 'afzien'. We willen ook graag na een dag wandelen in een zwembad kunnen plonzen. Die bij Curry gaat om 17.00 dicht. Ik kan proberen om t.z.t. te zien of er andere accomodaties bijv. Housekeeping Camp of de Cabins in Curry Village weer vrij zijn, maar daar durf ik eigenlijk niet op te rekenen. Heeft iemand hier advies over? Zijn er nog andere gunstige accomodaties?

Verder wil ik ook graag weten of de reis van Yosemite naar Furnace Creek goed in een keer te doen is of dat jullie toch een tussenstop (waar?) aanraden. Liever zijn we ergens wat langer dan vaker te moeten reizen.

Alvast hartelijk bedankt!
Saskia
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: slaapaccomodatie Yosemite, tips?

Bericht door desperate housewive »

Twee zomers terug zijn we van Yosemite naar Furnace Creek gereden in 1 dag We zijn onderweg nog gestopt langs de tioga pass (die meren, ben de namen eventjes kwijt) en als ik me niet vergis bij Mono lake. Wij sliepen buiten het park in de Yosemite vieuw lodge dat kamers heeft met een eigen keuken en een zwembad. Er waren ook een restaurant en een snackbar voorhanden.
Teamlentini
Amerika-ontdekker

Dankjewel desperate housewive!

Vond je dat hotel een aanrader en was het niet te ver rijden naar de hot spots binnen het park?

Groetjes,
Saskia
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

De View Lodge ligt net buiten het park in El Portal. Een goed alternatief als in het park geen plaats (meer) is.
Rijafstanden; Een half uurtje rijden naar Yosemite Valley, anderhalf uur rijden naar Glacier point en ook anderhalf uur naar Mariposa Grove.

View Lodge: http://www.stayyosemiteviewlodge.com/
Nog wat alternatieven: http://www.yosemiteresorts.us/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Saskia,
Veel accommodatie is al heel vroeg volgeboekt, maar meestal komt er wel weer iets vrij. Wij hebben wel eens een tent in CV geboekt en een week voor vertrek toch nog een tent in Housekeeping camp kunnen boeken. Ervaring met de tenten in CV hebben we niet, maar ik zou het zelf geen bezwaar vinden om daar te zitten. Je overnacht er alleen maar, en ik vind zelf het voordeel van in het park zitten zwaarder wegen dan meer luxe. El Portal ligt niet slecht, het is inderdaad ongeveer een half uur rijden. Je zult wel een parkeerplaats voor de auto moeten zoeken, en dan met de shuttlebus verder moeten als je de vallei bezoekt.
De zwembaden in het park zijn heerlijk groot, maar ze zijn inderdaad niet 's avonds open dus je zult je wandelingen zo moeten plannen dat je op tijd terug bent. Ik dacht dat het zwembad bij de Lodge tot 6 uur open was, maar ik weet het niet zeker. zal ook per maand kunnen verschillen. Zwemmen in de Merced River is ook een optie.
Kijk je op http://www.yosemitepark.com of zit je op een boekingssite - gezien de prijen in euro's?
Er zijn heel recent nog andere topics geweest over accommodatie in Yosemite, blader maar eens wat topics terug.

Marianne
Helena32
Amerika-ontdekker

Bericht door Helena32 »

Heb je al bij Ceder lodge gekeken? Wij zijn er net voor een 2e keer geweest. Nette kamers, zwembadje, restaurantje en 20 min van de ingang van het park. CUrry wordt niet aanbevolen vanwege de muis idd. Er wordt flink voor gewaarschuwd (vorige week toen wij er waren, waren er al weer meer gevallen van ziekte bekend geworden, en helaas ook weer iemand overleden).

Succes met kiezen.

Groetjes vanuit een zonnig Arizona

Helena
annick&erwin
Amerikafan

Bericht door annick&erwin »

Wij sliepen deze zomer ook 3 dagen in Cedar Lodge en dat is ons heel goed bevallen. Er is een zwembad en aan de overkant van de straat loopt de rivier. We zijn er ook alle dagen in de diner gaan eten, alles prima in orde. Naar Yosemite Valley is het inderdaad maar 20 minuten rijden. En 's morgens vertrokken we rond 9.30u en 9.00u richting het park en dan is het geen enkel probleem om je auto te parkeren en ben je ook al enkele uren in het park voor het echt warm wordt.
Teamlentini
Amerika-ontdekker

Yosemite View Lodge en Cedar Lodge zitten beide ook al vol. Marianne, ik heb Curry rechtstreeks via de yosemite park site geboekt. Dat is de goedkoopste optie, neem ik aan. Ik ga nu de yosemiteresorts.us nog even checken. Dank in elk geval voor alle tips.
Teamlentini
Amerika-ontdekker

Balen, alles vol... Denk dat ik de Tenaya Lodge toch ook maar ga reserveren. Ik neem aan dat de Curry tenten volgend jaar wel weer open zijn, maar just in case... Straks gaan we vier dagen naar Yosemite zonder een overnachtingsplek!!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hebben in de Evergreen Lodge gezeten. Ook iets buiten het park, maar vroeg op staan en dat komt wel goed.
Je zit dichtbij Hetch Hetchy (erg leuk!)

Geen zwembad, maar genoeg te doen voor de jeugd. Wij hebben er ons echt heerlijk vermaakt!!

http://www.evergreenlodge.com
Teamlentini
Amerika-ontdekker

dimple schreef:Wij hebben in de Evergreen Lodge gezeten.
Ziet er super uit, maar 375 dollar per kamer per nacht. Is me iets te gortig voor vier nachten.... Jammer. Trouwens, ze hebben nu wel een zwembad!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt eens kijken bij Yosemite West. Dat zijn privécabins en woningen in het park, vlak bij het begin van de weg naar glacier Point. Meestal worden die voor meerdere dagen verhuurd. Misschien zit daar iets bij?

Marianne
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dat hebben wij niet betaald hoor! :lol:
Ik zit even te denken hoe wij toen hebben geboekt........want wij hebben dat zeker niet betaald. Mocht ik er nog op komen dan laat ik het je weten.

Overigens hadden ze nog vrij lang cabins vrij, wij hebben toen best laat geboekt.

Succes! (balen dat ze nu wel een zwembad hebben zeg :lol: Maar we hadden al gezegd hier eens terug heen te gaan dus nu nog beter excuus :mrgreen: )
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

Wij hebben indertijd een fijne cabin gehuurd bij Sunset Inn. Heel kleinschalog, weet niet of ze nog plek hebben. Maar leuk in de bossen gelegen en echt niet ver rijden van Yosemite zelf. Lekker bbq-en op je eigen veranda, heel ontspannen! Er is geen zwembad...
http://sunsetinn-yosemitecabins.com/
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Die Sunset inn cabins zien er heel leuk uit. Maar niet ver van Yosemite? Volgens Google Map een uur rijden naar de vallei, en twee uur voor Glacier Point en Mariposa Grove, zonder files dan nog.

Wij zaten in Housekeeping Camp, geboekt in de winter, er komen voortdurend data vrij. Ook nu is er voor augustus nog heel wat vrij. Al zal juli wel moeilijk worden, vrees ik.
Jostravels
Amerikakenner

Bericht door Jostravels »

Wij waren echt niet meer dan 45 min onderweg naar de vallei, maar dan wel in september, dus niet in het hoogseizoen. Als je wat meer nachten blijft, zoals TS, lijkt me dat geen groot bezwaar, je gaat dan waarschijnlijk ook niet alleen de vallei bezoeken. Wij vonden het er lekker rustig om ons 's avonds even terug te kunnen trekken. Maar ik kan me voorstellen dat het ook grote voordelen kan hebben om in de vallei te slapen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij vonden het ook erg lekker om ons terug te trekken uit de drukte van Yosemite. Buiten het park is ons goed bevallen.

Wellicht volgende keer in het park om eens te kijken hoe dat is, maar we stonden nu zo dik in de file dat we blij waren dat we weg konden.
Algarve
Amerika-ontdekker

Bericht door Algarve »

Wij hebben dit jaar op het laatse moment Cedar Lodge geannuleerd en op aanraden van een neef die in Californië woont een cottage in de Sugar Pine ranch net buiten Groveland geboekt. http://www.sugarpineranch.com/cottage Mooie cottages, heel goed verzorgd, leuke locatie, mooi groot zwembad in het bos. Het ligt een uur rijden van Yosemite Valley. Wij waren er in juli en deels in het weekend maar we hadden geen files het park in en vonden de weg erheen prachtig en ook niet druk. Groveland is een klein dorp maar was voldoende voor ons. Ik vond Yosemite fantastisch en voor herhaling vatbaar. Volgende keer wil ik een verblijf in het park proberen en gaat mijn voorkeur uit naar het Ahwahnee hotel, dat ziet er prachtig uit en ook de ligging is schitterend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, de Ahwahnee is top! Maar de prijzen ook. :wink: Denk er aan dat je nette kleding mee neeemt als je daar wilt dineren.

Saskia; jullie hebben nog voldoende tijd, je kunt ook altijd kijken of er een cabin in Curry Viillage vrijkomt, of een kamer in de lodge. Regelmatig de site checken, dan zie je vaak weer iets vrij komen.

Marianne
Teamlentini
Amerika-ontdekker

Re: Slaapaccommodatie Yosemite NP, tips?

Super, dank voor alle tips. Hier kan ik verder mee. Ik ga alle rustig bekijken dit weekend. Fijn weekend! Groetjes, Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer