Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DC op 1e kerstdag
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 11
DC op 1e kerstdag
Hoi,
Wij gaan met kerst naar DC. We hadden het zo gepland dat we 1e kertdag 's avonds aan zouden komen, maar door een vluchtwijziging vliegen we de dag voor kerst erheen en zijn dus 1e kerstdag in DC.
Wat is er dan allemaal te doen? Ik heb al gelezen dat de monumenten en memorials dicht zijn.
Heeft iemand tips?
Alvast bedankt. Groet Nienke
Wij gaan met kerst naar DC. We hadden het zo gepland dat we 1e kertdag 's avonds aan zouden komen, maar door een vluchtwijziging vliegen we de dag voor kerst erheen en zijn dus 1e kerstdag in DC.
Wat is er dan allemaal te doen? Ik heb al gelezen dat de monumenten en memorials dicht zijn.
Heeft iemand tips?
Alvast bedankt. Groet Nienke
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: DC op 1e kerstdag
Helaas is eerste (er bestaat geen tweede in de VS) Kerstdag een van de twee dagen van het jaar dat vrijwel alles dicht is. Nu kun je de meeste memorials wel gewoon bezoeken, hoor, die liggen in de openlucht. Er zullen alleen geen park rangers aanwezig zijn. Dus je zou een rondje monumenten kunnen lopen, als het weer het toelaat. Anders zijn de bioscopen wel open en een aantal restaurants ook. Ook de andere bekende gebouwen kun je natuurlijk van buiten bekijken. Verder is het leuk om 's avonds naar de Kerstbomen bij het Witte Huis en het Capitool te gaan. Ik weet niet of jullie een auto zullen hebben, anders is het ook erg leuk om door buurten buiten de stad te rijden om de verlichte tuinen te bekijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Petra,
Dank je wel voor je reactie. De kerstbomen staan inderdaad op ons lijstje, die vonden we 3 jaar geleden vlak voor kerst ook erg leuk om te doen.
We hebben geen auto die dagen, we willen alles met het openbaar vervoer doen en lopend.
Groet Nienke
Dank je wel voor je reactie. De kerstbomen staan inderdaad op ons lijstje, die vonden we 3 jaar geleden vlak voor kerst ook erg leuk om te doen.
We hebben geen auto die dagen, we willen alles met het openbaar vervoer doen en lopend.
Groet Nienke
Neem anders een taxi; de taxichauffeur kent ongetwijfeld de wijken waar het te doen is. Ik ken de weg in DC wat dat betreft niet, maar wij hebben het afgelopen jaar hier in Columbia (MD) en Baltimore een paar wijken bezocht die bekend staan om hun lichtjesspektakel en je weet echt niet wat je ziet. Het wordt beslist ons standaard uitje als we rond die tijd bezoekers uit Nederland hebben 
B.t.w. In Columbia wordt er ieder jaar een route uitgezet, waar je tegen betaling met de auto langs kunt rijden. De opbrengsten gaan naar het John Hopkins kinderziekenhuis. Wat ik erg grappig vond, was dat het de bedoeling was om tijdens het rijden van de route af te stemmen op een bepaalde radiozender, die bijpassende muziek uitzond

B.t.w. In Columbia wordt er ieder jaar een route uitgezet, waar je tegen betaling met de auto langs kunt rijden. De opbrengsten gaan naar het John Hopkins kinderziekenhuis. Wat ik erg grappig vond, was dat het de bedoeling was om tijdens het rijden van de route af te stemmen op een bepaalde radiozender, die bijpassende muziek uitzond

Laatst gewijzigd door dimona op 13 sep 2012, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het kan in December aardig koud zijn. Maar toch, kan het niet laten: er is een fietsen systeem (http://www.capitalbikeshare.com) wat je misschien gebruiken kunt.