Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Insider tips gezocht voor de White Mountains!
Insider tips gezocht voor de White Mountains!
Eind september vliegen wij samen met onze 15 maanden oude dochter naar Boston. We zullen bijna 3 weken verblijven in de US, waarvan een week in de White Mountains (om hopelijk de fall foliage mee te kunnen maken). Na deze week gaan we via Cape Cod (waar we twee nachten overnachten) naar de omgeving van Lancaster. Hier blijven we nog een weekje voor familiebezoek en het bijwonen van een bruiloft!
Tijdens ons verblijf in de White Mountains, zitten we een week in een vakantiehuisje in Lincoln. Ik heb al veel over deze omgeving gelezen op het forum, maar de meeste mensen verblijven er hooguit 1 of 2 dagen en gaan dan verder naar Canada of richting de Niagara watervallen. In eerste instantie was dat ook ons idee, maar we wilden onze dochter al die lange reisdagen niet aandoen. Daarom ben ik nu op zoek naar leuke uitstapjes die we met onze dochter kunnen doen in de White Mountains zelf. Naast dat we erg houden van (berg)wandelen, vinden we het ook erg leuk om ons echt onder te dompelen in het leven zoals het daar door de mensen geleefd wordt. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de insider tips die niet in alle standaard reisgidsen voorkomen. Zo wil ik bijvoorbeeld graag naar een pumpkin patch om een pompoen uit te zoeken!
Dus, heeft er iemand toevallig iemand nog wat tips voor mij?
Alvast bedankt!
Tijdens ons verblijf in de White Mountains, zitten we een week in een vakantiehuisje in Lincoln. Ik heb al veel over deze omgeving gelezen op het forum, maar de meeste mensen verblijven er hooguit 1 of 2 dagen en gaan dan verder naar Canada of richting de Niagara watervallen. In eerste instantie was dat ook ons idee, maar we wilden onze dochter al die lange reisdagen niet aandoen. Daarom ben ik nu op zoek naar leuke uitstapjes die we met onze dochter kunnen doen in de White Mountains zelf. Naast dat we erg houden van (berg)wandelen, vinden we het ook erg leuk om ons echt onder te dompelen in het leven zoals het daar door de mensen geleefd wordt. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar de insider tips die niet in alle standaard reisgidsen voorkomen. Zo wil ik bijvoorbeeld graag naar een pumpkin patch om een pompoen uit te zoeken!
Dus, heeft er iemand toevallig iemand nog wat tips voor mij?
Alvast bedankt!
Re: Insider tips gezocht voor de White Mountains!
Wij hebben afgelopen zomer twee dagen in de White Mountains doorgebracht. Veel gewandeld, erg mooi daar. Leuk vonden we Zebs General Store in North Conway. Verder was het levendige plaatsje Littleton aardig om te bezoeken, o.a. een waterrad, een covered bridge en de snoepwinkel Chutters met de langste candy counter van de wereld. En natuurlijk is de auto- of treinrit naar de top van Mount Washington bijzonder. Prachtig uitzicht (als je niet in de mist zit: bij ons was dat een stukje onder de top) en ervaren hoe extreem de wind is boven op de berg. Neem daar warme kleding mee!
Deze staat waarschijnlijk al op je lijstje, maar voor het geval dat je er nog niet over gehoord hebt: de aerial Tram naar de top van Cannon Mountain ... prachtig uitzicht. Toen wij er waren was het echt super helder en konden we zelfs Canada zien!
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij zijn een paar dagen in North Conway geweest. Niet met een kind van 15 maanden, dus dat vind ik lastig te beoordelen. We vonden het wel een leuk stadje met een leuke shopping outlet mall (settler's green). Er rijdt een stoomtrein vanaf het station van NC wat misschien leuk is.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zitten jullie in Lincoln, NH? Daar heb ik ook al verschillende keren overnacht en in 2005 zelfs 4 nachten achterelkaar. Was mijn 'thuisbasis' toen en heb vanuit Lincoln verschillende uitstapjes gemaakt. Vond het een leuk plaatsje waar ik een volgende keer zo weer zo willen overnachten als ik die omgeving bezoek. Of er veel voor een kleine van 15 maanden te doen is weet ik niet.
Zie ook mijn reisverslag 2005 vanaf dag 2. Wie weet doe je nog wat ideeën op. Wat ik zelf leuk vond zijn de covered bridges die je daar overal vindt. Verder kom je diverse Country Store's tegen in de omgeving. Ook altijd leuk die te bezoeken.
Roland
Zie ook mijn reisverslag 2005 vanaf dag 2. Wie weet doe je nog wat ideeën op. Wat ik zelf leuk vond zijn de covered bridges die je daar overal vindt. Verder kom je diverse Country Store's tegen in de omgeving. Ook altijd leuk die te bezoeken.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Weliswaar redelijk 'standaard' maar de Kamcamagus Highway is erg mooi.Zeker in de fall foliage zal dat een prachtige rit zijn, en er zijn daar mooie watervallen. Met een kind zal de stoomtrein inderdaad ook een leuk uitstapje zijn. Wij (jong stel) waren deze zomer en sliepen in North Conway. Als je je graag wilt onderdompelen in het echte leven zul je dat daar niet vinden, het is behoorlijk toeristisch.
Voor lokale evenementen en attracties waar de bewoners naartoe gaan zou ik even googelen op lokale krantjes / websites die evenementen plaatsen voor locals.
Veel plezier alvast!
Weliswaar redelijk 'standaard' maar de Kamcamagus Highway is erg mooi.Zeker in de fall foliage zal dat een prachtige rit zijn, en er zijn daar mooie watervallen. Met een kind zal de stoomtrein inderdaad ook een leuk uitstapje zijn. Wij (jong stel) waren deze zomer en sliepen in North Conway. Als je je graag wilt onderdompelen in het echte leven zul je dat daar niet vinden, het is behoorlijk toeristisch.
Voor lokale evenementen en attracties waar de bewoners naartoe gaan zou ik even googelen op lokale krantjes / websites die evenementen plaatsen voor locals.
Veel plezier alvast!
-
- Amerika-expert
We zijn er vaak want we mogen graag hiken in die buurt, de laatste keer was afgelopen dinsdag.
Het is er inderdaad erg toeristisch, met Woodstock naast de deur. Lost River, Polar Caves, Clark's Trading Post met die zielige beren, een uurtje rijden via Kangamagus Highway is ook vanalles te doen in No. Conway, Jackson (winkelen, Story Land), enz. En er is altijd veel te doen in de White Mountains in de herfst, het hoofdseizoen: fall foliage, pumpkins, apple picking, enz., maar ik zou even stoppen bij het toeristencentrum die bij de Lincoln afslag 32 van Rt. 93 staat.
Het is er inderdaad erg toeristisch, met Woodstock naast de deur. Lost River, Polar Caves, Clark's Trading Post met die zielige beren, een uurtje rijden via Kangamagus Highway is ook vanalles te doen in No. Conway, Jackson (winkelen, Story Land), enz. En er is altijd veel te doen in de White Mountains in de herfst, het hoofdseizoen: fall foliage, pumpkins, apple picking, enz., maar ik zou even stoppen bij het toeristencentrum die bij de Lincoln afslag 32 van Rt. 93 staat.
Allemaal heel erg bedankt voor de tips! Goed om te weten waar het toeristencentrum zit, daar gaan we zeker naar toe. En Apple Picking is ook een leuk idee!
@ Roland: Ja, we zitten inderdaad in Lincoln, NH. Ik ben heel benieuwd. Op de foto's ziet het er allemaal super leuk uit! Nog een paar weekjes en dan zien we het in het echt.
@ Roland: Ja, we zitten inderdaad in Lincoln, NH. Ik ben heel benieuwd. Op de foto's ziet het er allemaal super leuk uit! Nog een paar weekjes en dan zien we het in het echt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht